تفاوت قهوه ساز و اسپرسو ساز چیست؟ بهترین مارک قهوه ساز و اسپرسوساز

معرفی بهترین مارک قهوه ساز و اسپرسوساز 

شما جزء کدام دسته از افراد هستید؟ بین یک فنجان قهوه و یا یک شات اسپرسو کدام را ترجیح می‌دهید؟ جواب این سؤال مشخص می‌کند که اگر شما تمایل به خرید دستگاه قهوه‌ساز دارید، کدام دستگاه قهوه‌ساز برای شما مناسب‌تر است. قهوه‌سازهای قطره‌ای( فیلتری)، دستگاه‌های مخصوص دم کردن قهوه هستند. استفاده از آنها ساده‌تر، از نظر قیمت ارزان و شامل انواع مختلف و متنوعی از قهوه‌سازها هستند. از طرف دیگر دستگاه‌های اسپرسو، ماشین‌های گران قیمت و پیچیده‌تری هستند که یک و نیم گرم(دو تا سه اونس) اسپرسو غلیظ تولید می‌کنند. قبل از تصمیم گیری، اجازه بدهید با هم نگاهی دقیق‌تر به ویژگی‌های هر کدام از این دستگاه‌های محبوب قهوه ساز بی‌اندازیم.

برای خرید بهترین قهوه ساز به چه نکاتی دقت کنیم؟

قهوه ساز قطره‌ای یک انتخاب محبوب در بین دستگاه‌های قهوه‌سازی هستند که با دم کردن، قهوه را آماده می‌کنند. استفاده از آنها آسان است، و تنوع زیادی برای انتخاب وجود دارد. این ماشین‌ها ممکن است چند ویژگی ساده داشته باشند و یا به دلیل سفارشی بودن امکانات بسیاری ارائه دهند. در حقیقت مهم نیست که شما کدام نوع قهوه‌ساز را دارید، کارایی اصلی اکثر قهوه سازها یکسان است.

برای دم کردن قهوه با استفاده از دستگاه‌های فیلتردار، آب را به مخزن اضافه کنید و فیلتر قهوه را با پودر قهوه پر کنید و سپس دکمه شروع را فشار دهید. دستگاه  شروع به گرم کردن آب می‌کند و قهوه  به آرامی با عبور آب از تفاله به داخل ظرف قهوه می‌ریزد. بسته به میزان قهوه‌ای که دم می‌کنید و مدل قهوه‌ساز قطره‌ای( فیلتری) که از آن استفاده می‌کنید، دم کردن قهوه در حدود 5-10 دقیقه طول خواهد کشید.

برای خرید بهترین قهوه ساز به چه نکاتی دقت کنیم؟

معرفی بهترین قهوه ساز و بهترین اسپرسوساز

قهوه ساز فیلیپس مدل HD7457

قهوه ساز فلر مدل CM991

قهوه ساز گوسونیک مدل GEM_867

قهوه ساز بوش مدل TKA8013

قهوه ساز مولینکس مدل FG_12

قهوه ساز ناسا الکتریک مدل NS-517

اسپرسوساز دلونگی مدل BCO320

اسپرسوساز گوسونیک مدل Gem-867

اسپرسوساز دلونگی مدل BCO420


در ادامه بخوانید : معرفی بهترین قهوه ساز خانگی، مزایای استفاده از قهوه


در ادامه بخوانید : انواع دستگاه اسپرسوساز و معرفی بهترین برند(اسپرسوساز)

مزایای استفاده از قهوه‌ساز فیلتری

قهوه‌سازهای قطره‌ای یا فیلتری یک روش سریع و ساده برای تهیه قهوه در صبح‌ها هستند. بعد از اضافه کردن پودر قهوه و آب، فقط یک دکمه را فشار می‌دهید و تا آماده شدن قهوه مشغول کارهای خود می‌شوید. دستگاه کار را برای شما انجام می‌دهد. بعضی از دستگاه‌های قهوه‌ساز قطره‌ای حتی قابل برنامه‌ریزی هم هستند، بنابراین می‌توانید با ست کردن زمان برای دستگاه، زمانی که از خواب بیدار می‌شوید از طعم لذت بخش قهوه تازه لذت ببرید.

معایب قهوه‌سازهای قطره‌ای(فیلتری)

در قهوه‌ساز قطره‌ای یا (فیلتری) از فیلترهای قهوه استفاده می‌کنند، که روغن‌های طبیعی موجود در قهوه را جذب می‌کند. بعضی از افراد قهوه‌سازهای فیلتری را بخاطر عطر و طعم و خواص بالقوه قهوه به سایر دستگاه‌ها ترجیح می‌دهند، درحقیقت برای داشتن طعم کامل قهوه، روغن‌های طبیعی موجود در قهوه مهم هستند. اما متاسفانه بدلیل اینکه فیلترها یکبار مصرف هستند، با محیط زیست سازگار نیستند.

برای خرید بهترین اسپرسوساز به چه نکاتی دقت کنیم؟

برای خرید بهترین اسپرسوساز به چه نکاتی دقت کنیم؟

دو نوع دستگاه اسپرسوساز وجود دارد: اتوماتیک و نیمه اتوماتیک. تفاوت در نحوه عملکرد این ماشین‌ها است. برای اطمینان از عمر طولانی این دستگاه‌ها و عملکرد خوبی که از خرید یک دستگاه اسپرسو انتظار دارید، به روش‌های اصلی تعمیر و تمیز کردن آنها نیاز دارند. در ادامه به تفاوت‌های بین این دو نوع دستگاه اسپرسوساز می‌پردازیم تا بتوانید در نهایت بهترین اسپرسوساز را انتخاب کنید.

 دستگاه‌ اسپرسوساز اتوماتیک

 استفاده از دستگاه‌های اسپرسوساز اتوماتیک آسان است. شما فقط به اندازه‌گیری مقدار پودر قهوه و آب و قرار دادن آنها در مخزن و همچنین فشرده‌سازی( بسته بندی) تفاله نیاز دارید. نهایتا شما دکمه‌ای را فشار می‌دهید که همه چیز را کنترل می‌کند. این دستگاه‌ها یک تایمر اتوماتیک داخلی دارند که فرایند خارج شدن قهوه را متوقف می‌کند و در عرض 25-30 ثانیه، اسپرسو با کیفیت در انتظار شماست. دستگاه‌های اسپرسوساز نیمه اتوماتیک، مخصوصا برای کسانی که به دنبال چالش هستند گزینه‌های مناسب و راحت‌تری است. این دستگاه‌ها در مقایسه با دستگاه‌های اتوماتیک کارهای کمتری را برای شما انجام می‌دهند ،اما به شما اجازه می‌دهند تا در مورد درست کردن اسپرسو چیزهای زیادی یاد بگیرید. برای تهیه قهوه اسپرسو با دستگاه‌های نیمه اتوماتیک، شما باید تمام مراحل ساخت قهوه با دستگاه اتوماتیک را انجام دهید و تنها تفاوت این است که باید اندازه شات‌ها را کنترل کنید. در واقعیت این موضوع بزرگترین تفاوت بین دستگاه‌های اسپرسوساز نیمه اتوماتیک و اتوماتیک است.

مزایای استفاده از دستگاه اسپرسوساز

اگر می‌خواهید در ساخت اسپرسو زبر دست باشید، ازمزایای دستگاه‌های اسپرسوساز نیمه اتوماتیک این است که شما از زمان شروع تا اتمام کار دستگاه، کنترل کاملی روی آن دارید. این به معنی کنترل بیشتر روی عطر و طعم قهوه اسپرسو است. اگر دوست دارید که تجربه درست کردن یک اسپرسو عالی را داشته باشید، اما نگران تغییر کیفیت طعم قهوه نیستید، یک دستگاه اسپرسوساز اتوماتیک بدلیل تایمر استخراج داخلی برای شما بهترین انتخاب خواهد بود.

معایب استفاده از دستگاه‌ اسپرسوساز 

هزینه کردن برای خرید یک دستگاه اسپرسوساز نیمه اتوماتیک مستلزم صبر و علاقه به یادگیری است. هرچند که استفاده از اسپرسوسازهای اتوماتیک ساده است اما همچنان نیاز به توجه بیشتری نسبت به یک قهوه‌ساز فیلتری دارند. دستگاه‌های اسپرسوساز از قهوه‌سازهای قطره‌ای( فیلتری) گران قیمت‌تر هستند و نیاز به کنترل دائم درجه‌ها، تمیز کردن و گاهی تعویض قطعات دارند و این به آن معناست که این وسیله برقی زمان بیشتری از شما خواهد گرفت، اما اگر عاشق اسپرسو هستید ارزش آن را دارد.

نکات مثبت و منفی قهوه ساز و اسپرسوساز چیست؟

 اولین چیزی که باید به آن دقت کنید این است که، بیشتر دوست دارید قهوه بنوشید یا از طعم اسپرسو لذت می‌برید. اگر نمی‌توانید تصمیم بگیرید، در این قسمت نگاهی گذرا به نکات مثبت و منفی هر دو دستگاه خواهیم داشت، و اگر واقعاً نمی‌توانید تصمیم بگیرید، نحوه ساخت قهوه اسپرسو با دستگاه قهوه‌ساز فیلتری را یاد بگیرید.

 نکات مثبت و منفی قهوه‌ساز فیلتری

مثبتمنفی
دم کردن قهوه به میزان دلخواهاستفاده از فیلتر
استفاده از آن آسان استقهوه‌ی اسپرسو نمی‌سازد
ارزان‌تر است

نکات مثبت و منفی دستگاه اسپرسوساز

مثبت منفی
تجربه عالی در ساخت قهوهگران قیمت بودن دستگاه 
می‌توانید مهارت جدیدی یاد بگیریدنیاز به نگهداری بیشتر
کیفیت عالیقهوه‌ی معمولی تولید نمی‌کند
سرعت بالا در ساخت قهوه


در ادامه بخوانید : معرفی و خرید بهترین آسیاب قهوه به همراه قیمت روز


در ادامه بخوانید : راهنمای خرید قهوه و آسیاب قهوه (بهترین قیمت)

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - احسان

عالی

15 اردیبهشت 1401 - 14:29

پاسخ
نظرات چی بگیر - احسان

عالی

15 اردیبهشت 1401 - 14:29

پاسخ