کیف دوربین: راهنمای خرید کوله و کیف دوربین عکاسی (ونگارد، کانن...)

چگونه بهترین کیف دوربین عکاسی را انتخاب کنیم؟

دوربین عکاسی ازجمله لوازمی است که نیاز به نگهداری صحیح دارد. برای این منظور، کیف دوربین یکی از بهترین گزینه‌های ممکن است. این وسیله جانبی در حفاظت از دوربین عکاسی نقش مهی را ایفا می‌کند و دوربین را در برابر انواع ضربه محفوظ نگه می‌دارد. این کیف‌ها علاوه بر ایمنی دوربین، باعث حمل‌ونقل آسان آن نیز می‌شوند. 

اگر شما هم قصد دارید یک کیف دوربین باکیفیت خریداری کنید اما اطلاعات کافی در مورد آن ندارید و سردرگم هستید، اصلاً نگران نباشید. ما در این مقاله از وب‌سایت چی بگیر قصد داریم تا اطلاعات مفید و جامعی در مورد بهترین برندهای کیف دوربین عکاسی را در اختیار شما قرار دهیم، بنابراین تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

انواع کیف دوربین عکاسی

کیف‌ های دوربین عکاسی در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. تنوع بالای این دسته از کیف‌ها قدرت انتخاب بیشتری به شما می‌دهد. هنگام خرید انواع کیف، ابتدا سبک عکاسی، امکانات و ویژگی‌های موردنیاز خود را در نظر بگیرید، سپس با توجه به نیازتان، کیف موردنظر را جست‌وجو کنید. خرید بدون آگاهی باعث سردرگمی هرچه بیشتر شما می‌شود. ما در این قسمت به معرفی انواع کیف دوربین عکاسی می‌پردازیم تا شمارا در این امر یاری کنیم. 

  • کیف عکاسی کوله‌ای دو بند: این دسته از کیف‌ های دوربین، معروف به کوله‌پشتی دوربین، بسیار راحت و جادار هستند و فضای بیشتری را برای تجهیزات عکاسی شما فراهم می‌کنند. از طرف دیگر، مجهز بودن آن‌ها به دو بند باعث حمل‌ونقل راحت دوربین می‌شود. در این مدل کیف ها شما قادر خواهید بود تا انواع لوازم جانبی، لنز دوربین، فلاش اکسترنال، لپ‌تاپ و سه‌پایه خود را داخل آن قرار دهید.این مدل کیف های کوله ای بیشتر برای عکاسان حرفه‌ای کاربرد دارند تا به‌راحتی تمام لوازم عکاسی را با خود حمل کنند. همچنین هنگام خرید این مدل کیف دوربین حتماً به وزن آن توجه کنید تا به‌اندازه کافی سبک باشد.
  • کیف عکاسی کوله ای تک‌بند: کیف کوله ای تک‌بند جزو مدل‌های قدیمی و پرطرفدار محسوب می‌شود و تنها تفاوت آن با مدل کوله پشتی، داشتن یک‌بند است. محل قرارگیری این مدل کیف‌ها بر روی دوش به‌گونه‌ای است که دسترسی سریع شما را به دوربین عکاسی امکان‌پذیر می‌سازد.
  • کیف عکاسی پوزه ای: طراحی خاص کیف های مدل پوزه ای به شما این امکان را می‌دهد تا دوربین عکاسی را همراه با لنز آن در داخل کیف قرار دهید. این مدل کیف دوربین، سایز کوچکی دارد و بیشتر برای عکاسی خیابانی مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین لازم به ذکر است که، کیف های پوزه ای به دلیل ساختار ویژه‌ خود به‌خوبی از دوربین شما محافظت می‌کنند. 
  • کیف عکاسی دسته جمعی: کیف عکاسی دسته جمعی یکی از محبوب‌ترین کیف‌ های موجود است. این مدل کیف‌ های عکاسی حالت مکعبی دارند و دارای  محفظه و جداکننده‌های مخصوصی برای لنز و دوربین هستند.

معرفی 10 مدل باکیفیت از کیف دوربین عکاسی 

امروزه اهمیت کیف دوربین عکاسی بر کسی پوشیده نیست و با یک انتخاب خوب می‌توانید به‌خوبی از دوربین خود محافظت کنید، ازاین‌رو ما در این مقاله به معرفی 10 مدل از بهترین مدل‌ های کیف دوربین عکاسی می‌پردازیم.

کوله پشتی دوربین مدل STR2

مشخصات محصول
وزن500 گرم
ویژگی ها- دارای محفظه اصلی برای دوربین های DSLR و لنزهای همراه
-دارای محفظه برای قرار دادن 3 پایه در طرفین کیف
- دارای محفظه های توری در طرفین کیف
- دارای محفظه‌ی جانبی کوچک برای قرار دادن لوازم جانبی
- دارای محفظه‌ی مخصوص کارت حافظه
- دارای محفظه برای لپ تاپ 19 اینچ
- دارای دو قسمت جهت لق نخوردن دوربین و تجهیزات
نحوه باز و بسته شدن زیپ

کیف دوربین کانن

مشخصات محصول
وزن494
ویژگی ها- دارای پد برای محافظت از دوربین
- دارای بند با قابلیت تنظیم سایز سگکی به صورت رودوشی
- دارای یک دسته به صورت حمل دستی
- دارای روکش ضد باران
- جایگاه مموری کارت
نحوه باز و بسته شدنزیپ

کیف دوربین کانن مدل TN-k

مشخصات محصول
وزن450 گرم
ویژگی هاکاور بارانی
حالت دوشی، کمری و دستی
جای مموری کارت و فلش
قابلیت حمل سه پایه دوربین
نحوه باز و بسته شدنزیپ-چسب

کوله پشتی دوربین مدل D115

مشخصات محصول
وزن320 گرم
نحوه باز و بسته شدنزیپ

کیف دوربین رانیک پرایم مدل stylish RP-16A

مشخصات محصول
وزن920 گرم
ویژگی هاکوله پشتی دوربین
جنس بدنه پلی استر ضدخش و ضد آب
فوم و آستر داخلی در تمامی قسمت های داخلی
پالت EVA در تمامی قسمت های داخلی
دوربین و آستر مخمل چسبی در قسمت اصلی
پدهای تهویه هوای طبی و ارگونومیک
بند مرکز ثقیل سینه از جنس پلی کربنات
نوار شبرنگ در قسمت جلویی
کاور ضد باران
دارای پایه استوک
زیپ های نمره 8
دو قفل پلی کربنات
بند مخصوص از جنس نوار الگانس
قابلیت جدا شدن تمامی قسمت های داخلی
نحوه باز و بسته شدنزیپ


کوله پشتی دوربین پلوز مدل PU5010

مشخصات محصول
وزن500 گرم
ویژگی ها- دارای محفظه اصلی برای دوربین های DSLR و لنزهای همراه
- دارای محفظه برای قرار دادن 3پایه در طرفین کیف
- دارای محفظه توری در طرفین کیف
- دارای محفظه جانبی کوچک برای قرار دادن لوازم جانبی
- دارای محفظه مخصوص کارت حافظه
- دارای محفظه برای لپ تاپ
نحوه باز و بسته شدنزیپ

کوله پشتی دوربین منفروتو مدل MB MS-IGR

مشخصات محصول
وزن1100
ویژگی ها
مناسب برای DSLR / CSC با لنزهای کیت به همراه 2 لنز و لوازم جانبی
می تواند یک پهباد تاشو مانند DJI Mavic Pro را حمل کند.
محفظه لپ تاپ اختصاصی 15
اتصال سه پایه خارجی
نحوه باز و بسته شدنزیپی

کوله پشتی دوربین پلوز مدل PU5011H

مشخصات محصول
وزن750 گرم
ویژگی هاطراحی زیبا
ضد آب
محکم
نحوه باز و بسته شدنزیپ

کیف دوربین نشنال جئوگرافیک NG A5270

مشخصات محصول
وزن1262 گرم
ویژگی هاظرفیت حمل یک دوربین DSLR و لنز متصل به آن
دو عدد لنز اضافه
فلاش
لپ تاپ
سه پایه و تجهیزات جانبی 
نحوه باز و بسته شدنزیپ

کوله پشتی دوربین سافروتو مدل YLM1

مشخصات محصول
وزن1500 گرم
نحوه باز و بسته شدنزیپ


در ادامه بخوانید : پایه دوربین: معرفی بهترین سه پایه دوربین/ قیمت روز

نکاتی که هنگام خرید دوربین عکاسی باید به آن توجه داشت

هنگام خرید کیف عکاسی توجه به بعضی از نکات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دقت در آن باعث می‌شود یک خرید خوب و باکیفیت انجام دهید. ما در این قسمت از مقاله به چند مورد از این نکات اشاره می‌کنیم:

توجه به ابعاد و اندازه کیف دوربین عکاسی

در هنگام خرید کیف دوربین عکاسی توجه به ابعاد و اندازه کیف از موارد مهم است. برای خرید کیف دوربین حتماً اندازه و ابعاد دوربین خود را در نظر بگیرید و متناسب با سایز دوربین خود کیف موردنظر را انتخاب کنید. خرید کیف بزرگ‌تر از سایز دوربین شما باعث می‌شود هنگام راه رفتن دوربین داخل کیف متحرک بوده و یا به عبارتی در داخل کیف لق بزند. در این حالت، احتمال آسیب به بدنه دوربین زیاد است.

جنس دوربین عکاسی

نکته بعدی که بسیار حائز اهمیت است، جنس کیف است. مطمئناً یک عکاس ماهر در روزهای بارانی نیز به عکاسی خود ادامه می‌دهد و نداشتن یک کیف ضد آب باعث آسیب به دوربین می‌شود. بنابراین هنگام خرید کیف دوربین باید توجه داشته باشید که جنس کیف ضد آب باشد و از ورود رطوبت و گردوغبار به داخل کیف جلوگیری کند. کیف های نایلونی و برزنتی انتخاب مناسبی هستند.

قیمت کیف دوربین عکاسی

هنگام خرید انواع کیف دوربین توجه به قیمت، یکی از موارد مهم و ضروری است. درواقع شما با توجه به بودجه خود می‌توانید بهترین انتخاب را انجام دهید اما باید در نظر داشت که قیمت کیف های دوربین به عوامل و متریال های مختلفی از قبیل برند محصول، اندازه، جنس، مدل و نوع کیف بستگی دارد.

رنگ 

اگر جزو آن دسته آدم‌هایی هستید که به استایل و طرز لباس پوشیدن خود اهمیت زیادی می‌دهید، می‌توانید از کیف دوربین بارنگ‌های متنوع استفاده کنید. مثلاً رنگ‌های تیره مانند طوسی معمولاً با همه رنگ لباس، به‌راحتی ست می‌شوند و یا استفاده از کیف‌هایی بارنگ‌های شاد باعث می‌شود تا استایل متفاوت و زیباتری داشته باشید.

ضربه گیر بودن کیف دوربین

یکی از مشخصه‌های کیف دوربین خوب ضربه‌گیر بودن آن است. کیف‌های ضربه‌گیر سطح حفاظت و مقاومت بالایی را در برابر انواع ضربه ایجاد می‌کنند و به بهترین شکل ممکن از دوربین شما محافظت می‌کنند.

توجه به جیب در دوربین عکاسی

در هنگام عکاسی ممکن است به لنزهای مختلفی از قبیل واید و ماکرو نیاز داشته باشید.بهتر است به تعداد جیب‌های کیف دقت کنید تا جای کافی برای همه لنزهای دوربین داشته باشد.

مشخصات و ویژگی‌های کیف دوربین ونگارد چیست؟

از مهم‌ترین ویژگی‌های کیف دوربین ونگارد می‌توان به جنس خوب بدنه و ضد آب بودن آن اشاره کرد. این برند کیف ها از دوربین شما در برابر رطوبت و باران به‌خوبی محافظت می‌کند. معمولاً روی کیف های این برند، زیپ‌هایی قرار داده‌شده است که با باز کردن آن فضای کیف افزایش می‌یابد. از دیگر ویژگی‌های این برند می‌توان به بندهای قابل تنظیم و محکم اشاره کرد.

کیف دوربین کانن چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر به دنبال یک کیف با ویژگی‌های منحصربه‌فرد هستید ،پیشنهاد ما به شما کیف دوربین کانن است. این کیف دوربین از برند کانن در اندازه‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود و شما می‌توانید با توجه به نیاز و سایز دوربین خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید. کیف دوربین کانن دارای ضربه‌گیر و پدهای محافظ دوربین است و از دوربین شما در برابر انواع ضربات احتمالی محافظت می‌کند. از طرف دیگر، فضای کافی این مدل کیف‌ها شمارا قادر می‌سازد تا علاوه بر دوربین و لوازم جانبی، لوازم ضروری دیگری از قبیل سه‌پایه و لپ‌تاپ خود را نیز داخل آن جای دهید.

کیف دوربین سونی دارای چه ویژگی‌هایی است؟

برند سونی یکی از قدیمی‌ترین برندهای موجود است که موفقیت‌های زیادی درزمینهٔ ساخت وسایل الکترونیکی و لوازم جانبی کسب کرده است. کیف‌های این برند طراحی بسیار شیک و زیبایی دارند. جنس بدنه کیف‌ها از مواد مرغوب ساخته‌شده است و معمولاً ضدآب و ضدضربه هستند.به‌علاوه، دارا بودن جیب‌های متعدد و دیواره‌های جداکننده به شما این امکان را می‌دهد تا بسیار سریع و راحت به دوربین و انواع لوازم جانبی آن دسترسی پیدا کنید.

سخن پایانی: 

کیف دوربین یکی از ضروری‌ترین لوازم جانبی است که باید بعد از خرید دوربین عکاسی خریداری شود. نبود کیف دوربین ممکن است باعث آسیب دیدن دوربین عکاسی شود. ما در این مقاله با اشاره به نکات لازم و ضروری سعی کرده‌ایم شمارا در یک خرید خوب و باکیفیت یاری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - S

بسیار مفید بود

S

30 فروردین 1401 - 21:43

پاسخ
کیف دوربین قیمت انواع کیف دوربین