اسپرسوساز: معرفی و قیمت 5 مدل دستگاه اسپرسو (برویل/دلونگی/نسپرسو)

راهنمای خرید بهترین دستگاه اسپرسوساز

یک دستگاه اسپرسوساز خوب، نوشیدنی شما را به خوبی آماده می‌کند و در هنگام استفاده آنقدر بی‌صدا خواهد بود که باعث آزار افراد خانواده نخواهد شد. اگر تمامی قطعات دستگاه قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را داشته باشند، دستگاه به نمونه‌ای بهتر تبدیل شده و جزء دستگاه‌های با رتبه بالاتر خواهد بود که بدون شک گرانتر است. اما، خبر خوب این است که قابلیت شستشوی تمامی قطعات اسپرسوساز در ماشین ظرفشویی، قابلیت واجب و ضروری این دستگاه‌ها نیست.

در این گفتار از چی بگیر تلاش شده است دستگاه‌ اسپرسوسازی معرفی گردد که با هر سلیقه و شرایطی مطابقت داشته باشد. اگر اولویت شما، دستگاهی با انواع زنگ‌ها و آلارم‌ها باشد، یا اگر تنها به یک دستگاه اسپرسو با طراحی ساده و ارزشمند نیاز دارید، در این مقاله بهترین گزینه‌ها معرفی شده که از بهترین اسپرسوساز ها هستند.

انواع دستگاه اسپرسوساز را بیشتر بشناسیم:

انتخاب بهترین دستگاه اسپرسوساز به 3 مورد بستگی دارد: فضای موجود در آشپزخانه و میز پیشخوان، بودجه‌ای که در نظر گرفته شده و میزان فعالیت مورد علاقه برای صرف کردن در فرآیند دم‌آوری.

در ادامه این مقاله، چهار نوع دستگاه تشریح شده تا بتوانید تصمیم بگیرید کدام یک برای شما مناسب است.

اسپرسوساز دستی:

این مدل دستگاه‌ اسپرسوساز زیبا و گران قیمت دارای اهرمی هستند که با کشیدن آن یک شات اسپرسو را تحویل می‌دهند. با یک اسپرسوساز دستی، شما کنترل کامل دارید و می‌توانید یک فنجان نوشیدنی ایده‌آل‌تان را تهیه کنید، اما احتمال بیشتری هم برای خراب‌کاری وجود دارد. به نظر می‌رسد این نوع از دستگاه‌ های اسپرسوساز برای حرفه‌ای‌ها و افراد متخصص در تهیه قهوه، مناسب‌تر باشند.

مزایا معایب
این نوع اسپرسوساز، اسپرسویی با کیفیت و طعم عالی تولید می کند.استفاده از آن کمی سخت است.
شما کنترل بیشتری روی فرآیند دارید.مناسب برای افراد حرفه ایی
بسیار زیبا و شیک برای نمای آشپزخانه
این اسپرسوسازها به ماندگاری طولانی شهرت دارند.

اسپرسوساز نیمه اتوماتیک:

این نوع دستگاه‌ های اسپرسوساز دارای پمپ برقی می‌باشند و از پرطرفدارترین اسپرسوساز ها هستند. این دستگاه‌ها به شما اجازه می‌دهند تا خودتان آسیاب و یکدست کردن قهوه را انجام دهید اما موتور آن جریان و فشار ثابتی را ایجاد می‌کند. شما با متوقف کردن فرآیند استخراج، مقدار اسپرسو را در فنجان‌تان کنترل می‌کنید. اکثر دستگاه‌های نیمه اتوماتیک دارای یک میله بخار یا مکانیزم برای گرم کردن و خامه‌ای کردن شیر هستند و برخی از آنها یک آسیاب داخلی نیز دارند. آنهایی که آسیاب ندارند عموما فشرده‌تر و ارزانتر هستند.

مزایامعایب
استفاده از این نوع دستگاه اسپرسوساز نسبت به نمونه دستی  آسانتر است.استفاده از این نوع اسپرسوساز به راحتی سایر انواع اسپرسوساز اتوماتیک نیست.
می تواند شات های با کیفیت و خوشمزه اسپرسو درست کند.گران قیمت است.
شما هنوز سطح بالایی از کنترل روی فرآیند تهیه قهوه را دارید.

اسپرسوساز تمام اتوماتیک:

با دستگاه اسپرسوساز تمام اتوماتیک، حتی میزان آب نیز توسط دستگاه تعیین می‌شود. تنها کاری که باید انجام داد این است که آن را با دانه‌های قهوه پر کرد و یک دکمه را فشار داد تا دستگاه نوشیدنی دلخواه را ارائه دهد، خواه اسپرسو باشد یا لاته ماکیاتو. بیشتر این دستگاه‌ها به شما این فرصت را می‌دهند که آسیاب، دما، غلظت و یا مقدار نوشیدنی را به دلخواه خود سفارشی کنید. تقریباً همه اسپرسوسازها، دستگاه‌های بخار و تیغه‌های آسیاب‌ را دارند. از آنجایی که این نوع دستگاه، ویژگی‌های بسیار زیادی دارند، فضای بیشتری در آشپزخانه اشغال می‌کنند و با بالاترین قیمت عرضه می‌شوند.

مزایامعایب
استفاده از آن بسیار آسان است.کنترل کمتری بر طعم خاص اسپرسوی خود دارید.
اسپرسوی تهیه شده با این دستگاه طعم بی نظیری دارد.قیمت بالایی دارد.
دارای بسیاری از ویژگی های خاص مانند آسیاب داخلی و تنظیمات قابل برنامه ریزی  است.

اسپرسوساز کپسولی:

این دستگاه‌ها نهایت راحتی را فراهم می‌کنند. کافی است یک کپسول را داخل دستگاه قرار دهید، با فشردن دکمه‌ای، یک فنجان اسپرسو که روی آن یک لایه خامه ریخته شده، به دست می‌آورید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک منبع کپسول قهوه در دسترس داشته باشید و مخزن را با آب پر کنید. از میان انواع مختلف دستگاه‌ها با پیکربندی‌ها و مدل‌های مختلفی که خامه‌ساز یا میله‌های بخارساز را روی دستگاه دارند یا دستگاه‌هایی که فاقد این ابزار هستند، می‌توانید انتخاب‌های گوناگونی داشته باشید. اسپرسوسازهای کپسولی ارزان نیستند اما به اندازه یک دستگاه تمام اتوماتیک تنظیم نیاز ندارند.

اسپرسوساز سیج مدل Bambino Plus

مشخصات
ابعاد7.7 × 11.8 × 12.6 اینچ (حدود 19.6 × 30 × 32 سانتی‌متر)
جنس بدنهفولاد ضد زنگ
ظرفیت مخزن64 اونس سیال (حدود 1.9 لیتر)
قابلیت تنظیمتنظیم 1 فنجان و یا 2 فنجان نوشیدنی کافئین دار به همراه بخار
قابلیت جابه جایی آب مخزندارد
فشار بخار15 بار
کف ساز شیردارد
آسیاب قهوهندارد
لوازم جانبیتمپر قهوه/ ابزار تزیین قهوه/ پارچ مخصوص شیر و ابزار تمیز کردن

طی بررسی‌هایی که ما از دستگاه‌ های اسپرسوساز داشتیم، اسپرسوساز مدل بامبینو پلاس بریویل (Breville Bambino Plus) برتری خود را با تهیه اسپرسو های با کیفیت بالا به صورت پی در پی و ارائه نتیجه فوق‌العاده حرفه‌ای با فوم‌کردن عالی شیر به صورت اتوماتیک، نشان داد. تهیه یک قهوه بد از این اسپرسوساز خاص، دشوار است.

 با سرعت سه ثانیه‌ای برای گرم شدن دستگاه، در کمترین زمان می‌توان از یک شات فوق‌العاده لذت برد.

مانند بیشتر دستگاه‌ های اسپرسوساز ممتاز، می‌توان تنظیمات اسپرسو را برای یک شات کوچک و یا یک شات بزرگ تنظیم کرد، اما آنچه در این دستگاه به صورت ویژه‌ای هیجان‌آور بود، قابلیت تنظیم تنظیمات پیش از آماده‌سازی اسپرسو است. 

به همین ترتیب، طی بررسی عملکرد این دستگاه، امکان سفارشی کردن دما و بافت شیر در حین بخاردهی خودکار برای خوش طعم کردن میکروفوم، جذابیت خاصی برای ما داشت.

مزایا:

  • اندازه کوچک و منسجم
  •  طراحی زیبا
  •  سهولت در استفاده
  • اسپرسوی خوب همیشگی.

معایب:

  • نازل آب گرم ندارد
  •  آسیاب قهوه ندارد
  •  سبد فیلتر دچار رسوب می‌شود.

اسپرسو ساز برویل مدل BES870

مشخصات
ابعاد14.5 × 14.7 × 17.6 اینچ (حدود 36.8 × 37.3 × 44.7 سانتی‌متر)
جنس بدنهفولاد ضد زنگ برس خورده
ظرفیت مخزن84 اونس سیال (حدود 2.5 لیتر)
قابلیت تنظیماتتنظیم 1 فنجان و یا 2 فنجان نوشیدنی به همراه بخار
قابلیت جابه جایی مخزن آبدارد
فشار بخار15 بار
کف ساز شیردارد
آسیاب قهوهدارد
لوازم جانبیتمپر قهوه، ابزار تزیین قهوه، پارچ مخصوص شیر و ابزار تمیز کردن و سینی نگهداری ابزار

دستگاه اسپرسوساز برویل، به دیگ دوبل مجهز است که همزمان با آماده‌سازی یک شات نوشیدنی می‌تواند شیر را نیز آماده کند و کار با آن ساده‌ است. 

قیف آن با حدود 226 گرم قهوه پر می‌شود، در پورتافیلتر یا همان دستگیره‌ی سبد اسپرسوساز قفل می‌شود تا قهوه بیرون نریزد . دانه‌های برشته قهوه را به صورت کامل کوبیده و آسیاب می‌کند، سپس مقدار معقولی از طعم را با قوام یک نوشیدنی حرفه‌ای استخراج می‌کند. میله بخار حتی بین مراحل به صورت خودکار تمیز می‌شود.

مقدار غلظت نوشیدنی، دما و فشار آب و فشار بخار تماما به صورت داخلی بهینه شده‌اند. با قرار گرفتن پارچ شیر زیر نازل، بدون نیاز به نگه‌داشتن و حرکت دادن آن، کفسازی و خامه‌ای کردن شیر انجام می‌شود. 

با این حال، چیزی که این دستگاه را به یکی از بهترین دستگاه‌ اسپرسوساز تبدیل می‌کند، این واقعیت است که هنوز متغیرهای زیادی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را انتخاب کرد. از ظرافت آسیاب گرفته تا دما و بافت شیر، امکان اصلاح و شخصی‌سازی تنظیمات این دستگاه وجود دارد و می‌توان تا حداکثر هشت مورد را در حافظه این دستگاه ذخیره نمود.

مزایا:

  • قیف و تیغه ‌آسیاب توکار؛
  • کنترل‌های صفحه لمسی؛
  • تهیه اسپرسو با طعمی حرفه‌ای.

معایب:

  • بسیار گران قیمت؛
  • فضای زیادی را اشغال می‌کند.

اسپرسوساز نسپرسو اسنزا کروپس Essenza Mini Krups

 با

مشخصات
ابعاد4.3 × 12.8 × 8.1 اینچ (حدود 10.9 × 32.5 × 20.6 سانتی‌متر)
جنس بدنهپلاستیک ABC
ظرفیت مخزن4.3 × 12.8 × 8.1 اینچ (حدود 10.9 × 32.5 × 20.6 سانتی‌متر)
قابلیت تنظیماسپرسو/لونگو
قابلیت جابه جایی مخزن آبدارد
فشار بخار19 بار
کف ساز شیرندارد
آسیاب قهوهندارد
لوازم جانبیبسته کپسول پذیرایی

اسپرسوساز نسپرسو اسنزا کروپس، یکی از دستگاه‌ های مقرون به صرفه را از میان بهترین دستگاه‌های اسپرسوساز مورد بررسی در این گفتار ارائه می‌دهد. با این حال، با فشار قابل توجه 19 بار این دستگاه، از کیفیت خوش‌آیند قهوه کاسته نمی‌شود.

اسنزا مینی با استفاده از سیستم غلاف نسپرسو برای ارائه طیف وسیعی از ترکیبات و دانه‌های قهوه، تمام سختی‌های آماده‌سازی قهوه صبحگاهی را از بین می‌برد.

 البته این دستگاه گزینه‌های سفارشی‌سازی یا تزئینات خاصی ندارد و زمان گرم شدن آن کمی بیش از حدود 30 ثانیه است. با این حال، اگر از خوردن اسپرسو معمولی لذت می‌برید و نمی‌خواهید روی یک کیت درجه اول باریستا سرمایه‌گذاری کنید، این یک جایگزین عالی و مقرون به صرفه برای شما خواهد بود.

مزایا:

  • مقرون‌به‌صرفه‌تر است؛
  • دارای فشار بخار 19 بار می‌باشد؛
  • با طراحی متراکم، حداقل فضا را اشغال می‌کند.

معایب:

  • امکان سفارشی‌سازی وجود ندارد؛
  • تنها در دو اندازه ساخته شده است.

اسپرسوساز دلونگی مدل EC685

مشخصات
ابعاد 5.9 × 12 × 13 اینچ (حدود 15 × 30.5 × 33 سانتی‌متر)
جنس بدنهفولاد ضد زنگ
ظرفیت مخزن1 لیتر
قابلیت تنظیمتنظیم 1 فنجان و یا 2 فنجان نوشیدنی به همراه بخار
قابلیت جابه جایی مخزن آبدارد
فشار بخار15 بار
کف ساز شیردارد
آسیاب قهوهندارد
لوازم جانبیندارد

طراحی با عرض6 اینچ (حدود 15 سانتی‌متر) همراه با صرفه‌جویی در فضا، اسپرسوساز دلونگی مدل EC680M را به بهترین دستگاه اسپرسوساز برای افرادی که فضای کانتر محدودی دارند، تبدیل می‌کند.

 علی‌رغم اندازه کوچک آن، این دستگاه دارای یک پمپ با قدرت فشار 15 بار است (حداکثر فشاری که اسپرسوساز می‌تواند حین دم کردن قهوه ایجاد کند) و تنها در 40 ثانیه به دمای مناسب برای دم‌کشیدن قهوه می‌رسد. 

اگر با نوشیدنی‌های قهوه خود کمی شیر دوست دارید، فقط باید 12 ثانیه صبر کنید تا دستگاه به دمای بخار مطلوب برای خامه‌ای کردن شیر برسد. طبق یک مقاله سایت CNet این سپرسوساز "لاته و کاپوچینوهای فوق‌العاده خوش طعمی" تولید می‌کند. از آنجایی که این مدل تک دیگ است، باید مابین دم‌کردن و آماده شدن آن صبر کرد.

یاد گرفتن شیوه کار با این دستگاه خیلی سخت نیست. سه دکمه دارد؛ یکی برای تک شات، دیگری برای شات‌های دوتایی و سومی برای بخار. این دستگاه شات‌ های تکی و دوتایی یکسانی تهیه می‌کند. اگر علاقه‌ای به آسیاب‌ کردن دانه‌های قهوه یا حتی استفاده از قهوه آسیاب‌ شده و آماده را ندارید، گزینه سوم و راحت‌تری وجود دارد: استفاده از غلاف‌های اسپرسو سرو آسان (E.S.E.).

مزایا

  • دارای طراحی باریک 6 اینچی (حدود 15 سانتی‌متر) است.
  • در خامه‌ای کردن شیر، عالی عمل می‌کند.
  • می‌توان از غلاف‌های ESE استفاده کرد.
  • استفاده راحت و ساده‌ای دارد.

معایب:

  • آسیاب قهوه ندارد.

اسپرسوساز نسپرسو مدل CitiZ C112

مشخصات
ابعاد8.6 × 14.6 × 10.9 اینچ (حدود 21.8 × 37.1 × 27.7 سانتی‌متر)
جنس بدنهفولاد
ظرفیت مخزن33 اونس سیال (حدود 0.98 لیتر)
قابلیت تنظیماتاسپرسو و لانگو
قابلیت جابه جایی مخزن آبدارد
فشار بخار19 بار
کف ساز شیر دارد
آسیاب قهوهندارد
لوازم جانبیندارد

کپسول‌های اسپرسوساز نسپرسو مدل سیتیز اند میلک، از آلومینیوم قابل‌بازیافت ساخته شده و اسپرسو را با روکشی بی‌نقص از خامه تولید می‌کند. با روکش خامه یک اسپرسو بی نظیر خواهید داشت. 

این دستگاه با خواندن بارکد روی کپسول‌ها ، زمان مناسب برای دم‌کردن قهوه را تعیین می‌کند. کار با این دستگاه نمی‌توانست راحت‌تر از این باشد که تنها با انجام دو حرکت، کشیدن اهرم و انتخاب نوشیدنی، می‌توان یک اسپرسو یا یک لانگو سبک داشت. 

اگر دوست دارید نوشیدنی‌هایتان کمی غلیظ‌تر یا کمی رقیق‌تر باشد، می‌توانید به راحتی تنظیمات را دوباره برنامه‌ریزی کنید. در کنار اسپرسوساز سیتی‌زد، یک دستگاه خامه‌ساز قابل‌جابجایی که با فشار یک دکمه کار می‌کند و در ایجاد شیر خامه‌ای عالی عمل می‌کند، وجود دارد.

این دستگاه بلند و براق است. هم‌زمان با اینکه فضای زیادی را روی میز اشغال نمی‌کند، با طراحی زیبای خود خودنمایی می‌کند. سایر دستگاه‌های نسپرسو که دقیقاً به همین روش کار می‌کنند هم در بازار موجود هستند، اما ظاهر و ویژگی‌های متفاوتی دارند. اگر راحتی این نوع دستگاه‌ها را دوست دارید، می‌توانید هر کدام را مطابق با نیازها، حسی که از طراحی می‌گیرید و بودجه‌تان، انتخاب کنید، با این اطمینان که یک شات عالی از اسپرسو خواهید داشت. متاسفانه در کنار هر دستگاه نسپرسو، لازم است کپسول‌های نوشیدنی را بخرید که چندان ارزان هم نیستند.

مزایا: 

  • پرکردن مخزن آب به راحتی انجام می‌شود؛
  • به سرعت به دمای مناسب برای دم‌کردن قهوه می‌رسد؛
  • برای طیف گسترده‌ای از مدل‌های قهوه، قابل استفاده است؛
  • ظرف مخصوص کپسول‌های استفاده شده، دارد.

معایب:

  • کپسول‌های این دستگاه گران هستند.

 


در ادامه بخوانید : مینی پرسو چیست؟ معرفی 10 مدل باکیفیت اسپرسوساز دستی

معیارهای چی بگیر برای خرید اسپرسوساز:

نکات مهم برای خرید بهترین دستگاه اسپرسوساز

دستگاه های اسپرسوساز از چندین بخش تشکیل شده اند که همه آنها به تعیین دما، طعم، قدرت و قوام قهوه شما کمک می کنند. در اینجا برخی از مواردی است که هنگام خرید اسپرسوساز باید به آنها دقت کنید را برای شما شرح داده ایم:

اسپرسوساز شما چند دیگ بخار دارد؟

اکثر دستگاه های اسپرسوساز یا با یک دیگ بخار یا دو دیگ بخار کار می کنند. اسپرسوساز با دو دیگ بخار معمولا گران تر هستند. هرچه دیگ بزرگ‌تر باشد، آب گرم بیشتری خواهید داشت، بنابراین تعداد شات‌ های پشت سر هم بیشتر می‌شود.

آسیاب قهوه:

ماشین های اتوماتیک و فوق اتوماتیک دارای آسیاب داخلی هستند. کیفیت این آسیاب شات اسپرسوی شما را می سازد. به طور معمول، فرزهای سرامیکی بی صداتر از آنهایی هستند که مجهز به فرزهای مخروطی فولادی هستند. اگر به دنبال بهترین شات در اسپرسو هستید، آسیاب قهوه شما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. 

پمپ اسپرسوساز:

چیز زیادی نمی توانید در مورد پمپ موجود در دستگاه اسپرسوساز خود کنترل کنید. استاندارد امروز در اسپرسو 9 بار فشار است که نرمال شده است. این بدان معناست که اکثر ماشین ها دارای یک شیر فشار بیش از حد هستند که اگر فشار از 9 بار فراتر رود باز می شود.

اسپرسوسازهای زیادی را می بینید که مجهز به پمپ های 15 بار هستند. علاوه بر قابلیت اطمینان، مزیت چندانی ندارد. کارکردن یک پمپ 15 بار با فشار 9 بار شاید فشار کمتری به پمپ وارد کند. 

مخزن آب:

مخزن آب، اگرچه مهم ترین قطعه یک دستگاه اسپرسوساز نیست، اما مخزن آب می تواند زندگی باریستای شما را بد کند. اندازه مخزن به خصوص اگر نوشیدنی های زیادی دم کنید مهم است. تصور کنید که باید هر دو یا سه روز یک بار مخزن را پر کنید. 

اگر باید از بالا به مخزن آب دسترسی داشته باشید و قصد دارید دستگاه اسپرسوساز خود را زیر کابینت قرار دهید، هر بار که نیاز به پر کردن مجدد دارید، باید دستگاه را بیرون بکشید. بیشتر ماشین های تجاری مخزن آب ندارند، باید آنها را به شیر آب وصل کنید.

استفاده آسان:

همانطور که با خواندن توضیحات انواع مختلف اسپرسوساز های موجود در لیست بالا به احتمال زیاد مشخص شد، یک عامل متمایز کننده بزرگ در مدل های مختلف این است که استفاده از آنها آسان و راحت باشد. اگر دستگاهی می‌خواهید که بیشتر کارکرد آن خودکار باشد، می‌توانید به راحتی آن را پیدا کنید. حتی می‌توانید مدل‌هایی پیدا کنید که برخی از نوشیدنی‌های اسپرسو پیچیده‌تر مانند کاپوچینو را با فشار دادن یک دکمه درست کنند.

اگر راحتی اولویت اصلی شماست، به دنبال اسپرسوساز باشید که در یکی از دسته بندی های خودکار و اتوماتیک قرار می گیرد و تنظیمات قابل برنامه ریزی دارد. و مطمئن شوید که همه دکمه ها و ویژگی های اضافی را قبل از خرید بصری می بینید.

تمیز کردن دستگاه اسپرسو:

اگر اسپرسوسازی دارید که استفاده از آن آسان است، اما تمیز کردن آن سخت است، در واقع آنقدرها هم راحت نیستید. اطمینان حاصل کنید که قبل از خرید اسپرسوساز خود، این مورد مهم را بررسی کنید. هر چه دستگاه دارای ویژگی ها و اجزای بیشتری باشد، به احتمال زیاد تمیز کردن آن زمان زیادی را از شما می گیرد.

قیمت اسپرسوساز:

محدوده قیمت دستگاه‌ اسپرسوساز بسیار زیاد است و عوامل زیادی وجود دارد که می‌تواند در قیمت ها تفاوت ایجاد کند. در برخی از مدل ها، شما برای دوام و کیفیت مواد هزینه بیشتری می پردازید.

در برخی دیگر، هزینه بالاتر ممکن است بیشتر به ویژگی های اضافی مربوط باشد. گاهی اوقات برای سهولت استفاده هزینه می‌کنید، گاهی اوقات برای طعم بهتر اسپرسو. مدل های واقعاً گران قیمت معمولاً چندین مورد از این موارد را با هم ترکیب می کنند

اگر در مورد طعم اسپرسوی خود یا مدت زمانی که برای تهیه آن صرف می کنید بسیار خاص هستید، پس یک اسپرسوساز گران قیمت ارزش خرید را دارد. اگر خیلی نگران سهولت استفاده نیستید و از هر چیزی که دارای کافئین است راضی هستید (یا به هر حال قصد دارید اسپرسوی خود را با مقدار زیادی شیر و شکر بپوشانید)، ممکن است در دسته افرادی قرار بگیرید که با یک نوشیدنی راضی هستند. اسپرسوساز ارزان قیمت تری تهیه کنید. 

رضایت مشتریان و خدمات پس از فروش:

بیشتر اسپرسوساز ها دوام بالایی دارند. قبل از خرید بررسی کنید که مشتریان در بررسی‌ها درباره تجربیاتشان در ارتباط با مارک‌ های مختلف چه می‌گویند. شما نمی خواهید در عرض چند سال دستگاه شما غیر قابل استفاده باشد. 

بنابراین از نظرات دیگران استفاده کنید و مطمئن شوید که ضمانت قابل قبولی به شما ارائه می‌شود. 

اندازه اسپرسوساز:

برخی از دستگاه های اسپرسوساز بسیار بزرگ و جاگیر هستند. اگر فضای آشپزخانه محدودی دارید، ممکن است به سختی جایی را پیدا کنید که آن را جا دهید بدون اینکه دسترسی به وسایل آشپزخانه دیگری را به خطر بیندازید. بسیاری از مدل های بزرگتر به طور همزمان دو شات اسپرسو درست می کنند یا دارای ویژگی های مفید اضافی هستند، که می تواند مزایایی باشد که اندازه بزرگ را ارزشمند می کند.

سایر ویژگی‌هایی که باید در نظر گرفت:

  • هنگام بررسی برای خرید یک اسپرسوساز، همواره در مورد فشار پمپ بار مطالب زیادی بیان شده است. دستگاه اسپرسوساز برای استخراج عطر و طعم از قهوه ریز آسیاب شده نیاز به فشار دارد. فشار در پمپ دستگاه‌ها بر حسب بار یا واحد فشار اتمسفر اندازه‌گیری می‌شود. اگرچه 8 تا 9 بار فشار کافی در نظر گرفته می‌شود، اما اکثر دستگاه‌ها، از جمله دستگاه‌های اسپرسوساز ممتاز مدنظر این مقاله، حداقل دارای پمپ‌های 15 بار هستند.
  • علاوه بر امکانات داخلی که ذکر شد، مانند تیغه‌های آسیاب‌ها و میله‌های بخار، بسیاری از دستگاه‌های اسپرسوساز با برخی از لوازم جانبی اضافه مانند اسکوپ و تمپر، برای اندازه‌گیری دقیق ارائه می‌شوند. تمامی این موارد اضافی و همچنین نکات دیگری، در انتخاب دستگاه‌های مورد نظر این مقاله، دخیل بوده‌اند.
  • کیفیت آب بر طعم کلی اسپرسوی شما تأثیر می گذارد. یک اسپرسو ساز با فیلتر آب تعبیه شده می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که طعم اضافی آب شما بر نوشیدنی هایی که درست می کنید تأثیر نمی گذارد.

برندهای معروف اسپروساز را بشناسید:

معرفی بهترین برندهای اسپرسوساز

یکی از آخرین مواردی که باید در هنگام تلاش برای یافتن اسپرسوساز مناسب در نظر داشت، کیفیت نام تجاری آن است. به خصوص اگر یکی از مدل های گران قیمت را انتخاب کنید، می خواهید مطمئن باشید که انتخاب خوبی داشته اید.

اسپرسوساز دلونگی:

دلونگی یک نام تجاری آشنا و قابل اعتماد برای بسیاری از لوازم آشپزخانه است و طیف وسیعی از اسپرسوساز ها را تولید می کند. از مدل‌های مقرون‌به‌صرفه ساده در پایین‌ترین محدوده قیمت گرفته تا دستگاه‌های اسپرسوساز که قیمت بالایی دارند. 

 نظرات دلونگی را تا حد زیادی مثبت دیدیم. بدیهی است که آنچه با یک دستگاه اسپرسوساز  ارزان به دست می آورید با آنچه از یک دستگاه اسپرسوساز گران قیمت انتظار می رود متفاوت است، بنابراین اطمینان از یافتن  اسپرسوساز دلونگی که مناسب شماست بسیار مهم است. اما به نظر می رسد اکثر مشتریان از انتخاب خود راضی هستند.

اسپرسوساز برویل:

یکی دیگر از برندهای معتبر در زمینه تولید و ساخت دستگاه اسپرسوساز برویل است. این برند قابلیت اطمینان کردن را دارد و طی چندین سال فعالیت توانسته به خوبی این مورد را به اثبات برساند.

با این حال در همه ی موارد نظرات مثبت و منفی بسیار زیادی ممکن است وجود داشته باشد. اما بسیاری از نظرات این دستگاه مثبت ارزیابی شده است. 

اسپرسوساز مباشی:

مباشی یکی دیگر از برندهای محبوب است که انواع اسپرسوساز ها را با قیمت های مختلف ارائه می دهد. نکته‌ای که بارها و بارها در بررسی‌های دستگاه‌ اسپرسوساز مباشی مطرح شد، ادعاهایی درباره دوام بود - بسیاری از افراد به عمر دستگاه‌های که 12 سال، 14 سال، حتی 30 سال قبل از رسیدن زمان جایگزینی اشاره کردند. یکی دیگر از مزایایی که مشتریان آن را تحسین می کنند، سهولت استفاده و کیفیت طعم است.


در ادامه بخوانید : معرفی و بررسی اسپرسوساز مباشی مدل MEBASHI ECM2010

سخن آخر:

بهترین دستگاه‌ اسپرسوساز، یک نوشیدنی کافئین دار عالی را دقیقا زمانی که به آن نیاز دارید، به شما هدیه می دهد. علاوه بر دم کردن قهوه با کیفیت عالی، استفاده از این دستگاه‌ها راحت بوده و توانایی سازگاری با بسیاری از عملکردها را در تنظیمات دستگاه ارائه می‌کنند. بنابراین چه یک اسپرسو تک شات بخواهید، چه یک اسپرسو آمریکانو بزرگ، همواره می‌توان انتخاب مناسبی داشت.

در حالی که اکثر دستگاه‌های اسپرسوساز بر اساس ویژگی‌ها در یکی از این دسته‌بندی‌های بالا قرار می‌گیرند، بهتر است قبل از شروع به بررسی دستگاه‌های خاص، در نظر بگیرید که کدام ویژگی‌ها برای شما مهم‌تر است. بسیاری از دستگاهای اسپرسوساز دارای ویژگی‌های بیشتری مانند گرم کن فنجان و قطعات قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند که می‌توانند هنگام انتخاب مورد توجه قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.