آچار الن: خرید و قیمت بهترین مارک آچار آلن (ستاره ایی، همه کاره....)

انتخاب ابزار مناسب همیشه یکی از مهم‌ترین اقدامات برای انجام کارهای فنی بوده و تا حدود زیادی از اتلاف وقت و منابع جلوگیری خواهد کرد. در این شرایط اگر روزانه مطابق با صنعت و فعالیت خود با انواع پبچ ها خصوصاً پیچ‌های شش گوشه سروکار دارید، آچار الن یکی از ضروری‌ترین ابزارها برای شماست. اما برای انتخاب بهترین نمونه آچارهای الن نیز به اطلاعاتی جامع درباره نمونه‌های مختلف و نکات خرید این ابزار نیاز دارید. بدین منظور پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای مطلب با چی بگیر همراه باشید.

آشنایی با انواع آچار آلن

آچار الن می‌تواند ابزاری مفید برای جعبه ابزار شما باشد و از آن در فرآیندهای مختلفی ازجمله مونتاژ، نگهداری و تعمیر انواع لوازم فنی، خانگی و تجاری، استفاده کنید. نمونه‌های متنوعی از آچار آلن برای خرید وجود دارد و این موضوع تصمیم‌گیری برای خرید بهترین نمونه را کمی سخت می‌کند.

در این شرایط اگر با انواع این آچارها و ویژگی هر نمونه آشنایی نداشته باشید، ممکن است به نتیجه مورد نظر در استفاده از ابزار آلن، دست پیدا نکنید. بنابراین در ادامه به بررسی انواع آچار آلن پرداخته‌ایم تا بتوانید مناسب‌ترین نمونه را منطبق بر کاربرد مورد نظر خود، انتخاب کنید؛ این نمونه‌ها عبارت‌اند از:

آچار الن L شکل

این نمونه یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین آچارهای الن است و همان‌طور که از نام آن می‌توان فهمید، دارای ساختاری به شکل حرف L است. این آچار از یک سمت دارای طول بیشتر و از سمت دیگر کمی کوتاه‌تر بوده و برای کاربران این امکان را فراهم می‌کند که بسته به نوع کاربرد، مناسب‌ترین سمت آچار را در سوکت قرار دهید. در این صورت استفاده از قسمت طولانی‌تر دسته آچار می‌تواند گشتاور بیشتری را برای کاربر فراهم کند.

آچار الن استاندارد

آچار الن استاندارد معمولاً به صورت مجموعه‌ای به همراه کیت نگهداری ارائه می‌شوند و امکان ذخیره‌سازی و نظم دهی از سایز کوچک به بزرگ را برای کاربران فراهم می‌کنند.

این ابزارها بر اساس سیستم اندازه‌گیری متریک و امپریالیستی و به صورت مجزا تنظیم و تعیین شده‌اند و با تهیه آن نیازی به خرید مجدد سایر سایزهای آچار آلن نخواهید داشت.

مجموعه آچار الن تاشو

مجموعه آچارهای تاشو از آچارهای الن با بازوهای کوتاه تشکیل شده‌اند که در یک دسته ذخیره سای می‌شوند و توسط یک پوشش فلزی یا پلاستیکی، محافظت می‌شوند. این نمونه آچار آلن معمولاً از فولاد گالوانیزه یا آلومینیوم ساخته شده است و هر یک از آچارها نیز با زاویه 180 درجه از محفظه یا دستگیره، به بیرون تا می‌شوند.

آچار الن T شکل

مانند نمونه قبلی، آچار الن T شکل نیز دارای ساختاری مانند حرف T بوده و اهرم بیشتری را برای حرکت ابزار و تولید گشتاور، فراهم می‌کند. از آچار آلن T شکل به طور عمده برای بررسی و تعمیر دوچرخه و تجهیزات مختلف در صنعت موتور اسپرت، استفاده می‌شود.

آچار الن ته گرد

آچار آلن ته گرد نیز نمونه‌ای مفید از این ابزار است که در ساختار خود از انتهایی شش‌ضلعی و توپی شکل برخوردار است. انتهای توپی شکل این نوع آچار الن به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید سوکت یا پیچی که در زاویه متفاوت نسبت به ابزار قرار دارد را به خوبی محکم کنید.

علاوه بر این با استفاده از الن ته گرد می‌توانید بدون توجه به زاویه یا ابزار کار کنید و این ویژگی در کاربردهایی که فاصله و فضای کافی را در اختیار شما قرار می‌دهند، بسیار مؤثر است. 

آچار الن P شکل

این نوع الن که با نام آچار الن ترکیبی نیز شناخته می‌شود، ترکیبی از ساختار آچار T و L شکل بوده و با قالب ویژه‌ای که دارد، کاربری ابزار را تسهیل می‌کند. اگر برای انجام فرآیندهای فنی فضای بیشتری در اختیار دارید، احتمالاً آچار P شکل نمونه مناسبی برای شماست و با استفاده از آن می‌توانید ضمن اعمال نیروی کمتر، راحت و سریع‌تر کاربرد لازم را روی پیچ اعمال کنید.

آچار الن پیچ گوشتی

پیچ گوشتی الن دارای انتهایی به شکل شش‌ضلعی بوده و سفت کردن یا باز کردن انواع پیچ را تسهیل می‌کند. از پیچ گوشتی الن می‌توانید به راحتی به عنوان ابزاری کوچک برای اعمال روی پیچ‌های ستاره ای استفاده کرده و نهایت مقاومت را برای باز و بسته کردن پیچ‌ها ایجاد کنید. 

آچار آلن جغجغه‌ای

این ابزار دارای کاربردی مؤثر برای شل و سفت کردن انواع پیچ است که از یک دسته و یک سوکت مخصوص تشکیل شده است. در این نوع آچار الن، امکان اتصال دسته به طیف متنوعی از انواع سوکت ها وجود داشته و به همین دلیل است که با نام آچار الن همه کاره نیز شناخته می‌شوند.

معرفی پرفروش ترین آچار آلن های موجود در بازار

در ادامه تمام نمونه‌های آچار الن پرفروش و جزئیات هر نمونه را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا فرآیند انتخاب مناسب‌ترین نمونه برای پروژه‌های شما آسان‌تر باشد و درنهایت بتوانید از بالاترین سطوح کیفیتی آچار الن برخوردار شوید. این نمونه‌ها عبارت‌اند از:

آچار آلن شش گوش اینکو مدل HHK-14081 مجموعه 8 عددی

این مجموعه آچار الن حرفه‌ای دارای 8 تیغه مجزا با اندازه‌های مختلف بوده که هر یک از این تیغه‌ها به کمک اهرم به طور مستقل تا 270 درجه به بیرون باز می‌شوند. انتهای الن های ستاره ای به طور عمیق و مقاوم و با حداکثر میزان تماس با سوکت در بستر قرار گرفته‌اند. این وضعیت از لغزش اضافی آچار جلوگیری کرده و قدرت چرخش بیشتری را برای شما فراهم می‌کند.

مشخصات
وزن آچار 
250 گرم
جنس آچار 
کروم وانادیوم
تعداد آچار
8

آچار آلن کد 001 سایز 1/13 میلی متر مجموعه 8 عددی

این محصول نیز مجموعه‌ای از آچارهای الن L شکل بوده و یکی از بهترین انتخاب برای صرفه‌جویی در هزینه خرید محسوب می‌شود. همچنین با خرید این مجموعه از آچارهای الن می‌توانید به راحتی در مکان‌های مختلف به طیف متنوعی از انواع آچارها دسترسی داشته باشید. آچارهای این مجموعه از ساختاری ارگونومیک و استاندارد برخوردارند که از خستگی دست در استفاده طولانی‌مدت جلوگیری خواهند کرد.

مشخصات
وزن
200 گرم
تعداد
8
جنس
فلز

آچار آلن ستاره ای دینگشی مدل DF500GH مجموعه 8 عددی

مجموعه دینگشی از دیگر مجموعه‌هایی است که آچارهای الن با سایزهای پرکاربرد را در اختیار شما قرار می‌دهد. این مجموعه دارای آچارهای الن T شکل با شماره‌هایی بین 9 تا 40 بوده و ساختاری ارگونومیک به کاربران ارائه می‌دهد. علی‌رغم مجموعه کامل، این آچار از وزنی مناسب برخوردار بوده و امکان حمل آسان را برای کاربران فراهم می‌کند.

مشخصات
وزن
155 گرم
جنس
کروم وانادیوم
تعداد
8

آچار آلن رونیکس مدل RH2020RH مجموعه 8 عددی

اگر به دنبال خرید مجموعه‌ای با مقاومت بالا برای کاربردهای نسبتاً سخت هستید، بدون شک آچار الن 8 عددی رونیکس می‌تواند انتخابی مناسب برای شما باشد. این مجموعه حداکثر گشتاور را برای کاربران فراهم کرده و دارای دسته‌ای با پوشش پلاستیکی، مقاوم و استاندارد است. مجموعه رونیکس یکی از انتخاب‌های ایدئال برای کاربردهای حرفه‌ای بوده و با قیمتی مقرون‌به‌صرفه به فروش می‌رسد.

مشخصات
وزن
240 گرم
جنس
کروم وانادیوم
تعداد
8

آچار آلن ستاره ای رونیکس مدل RIX-02021 مجموعه 8 عددی

این مجموعه نیز از دیگر نمونه‌هایی از آچار الن رونیکس است که از سطوح بالایی از مقاومت برخوردار بوده و دارای بدنه‌ای با پوشش پلاستیکی مقاوم است. می‌توان گفت که میزان لغزش و انحراف آچارهای الن این مجموعه، کمترین میزان ممکن است و این ویژگی در افزایش دقت و کیفیت کار شما، مؤثر خواهد بود.

مشخصات
وزن
232گرم
جنس
کروم وانادیوم
تعداد
8

آچار آلن ستاره ای رونیکس مدل RH-2034 مجموعه 9 عددی

آچار RH-2034 نمونه‌ای ساخته شده از مقاوم‌ترین و باکیفیت‌ترین مواد و فرمولاسیون به روز بوده و از مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی آسیب‌زا، برخوردار است. در ساختار آچارهای این مجموعه از طراحی مدرن و استاندارد استفاده شده و دسته‌های بلندی که دارند، امکان اعمال گشتاور بالا را برای کاربران فراهم خواهند کرد.

مشخصات
وزن
100 گرم
جنس
فولاد کروم وانادیوم
تعداد
9

آچار آلن ستاره ای اینکو مدل HHK-14083  مجموعه 8 عددی

این نوع آچار الن چاقویی یا تاشو، به دلیل عملیات حرارتی از دوام و مقاومت بالایی برخوردار بوده و با وزن نسبتاً سبک و ساختار استانداردی که دارد، توسط بسیاری از متخصصان و کارشناسان برای انجام فرآیندهای فنی توصیه می‌شود.

مشخصات
وزن
180 گرم
جنس
کروم وانادیوم
تعداد
8

آچار آلن ستاره ای رونیکس مدل HR-2021 مجموعه 8 عددی

مجموعه آچار الن رونیکس یکی از به‌صرفه‌ترین مجموعه‌های ابزار الن T شکل بوده که آچارهایی با سایزهایی بین 9 تا 40 و ساختاری مقاوم ارائه می‌کند. بدنه ‌این مجموعه از ABS مقاوم برخوردار بوده و طراحی به‌کاررفته در آچارها نیز امکان اعمال حداکثر نیروی گشتاور را برای کاربران فراهم می‌کند.

مشخصات
وزن
240 گرم
جنس
کروم وانادیوم
تعداد
8

آچار آلن ستاره ای اس کای مدل ST-1213B مجموعه 9 عددی

این مجموعه آچار الن ستاره ای از 9 نمونه مختلف با دسته‌های بسیار بلند تشکیل شده است که به منظور باز و بسته کردن سریع بست و پیچ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. فلز به‌کاررفته در این آچارها از خوردگی و ضد زدگی آن‌ها محافظت کرده و دوام مجموعه آچار را تا حدود زیادی افزایش خواهد داد.

مشخصات
وزن
420 گرم
جنس
کروم مولیبیدون
تعداد
9

آچار آلن دینگشی مدل 17006 مجموعه 8 عددی

مانند سایر مجموعه‌های آچار الن دینگشی، این مجموعه نیز با ویژگی‌های منحصربه‌فرد و کاربردی و با قیمتی مقرون‌به‌صرفه برای خرید در اختیار کاربران قرار می‌گیرند و آچارهایی با شماره 1.5، 2، 2.5، 3، 4، 5، 6 و 8 را پوشش می‌دهد. این مجموعه از آچارهایی از نوع متریک برخوردار بوده و انتخابی جمع‌وجور با وزنی متناسب محسوب می‌شود.

مشخصات
وزن
300 گرم
جنس
کروم
تعداد
8

آچار آلن دینکشی مدل DF80HG مجموعه 8 عددی

این مجموعه، نمونه‌ای مشابه با مجموعه دینگشی 17006 بوده با این تفاوت که از وزن سبک‌تری برخوردار است و نمونه‌ای مناسب برای حمل آسان در مکان‌های محدود محسوب می‌شود. آچارهای مجموعه DF80HG از طراحی استاندارد  و متناسب با ارگونومی ایمن برخوردار بوده و خستگی کار با آچار را کاهش خواهد داد.

مشخصات
وزن
160 گرم
جنس
کروم وانادیوم
تعداد
8

آچار الن اسکای مدل 2213-BB مجموعه 9 عددی

آچارهای این مجموعه از فولاد سخت‌کاری شده ساخته شده‌اند و یکی از دقیق‌ترین ابزارها برای کاربردهای متنوع محسوب می‌شوند. این مجموعه نسبت به سایر نمونه‌های مشابه، از وزن بالاتری برخوردار بوده و شماره آچارهای بیشتری را پوشش می‌دهد.

مشخصات
وزن
320 گرم
جنس
فولاد کروم وانادیوم
تعداد
9

آچار آلن ستاره ای دینگشی مدل D8 مجموعه 8 عددی

این مجموعه، ابزارهایی برای اعمال روی پیچ و مهره‌های توخالی و ستاره ای شکل ارائه می‌دهند و از آلیاژی مقاوم و سازگار تشکیل شده است. ابزارهای آچار الن ستاره ای دینگشی در برابر آسیب‌های محیطی، مقاومت مطلوبی ارائه می‌دهند و برای اعمال نیروی مورد نیاز برای تعیین وضعیت پیچ و مهره‌ها، مناسب‌اند.

مشخصات
وزن
150 گرم
جنس
کروم وانادیوم
تعداد
8


آچار آلن  دینگشی  مدل DF764G  مجموعه 8 عددی

این مجموعه از سری آچار الن تاشو، می‌تواند انتخابی مناسب برای صرف هزینه مقرون‌به‌صرفه و کاربردهای روزمره و جزئی باشد. این آچار در استفاده‌های غیرحرفه‌ای کیفیت مطلوبی را ارائه خواهد داد و از ساختاری استاندارد و متناسب برخوردار است.

مشخصات
وزن
140 گرم
جنس
کروم وانادیوم
تعداد
8

راهنمای خرید و نکات برای خرید آچار آلن

خرید آنلاین آچار آلن

اگر در صنایع مختلف فنی مشغول به کار هستید، حتماً در قسمتی از پروژه‌های خود به استفاده از آچار آلن نیاز خواهید داشت. در این شرایط لازم است که بهترین انتخاب را برای افزایش کیفیت پروژه خود داشته باشید. درواقع برای اینکه بتوانید بهترین نمونه از انواع آچار الن را برای خرید انتخاب کنید، لازم است که متغیرها و نکات متنوعی را در نظر داشته باشید.

  • اندازه آچار الن: یکی از نکات مهم هنگام خرید آچار الن، انتخاب اندازه مناسب و مطابق با کاربری ابزار است؛ بنابراین پیش از خرید حتماً درباره سایز آچار بررسی‌های لازم را انجام دهید و تصمیم بگیرید که کدام اندازه، بهترین کاربرد را به شما ارائه می‌دهد.
  • به طور کلی آچار آلن در اندازه‌هایی بین 1.5 تا 14 میلی‌متر برای خرید در دسترس است؛ در این شرایط معمولاً کاربران کیت‌هایی از سایزهای مختلف آچارهای الن را خریداری می‌کنند تا بهترین نمونه را مطابق با موقعیت استفاده، به کار ببرند. 
  • دوام ابزار: به طور کلی آچارهای الن را می‌توانید به راحتی در هر فروشگاه سخت‌افزاری پیدا کنید زیرا تولید و استفاده از آن‌ها بسیار آسان است. بنابراین با توجه به ماهیت و وظیفه‌ای که آچارهای الن ایفا می‌کنند، حتماً باید اطمینان حاصل کنید که نمونه‌ای بادوام و مقاوم خریداری می‌کنید، چراکه در غیر این صورت درواقع بودجه خود را هدر خواهید داد و ابزار خریداری شده کاربرد چندانی برای شما نخواهد داشت.
  • ضدزنگ بودن آچار الن: یکی از نگرانی اصلی که در استفاده و نگهداری از آچار الن وجود دارد، زنگ‌زدگی این ابزار است که درنهایت موجب آسیب به این ابزار خواهد شد. بنابراین برای ایمن نگه‌داشتن و حفظ دوام دستگاه، لازم است که همیشه نمونه‌هایی را برای خرید انتخاب کنید که از پوشش مقاومی در برابر زنگ‌زدگی برخوردار باشند. 
  • مواد و کیفیت ساخت ابزار: مانند ویژگی‌های ابزار ازجمله ضدزنگ بودن آن، مهم است که هنگام خرید به مواد به‌کاررفته و کیفیت ساخت آچار نیز توجه داشته باشید. در این شرایط در نظر داشته باشید که آچارهای الن ساخته شده از فولاد با توجه به درجه فولادی که در آن‌ها به‌کاررفته است، معمولاً از مقاومت و کیفیت بالاتری برخوردار بوده و درعین‌حال دارای قیمت‌های بالاتری نیز هستند. 
  • با این حال کیفیت فولاد می‌تواند برای شما تضمین کند که ابزار انتخاب شده به راحتی آسیب نمی‌بیند و ارزش سرمایه‌گذاری بودجه شما را دارد. علاوه بر این برخی تولیدکنندگان نیز نمونه‌هایی از کروم و وانادیوم ارائه می‌کنند که برای کاربردهای سخت‌تر مناسب هستند.
  • وجود یا عدم وجود پخ در آچار: برخی نمونه‌های آچار الن دارای پخ‌های کوچکی هستند که می‌توانند برای ابزار شما بسیار مفید باشند؛ در این شرایط برای کار با پیچ‌هایی که از مواد نرم‌تری ساخته شده‌اند و احتمال آسیب آن‌ها حین شل یا سفت کردن پیچ وجود دارد، بهتر است که از آچارهای پخ‌دار استفاده کنید. 
  • درواقع وجود پخ در انتهای آچار آلن می‌تواند به کاهش آسیب به پیچ‌ها جلوگیری کرده و همچنین قرارگیری آچار در شیار را نیز آسان‌تر کند.
  • طول آچار الن: آچارهای الن در طول‌های مختلفی ارائه می‌شوند، بنابراین شما می‌توانید به راحتی نمونه‌ای که به دنبال آن هستید را برای خرید انتخاب کنید. در این شرایط در نظر داشته باشید که آچارهای کوتاه‌تر ممکن است از قابلیت حمل آسان‌تر و دوام بیشتری برخوردار باشند. همچنین آچارهای بلندتر نیز می‌توانند در فضاهای محدودتر کاربرد داشته باشند.
  • عایق آچار: نمونه‌هایی از انواع آچار الن برای خرید وجود دارد که دارای عایق‌های پلاستیکی در ساختار دسته خود هستند. بنابراین اگر شرایطی که آچار الن را به کار می‌برید در معرض جریان‌های الکتریکی قرار دارد، این ویژگی بسیار مؤثر خواهد بود و ایمنی لازم را برای شما فراهم خواهد کرد.
  • گواهی استاندارد: حتماً گواهی‌های درج شده روی آچار الن را بررسی کرده و مطمئن شوید که با استانداردهای ساخت مطابقت دارند. بدین ترتیب می‌توانید اطمینان حاصل کنید که ابزار مورد نظر شما استحکام کافی برای به‌کارگیری در فرآیندهای فنی را داشته و به محض اعمال فشار بیش از حد به سادگی دچار آسیب و شکستگی نخواهد شد.
  • قیمت آچار آلن: از دیگر پارامترهای حائز اهمیت می‌توان به قیمت آچار الن اشاره کرد که سهم بزرگی در انتخاب نهایی شما خواهد داشت. در این شرایط باید در نظر داشته باشید که لزوماً قیمت‌های بسیار بالا تضمینی برای کیفیت محصول نخواهد بود و در نقطه مقابل باید کیفیت را در اولویت بالاتری نسبت به هزینه صرف شده قرار دهید. علاوه بر این توجه داشته باشید که قیمت آچار آلن باید با بودجه اختصاصی شما برای خرید تناسب داشته باشد.

بهترین مارک آچار آلن کدام است؟

مانند هر محصول و ابزار دیگری، برای خرید آچار الن نیز باید به دنبال بهترین برندها باشید تا درنهایت بتوانید از کیفیت اصلی این آچار برای انجام فرآیندهای فنی و صنعتی، برخوردار شوید. بدین منظور در ادامه می‌توانید با برخی از بهترین مارک‌های آچار آلن که توسط بهترین متخصصان و کارشناسان فنی توصیه شده‌اند، آشنایی پیدا کنید.

  • رونیکس 
  •  دینگشی
  • اسکای
  •  اینکو

بهترین اندازه برای اچار آلن کدام است؟

در اصل، بهترین اندازه برای ابزارهایی مانند این نوع آچار وجود ندارد. اندازه ای که باید انتخاب کنید کاملاً به نیاز شما بستگی دارد. در حالت ایده‌آل، شما باید مجموعه‌ای از آچارهای آلن را داشته باشید که دارای اندازه‌های متعدد باشد تا بتوانید یکی را انتخاب کنید که مطابق با نیاز شما باشد.

چگونه آچار آلن را ایمن نگه داریم؟

در ابتدا توصیه می شود آچارهای خود را بوسیله یک جعبه حمل کنید که ابزار شما را مرتب و ایمن نگه دارد. علاوه بر این، شما باید ابزار خود را از زنگ زدگی، مواد شیمیایی و کثیفی محافظت کنید.

جمع بندی 

خوشحالیم که تا انتهای مطلب با چی بگیر همراه بودید؛ بنابراین دریافتیم که آچار الن از بدو زمان معرفی تا به امروز، همواره یکی از پرکاربردترین ابزارهای سیستم بست و پیچ و مهره در جهان بوده و در پروژه‌های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. با بررسی نمونه‌های معرفی شده که همگی جزو بهترین و پرفروش‌ترین محصولات در بازار عرضه آچار هستند، اکنون می‌توانید متناسب با نوع کاربرد، مناسب‌ترین نمونه را برای خرید انتخاب کرده و از نهایت کیفیت ابزار، بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.