اسکراپ صورت چیست؟ معرفی بهترین مارک اسکراپ صورت

معرفی بهترین اسکراپ صورت:

برخی از افراد گمان می‌کنند همین که هر شب پوست خود را بشورند و مرطوب کننده مخصوص خود را بزنند، دیگر پوست آن‌ها هیچ نیازی به مراقبت بیشتر ندارد. اما حقیقت این است که پاکیزه و مرطوب نگه داشتن پوست یک امر واجب است اما برای حفظ سلامت پوست کافی نیست. اگر می‌خواهید چهره‌ای همیشه جوان و شاداب داشته باشید از سلامت پوست خود غافل نشوید. در این مقاله از سایت چی بگیر قصد داریم تا به بررسی عملکرد اسکراپ و ضرورت لایه برداری از پوست بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

اسکراپ صورت چیست؟

اسکراپ یا اسکراب به معنی پاکسازی پوست از تمام‌ آلودگی‌هایی است که در اثر گرد و غبار، لوازم آرایشی، تجمع چربی اضافی، تعریق و ... به روی پوست می‌نشینند و منافذ پوست را پر می‌کنند. اسکراپ تمام این آلودگی‌ها از بین برده و منافذ پوست را خالی می‌کند و همچنین لایه‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد.

چرا پوست نیاز به اسکراپ دارد؟

پوست در طول روز در معرض مواد گوناگی قرار می‌گیرد که باعث می‌شوند منافذ پوست پر شده و چهره شما شادابی و زیبایی طبیعی خود را از دست بدهد و خسته به نظر برسد. از این رو اهمیت اسکراپ کردن پوست روشن می‌شود. از طرف دیگر تجمع سلول‌های مرده باعث می‌شود مواد مغذی کرم‌های درمانی و مراقبتی شما به سلول‌های زیرین پوست نرسد و نیاز به زدودن این لایه‌های مرده باشد.

چطور یک اسکراپ صورت خوب بخریم؟

  • اولین نکته در خرید بهترین اسکراب پوست این است که از برندهای معتبر بخرید و به پروانه بهداشت محصول توجه کنید. محصولات ایرانی در چندین سال اخیر به خوبی توانسته‌اند، نیازهای مصرف کنندگان را بر طرف کنند و از طرفی قیمت بسیار مناسبی نیز دارند.
  • PH طبیعی پوست ما بین 5.4 تا 5.5 می‌باشد. PH بالاتر توصیه نمی‌شود.
  • یک اسکراب خوب تشکیل شده از مواد گیاهی و طبیعی و فاقد مواد شیمیایی مضر است.
  • با توجه به نوع پوست خود اسکراب بخرید تا بعد از استفاده پوست شما دچار مشکل نشود.

معرفی بهترین اسکراپ صورت:

4.2
اسکراب لایه بردار شون با عصاره گردو حجم 150 میلی لیتر

اسکراب لایه بردار شون محصول موفق بعدی در این زمینه می‌باشد. برند شون که از برندهای خوش نام ایرانی است و توانسته رضایت مشتریان خود را همواره جلب کند، به معنی زیبایی است.  شعار محصولات شون زیبایی طبیعی و ماندگار زیبایی برخواسته از طبیعت است. از این رو در محصولات خود از مواد گیاهی استفاده می‌کند. 

اسکراب لایه بردار شون با عصاره گردو موجب لایه برداری سطحی از پوست می‌شود و بعد از استفاده چون حاوی دانه‌های ریز است سلول‌های مرده سطح پوست را جدا می‌کند و پوست را درخشان و لطیف می‌کند. 

اسکراب شون چون حاوی ویتامین E است، علاوه بر جداسازی سلول‌های مرده، مغذی سلول‌های پوست نیز می‌باشد.

اسکراب لایه بردار شون برای چه افرادی مناسب است؟

  • افراد با انواع پوست می‌توانند از این اسکراب لایه بردار استفاده کنند. اما به طور طبیعی بعد از استفاده ممکن است پوست کمی خشک شود چون چربی سطحی پوست از بین رفته و نیاز به یک آبرسان ملایم دارید.

4.1
اسکراب شکری لایه بردار پوست ژبن پلاس مدل Lavender وزن 450 گرم

اسکراب لایه بردار ژبن پلاس از جمله محصولاتی است که تمام نیاز شما برای داشتن یک اسکراب خوب را برطرف می‌کند. این محصول مخصوص پوست بدن است. کافی است بعد از اینکه پوست خود را با آب مرطوب کردید مقدار لازم از اسکراب را به بدن خود بزنید و بعد از 5 دقیقه بشویید. با لایه برداری از سلول‌های مرده و نقشی که در پاک کنندگی و ضد آکنه بودن دارد، پوست شما را کاملا پاک و لطیف می‌کند.

اسکراب لایه بردار ژبن پلاس حاوی عصاره لاوندر و ویتامین E می‌باشد که بسیار برای پوست مغذی و لازم است.

اسکراب لایه بردار ژبن پلاس مناسب چه افرادی است؟

  • این محصول نیز برای انواع پوست بدن مناسب است و چون نقش ضد آکنه دارد افراد مستعد آکنه نیز از آن می‌توانند استفاده کنند.
  •  با توجه به رضایت بالای مصرف کنندگان، قیمت مناسب با توجه به حجم محصول و کارایی اثربخش ارزش خرید دارد.

4.1
اسکراب لایه بردار پوست گارنیه مدل skin naturals 3in1 حجم 150 میلی لیتر

اسکراب لایه بردار گارنیه از جمله محصولات پرطرفدار و نتیجه بخش بوده است که با فرمولاسیونی غنی شده با سالیسیلیک اسید و ذرات لایه بردار  موجب پاک کنندگی عمقی پوست از چربی‌های اضافی، آلودگی، دانه‌های سرسیاه و سلول‌های مرده می‌شود. اسکراب گارنیه حاوی زینک ترمیم کننده برای لک‌های صورت نیز می‌باشد. عصاره محصول اکالیپتوس است که علاوه بر خواصش بوی خوشایندی نیز دارد.

یکی از کاربردهای مهم این اسکراب لایه بردار تنگ و کوچک کردن منافذ باز سطح پوست می‌باشد.

اسکراب لایه بردار گارنیه برای چه افرادی مناسب است؟

  • اسکراپ گارنیه برای افراد با پوست چرب مناسب است.

4.1
اسکراب لایه بردار پوست انشور هاینس مدل Peach حجم 300 میلی لیتر

اسکراب لایه بردار انشور هاینس از جمله محصولات با کیفیت ایرانی است. این اسکراب را هم می‌توانید برای صورت و هم بدن استفاده کنید و پوستی درخشان و لطیف داشته باشید. اسکراب لایه بردار انشور هاینس علاوه بر پاک کنندگی خاصیت ضد آکنه نیز دارد. وجود عصاره آلوئه‌ورا باعث می‌شود بعد از استفاده پوست نرم و لطیف باشد.

  • اسکراب لایه بردار انشور هاینس برای چه افرادی مناسب است؟
    این محصول برای افراد با پوست خشک، چرب و معمولی و به طور کلی برای انواع پوست صورت و بدن قابل استفاده می‌باشد.

3.8
اسکراب لایه بردار پوست گارنیه مدل Kayisi Peelingi حجم 50 میلی لیتر

اسکراب لایه بردار گارنیه در این مدل از عصاره زردآلو با دانه‌های اکتیو و بسیار موثر بهره برده است. ترکیبات منحر به فردی که در این اسکراب به کار برده شده موجب لایه برداری ملایم پوست و نرم کنندگی و طراوت بیشتر پوست شما می‌شود.

  • اسکراب لایه بردار گارنیه مناسب چه افرادی است؟
    اسکراب گارنیه برای انواع پوست مناسب است و شادابی و طراوت پوست را افزایش می‌دهد.

3.9
کرم لایه بردار ام کیو مدل AHA 20% NIGHT CREAM حجم 30 میلی لیتر

اسکراب لایه بردار ام کیو در حقیقت فقط یک لایه بردار نیست. اسکراب ام کیو علاوه بر تاثیری که در لایه برداری عمقی و کنترل ضخامت لایه شاخی پوست دارد، یک کرم ضد چروک قوی نیز می‌باشد. همانطور که می‌دانید کلاژن از مهم‌ترین مواد مورد نیاز پوست است که خوشبختانه این کرم لایه بردار محرک تولید کلاژن پوست و جلوگیری از پیری و افتادگی پوست است.

بعد از استفاده نگران خشک شدن پوست خود نباشید چون اسکراب ام کیو دارای خاصیت رطوبت رسانی بالا و تنظیم PH می‌باشد.

اسکراب لایه بردار پوست مکس لیدی مدل Avocado حجم 300 میلی لیتر

اسکراب لایه بردار مکس لیدی که از مواد طبیعی تشکیل شده و دارای ویتامین E و C می‌باشد، با دارا بودن دانه‌های ریز پوست را از سلول‌های مرده و آلودگی‌ها پاکسازی می‌کند و باعث روشن کردن پوست، نرمی و لطافت آن می‌شود. اسکراب لایه بردار مکس لیدی آووکادو یک آبرسان قوی است و بعد از استفاده پوست را خشک نمی‌کند. 

اسکراب لایه بردار مکس لیدی مدل آووکادو برای چه نوع پوستی مناسب است؟

این ماسک برای انواع پوست اعم از خشک و چرب و معمولی مناسب می‌باشد. 

مراحل اسکراب صورت:

  1. ابتدا پوست  صورت خود را با آب مرطوب کنید. اگر آرایش روی پوست خود دارید، آن را بشویید.
  2. به مقدار کافی از اسکراب را به محل‌های مورد نظر بزنید و به صورتی دورانی با حرکات آرام به خوبی ماساژ دهید.
  3. بعد از چند دقیقه اسکراب را با آب ولرم یا سرد بشویید.
  4.  معمولا اسکراب  کمی پوست را خشک می‌کند که علت آن زدودن چربی اضافی است، می‌توانید در این مرحله لوسیون یا مرطوب کننده خود را بزنید.

باید و نبایدهای استفاده از اسکراب پوست:

  • هرگز در استفاده از اسکراب زیاده‌روی نکنید. اسکراب‌ها را در هفته یکبار یا نهایتا دوبار با توجه به نوع پوست خود استفاده کنید.
  • بعد از گرفتن موهای زائد بدن از اسکراب استفاده نکنید. چون پوست در این حالت حساس است.
  • افرادی که بیماری‌های پوستی دارند، محصولات پوستی خود را با پزشک مشورت خریداری کنند.
  • اسکراب را روی زخم‌های باز بدن نزنید و از تماس آن با چشم جلوگیری کنید. 

مراقبت‌های لازم بعد از اسکراپ کردن صورت:

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که بعد از استفاده از اسکراب، پوست به مراقب بیشتری نیاز دارد؟ بله، چون پوست تا حدودی لایه برداری شده و در این حالت حساس‌تر است باید چند نکته ساده را در نظر داشته باشید: 

اول اینکه از انجام کارهایی که پوست را تحریک می‌کنند، بپرهیزید. به طور مثال جوش‌ها را دستکاری نکنید.

از آرایش کردن به خصوص آرایش‌های غلیظ پرهیز کنید. به طور کلی آرایش صورت مضراتی برای پوست دارد و بهتر است انجام نشود اما به چون حساسیت پوست بعد  از اسکراب کمی بیشتر می‌شود بهتر است تا چند روز آرایش نکنید. 

همانطور که می‌دانید اشعه فرابنفش خورشید برای پوست ضرر دارد، پس بهتر است بلافاصله بعد از اسکراپ کردن پوست در معرض نور خو.رشید قرار نگیرید و یا اینکه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. 

سخن آخر:

درست است که اسکراپ گذاشتن روی پوست و لایه برداری آن موجب شادابی و لطافت پوست می‌شود اما در نظر بگیرید انجام بیش از اندازه این کار نه تنها برای پوست مفید نیست، بلکه لایه چربی مفید روی سطح پوست را از بین می‎‌برد و پوست را در معرض خشکی و آسیب قرار می‌دهد. پس فراموش نکنید از پوست خود اصولی مراقبت کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.