معرفی باکیفیت ترین برند کرم دور چشم ایرانی با قیمت مناسب

بهترین کرم دور چشم:

ناحیه چشم یکی از اولین مکان‌هایی است که علائم پیری را نشان می‌دهد، و ما اولین کسی خواهیم بود که به شما می‌گوید که مراقبت از پوست اطراف چشم نقش اساسی در این مبارزه‌ی  ضد پیری دارد. با این وجود یافتن یک کرم دور چشم خوب و موثر کار ساده‌ای نیست.

پوست اطراف چشمان بسیار نازک‌تر و حساس‌تر از مناطق دیگر است. ناحیه دور چشم مستعد پف، خشکی، خطوط ریز و سیاهی دور است. برای مقابله با این مسائل سعی کنید از کرم دور چشم و آبرسان دور چشم خوب استفاده کنید. پس از یافتن محصول مناسب خود، می توانید نحوه استفاده صحیح آن را بیاموزید.

با این مقاله از سایت چی‌ بگیر همراه باشید تا مرحله به مرحله به شما در انتخاب بهترین کرم دور چشم کمک کنیم.

معیارهای چی بگیر برای خرید کرم دور چشم ایرانی

از بین بردن خطوط دور چشم با رتینول

  • رتینول و ویتامین A می تواند به سلو‌ل‌های پوست شما کمک کند تا کلاژن بیشتری تولید کند. با این کار خطوط ریز یا چین و چروک در ناحیه چشم بهبود می‌یابد. این مواد همچنین می‌تواند از آسیب‌های نور خورشید در اطراف چشم، مانند لکه‌های قهوه‌ایی جلوگیری کند.
  • دقت کنید که فقط مقدار کمی کرم دور چشم با رتینول و ویتامین A روی پوست خود استفاده کنید، زیرا استفاده زیاد از آن باعث حساسیت یا تحریک پوست می‌شود. 
  • رتینول می‌تواند پوست شما را به آفتاب حساس کند بنابراین همیشه بعد از استفاده از کرم دور چشم و قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب، از ضدآفتاب مناسب استفاده کنید.
  • اگر کرم دور چشم شما حاوی رتینول و ویتامین A است، بهتر است کرمی را انتخاب کنید که دارای ضدآفتاب نیز باشد. تا از پوست اطراف چشم شما در برابر آفتاب محافظت کند. 

کرم دور چشم مناسب برای از بین بردن ورم زیر چشم

  • پف زیر چشم هنگامی ایجاد می‌شود که مایعات در این قسمت جمع شده و باعث ایجاد تورم می‌شود. همچنین از دیگر علل تورم در اطراف چشم می‌توان به آلرژی، کمبود خواب یا رژیم غذایی نامناسب اشاره کرد. اگر شما هم  دچار پف زیر چشم شده‌اید، کرم دور چشمی که حاوی کافئین یا خیار باشد می‌تواند به کاهش تورم کمک کند.
  • کرم‌های دور چشم که حاوی موادی مانند چای سبز، آلوئه ورا، روغن نارگیل، بابونه و ریشه شیرین بیان هستند نیز می‌تواند برای کاهش پف و تورم مفید باشند.

کرم دور چشم مناسب برای از بین بردن تیرگی دور چشم

  • اگر تمایل دارید که تیرگی زیر چشم خود را از بین ببرید، بدنبال کرم دور چشم حاوی ویتامین C، ویتامین K و کافئین باشید. 
  • اگر پوست چربی دارید، به دنبال کرم دور چشم باشید که حاوی روغن نباشد. اگر پوست خشک دارید، به دنبال یک کرم مرطوب کننده چشم  باشید. اگر پوست مختلط دارید، به دنبال کرم دور چشم باشید که متناسب با پوست چرب و خشک باشد.

معرفی بهترین کرم دور چشم ایرانی

  • حجم: 15 میلی‌لیتر
  • SPF: ندارد
  • ویتامین: دارد

این کرم دور چشم از برند ایرانی فیس دوکس توانایی این را دارد که پوست اطراف چشم را به خوبی مرطوب کنند. با تشکیل یک لایه‌ی محافظ از هدر رفتن رطوبت پوست دور چشم جلوگیری می‌کند. همچنین با خاصیت مرطوب کنندگی بالایی که دارد از  پیری زودرس پوست اطراف چشم جلوگیری کرده و باعث شادابی پوست دور چشم می‌شود.

  • حجم: 15 میلی‌لیتر
  • SPF: ندارد

این سرم دور چشم را می‌توان بهترین سرم دور چشم ایرانی نامید. از جمله خواص این سرم دور چشم می‌توان به از بین بردن آثار پیری و افزایش سن، برطرف کننده‌ی تیرگی اطراف چشم، آبرسانی عمیق به پوست اطراف چشم و پیشگیری کننده‌ی افتادگی پلک اشاره کرد.

  • حجم: 30 میلی‌لیتر
  • نوع ویتامین: E
  • SPF: ندارد

یکی از بهترین برندهای کرم دور چشم ایرانی بی‌شک کرم دور چشم سینره است. این مدل از کرم دور چشم سینره مخصوص افراد بالای 40 سال است. و توانایی از کاهش چروک‌های عمیق پوست اطراف چشم را دارد. باعث استحکام پوست این نواحی می‌شود و از افتادگی پلک جلوگیری می‌کند. همچنین برای از بین بردن خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم می‌توانید از این کرم دور چشم استفاده کنید.

  • حجم: 15 میلی‌لیتر
  • نوع ویتامین: K

کرم دورچشم مدلین غنی شده با  Solaveil می‌باشد. این ماده مخصوص محاظفت از پوست دور چشم در برابر اشعه  آفتاب است. همچنین در ترکیبات این کرم دور چشم از هالوکسیل استفاده شده است. این کرم قادر است به خوبی پوست اطراف چشم را آبرسانی و تغذیه کند. و همچنین سیاهی و کبودی دور چشم را تا حدودی کاهش دهد.

  • حجم: 20 میلی‌لیتر
  • ویتامین: ندارد

کرم دور چشم درمالین حاوی ماده لیپوزمال است و پوست اطراف چشم را عمیقا آبرسانی می‌کند. در توضیحات این کرم آمده است که: دارای خاصیت نرم کنندگی و آبرسانی، بازسازی کننده پوست اطراف چشم، ضدپف و تیرگی دور چشم می‌باشد.

  • حجم: 20 میلی‌لیتر
  • ویتامین: ندارد

کرم دورچشم هیدرودم می‌تواند مراقبتی همه جانبه برای پوست اطراف چشم شما داشته باشد. ترکیبات این کرم دور چشم  بسیار سبک است و باعث ایجاد میلیا و توده‌های چربی در پوست دور چشم نمی‌شود. همچنین این کرم می‌تواند چین و چروک‌های پوست شما را به مرور و با استفاده‌ی مداوم به طرز قابل چشم‌گیری کاهش دهد. یکی از مواد بکار رفته و تاثیر گذار در این کرم دور چشم عصاره شی‌باتر است که باعث استحکام پوست اطراف چشم می‌شود.

کرم دور چشم پریم حاوی ویتامین سی است. به از بردن بین بردن خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم بسیار کمک می‌کند. همچنین برای از بین بردن پف و سیاهی دو چشم بسیار تاثیرگذار است. می‌توانید از این کرم هم صبح‌ها و هم شب‌ها استفاده کنید.



در ادامه بخوانید : معرفی بهترین کرم دست برای پوست (خشک و حساس)

چه زمانی باید استفاده از کرم دور چشم را شروع کنم؟

وقتی صحبت از مراقبت از پوست می‌شود، هرچه زودتر بهتر است. بسیاری از افراد از 30 سالگی شروع به استفاده از کرم دور چشم می کنند - وقتی اولین چین نامشخص در گوشه خارجی چشم خود را می‌بینند- اما حتی قبل از اینکه چین و چروکی مشاهده کنید، می‌توانید از 20 سالگی شروع کنید به استفاده از کرم دور چشم کنید. به این دلیل که بهترین نتیجه از پیشگیری حاصل می‌شود. اگر پوستی کاملاً خشک، سیاهی چشم قابل توجه، پف چشم مزمن یا سایر موارد خاص چشم دارید کرم دور چشم مناسب سن خود را تهیه کنید و از عوامل بعدی جلوگیری کنید.

"بسیاری از افراد از 30 سالگی شروع به استفاده از کرم چشم می‌کنند، اما شما می‌توانید از 20 سالگی شروع کنید."

آیا می‌توانید از مرطوب کننده صورت بعنوان کرم دور چشم استفاده کنید؟

پوست اطراف چشم شما ده برابر نازک تر از صورت شما است. این بدان معنی است که ظرافت آن بسیار بیشتر است، پوست اطراف چشم  می‌تواند خیلی سریعتر چروک و خشک شود. بعلاوه، در مقایسه با متجاوزان زیست محیطی بسیار آسیب پذیرتر است ( بادهای شدید و اشعه ماورا بنفش).

کرم‌های چشم به طور معمول از چند روش اساسی با مرطوب کننده‌های معمولی صورت تفاوت دارند. مواد فعال مانند رتینول با غلظت کمتری در کرم‌های دورچشم وجود دارند. کرم‌های چشم همیشه بدون عطر هستند، که باعث تحریک احتمالی پوست اطراف چشم‌ها نشوند. بسیاری از  بهترین مارک‌های کرم دور چشم  توسط متخصصان پوست و چشم مورد آزمایش قرار می گیرند. 

برخی از موادی که غالباً در کرم‌های چشم وجود دارند، می توانند در رفع سریع و موقتی مشکلات خاص ناحیه چشم اثرگذار باشند. یکی از محبوب‌ترین مواد کرم‌های دورچشم کافئین است که رگ های خونی اطراف چشم را منقبض می کند. ماده‌ی موثر دیگری که در کرم‌های دور چشم وجود دارد هالونیک اسید است که باعث کلاژن سازی در پوست اطراف چشم شما شده و از چین و چروک پوست جلوگیری می‌کند. 

استفاده از مرطوب کننده معمولی به عنوان کرم چشم می‌تواند مسائل خاص خود را به همراه داشته باشد. کرم مرطوب کننده صورت ممکن است بیش از حد چرب باشد، و این چربی در پوست اطراف چشم باعث بروز برجستگی‌های سفید و کوچک سرسختی می شوند. که برای برطرف کردن آنها به جراحی یا لیزر احتیاج است. 

آیا می‌توان از کرم دور چشم روی پلک‌ها استفاده کرد؟

چشم‌ها و پلک‌ها بسیار حساس هستند، بنابراین کاملا طبیعی است که در مورد استفاده کردن از مرطوب کننده‌های مملو از مواد شیمیایی در اطراف چشم خود نگران باشید. با این وجود می‌توانید پلک‌های خود را با خیال راحت مرطوب کنید. در واقع، مواد تشکیل دهنده موجود در کرم‌های دور چشم برای انجام همین کار طراحی شده‌اند. پلک‌ها یکی از شکننده‌ترین قسمت‌های بدن انسان هستند، بنابراین ممکن است کرم‌های دور چشم باعث تحریک یا التهاب پوست در این منطقه ظریف شوند. 

نگران نباشید.... اگر کرم دور چشم شما باعث سوزش پلک‌ها، خارش، تورم، قرمز شدن یا هر چیز ناراحت کننده دیگری می‌شود، به آرامی چشم ها را با آب و صابون بشویید. اگر این کمکی نکرد، به پزشک مراجعه کنید و در آینده حتما از کرم دورچشم دیگری استفاده کنید.

بهترین زمان استفاده از کرم دور چشم؟

 عادت کنید مرتباً از کرم دور چشم یا استفاده کنید. هر روز صبح قبل از شروع فعالیت روزانه یا شب قبل از خواب. سعی کنید کرم دور چشم را به عنوان بخشی از برنامه‌های زیبایی خود قرار دهید. آن را یک بار در روز و در صورت لزوم استفاده کنید تا بتوانید شاهد تغییرات زیادی در ناحیه چشم خود باشید.

درست مثل بقیه توصیه‌های پوستی صبحگاهی، کرم دور چشمی که شما در طول روز استفاده می‌کنید باید از پوست اطراف چشم شما در برابر عناصری که در طول روز با آن روبرو هستید محافظت کند. دکتر نظریان می گوید: " کرم‌های چشم روزانه باید دارای موادی باشند که به هیدراتاسیون کمک می‌کنند، مانند اسید هیالورونیک و سرامیدها و موادی که به خنثی سازی آسیب رادیکال‌های آزاد از آلودگی و عوامل استرس‌زای روزانه کمک کند مانند ویتامین C.  ویتامین C همچنین می تواند به مرور باعث کاهش خطوط زیر چشم و چین و چروک شود و به از بین بردن تیرگی‌های حلقه‌ای کمک می‌کند. 

در شب، همه چیز مورد ترمیم است. به دنبال یک کرم دور چشم سنگین‌تر برای استفاده در شب باشید (زیرا لازم نیست نگران این باشید که با آرایش شما مخلوط شود).  پپتیدها، کلاژن را تحریک می‌کند و رتینول، که به گردش سلول کمک می‌کند و باعث کاهش خطوط ریز می‌شود. به علاوه اسید هیالورونیک برای حفظ رطوبت در هنگام خواب لازم است.

برای از بین پف زیر چشم چه کارهایی باید انجام داد؟

  • خواب کافی، خواب کافی در طول شبانه روز از تیرگی و پف دور چشم شما جلوگیری می‌کند.
  • خودداری از مصرف الکل و کافیئن زیاد
  • دهیدراته نگه داشتن بدن، با نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب بدن خود را کاملا آبرسانی کنید. 
  • حذف نمک از مواد غذایی، کاهش مصرف نمک به کاهش ذخیره آب اضافی بدن کمک می‌کند.
  • استفاده از کمپرس‌های خنک، مانند چای سبز یا خیار

سخن آخر:

چیزی که در کرم چشم به آن نیازی ندارید، قیمت بالا است. گران‌تر بودن به معنای بهتر بودن نیست. می‌توانید گزینه‌های مقرون به صرفه زیادی پیدا کنید که حاوی مواد لازم برای جوانسازی پوست اطراف چشم باشد. 

همچنین دقت کنید که محصولات با رایحه قوی می‌توانند پوست لطیف اطراف چشم شما را تحریک کنند. تحریک می‌تواند باعث خشکی و آسیب احتمالی بیشتر مانند چین و چروک شود.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
کرم دور چشم قیمت انواع کرم دور چشم