چشمی درب: خرید و قیمت انواع چشمی در (دیجیتال/هوشمند....)

امنیت منازل مسکونی و تجاری با خرید بهترین چشمی درب دیجیتال

یکی از نیازهای ضروری هر واحد ساختمانی چشمی درب هوشمند و امروزی است. ما در این مقاله از وب‌سایت چی بگیر برای شما دربارۀ اهمیت خرید چشم درب اتوماتیک می‌گوییم. اگر از چشمی‌های درب قدیمی استفاده می‌کنید، بهتر است که افزایش امنیت و ایمنی منازل خود را جدی گرفته و برای خرید محافظ چشمی درب اقدام نمایید.

اهمیت خرید چشمی درب مدرن و امروزی

استفاده از چشمی درب از سال‌ها قبل در واحدهای مسکونی، تجاری و ... رواج داشته است. بعد از روی کار آمدن آیفون‌های تصویری برخی از افراد نسبت به چشمی درب بی‌تفاوت شده و بر این تصور هستند که صرف هزینه برای این مورد ولخرجی است. باید بگوییم که این افراد سخت در اشتباه هستند. معمولاً کاربرد استفاده از چشمی تصویری برای درب ورودی منازل است نه برای درب بیرونی. از طرفی چشمی درب دیجیتال جنبه امنیتی داشته و با قبلیت‌های منحصربه‌فرد مدل‌های امروزی، نیاز آن‌ها به شدت احساس می‌شود.

در ادامه این مقاله مزیت‌های خرید انواع چشمی درب را برای شما شرح داده و تعدادی از بهترین چشمی تصویری را معرفی می‌کنیم. توصیه می‌کنیم که قبل از مطالعه این مطالب برای خرید چشمی درب اقدام نکنید.

معرفی انواع چشمی درب ورودی

تنوع چشمی درب بسیار بالا بوده و هر کدام از آنها را با توجه به کارایی و ویژگی‌های خاصی که دارند، می‌توانیم دسته‌بندی کنیم. موارد زی از جمله شایع‌ترین انواع چشمی درب محسوب می‌شوند:

چشمی درب ساده: 

این مدل از چشمی درب از نوع بسیار قدیمی بوده و مسلماً کیفیت دوربین آن نیز مشابه چشمی درب مدرن امروزی نیست. از طرفی کارایی آن نیز بسیار ساده است. چنانچه هنوز از این مدل چشمی درب استفاده می‌کنید، بهتر است که به فکر تعویض آن باشید. 

چشمی درب اتوماتیک:

 به جرأت می‌توان گفت که این مدل از چشمی درب از انواع بسیار پیشرفته بوده و معمولاً برای درب‌های اتوماتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتماً شما نیز بارها در بانک‌ها، هتل‌ها، مراکز فروشگاهی و ... با این مدل از چشمی درب مواجه شده‌اید. مکانیز چشمی درب اتوماتیک شیشه‌ای به گونه‌ای است که در قسمت بالای درب نصب شده و به محض مشاهده شخص در مقابل آن، در به صورت خودکار باز و پس از عبور او بسته می‌شود. اگر به دنبال چشمی در برای درب ورودی مجتمع‌های مسکونی و تجاری هستید، این مدل گزینه مناسبی برای شما است.

چشمی درب آسانسور: 

از دیگر نوع چشمی درب می‌توان به فتوسل یا چشمی درب آسانسور اشاره کرد. این مدل از چشمی درب برای افزایش سیستم ایمنی آسانسور کاربرد دارد. اگر مجتمع مسکونی یا تجاری شما بسیار پرتردد است، خرید چشمی درب آسانسور برایتان یک ضرورت محسوب می‌شود. مکانیزم این مدل از چشمی درب شباهت بسیاری با مدل اتوماتیک دارد. وظیفه آن تشخیص مانع میان درب آسانسور است. اگر سنسور چشمی شخص و یا وسیله‌ای را به عنوان مانع حس نکند، به صورت اتوماتیک بسته می‌شود.

چشمی درب پارکینگ:

 این مدل نیز بسیار کاربردی و پیشرفته است. عملکرد آن به گونه‌‌ای است که به محض مشاهده اتومبیل در مجاورت در پارکینگ، درب به صورت خودکار باز شده و پس از عبور اتومبیل بسته می‌شود. این مدل از چشمی درب پارکینگ جهت استفاده در مراکز پر رفت و آمد مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر برای مراکز مسکونی و تجاری با تردد بالا به دنبال چشمی درب هستید، بهترین گزینه ممکن چشمی درب پارکینگ است. مکانیزم این مدل از چشمی به گونه‌ای است که به محض مشاهده اتومبیل به واسطه ریموت یا حالت اتوماتیک درب پارکینگ باز شده و پس از داخل یا خارج شدن خودرو درب پارکینگ بسته می‌شود.

چشمی درب دیجیتال:

 جالب است بدانید که به چشمی درب دیجیتال، هوشمند و دیجیتال نیز گفته می‌شود. به جرأت می‌توان گفت که بهترین و رایج‌ترین مدل چشمی درب، مدل دیجیتال است. با خرید این مدل از چشمی درب دیگر لازم نیست برای مشاهده افراد پشت در حتماً به پشت آن رفته و از محل چشمی به پشت در نگاه کنید. فرقی نمی‌کند در کجای بنا هستید، در صفحه نمایشگر چشمی درب هوشمند به راحتی قادر به مشاهده تصاویر افراد خواهید بود.

بررسی مزایا و معایب چشمی درب دیجیتال

همانطور که اشاره کردیم چشمی درب دیجیتال بسیار پیشرفته بوده و مزیت‌های منحصربه‌فردی دارد. در جدول زیر کلیۀ مزایای آن را مطرح کرده و حتماً معایب آن را نیز شرح می‌دهیم.

مزایای خرید چشمی درب دیجیتال
معایب خرید چشمی درب دیجیتال
قابلیت تشخیص حرکات اشخاص پشت درب را دارد.
  • می‌توانید با این چشمی درب از افراد پشت در ویدئو ضبط کنید.
  • قابلیت ذخیره‌سازی ویدئو و تصویردر کارت حافظه چشمی درب هوشمند وجود دارد.
  • این دستگاه چشمی بسیار سازگاز با گوشی هوشمند بوده و از این طریق قادر به مدیریت آن هستید.
  • دارای سنسور ضربه است. مثلاً به محض اینکه کسی ضربه‌ای به در وارد کند، شروع به ثبت فیلم و عکس می‌کند.
  • دارای صفحه نمایش باوضوح مناسب است.
  • منبع تغذیه آن باتری یا برق شهری است. 
  • قابلیت دید درتاریکی مطلق و شب دارد.
  • چهره شخص را تشخیص می‌دهد.
  • قیمت این مدل از چشمی درب هوشمند بسیار گران است.
  • بایدکاربری آن را یاد بگیرید. برای این منظور مطالعه دفترچه راهنما کافی است.
  • اگر دستگاه تنها به واسطه برق شهری کار کند، در زمان قطعی برق با مشکل روبه‌رو می‌شوید.

چشمی درب دیجیتال مدل DB-5000

اگر برای درب ضدسرقت منازل و سایر مکان‌ها به دنبال دوربین چشمی فول اچ دی هستید، این مدل با دوربین 2 مگاپیکسل مناسب است. یکی از مزایای منحصربه‌فرد این دوربین چشمی قابلیت مشاهده تصاویر و فیلم‌ها با اپلیکیشن v380 به واسطه گوشی یا اتصال به کامپیوتر به صورت وایرلس است.  این مدل از دوربین چشمی 200 گرم وزن داشته و زاویه دید 180 درجه دارد.  دوربین آن سونی است و از رم تا 64 گیگ پشتیبانی می‌کند.

چشمی درب مدل CH1-1

اگر قصد خرید چشمی درب با قیمت و کارایی بالا دارید، این گزینه با ابعاد 3*3*4 سانتی‌متر و زاویه دید 200 درجه گزینه ایده‌آلی است. وزن این چشمی درب 350 گرم است.  82 درصد مشتریانی که این محصول را خریداری کرده‌اند، از خرید خود نهایت رضایت را داشته و موارد زیر را جزء نکات مثبت آن برشمرده‌اند:

  • کیفیت خوب
  • بسته‌بندی مطلوب
  • قیمت مقرون به صرفه
  • زاویه دید زیاد و شفاف
  • لنز دوربین بدون خط و خش


چشمی دیجیتال درب مدل DB-3600

این مدل از چشمی درب دیجیتال دارای 150 گرم وزن و با 120 درجه زاویه دید است. مجهز به صفحه نمایش 3.2 اینچی و دوربین فول اچ دی است. به واسطه سنسور دید در تاریکی مطلق می‌توانید در هر زمان و ساعتی بدون محدودیت و با وضوح بالا تصاویر را تماشا کنید. بازه ضخامت دوربین چشمی 98-48 سانتی‌متر گزارش شده است. این دورین چشمی از رم تا 32 گیگابایت پشتیبانی کرده و به صورت ضدسرقت است. برای استفاده از آن می‌توانید از باتری قلمی استفاده کنید تا تصاویر را ضبط کند.

چشمی درب هوشمند مدل C4

  • ابعاد چشمی درب: 1.5*8*14 سانتی متر
  • وزن: 300 گرم
  • زاویه دید: 165 درجه
  • بازه ضخامت در: 120 سانتی متر

چشمی درب پِدرِت مدل D160-B

این مدل از دوربین چشمی با توجه به قیمت مقرون به صرفه‌ای که دارد قابلیت نصب بر درب‌هایی با ضخامت بین 35 تا 55 میلی‌متر را دارد و قطر چشمی 12 میلی متر است. زاویه دید دوربین آن 160 درجه است و وزن آن نیز 20 گرم گزارش شده است.

چشمی درب مدل ZP-204

ابعاد این مدل از چشمی درب برار با 5.5*3*3 سانتی‌متر بوده و وزنی معادل 20 گرم دارد. زاویه دید 200 درجه‌ای دارد و بازه ضخامت در آن 7.3 تا 4.5 سانتی‌متر است.

چشمی درب و درکوب پِدرِت مدل AD5-G

  • ابعاد: 3*11*15 سانتی‌متر
  • وزن: 330 گرم
  • زاویه دید: 200 درجه
  • بازه ضخامت در: 3 تا 7 سانتی‌متر
  • ساخت: کشور اسپانیا
  • اقلام همراه: پیچ نصب


چشمی دیجیتال درب اتوبان مدل کلاسیک

وزن این مدل از چشمی درب دیجیتال 380 گرم بوده و زاویه دید 100 درجه دارد. بازه ضخامت در آن 4 تا 10 سانتی‌متر است و سایر مشخصات آن عبارت‌اند از:

ابعاد دوربین چشمی12.5*7.5*2 سانتی‌متر
ابعاد نمایشگر چشمی13*7*1.4 سانتی‌متر
ابعاد ال سی دی3 اینچ
رنگ دوربینبژ
منبع تغذیه2 عدد باتری نیم قلمی
سنسور دید در تاریکی مطلقدارد
قابلیت گرفتن عکس به صورت دستی و امکان حذف تصاویردارد
تنظیم قدرت زنگدارد
حداکثر پشتیبانی از کارت حافظه32 گیگ
ذخیره ساعت و تاریخ روی فایل عکسدارد

چشمی درب پِدرِت مدل D200-CMATTE

ابعاد5.5*3*3 سانتی‌متر
وزن35 گرم
زاویه دید200 درجه
ضخامت در3.5 تا 5.5 سانتی‌متر
قابلیت نصبنصب راحت و آسان
تولیدکشور اسپانیا

چشمی درب مدل درکوب الیوت DK0103

اگر به دنبال خرید چشمی دربی هستید که به عنوان درکوب نیز مورد استفاده قرار بگیرد، این مورد دلخواه شما است. وزن آن 300 گرم بوده و جنس درکوب آن از سرب زاماک است. این درکوب و چشمی در ضد زنگ بوده در برابر خوردگی نیز مقاوم است.

محافظ چشمی درب مدل درکوب لنا DK0102

وزن این چشمی درب 300 گرم است. همچنین در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بالایی دارد. شکل ظاهری این محافظ چشمی درب درکوب بسیار جذاب و زیبا بوده و از این جهت مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است. لازم به ذکر است که کیفیت این محصول با توجه به قیمت منصفانه‌ای که دارد، درجه یک است.

چشمی درب مدل DB-1000

ابعاد2*2*10 سانتی‌متر
وزن300 گرم
زاویه دید170 درجه
بازه ضخامت در2 سانتی‌متر
سایر توضیحاتاین دوربین با کیفیت سونی 2 مگاپیکسل است.

چشمی درب آنالوگ مدل k00

ابعاد این مدل از چشمی درب آنالوگ 2*2*4 سانتی‌متر بوده و وزن آن 30 گرم است. جنس چشمی درب از اسایل بوده و برای درهایی که به سمت چپ باز می‌شوند تولید شده است.


در ادامه بخوانید : راهنمای خرید دوربین مداربسته (قیمت دوربین مداربسته)


در ادامه بخوانید : قفل برقی: معرفی و قیمت انواع قفل برقی درب حیاط( ریموت دار،کله گاوی)

صفرتاصدخرید چشمی درب دیجیتال، هوشمند و اتوماتیک

توصیه می‌کنیم قبل از مطالعه این بخش برایخرید چشمی در اقدام نفرمایید. موارد زیر نکات مهمی هستند که شما را در زمینه خرید بهترین چشمی درب هوشمند راهنمایی می‌کنند:

قیمت چشمی درب ورودی

برآوردی از بودجه خود داشته باشید.

قبل از اقدام برای خرید چشمی درب آسانسور و انواع چشمی تصویری، لازم و ضروری است که میزان بودجه خود را مشخص کنید. قیمت انواع چشمی به عوامل متعددی بستگی دارد. شما عزیزان بهتر است که هدف خود از خرید را مشخص کرده و سپس با توجه به قابلیت‌های مدنظرتان بودجه‌ای برای خرید چشمی درب در نظر بگیرید.

زاویه دید چشمی درب

از دیگر فاکتورهای مهم برای خرید چشمی درب اتوماتیک توجه به زاویه دید است. معمولاً اکثر چشمی‌های درب هوشمند و دیجیتال از 100 درجه به بالا و حتی بیشتر از 200 درجه از محیط را به نمایش می‌گذارند. مسماً هر چه دامنه دید افزایش یابد، امنیت محیط به میزان بیشتری قابل کنترل است. 

سنسور دید در شب

حتماٌ به داشتن سنسور دید در تاریکی چشمی دوربین دقت داشته باشید. این قابلیت به شما کمک می‌کند که شب و تاریکی نیز به تصاویر افراد پشت درب دسترسی داشته باشید.

کیفیت تصویر دوربین چشمی درب

کلیۀ تصاویری که دوربین چشمی درب ضبط می‌کند، باید کیفیت مطلوبی داشته و قابلیت تشخیص چهره داشته باشند. در نتیجه اینکه دوربین به کار رفته در چشمی درب چند مگاپیکسل است و چه عمقی از تصویر را ضبط می‌کند، نادید نگیرید. 

سهولت در نصب چشمی درب هوشمند

بهتر است، چشمی دربی که خریداری می‌کنید به راحتی نصب شده و کار با آن نیز چندان دشوار نباشد. مثلاٌ باید به راحتی قادر به حذف تصاویر قدیمی ضبط شده باشید.

قابلیت‌های چشمی درب

هر یکی از چشمی درب اتوماتیک و هوشمند قابلیت‌های ویژه‌ای دارند. توصیه می‌کنیم که قبل از خرید این قابلیت‌ها را با سایر مدلها مقایسه کنید. مثلاً برخی دارای درپوش نبوده یا از نظر حافظه ثبت تصاویر محدودیت‌هایی دارند. مقایسه این موارد در انتخاب درست، کمک بسزایی به شما می‌کند. همچنین اقلام همراه چشمی درب را نیز حتماً چک کنید.

توجه به ضخامت در

از آنجایی که دوربین چشمی به روی درب نصب می‌شود، باید با ضخامت درب منازل شما سازگاری داشته باشد. پس حتماً ضخامت درب و ابعاد دوربین چشمی را با هم مقایسه کرده و پس از اطمینان دربارۀ ضخامت برای خرید اقدام کنید.

نحوه کارکرد چشمی درب زنگ دار به چه صورت است؟

چشمی درب زنگ دار نوعی از چشمی درب ضد سرقت است که قابلیت اتصال بهwifi، سیستم‌های کامپیوتری و گوشی هوشمند شما را دارد. سنسور این مدل از چشمی به گونه‌ای است که حساسیت‌های خود را به واسطه زنگ و هشدار اعلام می‌کند.

مزایای استفاده از چشمی درب پارکینگ چیست؟

به واسطه خرید چشمی درب هوشمند برای پارکینگ، اتلاف وقت و زمان نخواهید داشت و از طرفی امنیت اتومبیل‌ها و افراد نیز بهبود می‌یابد.

با خرید چشمی درب ضدسرقت از چه مزیت‌هایی بهره‌مند می‌شویم؟

یکی از مهمترین امتیازات این مدل از چشمی درب، نصب پنهان و نامحسوس آن است و به راحتی قابل مشاهده نیست. 

بهترین برند چشمی درب کدام است؟

برند انواع چشمی درب هوشمند و دیجیتال از جمله موارد مهمی است که نباید برای خرید نادیده گرفته شود. برندهای زیر گزینه‌های مطلوبی برای چشمی محسوب می‌شوند:

  • ادلر
  • اسمارت
  • اپیک
  • اتوبان
  • سی آر
  • پدرت
  • الیوت

چشمی درب درکوب چیست؟

این مدل از چشمی درب به صورت درکوب بوده و این حالت می‌تواند جنبه دکور نیز داشته باشد. جنس این مدل از چشمی‌های درب بسیار مهم بوده و بهتر است به صورت ضدزنگ باشد.

سخن پایانی

در جوامع امروزی امنیت و ایمنی حرف اول را می‌زند. در این مقاله از سایت چی بگیر برای شما عزیزان دربارۀ راهنمای خرید بهترین چشمی درب دیجیتال گفتیم. شما عزیزان با خیال راحت پس از مطالعه این مطلب می‌توانید برای خرید چشمی درب اقدام نمایید. اگر قیمت چشمی درب اولویت اصلی شما برای خرید است، باید بگوییم که چی بگیر در رنج قیمت متفاوت از ارزان تا گران قیمت، محصولات اورجینال و باکیفیتی را برای شما معرفی کرده است.  اگر مطالعه این مطلب برایتان مفید بود، حتماً آن را با سایر افراد به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.