کوله پشتی: معرفی وخرید انواع کوله پشتی (کوهنوردی، مسافرتی، لپ تاپ)

چطور مناسب ترین کوله پشتی را انتخاب کنیم؟

اگر شما فردی هستید که عادت دارید روزانه وسایل ضروری و گاها غیرضروری را با خود حمل می­‌کنید و یا اگر برای رفتن به محل کار نیاز دارید که لپتاپ و دیگر وسایل خود را همراه داشته باشید توصیه می­­‌کنم این مطلب را مطالعه کنید.

چقدر راجبه بدن خود و ستون­­‌ مهرها که حمایت کننده­‌ی کل بدن است اطلاعات دارید؟

جالب است بدانید که استفاده از کیف­‌هایی که وزن را به طور مساوی بر روی شانه های شما تقسیم نمی‌کنند می­ توانند آسیب­‌های جبران ناپذیری به ستون مهره­‌ها وارد کنند. هر فرد در شرایط بدنی خوبی می‌تواند 20 تا 25 درصد از وزن خود را تحمل کند، اما برای راحتی خود باید در ابتدا نیازهای خود را بررسی کنید و با توجه به نیازهای روزانه‌ی خود یک کوله‌پشتی مناسب انتخاب کنید. کوله ­پشتی که مناسب شما باشد بستگی به کاربردی دارد که می­‌خواهید استفاده کنید. مطمئنا کاربردهای یک کوله‌پشتی مدرسه با یک کوله‌پشتی سفر خیلی متفاوت است.

کوله­‌پشتی مناسب برای مدرسه:

یک کوله‌ پشتی مدرسه برای یک بچه‌ی پیش‌دبستانی و مهدکودک باید راحت و سبک باشد. یک کودک نباید وزن زیادی را حین دویدن، پرش و بازی تحمل کند. او به یک کوله‌پشتی سبک و راحت نیاز دارد. آنها باید هرروز حجم زیادی از وسایل مدرسه را با خود حمل کنند . بهترین انتخاب برای آنها باید انتخابی باشد که به بدن و جسم کودکان آسیب وارد نکند. برای کودکان بزرگتر در دبستان و راهنمایی آنها احتیاج به یک کوله‌پشتی با فضای بزرگتری دارند. که بتوانند کتاب‌ها و دیگر وسایل ضروری خود را در آن قرار دهند. مهم‌ترین نکته در انتخاب کوله‌پشتی برای بچه‌ها این است که به کمر آنها آسیب وارد نشود و آنها بتوانند آزادانه حرکت کنند.


در ادامه بخوانید : خرید و قیمت بهترین کیف و کوله پشتی مدرسه (دخترانه و پسرانه)

کوله پشتی لپ تاپ:

نوعی از پر­طرفدارترین کوله­‌پشتی هاست که به دلیل محفظه­‌ی نرم تعبیه شده در آن که نفش ضربه‌­گیر را دارد. به شما این امکان را می­دهد که به راحتی لپتاپ، هارد، شارژ... و سایرلوازم جانبی آن را با خود حمل کنید. علاوه بر اینکه این نوع از کوله‌پشتی به شما برای حمل لپتاپ کمک می‌کند از ضربه خوردن به لپتاپ شما نیز جلوگیری می‌کند. این گونه از کوله­ پشتی­‌ها به دلیل تقسیم وزن وارده برای دانشجویان و دانش‌­آ‌‌موزان بسیار مناسب است و از آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌کند.


در ادامه بخوانید : معرفی بهترین کیف و کوله پشتی لپ تاپ

کوله‌پشتی مسافرتی و کوهنوردی

 کوله‌پشتی جزء اولین و ضروری‌ترین لوازم یک مسافر می‌باشد. سالها با او در سفر همراه است بنابراین لازم است که در انتخاب این همسفر دقت لازم را داشته باشیم. کوله‌پشتی شما نباید خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک باشد، باید متناسب با اندازه‌ی بدن شما انتخاب شود تا به راحتی قابل حمل باشد. به این نکته دقت کنید که هرچه کوله‌پشتی بزرگتر باشد شما تمایل دارید که آن را پر کنید و مطمئنا حمل وسایل بی‌کاربرد در سفر کار عاقلانه‌ایی نیست، مسلما هرچه در آن قرار داده می شود مفید نیست.


در ادامه بخوانید : راهنمای خرید و قیمت کوله پشتی پیاده روی و کوهنوردی

 از کوله‌پشتی های بزرگتر برای سفر‌های طولانی‌تر استفاده می‌شود. گنجایش آنها بین 50تا 80 لیتر می‌باشد. برای سفر‌های 3 تا یک هفته‌ایی مناسب می‌باشند. از کوله‌های بالای 70لیتر برای سفرهای بیشتر از یک هفته و سفرهای زمستانی استفاده می‌شود. یک کوله با ظرفیت50 لیتر مناسب سفرهای 3 روزه‌ی تابستانی استفاده می‌شود.

معرفی بهترین کوله‌ پشتی مسافرتی و لپ تاپ:

کوله‌پشتی لپ تاپ  با وزن 990گرم مناسب لپ تاپ‌ های 15و 17 اینچی، جنس رویه از پلی‌استر دارای محافظ نگهداری تبلت تا 10.2 اینچ می‌باشد. و یک انتخاب مناسب برای دانشجویان و دانش‌آموزان که باید با همیشه لپ تاپ همراه داشته باشند.

همچنین برای جلوگیری از عرق کردن در قیمت پشت این کوله زیبا و جادار پد تهویه قرار دارد.از دیگر مزایای این کوله پشتی می‌توان به:

  • قرار گرفتن ابر و آستر در کل کوله پشتی
  • جک اتصال به پاور بانک و هندزفری
  • محفظه قرار دادن کارت، موبایل...
  • زیپ‎‌های بادوام
  • پالت pvcدر پشت کوله پشتی اشاره کرد. 


یک کوله پشتی بسیار زیبا از شرکت معتبر شیائومی. این کوله پشتی بسیار سبک وزن است و برای حمل لپ تاپ گزینه بسیار مناسبی می‌باشد. ابعاد آن 23*13*34 است. جنس آن از پلی استر می‌باشد و در رنگبندی تنوع خوبی دارد. از این کوله پشتی برای لپ تاپ‌های 12 اینچی می‌توانید استفاده کنید. 

اگر اهل سفر رفتن و کوهنوردی هستید ما این کوله پشتی مسافرتی فیرو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این کوله پشتی 60 لیتری از جنس برزنت سخت و بسیار محکم است. وزن آن 1200 گرم است و می‌توانید به راحتی آنرا بشورید زیرا پارچه آن قابلیت شستشو را دارد. در قسمت پشت این کوله پشتی مسافرتی عرق گیر طبی قرار دارد. 

یکی دیگر از بهترین کوله پشتی‌های کوهنوردی که می‌توانید با خیال راحت انتخاب کنید کوله پشتی کوله پشتی کوهنوردی 75 لیتری فوروارد است. 

جنس آن از برزنت است و ضد آب می‌باشد. در قسمت پشت این کوله یک پالت شلاقی PVC قرار گرفته تا کوله پشتی از ایستایی بهتری برخوردار باشد. همچنین پد تهویه هوا نیز در این قسمت قرار دارد. 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.