ویولن: لیست قیمت و نکات مهم برای خرید بهترین برند ویولن

راهنمای خرید بهترین مارک ویولن

تاثیری که موسیقی بر روح و جسم ما می‌گذارد، بر هیچکس پوشیده نیست. نت‌های موسیقی مانند ذرات جادویی به اعماق جان نفوذ می‌کنند و قلب و جان را روحی دوباره می‌بخشند. چه شنونده آن باشیم و چه نوازنده از این تاثیر جادویی بهره مندیم، اما روشن است که وقتی با دست خود قطعه می‌نوازیم، حسی که در ما ایجاد می‌شود بسیار شگفت انگیزتر و زیباتر خواهد بود. اولین قدم برای یادگیری موسیقی و نواختن آن تهیه ساز مناسب است. در این مقاله از سایت چی بگیر سعی می‌کنیم نکاتی که قبل از خرید ساز ویولن باید بدانید را متذکر شویم و انواعی از سازهای باکیفیت که رضایت مصرف کنندگان را در پی داشته به شما معرفی کنیم تا قدمی باشد در عرصه‌ی یادگیری این هنر زیبا.

ویولن چیست؟

یک ساز زهی آرشه‌ای است، که کوچکترین عضو از خانواده ویولن است. خانواده ویولن شامل سه ساز به نام‌های ویولن، ویولا و ویولن سل است. که به ترتیب در منطقه زیر و میانی و بم صدا دارند. این خانواده از سازها در سده 17 در ایتالیا پدید آمدند.

ویولن را شاه سازها می‌دانند چون نقش به سزایی چه در ارکستر بزرگ چه به صورت جمعی و انفرادی دارد و نقش فوق‌العاده‌ای به یک قطعه‌ی موسیقی می‌بخشد.

نکاتی قبل از خرید ویولن برای افراد مبتدی:

  • قبل از هر نکته باید بدانید که برای یادگیری ویولن در اولین قدم نیازی به خرید ساز خیلی حرفه‌ای و گرانقیمت ندارید. و اجازه دهید در یادگیری این ساز کمی حرفه‌ای‌تر شوید و سپس به سازهای حرفه‌ای روی بیاورید.
  • چوب ساز: مهم‌ترین نکته چوبی است که ساز را از آن ساخته‌اند. معمولا چوب‌های افرا، صنوبر، آبنوس، بید، بلسان بنفش برای چوب ویولن پیشنهاد می‌شود. کیفیت چوب بسیار مهم است. در قسمت پشت ساز باید رگه‌های پلنگی یکنواخت و متقارن داشته باشد، این رگه‌ها باید متراکم، یکنواخت و بهم نزدیک باشند. گاهی در لمس قسمت پشت ساز برآمدگی و فرورفتگی‌های چوب اصلی زیر دست حس می‌شود.
  • وزن و اندازه ساز: وزن ساز نباید خیلی زیاد یا خیلی کم باشد و همچنین اندازه باید متناسب با سن و اندازه شما باشد.
  • ارتفاع سیم‌ها: ارتفاع سیم‌ در سازهای زهی به فاصله بین سیم‌ها و گریف( نزدیم خرک) گفته می‌شود. این فاصله نباید از حد مجاز کمتر یا بیشتر باشد.( ویولن در سمت سیم می 3.2 تا 3.5 میلیمتر و در سمت سیم سل 5 تا 5.5 میلیمتر است).
  • لبه‌های ساز: دقت کنید که لبه‌ها باید کاملا روی هم مماس باشند. چون گاهی در مراحل ساخت یا به مرور زمان چسبندگی بین دو لبه از بین می‌رود و روی هم مماس نیستند.
  • گیره‌های کوک: گیره‌های کوک کردن سیم‌ها باید از چوب آبنوس باشند.
  • در خرید ساز مناسب بهتر است از استاد خود راهنمایی بگیرید. اما نیاز به خرید ساز حرفه‌ای از استاد خود ندارید.
  • اگر مایلید ساز دست دوم بخرید، به دقت تمام قسمت‌ها را بررسی کنید و مطئن شوید هیچ ترک و زدگی ندارد.

معرفی بهترین برند ویولن

مشخصات
اندازه4/4
وزن480 گرم
سیستم صداآکوستیک
جنس بدنهچ.ب
جنس صفحه روییکاج
جنس صفحه پشتی/کناری/دسته/خرکافرا
اندازه آرشه۴-Apr
جنس آرشه چوب
اقلام همراهآرشه کاور هاردکیس ضد ضربه کلیفون

مشخصات
اندازه4/4
وزن 500 گرم
جنس بدنه افرا
نوع ارشههشت پر
جنس صفحه پشتی/کناری/دسته/خرکافرا فر
جنس سیم گیرآبنوس مشکی

مشخصات
اندازه4/4
وزن1500 گرم
جنس بدنهافرا
جنس چانه گاه آبنوس
پیچ تنظیم دقیق کوک
4 عدد
نوع آرشهگرد
اقلامهارد کیس/آرشه

مشخصات
اندازه4/4
وزن1500
سیستم صداآکوستیک
جنس بدنهافرا
جنس صفحه روییاسپروس
نوع آرشهگرد
جنس آرشهچوب
اقلام همراههارد کیس/آرشه

مشخصات
اندازه4/4
وزن2000 گرم
سیستم صدا آکوستیک
جنس بدنهچوب
جنس چانه گاهآبنوس
اقلام همراههاردکیس/آرشه

مشخصات
اندازه4/4
وزن530 گرم
سیستم صداآکوستیک
جنس بدنهSpruce
جنس دستهابنوس
جنس چانه گاهآبنوس
نوع آرشههشت پر
اثلام همراهکیس چهارگوش حرفه ای کلیفن آرشه هشت پر

جالب است بدانید:

هر ویولن صدا و "شخصیت" خاص و خاص خود را دارد. حتی ویولن‌ های ساخته شده توسط بزرگترین سازندگان ویولن جهان در تمام ادوار (استرادیواری ، آماتی و گوارنری) متفاوت از یکدیگر به نظر می‌رسند. به همین ترتیب ، ابزاری که برای شما به نظر بهتر و احساس می رسد، ممکن است برای شخصی که آن را می‌فروشد یا خریدار دیگری، بهترین صدا را نداشته باشد. انتخاب ویولن یک انتخاب کاملاً شخصی است، بنابراین مهم است که وقت کافی برای بررسی و خرید آن داشته باشید تا بهترین انتخاب را انجام دهید.

یک انتظار معمول این است که ویولون یک سرمایه گذاری است و با گذشت زمان ارزش آن افزایش می یابد. این احتمالاً در مورد ویولن های بسیار گرانقیمت صادق است. بیشتر ویولن ها ارزش خود را حفظ می کنند به شرطی که ویولن خوب و با کیفیتی خریداری کنید. 

دقت کنید که هر ویولن جدید باید دارای نوعی ضمانت باشد. یک سال حداقل و ایده آل آن 2 سال ضمانت یا بیشتر است.البته که این ضمانت نامه‌ها خسارت وارده پس از خرید را پوشش نمی‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
گیتار قیمت انواع گیتار