انواع تله موش و معرفی بهترین تله موش (برقی و دستی)

راهنمای خرید بهترین تله موش برقی و دستی

تله موش‌ وسیله‌ای امن برای از بین بردن موش ها هستند. اما انواع مختلفی در بازار وجود دارد که برخی از آنها انسانی‌تر و موثرتر از دیگران هستند. در مورد انواع تله موش به طور خلاصه در پایان این مقاله مطالبی جمع آوری شده است. و ما سعی کرده‌ایم با توجه به نظرات استفاده کنندگان بهترین گزینه‌های موجود در بین بهترین تله موش‌ها را که امروز در دسترس است به شما معرفی کنیم.

نشانه‌ وجود موش در خانه‌ شما

آیا صدای دست و پا زدن مشکوکی را پشت دیوارهای خود می‌شنوید؟ آیا گلوله‌های مشکوک سیاه رنگ را در زیرزمین پیدا می‌کنید؟ به احتمال زیاد شما یک موش در خانه دارید، یا شاید هم تعداد زیادی موش! زیرا به ندرت پیش می‌آید یک موش تنها و مجرد زندگی کند.

  • صداهای عجیب: صداهایی شبیه به خاراندن یا خراشیده شدن عجیب در دیواره‌ها به خصوص در شب، نشانه دیگری از موش است. موش ها کوهنورد و پرشگر بسیار خوبی هستند و قادرند در سوراخ‌هایی بسیار کوچکتر از بدن خود جای بگیرند. آنها می‌توانند از فضاهای بین تیرچه برای سفر از یک قسمت از خانه به قسمت دیگر استفاده کنند. موش ها به طور معمول شبگرد هستند، بنابراین احتمالاً صدای آنها را فقط در شب خواهید شنید.
  • فضله موش: مدفوع موش در مناطقی که موش‌ها بیشترین فعالیت را دارند یعنی در نزدیکی مناطق تغذیه، و لانه‌ی آنها یافت می‌شود. قطره‌هایی به رنگ سیاه، استوانه ای و طول بین سه تا شش میلی‌متر (حدود 1/4 اینچ) هستند. فضله موش شبیه دانه‌های کوچک برنج است و معمولاً آن را با مدفوع سوسک اشتباه می‌گیرند. هنگام بررسی دفع مدفوع موش، همیشه از دستکش محافظ استفاده کنید. در مناطق به شدت آلوده، از ماسک تنفسی استفاده کنید. فضولات را جارو یا جارو برقی نکنید! این کار می‌تواند باکتری‌ها و ذرات ویروس را آزاد کند. فظله‌ها را باید به دقت در کیسه‌های پلاستیکی مهر و موم شده قرار داده و دفع کرد.
  • مشاهده سوراخ در وسایل: اگر در ملافه‌ها، لباس‌ها، عایق‌ها، پارچه‌ها یا مواد دیگر سوراخ‌های غیر منتظره، پارگی یا نشانه‌هایی از پوسیدگی پیدا کردید، نشانه‌ی وجود موش در آن مکان است. موش‌ها برای ساختن لانه‌ها از مواد خرد شده استفاده می‌کنند که معمولاً در گوشه‌های تاریک، کشوها، کابینت‌ها یا جعبه‌های ذخیره سازی یا پشت یخچال‌ها و دیگر وسایل بزرگی که به ندرت جابجا می‌شوند قرار دارند. موش ها غالباً سوراخ‌های کوچکی در پایین دراورها، کابینت‌ها و مبلمان را می‌جوند و سوراخ ها را با مواد خرد شده پر می‌کنند.

انواع تله موش

با جستجوی راهروی فروشگاه کنترل آفات نزدیک به خانه خود، چهار نوع اصلی از انواع تله موش با مکانیزم‌ها و هزینه‌های مختلف پیدا خواهید کرد.

تله موش چسبی: 

موش ها را روی سطح مقوا یا تخته فیبرشان که با چسب پوشانده شده است بی حرکت می‌کنند. تله موش های چسب دار از نظر فنی ارزان‌ترین هستند اما یادتان باشد که موش ها را از بین نمی‌برد. از نظر انسانی تله های بدی محسوب می‌شوند زیرا اگر به زودی پس از دستگیری پیدایشان نکنید و آن‌ها را از محل زندگی خود دور نکنید، ایم نوع از تله ها می‌تواند باعث پاره شدن خز و پوشت موجود زنده شود و یا باعث شود موش از استرس یا گرسنگی بمیرد. به علاوه، فرایند آزادسازی کثیف است و اصلا جذاب نیست، بنابراین شما باید دستکش را بچرخانید و موش را با دست از چسب با روغن نباتی آزاد کنید.

تله موش کلاسیک: 

تله های کشنده ای هستند که دارای یک پایه فلزی یا پلاستیکی و یک نوار فلزی دارای فنر یا دهانه دندانه دار هستند که هنگام گرفتن طعمه روی گردن موش‌ها پایین می‌آیند. در حالی که این تله ها جزء تله موش های ارزان هستند، اما کندتر می‌کشند و اگر درست تنظیم نشوند، می‌توانند به موشها آسیب برسانند و درد آنها را طولانی می‌کنند.

 تله موش برقی: 

 تله موش برقی، به موش هایی که با الکترود تماس می‌گیرند، جریان الکتریکی زیادی را ارسال می‌کنند. سرعت بالای کشته شدن موش با برق الکترود توسط باتری دستگاه، آنها را به انسانی ترین تله موش تبدیل می‌کند، اما فناوری استفاده شده در این تله ها که هم پلاستیکی و هم فلزی آن موجود است، آن ها را به گران‌ترین نوع تله موش در میان تله موش ها تبدیل کرده‌است. خوشبختانه، از آنجا که قابل استفاده مجدد هستند در صورت داشتن یک مشکل جدی با موشه ها، ممکن است سرمایه گذاری ارزشمندی برای شما بحساب بیاید.

اگر قصد خرید تله موش برقی را دارید باید هزینه بالاتری پرداخت کنید. 

تله موش زنده گیر: 

معمولاً تله هایی با قابلیت استفاده مجدد به صورت فلزی یا پلاستیکی با درپوش یا درب هستند. که به محض ورود موش به داخل آن بسته می‌شوند، بدون اینکه آن را بکشند یا صدمه بزنند. تله موش گیرنده و آزاد کننده دو نوع هستند: تله تک، که یک موش را به دام می انداز و با یک جونده کوچک سازگار است. و چندقلوها که می‌توانند از پنج تا 30 موش را بگیرند. این نوع تله موش بهترین گزینه برای آلودگیهای جدی هستند. در حالی که این تله ها انسانی تر هستند، اما در لیست تله موش های گران قیمت هستند و شما باید مرتباً آنها را کنترل و تخلیه کنید. زیرا موش ها در صورت غفلت طولانی مدت از بین می‌روند.

معرفی بهترین تله موش موجود در بازار

مشخصات
ابعاد۷*۱۴*۴ سانتی‌متر
وزن50 گرم
جنس پلاستیک فشرده

مشخصات
ابعاد۱۸x۹x۳ سانتی‌متر
جنس چوبی
مناسب برای حیوانات جونده


در ادامه بخوانید : راهنمای خرید سوسک کش و از بین بردن سوسک‌ ها در کمتر از چند دقیقه


در ادامه بخوانید : حشره کش برقی: بهترین مارک پشه کش برقی، قیمت روز (بهترین کیفیت)

در هنگام خرید بهترین تله موش به نکات زیر دقت کنید:

رویکرد خود را انتخاب کنید موش زنده یا مرده؟

بسته به اینکه با چه روشی بیشتر راحت هستید  تله موش‌هایی که برای کشتن یا گیر انداختن هستند را انتخاب کنید.

در هنگام اسیر کردن موش‌ را از بین ببرید تا نیازی به رهاسازی دستی موش زنده در طبیعت نداشته باشید. تله موش‌ های کشنده امروزه چنان سریع برخورد می‌کنند که موش حبس شده به طور کلی مدت طولانی رنج نخواهد برد.

برخی از تله‌ ها بدون آنکه آسیبی به موش وارد کند، آنها را به صورت زنده را شکار می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که بعداً آنها را در خارج آزاد کنید. شما باید مرتباً این تله‌ها را بررسی کرده و موش‌ها را رها کنید. در غیر اینصورت، موش گیر افتاده در تله از گرسنگی، استرس یا آسیب در داخل تله‌ خواهد مرد. هنگام آزاد كردن موش‌ها، دقت کنید که آنها را در نزدیکی خانه رها نکنید چون امکان برگشت آنها وجود دارد. 

تصمیم بگیرید چه نوع تله موشی می‌خواهید؟

از دیدن موشها می‌ترسید یا با مشاهده آن ها راحت هستید و ترسی ندارید؟ بر اساس پاسخ خود تله موش های باز یا بسته را انتخاب می‌کنید.

  • تله موش باز به شما امکان می‌دهند به خوبی ببینیدکه آیا آن‌ها را به دام انداخته‌اید یا خیر، کنترل تله‌ باز و موش‌های گیر افتاده در این مدل‌ها آسان است. به این ترتیب مطمئناً جوندگان را به موقع دفع یا آزاد می‌کنید. استفاده از دستکش هنگام برداشتن هر نوع دام موش توصیه می‌شود و در صورت داشتن تله موش‌های باز ضروری است، زیرا احتمال اینکه با موش تماس فیزیکی داشته باشید لازم است.
  • تله موش بسته دیوارهایی دارند که موش‌های دستگیر شده را به طور کامل یا تا حدی از دید پنهان می‌کنند. تله موش‌های بسته با دیواره یا درهای مات، موش ها را کاملاً از چشم دور نگه می‌دارند، در حالی که آنهایی که درهای آنها کاملاً روشن یا رنگی است، دید کمی در دام ایجاد می‌کنند تا به شما امکان کنترل موش‌ها را بدهند.

سهولت استفاده از تله موش

از آنجایی که بسیاری نمی خواهند تله موش انگشتانشان را بگیرد، انتخاب تله ای که نصب آن آسان باشد بسیار مهم است. تله ای را انتخاب کنید که برای از بین بردن یا گرفتن و رهاسازی موثر باشد.

طعمه مناسب برای تله موش

اکثر تله موش ها هنگام استفاده از طعمه های چسبنده مانند کره بادام زمینی بهترین کارایی را دارند. دلیل اصلی این است که موش ها عاشق عطر و طعم دانه ها و آجیل هستند.

ایمنی

برخی تله‌ موش ها با نیروی قابل توجهی می‌شکنند. بنابراین، اگر فرزندان یا حیوانات خانگی در خانه خود دارید، ممکن است ایده خوبی باشد که تله ای را انتخاب کنید که به آنها آسیب نرساند.

در هر تله، موش به دام افتاده ممکن است مدفوع یا ادرار کند. بنابراین حتما از دستکش استفاده کنید. علاوه بر این، یک موش زنده ممکن است گاز بگیرد، و در حالی که زخم ممکن است جدی نباشد، خطر عفونت بالایی دارد.

بهترین طمعه برای تله موش چیست؟

یکی از مهمترین جنبه های طعمه گذاری تله موش اغلب نادیده گرفته می شود، تماس انسانی. لمس طعمه یا تله به این معنی است که موش می تواند بوی انسان را تشخیص دهد. بنابراین همیشه در طول عمل از دستکش استفاده کنید. متخصصان انواع طعمه های زیر را توصیه می کنند:

کره بادام زمینی یا فندق. موش ها معمولا دانه ها و آجیل ها را می خورند، بنابراین این دو بهترین طعمه برای تله موش هستند.

قطرات صمغ یا گل ختمی، پنیر نرم. تصویر کارتونی موش ها در حال خوردن پنیر سفت گمراه کننده است، از قطعات پنیر نرم برای قرار دادن در تله موش استفاده کنید.

بهترین مکان برای قرار دادن تله موش کجا است؟

بهترین کار این است که تله ها را در جایی که موش ها بیشترین فعالیت را دارند قرار دهید. به طور معمول، در امتداد دیوارها، در گوشه های تاریک یا پشت وسایل بزرگ خانه قرار دهید.

چه چیزی موش ها را جذب می کند؟

موش ها به دنبال غذا، سرپناه و گرما هستند. بنابراین، قبل از نزدیک شدن به ماه های زمستان، به دنبال تله موش باشید که مانع از ورود آنها به خانه شما شود.

سخن آخر:

موش‌ ها دندان‌هایی دارند که به طور مداوم رشد می‌کنند. بنابراین برای فرسایش آنها به مواد سخت و غیرقابل خوردن از جمله چوب، پلاستیک، کابل و سیم کشی برق نیاز دارند. این عامل موش‌ ها را به یک خطر جدی برای آتش سوزی تبدیل می‌کند. زیرا آنها می‌توانند از طریق جویدن محافظ و سیم کشی، که می‌تواند باعث اتصال کوتاه، قطع برق، آسیب به تجهیزات یا آتش سوزی شود حسابی خطر آفرین شوند.

موش ها از نظر اندازه کوچک هستند. و هنگام جستجوی غذا به سطل‌های زباله، کابینت‌ها، فضای زیرزمین یا سایر مناطق خانه شما حمله می‌کنند و پیش روی از طریق ساختارهای داخلی که فکر می‌کنید مانع آنها می‌شود برایشان کاری ندارد. حتی پرشورترین عاشقان حیوانات نیز باید برای از بین بردن موش‌ها اقدامات فعالی را انجام دهند، زیرا آنها ممکن است حامل باکتری های Hantavirus یا Salmonella باشند که به ترتیب باعث بیماری تنفسی و اسهال در انسان می‌شوند. و تکیه بر گربه خانگی برای کنترل مشکل موش کارساز نیست چرا که همه نژادهای گربه شکار نمی‌کنند و آن‌هایی که این کار را انجام می‌دهند می‌توانند کک، کنه یا انگل‌های دیگر ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حشره کش و سوسک کش قیمت انواع حشره کش و سوسک کش