لیست بهترین عطر و ادکلن مردانه (ماندگارترین) با پخش بوی بالا

بهترین عطر مردانه:

تا حالا شده که یک بوی خاص شما را به یاد شخصی بیندازد؟ خیلی از اشخاص همیشه با یک بوی ویژه و خاص در ذهن ما تداعی میشوند و تا مدت‌ها این بو در ذهن ما باقی می‌ماند. 

اگر شما هم علاقه دارید یکی از آن افراد باشید و شیک پوشی خود را با زدن یک عطر خوش بو و مناسب تکمیل کنید، با ما همراه باشید. تا در انتخاب بهترین عطرهای مردانه شما را راهنمایی کنیم.

معرفی بهترین عطر مردانه

ادو تویلت مردانه دیور مدل Sauvage حجم 200 میلی لیتر

ادو تویلت مردانه کارولینا هررا مدل 212 VIP حجم 50 میلی لیتر

ادو تویلت مردانه دیور مدل Fahrenheit حجم 100 میلی لیتر

عطر محبوب مردانه دیور گزینه‌ی پیشنهادی بعدی ماست. این عطر با رایحه شیرین و تند به بازار ارائه شده که بسیار مناسب برای فصل‌های سرد سال است. از رایحه‌ی آغازین این عطر بوی آرامش بخش اسطوخودوس، جوز هندی و چوب سدر به مشام میرسد و بعد از آن بوی میخک و زنبق را احساس می‌کنید و در انتها می‌توانید از رایجه عنبر و گیاه پاتچولی سرمست شوید. 

ادو تویلت مردانه هرمس مدل Terre De Hermes حجم 200 میلی لیتر

  • نوع رایحه این عطر جذاب تند، خنک است. 
  • نت آغازین آن با رایحه پرتغال شروع می‌شود و با بوی خنک چوب سرو و علف . تیور به پایان می‌رسد. اگر از طرفدارن عزرهای خنک هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما این عطر را تست کنید. عطر مردانه هرمس 200 میلی لیتر است و ساخت کشور فرانسه می‌باشد. 

ادو پرفیوم مردانه پرادا مدل Luna Rossa Black حجم 100 میلی لیتر

عطر مردانه و محبوب پرادا ساخت کشور اسپانیا است. رایحه این عطر جذاب شیرین و گرم است و ساختار رایحه آن بوی خوب و وسوسه انگیز شکلات را به مشام شما می‌رساند. 

ادو تویلت مردانه دیسکوارد مدل He Wood Rocky Mountain Wood حجم 100 میلی لیتر

WOODD یک نام آشنا برای عطر مردانه است و همه‌ی کسانی که دوستدار بوی طبیعت هستند این عطر مردانه خوشبو را تست کرده‌اند.  ساختار رایحه این عطر ادویه، چوب و گیاهان معطر است. اگر طرفدار بوهای تند و تلخ هستید این عطر می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. نت پایانی این عطر خوشبو رایجه چوب سدر را با خود به همراه دارد و رد بوی بسیار عالی و خوشبو را به جا می‌گذارد.

ادو تویلت مردانه کلوین کلاین مدل Euphoria Intense حجم 100 میلی لیتر

این عطر مردانه از برند مشهور کلوین کلاین است. علاوه بر بوی خوب و ماندگاری که این عطر دارد طراحی شیشه‌ی آن نیز بسیار زیا و جذاب است. این عطر رایحه شرقی دارد و به محض اسپری کردن آن بوی فلفل و زنجبیل به مشام شما می‌رسد. نت‌های میانی این عطر سردتر هستند و بوی چوب سدر را به یاد می‌اورند و در انتها  با بوی چوب عود و گل لادن به آرامش کامل می رسید. 

ادو پرفیوم مردانه بولگاری مدل Man Wood Essence حجم 100 میلی لیتر

خوب به یکی از جذاب ترین و خوشبوترین ادکلن‌های مردانه موجود در این لیست رسیدیم. اگر از طرفداران رایحه تلخ هستید این عطر کاملا مناسب شماست. این عطر یادآور یک بوی بسیار مدرن و شیک از مرد امروزی است. که از نت‌های آن می‌توان بوی چوب و مرکبات را حس کرد. 


در ادامه بخوانید : خرید انگشتر خاص مردانه + راهنمای انتخاب سایز انگشتر مردانه


در ادامه بخوانید : شیک ترین کراوات و پاپیون های مردانه+ قیمت روز

دلیل جذابیت مردانه با خوشبو کننده‌ها:

  • اگر شیک‌ترین کت و شلوارها را بپوشید و ساعت‌ها جلوی آینه صورت خود را اصلاح کنید و زیباترین مدل را به موهایتان بزنید اما در برخوردهای اجتماعی بوی پیرهن و بدنتان دیگران را آزرده کند تمام آن شیک پوشی زیر سوال می‌رود. اما چیزی که تیپ شما را زیباتر و به عبارتی تکمیل‌تر می‌کند، استفاده از یک خوشبو کننده مناسب است. 
  • بعد از اینکه تصمیم به خرید یک خوشبو کننده گرفتید، در خرید انواع عطر چه نوع مردانه و چه نوع زنانه باید فاکتورهایی را در نظر بگیرید، به خصوص اگر قصد دارید یک عطر یا ادوکلن مردانه برای هدیه بگیرید، کمی کارتان دشوارتر می‌شود.
  • اما انتخاب یک ادوکلن مردانه بر خلاف باورهای غلط که آن را نشان جدایی می‌داند، می‌تواند یک هدیه بسیار شیک و کاربردی باشد. علاوه بر آن صاحب هدیه با هر بار استفاده به یاد شما می‌افتد و آن بویی خاطره انگیز برای هردو شخص می‌شود. 

چطور یک عطر یا ادکلن مردانه خوب بخریم؟

بعد از شناخت انواع خوشبو کننده‌ها برای انتخاب بهترین عطر یا ادکلن مردانه باید به نکات دیگری نیز توجه کنید:

  • توجه به سلیقه فردی و شخصیت شما مهم‌‌ترین اصل انتخاب هر نوع عطری است، پس هرگز سعی نکنید عطر و ادکلن را بنا بر نظر و خوشامد دیگران انتخاب کنید. اگر ادکلن را برای هدیه می‌گیرید سعی کنید از ادکلن‌هایی که قبلا آن شخص استفاده کرده تهیه کنید.
  • در درجه بعدی توجه به شرایط آب و هوایی و فصلی نیز بسیار مهم است. برای فصل زمستان معمولا عطرهای گرم و شیرین مانند وانیل، عنبر و اسانس‌های میوه‌ای و... مناسب است. در آب و هوای گرم و مرطوب و همچنین فصل تابستان عطرهای سرد، تلخ و سبک مناسب‌ترند. در فصل بهار نیز اسانس‌های چوب، چرم ، گل و میوه خوب است. 
  • البته معمولا برای آقایان عطرهای تلخ و سرد بسیار مناسب‌تر هستند و طرفداران بیشتری دارند.
  • و در پایان به موقعیتی که در آن عطر می‌زنید، توجه کنید. اگر قرار است به مکان‌های عمومی و شلوغ بروید و یا اگر در محل کار خود با سایر همکارانتان در یک اتاق هستید، بهتر است خوشبو کننده‌ای مانند ادوتویلت یا خوشبو کننده سبک با رایحه خیلی ملایم و ترجیحا سرد انتخاب کنید.

تفاوت انواع مختلف عطرها در چیست؟

عطر یا پرفیوم (perfume) :

 دسته اول عطرها هستند، که بالاترین میزان غلظت اسانس یعنی حدود 20 تا 30 درصد دارا هستند. به همین دلیل بیشترین ماندگاری را دارند و مناسب افرادی هستند که مایلند از صبح تا غروب بوی عطر روی لباس آن‌ها بماند.

ادوپرفیوم : 

ادوپرفیوم‌ها دارای عصاره روغنی 15 تا 20 درصد و رایحه ملایم و سبکی دارند. این گروه از خوشبو کننده‌ها بیشتر مناسب افرادی است که، بوی تند و شدید کمی آن‌ها را اذیت می‌کند و به دنبال خوشبو کننده‌ای با رایجه ملایمتر و ماندگاری نسبتا خوب هستند. ادوپرفیوم‌ها پخش بوی خوبی دارند.

ادوکلن( Eau de cologne): 

این دسته که به اختصار EDC نیز نامیده می‌شوند. بسیار سبک‌تر از عطرها هستند و حدود 2 تا 5 درصد اسانس دارند.  به همین دلیل ماندگاری کمتر، رایحه ملامتر و همچنین قیمت مناسبتری نسبت به عطرها دارند. که البته این نکته با توجه به نوع اسانس و برند ادکلن متغیر است. برخلاف باور اشتباه ادکلن‌ها هم مناسب خانم‌ها و هم  آقایان هستند. 

ادوتویلت (Eau De Toilette): 

این گروه که به اختصار EDT نامیده می‌شوند، درصد اسانس در آن‌ها خیلی کمتر شده، در ساخت این خوشبو کننده‌ها بیشتر تکیه بر نت ابتدایی بوده. ادوتویلت‌ها مناسب موقعیت‌های کاری و جلسات رسمی هستند، چون به دلیل ساختار سبک، بوی ملایم و ماندگاری حدود 5-4 دارند.

سخن آخر: عطر و ادکلن همیشه به عنوان یک هدیه خاص و به یادماندنی بوده، اگر مایلید یک هدیه کاربردی و خاص به عزیزانتان بدهید، قطعا انتخاب یک ادو پرفیوم یا ادو تویلت می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

و به خاطر داشته باشید چیزی که خوش پوشی شما را تکمیل می‌کند، یک رایحه خوب و ماندگار است.


در ادامه بخوانید : بهترین مدل دستبند نقره مردانه (شیک ترین)


در ادامه بخوانید : بهترین و باکیفیت ترین کیف پول و جاکارتی چرم مردانه

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.