خرید و قیمت بهترین آمپلی فایر خانگی (خرید آنلاین)

راهنمای خرید آمپلی فایر خانگی

حتما برای شما هم پیش آمده است که هنگام زیاد کردن صدای تلویزیون، سیستم صوتی منزل یا خودرو و یا ضبط صوت، شاهد افت کیفیت، خش خش، نویز و... باشید. این مشکل می‌تواند برای خیلی از افراد آزار دهنده باشد. زمانی که باید بین صدای ضعیف و کیفیت بالای صوت یکی را انتخاب کنید! باید بگویم که دیگر نیازی نیست بین این دو یکی را انتخاب کنید؛ چرا که با کمک دستگاهی به نام آمپلی فایر یا به اصطلاح "امپ" می‌توانید صدای دستگاه صوتی خود را زیاد کنید بدون آن که ذره‌ای از کیفیت آن کاسته شود. 

در ادامه این مقاله از چی بگیر همراه ما شوید تا هرچیزی که درباره بهترین آمپلی فایر خانگی لازم است را بدانید و مناسب ترین گزینه را برای خرید خود انتخاب کنید.

آمپلی فایر چیست؟

آمپلی فایر یک دستگاه الکترونیکی - صوتی است که وظیفه اصلی آن، دریافت سیگنال های صوتی ضعیف، تقویت و افزایش کیفیت این سیگنال ها و در نهایت تبدیل آن ها به یک صدای شفاف، رسا و باکیفیت است. یک دستگاه خروجی صوت به تنهایی ممکن است صدای بی کیفیتی در بالاترین سطح ولوم خود تولید کند که این مشکل به کمک امپ کاملا برطرف می‌شود.

در برخی از دستگاه ها نیز امکان پخش صدا وجود ندارد. پس آمپلی فایر این سیگنال های صوتی را از دستگاه دریافت کرده و آن ها را تفکیک، تقویت و منتقل کند. پس از این انتقال صوت به بلندگو ها، صوت به گوش انسان رسیده و در نتیجه ما قادر به شنیدن اصوات تولیدی خواهیم بود.

کاربرد های مختلف آمپلی فایر چیست؟

این دستگاه مدل های مختلفی دارد که هرکدام برای کاربرد خاصی داشته و برای پشتیبانی از سیگنال های صوتی با اندازه های مختلفی ساخته و طراحی شده اند. یکی از کاربرد هایی که این دستگاه دارد، در مراسم های بزرگ، کنسرت ها، مجامع عمومی و... است که حجم صدای بسیار زیادی در کنار کیفیت و شفافیت صدا نیاز است. این چالش به راحتی با استفاده از یک آمپلی فایر رفع خواهد‌ شد.

از انواع آپلی فایر خانگی گرفته تا امپ خودرو و یا آمپلی فایر گیتار را در ادامه بررسی کرده و درباره هرکدام توضیح می‌دهیم:

  • آمپلی فایر خانگی: این نوع امپ ها برای اتصال به اسپیکر ها و سیستم های صوتی منزل کاربرد دارد و صدای تلویزیون یا خروجی صوتی شما را به یک صدای باکیفیت، رسا و قدرتمند تبدیل می‌سازد.
  • آمپلی فایر خودرو: در بیشتر خودرو ها نیز این مشکل وجود دارد که صدای اسپیکر ها بسیار ضعیف بوده و یا هنگام بالابردن صدا، کیفیت آن افت کرده و به خش خش و تولید نویز می‌افتد. پس این مشکل نیز با خرید آمپلی فایر خودرو کاملا برطرف شده و در این مورد نیز می‌توان از مزایای این دستگاه بهره مند شد.
  • آمپلی فایر گیتار: در کنار انواع مختلف این دستگاه، آمپلی فایر گیتار نیز یکی از دستگاه های مخصوص گیتار است که صدای ضعیف گیتار (عمدتا گیتار الکتریک) را دریافت کرده و باتوجه به تنظیمات خروجی امپ، صدا را پخش می‌کند. امپ های گیتار عمدتا دارای خروجی صدا نیز بوده و شبیه به یک جعبه است که توسط یک کابل بزرگ، صدا را از گیتار گرفته، تجزیه و تقویت کرده و پخش می‌نماید.

در ادامه تعدادی از دستگاه های قیمت مناسب، باکیفیت و پرفروش این دستگاه را به شما معرفی کرده‌ایم که می‌توانید از بین آن ها انتخاب و خرید خود را نهایی کنید.

پاور آمپلي فاير پروئل مدل HPD2004

ابعاد
89*38*48
وزن
11 کیلوگرم
توان خروجی
4 کانال 500 وات
نسبت سیگنال به نویز
بیش از 105 دسیبل

آمپلی فایر مدل AP100VOLTI

ابعاد
21*20*70
وزن
1.5 کیلوگرم
توان خروجی
6000 وات
امپدانس خروجی
8-16
سایر امکانات
دارای ریموت کنترل و موزیک پلیر - دارای پورت های SD, USB و گیرنده صوتی بلوتوثی و رادیویی

اکو همراه مینی تکنوسوند مدل TS60 به همراه بلندگو

ابعاد
19*15*24 سانتی متر
وزن
3.2 کیلوگرم
توان خروجی
25 وات
امپدانس خروجی
8
سایر امکانات
دارای بلندگو و پورت USB

اکو آمپلی فایر اکوتک مدل 5420

ابعاد
35*20*20
وزن
13 کیلوگرم
توان خروجی
500000 وات
نسبت سیگنال به نویز
90 دسیبل
سایر امکانات
دارای 6 ورودی میکروفن و 6 لاین مجزا - دارای سیستم USB player و ضبط صدا - توانایی اتصال به 8 بلندگو

آمپلی‌فایر فندر مدل Champion 20

ابعاد
19*35*33
وزن
5.4 کیلوگرم
ابعاد اسپیکر
8 اینچ
نوه امپ
آمپلی فایر گیتار
ورودی
AUX - کابل گیتار 1.4 اینچی
سایر توضیحات
دارای تنظیم دیستروشن و گین برای گیتار الکتریک

آمپلی‌ فایر فندر مدل Frontman 10G

ابعاد
26*15*28 سانتی متر
وزن
3 کیلوگرم
ابعاد اسپیکر
6 اینچ
نوع امپ
آمپلی فایر گیتار
ورودی ها
AUX - کابل گیتار 1.4 اینچی
سایر امکانات
دارای تنظیم دیستروشن و گین برای گیتار الکتریک

اکو آمپلی فایر اکو تک مدل 6420 به همراه دو عدد میکروفن بی سیم

مشخصات
ابعاد۶۰۰×۳۴۰×۳۴۰ سانتی‌متر
وزن 21000 گرم
منبع انرژی برق شهری/AC
وردی صداجک ۳.۵ میلی متری
USB
RCA
کنترل گر خطی دارد
خروجی هدفونجک ۳.۵ میلی متری

آمپلی فایر اذانگو هوشمند اکوتک مدل ET-1240

مشخصات
ابعاد۷۹×۱۷۴×۲۶۸ سانتی‌متر
وزن1000 گرم
توان خروجی2000 وات
فرکانس پاسخ گویی110dB
منبع انرژی برق شهری/AC
کنترل گر خطیدارد
خروجی هدفونجک ۶.۳۵ میلی متری

اکو آمپلی فایر اکوتک مدل ET-8520

مشخصات
ابعاد۴۸۰×۲۵۰×۵۰۰ سانتی‌متر
وزن27000 گرم
توان خروجی800 وات
منبع انرژیبرق شهری/AC
ورودی صدا جک ۳.۵ میلی متری
USB
RCA
کنترل گر خطیدارد
هدفون خروجیجک ۶.۳۵ میلی متری



در ادامه بخوانید : میکروفون: خرید و قیمت بهترین میکروفون استودیویی (ارزان و خانگی)

معرفی انواع آمپلی فایر باتوجه به توان خروجی

قبل از خرید آمپلی فایر، یکی از نکات مهمی که باید به آن  توجه کنید، همین فاکتور است. مدل امپی که برحسب توان انتخاب می‌کنید، تا حد زیادی به عملکرد و کیفیت کار بستگی خواهد داشت که در این قسمت، سعی کردیم تا انواع مختلف این دستگاه را باتوجه به این فاکتور به شما معرفی کرده و کاربرد هریک را توضیح دهیم:

نوع امپ
کاربرد و توضیحات
اولترا میکرو امپ (Ultra Micro Amp)
این دستگاه به آمپلی فایر کوچک نیز شهرت دارد. کاربرد این نوع امپ بیشتر برای تقویت صداهای ضعیف در حد چند نانو ولت است.
میکرو امپ (Micro Amp)
یک مدل دیگر از آمپلی فایر کوچک است. میکرو امپ ها، یک لول از اولترا میکرو ها بالاتر بوده و برای تقویت صداهایی با اندازه چندین میکرو ولت مناسب هستند. برخی از نوازندگان از این امپ بعنوان آمپلی فایر گیتار نیز استفاده می‌کنند.
آمپلی فایر سیگنال ضعیف
این دستگاه، مخصوص صداهایی با سیگنال های ضعیف است و به خوبی اصوات با اندازه چند میلی ولت را به خوبی تفکیک و می‌سازد.
آمپلی فایر قدرت
برای تقویت صداهای نسبتا قدرتمند در حد چندین ولت، از این نوع امپ استفاده می‌شود که در اسپیکر های متوسط کاربرد دارد.
آمپلی فایر پرقدرت
این دستگاه برای ابعاد صوتی متوسط به بالا و صداهای قدرتمند طراحی شده است که به راحتی می‌تواند هر صدایی را دریافت، تفکیک و منتقل کند. از این نوع در استفاده های حرفه ‌ای تر و بزرگ تر کاربرد دارد.

انواع امپلی فایر باتوجه به تعداد کانال های خروجی

معمولا امپ های مختلف دارای کانال های خروجی مختلفی نیز هستند که در ادامه به بررسی این مورد نیز می‌پردازیم:

تعداد کانال
توضیحات
آمپلی فایر 2 کانال
این نوع امپ دارای دو کانال خروجی بوده و برای پخش صوت از یک جفت اسپیکر کاربرد دارد.
امپ 4 کانال
این دستگاه برای 2 جفت اسپیکر یا 1 جفت اسپیکر و یک جفت مانیتورینگ کاربرد دارد. همچنین برای افزایش کیفیت و قدرت صدا، می‌توان از یک جفت اسپیکر و یک ساب ووفر استفاده کرد.
امپ 6 کاناله
از این دستگاه نیز برای 2 جفت اسپیکرو  1 جفت ساب ووفر، 2 جفت اسپیکر و یک جفت مانیتور و... باتوجه به نیاز و کاربرد استفاده نمود.

توجه داشته باشید که باتوجه به نیاز و کاربرد مورد نظرتان می‌بایست از ترکیب های بالا استفاده کنید. همچنین می‌توان از دو یا چندین آمپ برای اجراهای بسیار بزرگ، مناسبت ها و سالن ها عظیم استفاده کرد تا محدودیتی در خروجی و اتصالات وجود نداشته باشد.

معیارهای چی بگیر برای خرید بهترین آمپلی فایر خانگی

اگر قصد تهیه و خرید بهترین آمپلی فایر را متناسب با نیاز و بودجه خود دارید، حتما در این قسمت از مقاله باما همراه باشید تا نکات مهم اعم از قیمت آمپلی فایر، مشخصات ظاهری، سیستمی و... را به شما آموزش دهیم تا در خرید خود دچار اشتباه نشوید:

نوع آمپلی فایر

مهمترین فاکتور هنگام خرید آمپلی فایر، نوع آن چه از لحاظ توان و چه از لحاظ تعداد کانال خروجی است. در ابتدا نیاز خود را بررسی کرده و متناسب با آن، از بین گزینه هایی که قبل تر بررسی نمودیم، انتخاب خود را نهایی کنید.

حجم صدای امپ

حجم صدا نیز تا حد زیادی به توان خروجی دستگاه مرتبط است. اگر می‌خواهید نسبت به اسپیکر صدای دو برابری را داشته باشید، می‌بایست امپی با توان خروجی 10 برابری تهیه کنید.

توان و نسبت سیگنال به نویز (میزان جلوگیری از نویز دستگاه)

معمولا مدله ای مختلف این دستگاه، دارای یک عدد خاص هستند که در قسمت جلویی آن ها درج شده و نشان دهنده این مقدار است. یعنی هرچقدر این عدد بیشتر باشد، نویز کمتری را شاهد خواهیم بود. این نکته نیز در انتخاب و خرید بهترین آمپلی فایر می‌تواند تاثیرگذار باشد. این فاکتور معمولا براساس دسیبل یا DB اندازه گیری می‌شود.

قیمت آمپلی فایر

قیمت نیز یکی دیگر از فاکتور هایی است که تا حد زیادی به برند سازنده، نوع، توان خروجی، قدرتف تعداد کانال و... بستگی دارد. قبل از خرید، انواع این دستگاه و قیمت آمپلی فایر های مختلف موجود در بازار را بررسی کرده و متناسب با بودجه خود، گزینه مناسب را انتخاب کنید.

برند سازنده آمپلی فایر خانگی

باتوجه به حساسیت این دستگاه و اهمیت دوام و کیفیت آن، مارک و برند سازنده آن نیز حائز اهمیت است. در حال حاضر برند هایی مانند یاماهاف ووکس، اونیک، نوین، اکوتک و... یبشترین فروش و کیفیت را میان گزینه های مشابه خود در بازار دارند. باتوجه به قیمت امپ و نوع آن، نسبت به خرید خود اقدام نمایید.

قیمت آمپلی فایر خانگی چقدر است؟

قیمت نیز یکی دیگر از فاکتور هایی است که تا حد زیادی به برند سازنده، نوع، توان خروجی، قدرتف تعداد کانال و... بستگی دارد. قبل از خرید، انواع این دستگاه و قیمت آمپلی فایر های مختلف موجود در بازار را بررسی کرده و متناسب با بودجه خود، گزینه مناسب را انتخاب کنید.

منظور از کلاس آمپ چیست؟

کلاس آمپلی فایر به نوع طراحی، ساخت، تکنولوژی و کیفیت خروجی صدای یک امپ اشاره دارد که در انواع مختلف کلاس A, AB, D و C تولید شده‌اند. در میان این کلاس ها، امپ کلاس D جدیدترین، به روز ترین و مناسب ترین گزینه در بین دیگر موارد موجود است.

دلیل داغ کردن دستگاه آمپلی فایر چیست؟

زمانی که شما به طور مداوم از دستگاه استفاده می‌کنید، یا این که به دستگاه میکروفن متصل کرده و حجم زیادی از صوت را در مدل طولانی به دستگاه وارد می‌کنید، دستگاه  دچار داغ شدن و افت می‌شود. سعی کنید تا حدامکان دستگاه را هر از چندگاهی خاموش کرده و به آن استراحت دهید تا از کاهش طول عمر و سوختن دستگاه جلوگیری نمایید.

سخن پایانی 

امپ ها دستگاه هایی هستند که برای تقویت و افزایش قدرت سیگنال های صوتی دستگاه  های مختلف مانند ضبط صوت، گیتار، میکروفن و... استفاده می‌شود. به راحتی می‌توان به وسیله این دستگاه، ولوم را بالا برد بدون این که کیفیت صدا افت کرده و یا صدا با نویز پخش شود. در این مقاله از چی بگیر سعی کردیم انواع مختلف آمپلی فایر را به شما عزیزان معرفی کرده و یک راهنمای جامع و کامل برای خرید بهترین آمپلی فایر به شما ارائه دهیم تا متناسب با نیازتان، بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.