دریل چکشی چیست؟ خرید و قیمت دریل چکشی (توسن، رونیکس...)

امروزه به لطف فناوری‌های پیشرفته، ابزار و تجهیزاتی وجود دارد که می‌توانند سرعت پروژه‌های شما را چندین برابر سریع‌تر کنند. دریل چکشی یکی از این ابزارهاست که برای شما امکان ایجاد حفره در سطوح مختلفی از جمله چوب، بتن، سنگ و... را فراهم می‌کند. اگر قصد دارید برای انجام فرآیندهای حفاری در دیوارهای سخت، مناسب‌ترین نمونه دریل‌های چکشی را خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب با چی بگیر همراه باشید تا اطلاعات مفیدی درباره خرید و قیمت دریل چکشی، کسب کنید.

دریل چکشی چیست؟

می‌توان گفت که هیچ کارگاه یا خانه‌ای نمی‌تواند بدون دریل‌های چکشی پیش برود؛ چراکه بسیاری از فرآیندهای حفاری و سوراخ‌کاری بدون این ابزار غیرممکن خواهد بود. دریل چکشی درواقع ابزاری برقی و شبیه به دریل‌های معمولی است که علاوه بر مکانیسم ضربه‌ای، از حرکات چکشی نیز برخوردار است. این سازوکار، نیروی دریل را افزایش داده و ایجاد حفره در سطوح سخت مانند بتن را تسهیل می‌کند. دریل‌های چکشی معمولاً از ضربه‌های مکانیکی استفاده می‌کنند که با به‌عنوان سیستم مکانیکی قفسه و پینیون نیز شناخته می‌شود.

در این شرایط ابزار از قفسه‌های ضد چرخش استفاده می‌کند که باعث ایجاد ضربه می‌شوند. برخی مدل‌های دریل چکشی نیز از مکانیسم رفت و برگشتی کار می‌کنند که باعث ایجاد حرکات چکشی در دستگاه خواهد شد. 

دریل چکشی چی بخریم؟

انتخاب بهترین نوع دریل چکشی کاملاً به ترجیحات شخصی و موقعیت کاربرد مورد نظر شما بستگی دارد؛ بنابراین ابتدا ویژگی‌های مطلوب خود را تعیین کرده و سپس کالاهای معرفی شده را در این لیست با مشخصات مورد نظر خود مطابقت دهید.

بهترین و محبوب ترین برندهای دریل چکشی

اگر قصد خرید دریل چکشی برای انجام فرآیندهای کارگاهی را خانگی را دارید، احتمالاً با گزینه‌های نیازی مواجه خواهید شد؛ این شرایط می‌توانید فرآیند انتخاب بهترین نمونه را برای شما سخت و چالش‌برانگیز کند. علاوه بر این مانند خرید هر محصول دیگری برای خرید دریل‌های چکشی نیز لازم است بهترین برندها را برای خرید انتخاب کنید تا بدین ترتیب از مزایای اصلی این دستگاه‌ها بهره‌مند شوید. بدین منظور در ادامه به معرفی برخی از  بهترین و محبوب ترین برندهای دریل چکشی خواهیم پرداخت که می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند.

  •  دریل چکشی رونیکس
  • دریل چکشی توسن
  • دریل چکشی بوش 
  •  دریل چکشی کنزاس
  •  دریل چکشی کرون
  •   دریل چکشی رابین
  •  دریل چکشی ماکیتا
  •  دریل چکشی دیوالت
  •  دریل چکشی آروا

معرفی پرفروش ترین دریل‌های چکشی موجود در بازار

انتخاب دقیق بهترین نمونه از دریل‌های چکشی، کاملاً به پارامترهای مطلوب کاربر بستگی دارد، چراکه کاربران نیازهای متفاوتی از این دستگاه خواهند داشت و لازم است که بر اساس کاربری خود مدل‌های مختلف دریل‌های چکشی را مورد بررسی قرار دهند. بدین منظور در ادامه به معرفی نمونه‌هایی از پرفروش ترین دریل‌های چکشی موجود در بازار و بررسی ویژگی‌های هر نمونه خواهیم پرداخت تا انتخاب و فرآیند خرید نمونه مناسب برای شما آسان‌تر شود.

دریل چکشی رونیکس مدل 2260

این دریل چکشی یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار بوده و با ویژگی‌هایی همچون سیستم گردش چپ‌گرد و سیستم گردش راست‌گرد، عملکرد ویژه‌ای در کاربردهای مختلف ارائه می‌کند. منبع تغذیه این دریل، جریان برق بوده و از ولتاژی به مقدار 180 الی 240 ولت برخوردار است. دریل چکشی رونیکس 2260 را می‌توانید برای فرآیندهایی از جمله سوراخ‌کاری در مصالح، فلز، چوب و... به کار ببرید.

 

مشخصات
سه نظام
13 آچاری
توان
750 وات
اقلام همراه
آچار، دسته، راهنما، خط کش

دریل چکشی توسن مدل 0022D

دریل توسن 0022 نمونه‌ای دیگر از دریل‌های سیمی بوده که از سرعت بیشینه‌ای در حدود 2800 دور بر دقیقه برخوردار است. این دریل امکان ایجاد حفره‌هایی به حداکثر قطر 13 تا 30 میلی متر بسته به نوع مواد سطح مورد نظر را فراهم کرده و به عنوان نمونه‌ای مناسب برای کاربردهای جزئی و متوسط، شناخته می‌شود.

مشخصات
ولتاژ
180-240
منبع تغذیه
برق
اقلام همراه
آچار، دسته، خط کش

 

دریل چکشی رونیکس کد 2214

دریل 2214 رونیکس از توان مصرفی در حدود 750 وات برخوردار بوده و موتور دستگاه نیز با حداکثر گردش 2800 بار در دقیقه، این دریل را به یکی از پرقدرت‌ترین نمونه‌های موجود تبدیل می‌کند. دریل 22140 رونیکس دارای طراحی خاص و مطابق با استانداردهای ارگونومی جهان بوده و به کمک کلیدهایی که در بدنه آن قرار دارد، تنظیمات سیستم چرخش به سمت چپ و راست را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

مشخصات
ولتاژ
240-180
منبع تغذیه
برق
اقلام همراه
خط کش، آچار، راهنما، دسته

دریل چکشی رونیکس مدل 2221

دریل چکشی 2221 از دیگر دستگاه‌های صنعتی و پرقدرت رونیکس بوده که از بدنه نیمه فلزی مقاوم برخوردار است. این ویژگی در کنار سیستم حرفه‌ای این دریل، امکان انجام فرآیندهای سوراخ‌کاری صنعتی را برای کاربران حرفه‌ای فراهم می‌کند. علاوه بر این نوع سه نظام در دریل 2221 رونیکس از نوع آچاری بوده و از توانی در حدود 1050 وات برخوردار است.

مشخصات

ولتاژ
240-180
منبع تغذیه
برق
اقلام همراه
خط کش، آچار، راهنما

دریل چکشی باس مدل GSB13

این دریل از ویژگی‌های تخصصی از جمله سیستم گردش چپ‌گرد و سیستم گردش راست‌گرد برخوردار بوده و قابلیت کنترل سرعت و قفل سوئیچ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سرعت حرکت آزاد این دستگاه 4800 دور در دقیقه بوده و با قیمتی مناسب در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

مشخصات
وزن
1.6 کیلوگرم
ولتاژ
220 ولت
منبع تغذیه
برق

دریل چکشی رونیکس مدل 2250

دریل چکشی 2250 رونیکس یکی از نمونه‌های خانگی بوده که استفاده نسبتاً آسانی دارد و قابلیت سوراخ‌کاری در سطوح مختلفی از جمله سطوح چوبی، فلزی و... را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این دریل از کلید الکترونیکی ضد غبار برخوردار بوده و از طراحی ارگونومیک و وزن نسبتاً سبک برخوردار است.

مشخصات
توان 
850 وات
سرعت حرکت آزاد 
3000-0
ولتاژ
240-180ولت


دریل چکشی توسن مدل 0079D

دریل چکشی توسن به منظور نفوذپذیری بهتر از سیستم ضربه قوی با دفعات ضربه بالا برخوردار بوده و با موتور پرقدرتی که دارد به عنوان دستگاهی تخصصی و ارگونومیک شناخته می‌شود. با این دستگاه می‌توانید سطوح مختلفی از جمله سطوح چوبی، فلزی، مصالح و... را با کیفیت بالایی سوراخ‌کاری کنید.

مشخصات
توان
750 وات
سرعت حرکت آزاد
2800
ولتاژ
240-180 ولت

دریل چکشی رونیکس مدل 2211

دریل 2211 یکی از مقرون به صرفه‌ترین انتخاب‌ها برای خرید دستگاهی با کیفیتی مطابق با استانداردهای جهانی بوده و کمترین میزان خستگی را در استفاده‌های کوتاه مدت ایجاد می‌کند. این دستگاه با دسته کاربردی و ایمنی که دارد هرگونه تعریق، لرزش و انحراف دست را مهار کرده و از بروز آسیب حین کار جلوگیری می‌کند.

مشخصات
وزن
1.96 کیلوگرم
منبع تغذیه
برق
ولتاژ
240-180 ولت

دریل چکشی شارژی براشلس اوکی مدل 4030

این دستگاه یکی از بادوام‌ترین دریل‌های چکشی موجود بوده که از سرعت و قدرت موتور نسبتاً بالایی نیز برخوردار است. دریل 4030 از نمونه‌های دریل چکشی بی سیم بوده و برای مواقعی که به برق شهری دسترسی ندارید، بهترین گزینه است. تمام این ویژگی‌ها با قیمتی مناسب و با اقلام همراهی از جمله کیف نگهداری، مته، شارژر، باتری اضافه و سر پیچ گوشتی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

مشخصات
وزن
1 کیلوگرم
منبع تغذیه
باتری
ولتاژ
21 ولت

دریل چکشی باس مدل گیربکسی کد BS-5836

این دریل به دلیل سرعت بالایی که دارد، شرایط متمرکز و دقیق‌تری را برای سوراخ‌کاری‌های یکنواخت و باکیفیت در انواع سطوح سخت، بتنی، گچی، سرامیکی و... فراهم می‌کند. دریل چکشی گیربکسی باس نیز از سیستم گردش چپ‌گرد و راست کرد و قابلیت کنترل سرعت و قفل سوئیچ برخوردار بوده و یکی از بهترین انتخاب‌ها   برای استفاده خانگی یا حرفه‌ای است.

مشخصات
وزن
2 کیلوگرم
ولتاژ
220 ولت
توان
1200وات

دریل چکشی پوکا مدل D13250

دریل چکشی پوکا از دیگر دستگاه‌های مقرون به صرفه‌ای است که برای انجام فرآیندهای حفاری و سوراخ‌کاری‌های معمولی و نیمه حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه از موتوری با قدرت 550 وات برخوردار بوده و با طراحی استاندارد، موقعیت عالی را برای قرارگیری دست‌ها فراهم کرده و خستگی کار را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.

مشخصات
منبع تغذیه
برق
سرعت حرکت آزاد
3000-0
ولتاژ
240-180

دریل چکشی بوش مدل GSB 570 Professional

این دریل چکشی نمونه‌ای حرفه‌ای بوده که با استفاده از کلید کشویی کوچکی که در بدنه خود دارد، بین کاربرد ساده و ضربه‌ای، تعویض می‌شود. همچنین دریل چکشی بوش با استفاده از کلید جانبی دیگری، بین سیستم چرخشی راست‌گرد و چپ‌گرد نیز تعویض شده و قابلیت استفاده برای طیف وسیعی از انواع کاربردهای کارگاهی و خانگی را برای کاربران فراهم می‌کند.

مشخصات
منبع تغذیه
برق
توان
570 وات
نرخ ضربه
48000 ضربه در دقیقه

نکات مهم و راهنمای خرید دریل چکشی

مانند هر ابزار برقی، برای خرید دریل چکشی نیز لازم است پارامترهای فنی خاصی را در نظر داشته باشید و با بررسی آن‌ها تصمیم بگیرید که کدام دریل به بهترین شکل ممکن با نیازهای شما مطابقت دارد. در ادامه می‌توانید برخی از نکات و مهم برای راهنمای خرید دریل چکشی را مورد بررسی قرار دهید:

  • نوع دریل چکشی: قبل از خرید دریل چکشی لازم است که به طور دقیق کاربرد مورد نظر خود را تعیین کنید و مطابق با آن، بهترین و مناسب‌ترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر سطوح سخت و بتنی مدنظر شماست، به دریل‌های قوی و سنگین نیاز دارید را مقاومت لازم را به شما ارائه کنند.  همچنین دریل‌های چکشی نوع سبک می‌توانند برای کاربردهای معمولی نمونه مناسبی باشند و با قیمت‌های کمتری به شما ارائه شوند. دریل‌های چکشی نوع سبک معمولاً قادر به ایجاد سوراخ‌هایی با عرض نیم اینچ روی سطوح آجری بوده و کاربرد گسترده‌ای در صنعت نجاری و سنگ تراشی دارند.
  • وات دریل چکشی: وات مهم‌ترین پارامتر خرید دریل چکشی محسوب می‌شود؛ درواقع هرچه وات دستگاه انتخابی شما بیشتر باشد، می‌توانید حفره بزرگ‌تری ایجاد کنید. به عنوان مثال با دریل چکشی 400 الی 650 وات می‌توانید حفره‌هایی با قطر 6 الی 15 میلی متر حفر کنید.
  •  حداکثر قطر دریل چکشی: تولیدکنندگان مته‌های چکشی معمولاً حداکثر قطر حفره‌ای را که یک مدل مته چکشی می‌تواند ایجاد کنید را در اطلاعات دستگاه ارائه می‌کنند. با این حال شما نباید این اطلاعات را به عنوان نشانه‌ای دقیق در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر به دنبال مدلی از دریل‌های چکشی برای ایجاد حفره‌هایی با قطر 10 میلی متر هستید، بهتر است دریلی با حداکثر اندازه سوراخ‌کاری دقیقاً به همین مقدار انتخاب نکنید؛  در این شرایط برای افزایش ایمنی کار بهتر است دریلی را با قطر حداکثر 15 میلی متر برای خرید انتخاب کنید. 
  • نوع چاک دریل چکشی: مدل‌های مختلفی از دریل‌های چکشی با چاک‌های مختلفی ارائه می‌شوند که پرطرفدارترین نمونه چاک‌های کلیدی هستند. این نوع چاک دریل برای سفت و شل شدن به یک کلید مخصوص نیاز داد و از چسبندگی و ایمنی بالایی برخوردار است. با این حال در چاک‌های کلیدی معمولاً تغییر وضعیت دریل زمان‌بر بوده و همچنین در صورتی که کلید چاک را گم کنید، استفاده مجدد از دریل امکان‌پذیر نخواهد بود. 
  • محدوده تنظیم دریل چکشی: دریل‌های چکشی بیش از 600 وات معمولاً از سیستم دو سرعته برخوردارند؛ این سیستم برای شما این امکان را فراهم می‌کند که بتوانید سرعت چرخش دستگاه را تنظیم کنید. مدل‌های پیشرفته‌تر دریل چکشی از محدوده تنظیم سرعت وسیع‌تری برخوردارند و برخی دریل‌های نیز این امکان را به شما می‌دهند که بتوانید نرخ برخی ضربه‌های خاص را برای دریل تنظیم کنید. در این شرایط اگر قصد دارید از مته برای طیف متنوعی از انواع مواد استفاده کنید، این عملکرد برای شما مفید خواهد بود.
  • منبع تغذیه دریل چکشی: رایج‌ترین نمونه‌های دریل چکشی، مدل‌های سیمی هستند؛ در این شرایط اگر نیازی به تغییر مکرر وضعیت خود ندارید، مدل‌های سیمی می‌توانند کاربرد ایده آلی به شما ارائه کنند. با این حال اگر پریز برق در دسترس خود نداشته باشید، ممکن است در کار با این دستگاه با مشکل مواجه شوید. بدین منظور دریل‌های چکشی شارژی می‌توانند یک جایگزین عالی و همه‌کاره باشند که کاربری آسانی را در اختیار شما قرار می‌دهند. با این وجود ممکن است نیاز مکرر دستگاه به شارژ، یکی از نقاط ضعف این دستگاه‌ها باشد.
  • سهولت استفاده از دریل چکشی: این نکته یکی از مهم‌ترین عواملی است که معمولاً اکثر افراد به آن توجه نمی‌کنند؛ درواقع دریل‌های چکشی حین کار، لرزش زیادی ایجاد می‌کنند و به تلاش زیادی از جانب کاربران نیاز دارند. بنابراین هنگامی‌که قصد دارید بهترین نمونه دریل چکشی را برای خرید انتخاب کنید، حتماً مطمئن شوید نمونه انتخابی شما از دسته‌های ضد لرزش برخوردار بوده و کاربری راحتی دارد. علاوه بر این لازم است که وزن دستگاه را نیز بررسی کنید و مطمئن شوید مدل انتخابی برای شما بیش از حد سنگین نباشد.
  • امکانات اضافی دریل‌های چکشی: یکی از مفیدترین امکانات برخی دریل‌های چکشی، سیستم توقف در عمق حفره است که به شما این امکان را می‌دهد که دقیقاً تعیین کنید که تا چه میزان قصد دارید در سطح مورد نظر حفره ایجاد کنید. علاوه بر این اگر قصد داشته باشید چندین حفره با عمق یکسان ایجاد کنید، این سیستم می‌توانید برای شما بسیار مفید و پرکاربرد باشد. این سیستم دقت بیشتری را نسبت به کنترل دستی برای ایجاد حفره، فراهم می‌کند. 

کاربرد دریل چکشی چیست؟

  1. درواقع دریل چکشی از مکانیسم مؤثری برخوردار است که درنهایت حفره‌های یکنواخت‌تری را در سطوح مختلف ایجاد می‌کند. این نوع دریل با چرخش دو دیسک پشته دار، عملکرد و حرکت دستگاه را بهبود می‌بخشد؛ این دو دیسک مانند چرخه‌ای جغجغه دار با دندانه‌های خمیده برآمدگی دارند و سیستم سرعت آن‌ها نسبت به یکدیگر به صورت معکوس عمل می‌کند. 
  2. دریل چکشی کاربردهای متفاوتی دارد که بهتر است قبل از خرید با آن‌ها آشنایی پیدا کنید؛ طبیعتاً مهم‌ترین کاربرد این ابزار برای سوراخ‌کاری آجر، بتن، چوب، پلاستیک، فلز و سایر موارد مشابه است.
  3. علاوه بر این می‌توان از دریل‌های چکشی برای ساخت مبلمان، نصب دکوراسیون داخلی و سایر فرآیندهای خانگی استفاده کرد. همچنین دریل‌های چکشی معمولاً با طیف گسترده‌ای از انواع لوازم جانبی عرضه می‌شوند که برای شما این امکان را ایجاد می‌کنند که علاوه بر سوراخ‌کاری، در فرآیندهایی مانند برشکاری با مخلوط کردن ترکیبات و... از آن‌ها استفاده کنید. 
  4. بنابراین دریل چکشی می‌تواند بخش حیاتی هر خانه و کارگاهی باشد و در طیف وسیعی از انواع کاربردها، مفید واقع شود.

نکات ایمنی هنگام کار با دریل چکشی

در برخی مدل‌های دریل چکشی، تنظیمات اضافی در نظر گرفته شده است که وضعیت ایمن‌تری را برای کار با دستگاه فراهم می‌کند. از جمله این تجهیزات می‌توان به سیستم حرکت 360 درجه، لامپ LED، کلید ایمنی و... اشاره کرد. علاوه بر این دستگیره‌های اضافی، نحوه طراحی چاک برای جلوگیری از انحراف دستگاه در حین کار و ساختار ارگونومیک از دیگر ویژگی‌هایی هستند که ایمنی دریل چکشی را افزایش می‌دهند.

با این حال رعایت برخی نکات ایمنی هنگام کار با دریل چکشی، برای جلوگیری از هرگونه آسیب ضروری است؛ در ادامه به بیان برخی از این نکات خواهیم پرداخت:

  • از دریل‌های چکشی سنگین وزن برای سوراخ‌کاری‌های جزئی استفاده نکنید.
  • برای کار با دریل چکشی حتماً از دستکش، عینک و سایر تجهیزات ایمنی استفاده کنید.
  • دسته‌های جانبی دریل چکشی را محکم با دو دست بگیرید تا سوراخ‌کاری دقیق و کنترل شده‌ای داشته باشید.
  • دریل چکشی را پس از اتمام فعالیت در کیف مخصوص و در جای امن و دور از دسترس افراد غیرحرفه‌ای قرار دهید.
  • حتماً مدل‌هایی از دریل‌های چکشی را برای خرید انتخاب کنید که توسط متخصصان در این زمینه پیشنهاد شده‌اند.
  •  پیش از استفاده حتماً اجزای دستگاه را بررسی کرده و سپس اقدام به روشن کردن دریل کنید.

قیمت بهترین برند دریل چکشی در بازار چقدر است؟

قیمت دریل چکشی به عوامل مختلفی بستگی دارد، به عنوان مثال منبع انرژی، برند، کشور سازنده، وات دریل و...، همگی از ویژگی‌هایی هستند که در تعیین قیمت نهایی دستگاه نقش دارند؛ بنابراین نمی‌توان قیمت واحدی برای نمونه‌های مختلف آن در نظر گرفت. اما به طور کلی دریل‌های چکشی از قیمت‌های بالایی برخوردارند؛ بنابراین قبل از خرید مطمئن شوید که نمونه مناسبی را از لحاظ کاربرد، ویژگی‌ها و... خریداری می‌کند.

علاوه بر این حتماً در نظر داشته باشید که برای خرید دریل چکشی لازم است که همواره کیفیت دستگاه را در اولویت بالاتری نسبت به قیمت قرار دهید و با خرید نمونه‌های دریل چکشی ارزان، منجر به کاهش کیفیت کار و بروز آسیب‌های جبران‌ناپذیر و همچنین صرف هزینه‌های اضافی، نشوید.

یک دریل چکشی باید چند آمپر باشد؟ 

درواقع هر چه آمپر مته چکشی بالاتر باشد، توانایی نگهداری باتری و به دنبال آن قدرت دستگاه نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین میزان آمپر دریل چکشی نیز به عواملی همچون مدت زمان استفاده و نوع کاربرد شما بستگی دارد؛ با این حال دریل های چکشی استاندارد معمولاً حدود 7 تا 10 آمپر هستند.

جمع بندی:

بدین ترتیب از این راهنمای چی بگیر دریافتید که انتخاب دریل چکشی مناسب به عوامل زیادی بستگی داشته و لازم است که برای تجربه خریدی رضایت‌بخش، مدل‌های مختلف با ویژگی‌های متنوع را مورد بررسی قرار دهید. درنهایت باید نمونه‌ای را برای خرید انتخاب کنید که تمام انتظارات شما را برآورده کرده و با شدت استفاده و دامنه کاربرد شما مطابقت داشته باشد. بدین منظور در این مطلب راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما قرار دادیم و اکنون می‌توانید فرآیند خرید دریل چکشی را آغاز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.