گوشت کوب برقی: چرا باید یک گوشت کوب برقی در خانه داشته باشیم؟

گوشت کوب برقی چی بخرم؟

یکی از لوازم آشپزخانه‌ای که کار شما را بسیار آسان و در وقت حسابی صرفه جویی می‌کند، گوشت کوب برقی است. با استفاده از لوازم آشپزخانه صحیح، درست کردن غذاهای مورد علاقه شما راحت‌تر از آنچه که فکر می‌کنید می‌شود. روزهایی که مردم برای انجام کار خود از مخلوط کن‌ های سنگین و پر سروصدا استفاده می‌کردند تمام شده است. گوشت کوب برقی یک وسیله سبک و کوچک است که در بسیاری از آشپزخانه‌های حرفه‌ای از آن استفاده می‌شود.

 گوشت کوب برقی یک مخلوط کن جمع و جور است که برای ترکیب مواد غذایی مختلف استفاده می‌شود.در این مقاله از چی بگیر مزایا و معایب این وسیله کوچک اما کاربردی را شرح دادیم و به معرفی چند نمونه از بهترین و پرفروش گوشت کوب های برقی پرداختیم. در ادامه با ما همراه باشید تا با مزایای استفاده از گوشت کوب برقی آشنا شوید.

مزایا و معایب گوشت کوب برقی:

  • کوچک و قابل حمل: یکی از دلایل اصلی استفاده از گوشت کوب برقی (مخلوط کن دستی)، طراحی کوچک و قابل حمل آن است. از آنجا که بیشتر آشپزخانه‌ها از فضای محدودی برخوردار هستند، بسیاری ازافراد به دنبال یک وسیله قابل حمل و مفید هستند که کار آن‌ها را آسان می‌کند. گوشت کوب برقی قابل حمل و استفاده از آن بسیار آسان است و در هنگام پخت و پز از فضای زیادی استفاده نمی‌کند.
  • لوازم خانگی همه کاره: یک ویژگی دیگر که باعث می‌شود گوشت کوب برقی منحصر به فرد باشد، تطبیق‌پذیری آن است. گوشت کوب‌ های برقی نه تنها برای مخلوط کردن مواد غذایی ایده‌آل هستند بلکه می‌توانند برای خرد کردن مواد غذایی نیز مورد استفاده قرار گیرند. چه شما نیاز به تهیه سوپ یا پوره داشته باشید و چه بخواهید خیلی سریع سس سالاد را اماده کنید، گوشت کوب برقی یک وسیله مناسب برای شماست. این دستگاه همچنین روش تهیه و آماده سازی غذاهای زیادی مانند سوپ را سهولت می‌بخشد. فقط با زدن یک دکمه، به کمک یک گوشت کوب برقی، می‌توانید مواد را به راحتی مخلوط کنید و یک مخلوط یکنواخت و یکدست به دست بیاورید.
  • عملکرد بی‌صدای گوشت کوب برقی: برخلاف مخلوط‌‌ کن‌ های بزرگ، گوشت کوب‌ برقی صدای خیلی کمتری ایجاد می‌کنند. در حقیقت گوشت کوب‌ برقی تقریباً بی صدا هستند. موتور گوشت کوب در دسته‌ی آن جاگذاری شده است. هنگامی که گوشت کوب شروع به کار می‌کند، موتور درون میله استیل ضد زنگ موجود در دسته شروع به چرخش می‌کند. در نتیجه، تمام صدایی که از موتور ایجاد می‌شود در قسمت محفظه قرار دارد و بدین ترتیب دستگاه بسیار بی صدا می‌شود.

اگر بخواهیم یک لیست سریع از فواید و معایب گوشت کوب برقی را بیان کنیم به شرح جدول زیر، خوانندگان می توانند تصمیم بگیرند که آیا باید به سراغ مخلوط کن دستی بروند یا نه.

نکات مثبت گوشت کوب برقینکات منفی گوشت کوب برقی
سبک و قابل حملموتور آن خیلی قوی نیست
نگهداری ان آسان است زیرا قطعات متحرک آن را می توان به راحتی جدا کرد.مستعد آسیب دیدن است. 
می توان از آن برای مخلوط کردن طیف زیادی از مواد غذایی استفاده کرد. برای مخلوط کردن مواد غذایی سفت قابل استفاده نیست. 
می توان از آن برای مخلوط کردن سوپ های داغ استفاده کرد که نمی توان آن را در آسیاب میکسر انجام داد.می تواند تنها مقدار محدودی غذا را در یک زمان ترکیب کند.
سر و صدای کمتر

معرفی چند مدل گوشت کوب برقی باکیفیت:

مشخصات
توان 850 وات
جنس ظرف خرد کنپلاستیک
جنس میلهاستیل ضدزنگ
تعداد تیغه وجنس تیغه2 پره/ استیل ضدزنگ
اقلام همراه خردکن ، همزن، پارچ
جنس بدنهپلاستیک مقاوم

مشخصات
جنس بدنهپلاستیک
تعداد تیغه2 پره
جنس میلهاستیل ضدزنگ
قابلیت شستشو در ماشین ظرفشوییدارد
توان 600 وات
قابلیت تنظیم سرعتدارد
پایه ضدلغزشدارد


مشخصات
توان600 وات
تنظیمات سرعتدارد
جنس تیغه هااستیل
جنس بدنهاستیل/پلاستیک
قابلیت شستشو در ماشین ظرفشوییدارد

مشخصات
توان1000 وات
جنس ظرف غذاسازپلاستیک
تعداد تیغه ها4 پره
جنس میلهاستیل ضدزنگ
قابلیت تنظیم سرعتدارد
قابلیت تنظیم سرعتدارد
جنس بدنهپلاستیک

مشخصات
توان 1000 وات
جنس ظرف خردکنپلاستیک
جنس میلهاستیل ضدزنگ
قابلیت شستشو در ظرفشوییدارد
قابلیت تنظیم سرعتدارد
پایه ضدلغزشدارد
اقلام همراهظرف خردکن 

مشخصات
توان 1000 وات
جنس بدنهاستیل
جنس تیغهاستیل ضدزنگ
قابلیت تنظیم سرعتدارد
جنس میلهاستیل ضدزنگ

مشخصات
قابلیت تنظیم سرعتدارد
تعداد تیغه ها4 پره
جنس ظرف غذاسازپلاستیک

از گوشت کوب برقی چه استفاده ای میشود؟

گوشت کوب برقی چی بخرم؟

گوشت برقی دارای تیغه های مختلفی هستند که به تهیه انواع مواد غذایی کمک می کند. همانطور که قبلا ذکر شد این دستگاه بیشتر برای تهیه سس، پوره، اسموتی، شیک و خمیر استفاده می شود. در اینجا برخی از کارهایی که می تواند انجام دهد که آن را به یک وسیله آشپزخانه مفید تبدیل می کند آورده شده است.

تهیه سس و پوره: اگر قصد درست کردن پوره، انواع سس و سس کاری را دارید، گوشت برقی می‌توانند به شما کمک کنند تا مواد را بسیار سریع‌تر و مؤثرتر مخلوط کنید. همچنین می توانید با استفاده از این دستگاه سس سالاد درست کنید.

تهیه غذای کودک بوسیله گوشت کوب برقی: برای تهیه غذای کودک می توانید غذا را له کنید یا پوره درست کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از مخلوط کن دستی برای مخلوط کردن مواد غذایی مطابق با سلیقه خود استفاده کنید.

تهیه خمیر: اگر قصد تهیه خمیر برای درست کردن کیک، پنکک یا انواع خمیر پیتزا را دارید، وجود یک گوشت کوب برقی در آشپزخانه شما ضروری است. این دستگاه کوچک به راحتی می‌تواند تمام مواد را به درستی مخلوط کند تا خمیری نرم و خامه ای داشته باشید. 

تهیه شیک و اسموتی: اگر عاشق آبمیوه تازه هستید، داشتن یک گوشت کوب برقی برای شما ضروری است. فقط میوه ها را در ظرفی بریزید و گوشت کوب را روی آن بچرخانید. آب میوه شما در یک دقیقه آماده است!

گوشت کوب های برقی ممکن است قابلیت کار سنگین را نداشته باشند. با این حال، این می‌تواند ابزار بسیار مفیدی باشد که برخلاف همتای بزرگتر و قدرتمند خود، آسیاب میکسر، با تطبیق پذیری و سهولت استفاده، کاستی های خود را جبران کند.


راهنمای خرید بهترین برند گوشتکوب برقی

حداقل باید انتظار داشته باشید که گوشت کوب برقی شما استفاده آسانی داشته باشد و در کارهایی که به آن نیاز دارید عملکرد خوبی داشته باشد و در عین حال تمیز کردن آن نیز آسان باشد. 

قدرت گوشتکوب برقی

مهم ترین ویژگی گوشتکوب برقی قدرت آن است. یک موتور قدرتمند تضمین می کند که مخلوط کن شما می تواند به سرعت و به طور موثر مواد را مخلوط و پوره کند. برای اینکه تصمیم بگیرید چه مقدار وات برق برای گوشتکوب خود نیاز دارید، ابتدا باید بدانید که برای چه کاری از آن استفاده خواهید کرد. 

  • آیا برای ترکیب مواد غلیظ یا سفت به آن نیاز دارید؟
  •  آیا از آن فقط برای کارهای سبک مانند تهیه اسموتی استفاده خواهید کرد؟ 

به طور متوسط، وات گوشتکوب برقی بین 200 تا 1000 وات است. هرچه وات بالاتر باشد، عملکرد بهتری دارد. اگر به چیزهای اضافی مانند مخلوط کردن میوه های یخ زده بزرگ و یخ در اسموتی یا نوشیدنی نیاز دارید، واحدی با توان 500+ را در نظر بگیرید. 

تعداد تنظیمات سرعت

هنگام خرید یک گوشتکوب برقی، برای کنترل بهینه و در محدوده توان 400 تا 800 وات، به خرید یک گوشتکوب با سرعت تیغه های متغیر از کم به زیاد فکر کنید. گزینه های سرعت  تعیین می کند که چقدر می تواند یک ماده را با هم ترکیب کند. هرچه تنظیمات سرعت بیشتری برای شما در دسترس باشد، کنترل بیشتری روی ترکیب خواهید داشت. 

اکثر گوشتکوب های برقی دارای دو تنظیم سرعت هستند: زیاد و کم. 

سرعت بالا برای ترکیب مواد سفت مانند سبزیجات فیبری ایده آل است، در حالی که سرعت پایین برای تهیه اسموتی میوه ای عالی است. 

لوازم جانبی همراه گوشتکوب برقی

برخی از گوشتکوب های برقی با لوازم جانبی اضافی برای عملکرد و تطبیق‌پذیری بهتر ارائه می‌شوند. مانند ابزاری برای هم زدن تخم مرغ، کف کردن شیر یا خرد کردن سبزیجات باشد. برخی از مدل‌ها شامل یک شیشه یا پیمانه همزن هستند، بنابراین لازم نیست نگران پیدا کردن ظروف متناسب با مخلوط‌کن دستی خود باشید.

اگر فقط برای یک هدف خاص به یک گوشتکوب برقی نیاز دارید یا از قبل ابزارهای موجود برای سایر عملکردهای ذکر شده را دارید، می توانید یک مخلوط کن اصلی را انتخاب کنید و از موارد اضافی صرف نظر کنید. این امر باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.

سهولت در تمیزی دستگاه

اگر می خواهید هر روز از گوشتکوب برقی خود استفاده کنید، به دنبال مدلی باشید که تمیز کردن آن آسان باشد. بهترین گوشتکوب برقی دارای دسته ترکیبی جداشدنی هستند که قابل شستشو در ماشین ظرفشویی است تا پس از هر بار استفاده بدون نگرانی از غوطه‌ور شدن موتور در آب، تمیز کردن می‌شود. 

جنس تیغه های گوشتکوب برقی

در صورت امکان، به دنبال تیغه های فولادی ضد زنگ باشید که بتواند گرما را تحمل کند و خنک بماند. اکثر گوشتکوب های برقی دارای تیغه های فولادی ضد زنگ هستند تا دوام طولانی مدت را تضمین کنند. تیغه های پلاستیکی دوام کمتری دارند و در حین مخلوط کردن به راحتی می شکنند، این مورد می‌تواند خطرناک باشد زیرا ممکن است خرده ها وارد غذا شوند. 

گوشتکوب برقی بهتر است یا مخلوط کن روی میز هستند؟

استفاده از گوشتکوب برقی عملی تر و راحت تر است زیرا به شما امکان می دهد مواد را مستقیماً در یک قابلمه یا ظرف پخت و پز مخلوط کنید، بنابراین نیازی به انتقال غذا به ظرف مخلوط کن ندارید. این کار نه تنها در وقت شما صرفه جویی می کند، بلکه تعداد ظروفی را که باید بعد از پختن بشویید نیز کاهش می دهد.

گوشتکوب برقی به ویژه برای تهیه مقادیر کم غذا مفید هستند. هنگام استفاده از مخلوط کن معمولی، قبل از اینکه به طور موثر عمل کند، باید ظرف مخلوط کن را تا حد مشخصی پر کنید.

در مقایسه با همزن‌های رومیزی، گوشتکوب برقی کوچکتر است و حمل آن آسان‌تر. آنها به فضای زیادی برای نگهداری نیاز ندارند، بنابراین اگر آشپزخانه کوچکی دارید عالی هستند. آنها همچنین قابل حمل هستند و تمیز کردن آنها بسیار آسان است.

آیا می‌شود سیب زمینی را با استفاده از گوشتکوب برقی له کنید؟

بله، می توانید سیب زمینی ها را با استفاده از گوشتکوب برقی له کنید. اما ممکن است بافت آن به دلیل سرعت بالا چسبناک و نشاسته ای باشد.

میشه خامه رو با گوشتکوب برقی بزنید؟

زدن خامه با گوشتکوب برقی سریع و آسان است. خامه را به سادگی در یک پارچ شیشه‌ای قرار دهید، گوشتکوب خود را به صورت بالا و پایین حرکت دهید و اگر همزن شما تنظیم سرعت کمتری دارد، از آن استفاده کنید. ممکن است لازم باشد در دفعات کوتاه این کار را انجام دهید. اما خیلی زمان بر نیست. به یاد داشته باشید که خامه را زیاد هم نزنید.

چه میزان وات برای گوشت کوب برقی مناسب است؟




تصور نکنید که هر چه وات بالاتر باشد، دستگاه قدرتمندتر است. برخی از دستگاه ها با وات پایین تر (100 وات) از مدل های به اصطلاح تجاری (750 وات) بهتر هستند. این به این دلیل است که موتور قوی باید با طراحی خوب همراه باشد تا غذا به راحتی در داخل و خارج منطقه برش گردش کند.

بهترین برای جنس بدنه گوشت کوب برقی چه جنسی است؟

گوشت کوب های برقی در طیف وسیعی از مواد وجود دارند، اما عمدتاً با بدنه پلاستیکی یا فلزی در دسترس هستند. برخی افراد بدنه فلزی را ترجیح میدهند زیرا احتمال لکه‌دار شدن آن‌ها کمتر از جنس بدنه پلاستیکی است. به عنوان مثال، اگر سوپ زیادی را مخلوط کنید، ممکن است متوجه شوید که بدنه فلزی در طول زمان در وضعیت بهتری باقی می‌ماند.

سخن آخر

در صورت داشتن وسایل آشپزخانه مناسب، کار آشپزخانه وقت بسیار کمتری می‌گیرد و انجام امور آسان می‌شود. گوشت کوب برقی محصولی ایده‌آل است که باعث می‌شود کارهای مختلف خود را در عرض چند دقیقه انجام دهید، به خصوص هنگامی که مدت زمان کمی دارید. گوشت کوب برقی یک دستگاه چند منظوره است که با ایجاد قدرت باعث مخلوط کردن و خرد کردن مواد غذایی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
گوشت کوب برقی قیمت انواع گوشت کوب برقی