فرش ماشینی: خرید و قیمت روز فرش ماشینی(6،9،12 متری)

چطور یک فرش ماشینی باکفیت بخریم؟

به نظر شما برای خرید فرش ماشینی باید به چه مباحث توجه داشت؟ ما در این مقاله از وب‌سایت چی بگیر تصمیم گرفته‌ایم که اطلاعات مفیدی درباره انواع فرش ماشینی در اختیارتان بگذاریم و بگوییم که برای خرید فرش ماشینی ارزان قیمت و مناسب باید به چه ویژگی‌هایی دقت داشته باشید. اگر شما نیز به تازگی تصمیم به خرید فرش گرفته‌اید و بین خرید فرش ماشینی و دستبافت مردد هستید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید. و نکات مهمی که برایتان ارائه می‌دهیم به هنگام انتخاب و خرید فرش ماشینی مطلوب دقت کنید.

فرش ماشینی چیست؟

فرش ماشینی همانطور که از اسم آن پیداست کار دست نبوده و به واسطه ماشین‌های پاورلوم تولید شده‌اند. بنابراین؛ ظرافت و زیبایی فرش دستی را نداشته و از طرفی طول عمر و دوام آن نیز در مقایسه با فرش دستبافت قدری کمتر است. البته لازم به ذکر است که پیشرفت تکنولوژی و فناوری تاثیرات مثبتی به روی ماشین‌های پاورلوم داشته و امروزه فرش‌های ماشینی به رقابت تنگاتنگی با فرش‌های دستبافت می‌پردازند‌. جالب است بدانید که فرش‌ ماشینی ایرانی به سراسر دنیا صادر شده و در سایر کشورهای خارجی نیز محبوبیت ویژه‌ای داشته و با استقبال مواجه می‌شوند. اگر قصد خرید فرش ماشینی ارزان قیمت و با کیفیت را دارید توصیه می‌کنیم به ادامه مطالب دقت داشته باشید.

معرفی و قیمت بهترین برند فرش ماشینی

فرش ماشینی مدل فانتزی کد BRN2021

فرش ماشینی مدل فانتزی کد BRN2021

مشخصات فرش ماشینی
شکل فرش ماشینیمستطیل
جنس نخ خاب فرش ماشینیپنبه
جنس نخ پود فرش ماشینیپلی استر
جنس نخ تار فرش ماشینیپلس استر و پنبه
قابلیت‌های نظافتی فرشقابلیت شستشو
سایر توضیحاتدارای رویه خز و  زیره چرم

فرش ماشینی طرح پلاتینیوم کد 5004 زمینه طوسی

فرش ماشینی طرح پلاتینیوم کد 5004 زمینه طوسی

رنگ زمینه این فرش طوسی است و تراکم عرض فرش معادل 1000 شانه و تراکم طولی فرش نیز 700 است و جنس نخ تار آن از پلی استر  بوده و به شکل مستطیل است. این فرش قابلیت شستشو داشته و کیفیت درجه یک دارد.

فرش ماشینی زمرد مشهد طرح 7006 زمینه صورتی

فرش ماشینی زمرد مشهد طرح 7006 زمینه صورتی

مشخصات فرش ماشینی
کیفیت فرش ماشینیدرجه یک
شکل فرش ماشینیمستطیل 
رنگ زمینهکرم
تعدادد رنگ به کار رفته7 رنگ
تراکم عرضی فرش500
تراکم طولی فرش1000
ارتفاع نخ خاب10 میلی متر
جنس نخ تارپلی استر
سایر مشخصاتضد حساسیت
بدون پرز اضافه
دارای نشانه استاندارد ملی
تحت لیسانس درالون بایر آلمان
جنس نخ خاب پروپیلین
جنس نخ پود از کنف

فرش ماشینی ساوین کد 4043 زمینه مشکی

فرش ماشینی ساوین کد 4043 زمینه مشکی

مشخصات فرش ماشینی ساوین
کیفیت فرش ماشینیدرجه یک
شکل فرش ماشینیمستطیل 
نام طرح 4043
رنگ زمینه فرش
مشکی
تراکم عرضی فرش320
تراکم طولی فرش960
جنس نخ خاب و جنس نخ پودپلی پروپیلن هیت ست فریز و کنف
ارتفاع نخ خاب10 میلی متر
جنس نخ تارپلی استر و پنبه

فرش ماشینی ساوین طرح شیوا کد FSM49 زمینه سرمه‌ ای

فرش ماشینی ساوین طرح شیوا کد FSM49 زمینه سرمه‌ای

مشخصات فرش ماشینی
کیفیت فرش ماشینی
درجه یک
شکل فرش ماشینی مستطیل 
نام طرحشیوا
رنگ زمینهسورمه‌ای
تعدادد رنگ به کار رفته شده در فرش8 رنگ
تراکم عرضی فرش320
تراکم طولی فرش1000
جنس نخ خابپلی استر و پنبه
ارتفاع نخ خاب و جنس نخ پود پلی استر و پنبه 

فرش ماشینی عرش طرح بهراد زمینه قرمز

فرش ماشینی عرش طرح بهراد زمینه قرمز

مشخصات فرش ماشینیدرجه یک
شکل فرش ماشینیمستطیل 
نام طرح فرشبهراد
رنگ زمینه فرشقرمز
رنگ حاشیه فرشقهوه‌ای قرمز
تعداد رنگ به کار رفته در فرش7 رنگ
تراکم عرضی و طولی فرش500 و 1500
جنس نخ تارپلی استر و پنبه
جنس نخ پودکنف
سایر توضیحاتگل برجستهنور و زاویه دید متفاوت
نخ ابریشم مصنوعی
قابلیت شستشو
دارای نشان تجاری

فرش ماشینی عرش طرح عرشیا زمینه کرم

فرش ماشینی طرح عرشیا زمینه کرم

اگر قصد خرید فرش با درجه کیفیت عالی را دارید این فرش گزینه مناسبی است و به شکل مستطیل بوده  و ده رنگ در آن مورد استفاده قرار گرفته شده است. تراکم عرضی فرش ماشینی 700 شانه  و جنس نخ خاب از پلی استر است و ارتفاع خاب نیز 6 میلی متر است. جنس نخ  پود فرش از کنف بوده و تراکم پودر در متر برابر با 1500 است و قابلیت شستشو دارد.

فرش ماشینی خطیبی تبریز کد 30072

 فرش ماشینی خطیبی تبریز کد 30072

مشخصات فرش ماشینی
شکل فرش ماشینیمستطیل
کد طرح فرش30072
تراکم عرضی فرش ماشینی700
تراکم طولی فرش ماشینی2100
جنس نخ خاباکرلیک هیت ست شده
ارتفاع نخ خاب 9 میلی متر
جنس نخ پود و نخ تارپنبه
قابلیت‌های نظافتیقابلیت شستشو دارد
سایر توضیحات700 شانه
تراکم 2100
نخ کاملا اکرولیک
مقاوم در برابر حرارت

فرش ماشینی شاهکار شفق تبریز طرح رز دایره زمینه مشکی

فرش ماشینی شاهکار شفق تبریز طرح رز دایره زمینه مشکی

مشخصات فرش ماشینی
کیفیت فرش ماشینی درجه یک
شکل فرش ماشینیدایره
نام طرحتبریز
رنگ زمینهمشکی
رنگ حاشیهکرو بژ روشن
تعداد رنگ به کار رفته10 رنگ
تراکم عرضی فرش500
تراکم پودر در متر 1500
جنس نخ خاب، پود و نخ تارپلی استر، کنف  و پلی استر و پنبه

فرش ماشینی فرش رادین طرح گرد آنتیک 2 آرامش صدفی

فرش ماشینی رادین طرح گرد آنتیک 2 آرامش صدفی

مشخصات فرش ماشینی
کیفیت فرش ماشینیدرجه یک
شکل فرش ماشینیدایره 
نام طرحآنتیک 2 آرامش صدفی
رنگ زمینه لاکی
تعداد رنگ به کار رفته10 رنگ
تراکم عرضی فرش500
تراکم طولی فرش1600
جنس نخ خاب و نخ پودپلی استر و اکریلیک و کنف
جنس نخ تارپلی استر و چنبه

چرا فرش ماشینی بخریم؟

بدون شک فرش‌ دستبافت ایرانی جزء ارزشمندترین و نفیس‌ترین قالی‌های اصیل هستند که در سراسر جهان شناخته شده و محبوبیت ویژه‌ای دارند. از آنجایی که قیمت فرش‌ دستبافت بسیار بالا بوده و بیشتر جنبه زینتی دارند، خرید آن‌ها برای افراد مقرون به صرفه نبوده و افراد زیادی خرید فرش‌های ماشینی را به خرید فرش دستبافت ترجیح می‌دهند. توجه داشته باشید که فرش دستبافت جزء سرمایه محسوب می‌شود و ارزش آن به قدری بالاست که می‌توانید آن را بیشتر از قیمتی که خریداری کرده‌اید به فروش برسانید. اما اگر بودجه کافی برای خرید فرش دستبافت ایرانی ندارید، هیچ جای نگرانی نیست. شما می‌توانید از فرش ماشینی تبریز، فرش ماشینی کاشان و فرش ماشینی مشهد استقبال کرده و بهترین و  زیباترین قالی‌ها را خریداری کنید.

قبل از خرید فرش ماشینی به چه نکاتی دقت کنیم؟

خرید و قیمت فرش ماشینی

براز خرید بهترین فرش ماشینی مانند هر خرید دیگری لازم و ضروری است که به فاکتورهای مهمی دقت و توجه داشته باشید.اگر قصد خرید فرش ماشینی دارید توصیه می‌کنیم که به موارد و گزینه‌های زیر نهایت دقت را داشته باشید. این نکات و موارد مهم عبارت‌اند از:

برای کجا فرش می‌خریم؟

قبل از هر چیزی بهتر است که مشخص کنید فرش ماشینی را برای کدام قسمت از منزل خریداری می‌کنید.ممکن است این فرش را برای سالن پذیرایی خود، اتاق نشیمن، آشپزخانه و یا حتی اتاق کودک خریداری کنید؛ بنابراین توصیه می‌کنین که قبل از خرید محل قرار گرفتن فرش و ابعاد و اندازه آن را مشخص کنید و نوع فرش را نیز با توجه به نوع محیط انتخاب کنید.

ابعاد فرش ماشینی

از آنجایی که فرش‌های ماشینی ابعاد مختلفی دارند، بهتر است که قبل از خرید محل قرار گرفتن فرش را مورد بررسی قرار دهید. فرش‌های ماشینی معمولاً در ابعاد سه متری، شش متری، نه متری و دوازده متری تولید می‌شوند و مسلماً فرش ۱۲ متری به فضای بیشتری نیاز دارد. حال می‌توانید با توجه به اندازه محیط و نیاز خود بهترین متراژ فرش ماشینی را انتخاب کرده و سفارش دهید.

مدل فرش ماشینی

جالب است بدانید که فرش‌های ماشینی در مدل و سبک‌های مختلفی تولید می‌شوند. برخی از آن‌ها طرح کلاسیک داشته و برخی سنتی هستند‌.از طرفی شکل‌های آن‌ها نیز متفاوت است. برخی به شکل دایره و یا مستطیلی شکل هستند. به‌عنوان‌مثال فرش‌های دایره‌ای شکل برای سالن پذیرایی مناسب هستند. انتخاب طرح و مدل فرش کاملا سلیقه‌ای بوده و به شخص شما بستگی دارد.

تعداد رنگ‌های به کار رفته در فرش

هر چه تعداد رنگ‌های به کار رفته در فرش ماشینی بیشتر باشد ظرافت و زیبایی فرش نیز بیشتر است. توجه داشته باشید که تنوع و تعداد رنگ در فرش‌های مدرن و امروزی کمتر بوده، اما فرش‌هایی که طرح سنتی و زیبا دارند از تعداد رنگ‌های بالایی بافته شده‌اند. مسئله مهمی که وجود دارد، هارمونی رنگ‌ها است. مثلاً رنگ فرشی که خریداری می‌کنید باید با محیط شما همخوانی داشته و هماهنگی مطلوبی را ایجاد کند.

تراکم فرش ماشینی

برای سنجش فرش معیار و اندازه‌های خاصی وجود دارد. به‌عنوان‌مثال تراکم طولی(تراکم) و عرضی(شانه) فرش از جمله فاکتورهایی است که باید حتماً برای خرید به آن دقت داشته و مناسب‌ترین میزان تراکم را خریداری کنید.

شانه فرش به تعداد گره‌هایی که در هر متر مربع از عرض فرش بافته شده، گفته می شود. در اصل فرش 1200 شانه در هز متر مربع 1200 گره دارد. 

دقت کنید که هرچه تراکم فرش بالاتر باشد قیمت و کیفیت فرش بالاتر است. 

جنس نخ فرش در تار و پود

حتماً توصیه می‌کنیم که به جنس نخ فرش برای تار و پود دقت داشته باشید. مسلماً اگر فرش شما با نخ باکیفیت مانند ابریشم تولید شده باشد قیمت گران‌تری خواهد داشت و در نتیجه کیفیت آن مطلوب‌تر بوده و طول عمر بیشتری خواهد داشت. برخی از فرش‌ های ماشینی دارای طرح برجسته هستند و توصیه می‌کنیم به هنگام خرید این فاکتور را نیز در نظر داشته باشید.

بهترین جنس برای فرش ماشینی نخ اکرلیک است که از دوام بالایی برخوردار می باشد. فرش هایی که از نخ اکرلیک در انها استفاده شده  نرمی خاصی دارند. و تنها عیب این نوع فرش ماشینی پرزدهی زیاد آنها است. در مقابل فرش ماشینی ابریشم اصلا پرزدهی ندارد. 

حال که با فاکتورهای مهم خرید فرش ماشینی آشنا شده‌اید، برایتان به معرفی بهترین فرش‌های ماشینی خواهیم پرداخت. شما عزیزان می‌توانید متناسب با بودجه‌ای که در اختیار دارید یکی از بهترین فرش ماشینی مشهد، فرش ماشینی کاشان و یا فرش ماشینی تبریز را انتخاب و خریداری کنید.

چگونه فرش ماشینی را بشوییم؟

دقت داشته باشید که فرش‌ ماشینی را در منازل به‌صورت سنتی نیز می‌توان شست اما این مسئله به بافت و خاب فرش آسیب وارد می‌کند. بهتر است که برای مراقبت ویژه از فرش برای شستشو آن را به قالی شویی‌های معتبر و شناخته شده سپرده و از بابت شستشو فرش آسوده خاطر باشید.

چگونه فرش ماشینی خوب را تشخیص دهیم؟

برای این منظور باید دقت داشته باشید که فرش در قسمت پشت خود دارای برچسب کیفیت باشد. معمولاً کلیه مشخصات فرش و درجه بندی کیفیت آن به روی این قسمت درج و نوشته شده است. همچنین به میزان تراکم فرش جنس نخ فرش دقت کنید. 

همچنین هرچه شانه فرش بالاتر باشد فرش ماشینی ما از کیفیت و ظرافت بیشتری برخوردار است. و البته در اینجا این مساله پیش میاید که هرچه شانه فرش بالاتر باشد خاب آن کمتر می شود. مثلا فرش 1200 شانه بسیار ظریف تر از فرش 700 شانه است. 

و همانطور که در بالا اشاره کردیم در هنگام خرید به جنس نخ فرش ماشینی نیز دقت کنیم و اگر می خواهید فرش شما دوام خوبی داشته باشد بهتر است فرش بافته شده با نخ اکرلیک را انتخاب کنید.

چگونه پرز فرش ماشینی نو را از بین ببریم؟

در برخی مواقع به هنگام خرید فرش ماشینی نو به‌صورت مداوم مشاهده می‌کنیم که فرش پرز می‌دهد. برای کاهش و رفع این پرزهای اضافی بهتر است که هفته‌ای دو بار به روی فرش جاروبرقی بکشید. 

سخن پایانی: در این مقاله از وب‌‌سایت چی بگیر برایتان به شرح مفصل درباره روش خرید فرش ماشینی گفتیم. حال می‌دانید که برای خرید بهترین فرش ماشینی باید به چه فاکتورها و مواردی دقت داشته باشید. فراموش نکنید که فرش ماشینی لوکس و مناسب به زیبایی منازل شما روح و بعد بخشیده و بهتر است که مناسب‌ترین گزینه ممکن را انتخاب کنید. حال می‌توانید یکی از فرش‌های معرفی شده را انتخاب کرده و با قیمت و کیفیت مناسب خریداری کنید. همراهان همیشگی چی بگیر برای آشنایی بیشتر با سلیقه‌تان توصیه می‌کنیم که  درباره سلایق و ویژگی‌های دلخواه فرش موردعلاقه‌تان برای ما کامنت و نظر بگذارید تا مناسب‌ترین فرش‌ها را را برایتان معرفی نماییم. خواندن مقاله پادری را نیز به شما توصیه می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.