فر مو: خرید و قیمت جدیدترین دستگاه فر مو ریز و درشت

معرفی بهترین دستگاه‌ فر مو ریز و درشت

شاید درگذشته به‌ اندازه امروز، خانم‌ها توانایی اینکه خودشان در منزل همه کارهای مربوط به آرایش صورت و مو و... را انجام دهند، نداشتند. اما امروزه افزایش استفاده از شبکه‌های مجازی و دسترسی به آموزش‌های مختلف در این زمینه، باعث شده که خانم‌ها بسیاری از مدل‌های مو و آرایش را با کمی جست‌وجو در فضای مجازی یاد بگیرند و برای مراسم‌های مختلف و حتی آراستگی روزانه، خودشان تمام کاراهای مربوط به میکاپ و استایل کردن موها را انجام دهند.

مطمئناً انجام آرایش صورت و مو در منزل نیاز به ابزارهایی دارد که حتی اگر به‌اندازه ابزارهای آرایشگرهای حرفه‌ای، تخصصی و کامل نباشد، حداقل بتواند انتظارات افراد را از یک ابزار مطمئن و مناسب برآورده کند. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین فر کننده مو بپردازیم که در کنار اتو مو یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که برای آرایش مو در منزل یا سالن‌های آرایشی موردنیاز است و کاربردهای فراوانی دارد و تعداد بسیار زیادی از شینیون‌ها و مدل‌های باز مو را می‌توان با این دستگاه درست کرد.

در ادامه به معرفی بهترین مارک دستگاه فر مو و بهترین مدل‌ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

فر کننده بای بابلیس نانو مدل ST2278

این مدل از نوع دستگاه‌های فر کننده مخروطی شکل است که در نوک مخروط قسمت پلاستیکی و عایق دما قرار دارد که به شما امکان می‌دهد دو طرف دستگاه را با دست بگیرید و کنترل خوبی روی موها داشته باشید. قطر مخروط از قسمت کوچک به‌اندازه 13 میلیمتر شروع شده و تا قسمت بزرگ به‌اندازه قطر 25 میلیمتر می‌رسد. جنس روکش این دستگاه از جنس سرامیک است که همان‌طور که اشاره کردم، برای انواع موها مناسب است و همچنین آسیب کمتری به مو وارد می‌کند.

این دستگاه فر کننده مو دارای دکمه‌های مثبت و منفی در دسته است که می‌توانید دمای آن را بین 13 دمای تعبیه شده، کم‌ وزیاد کنید و همچنین دارای نشانگر LED است که روشن و خاموش بودن دستگاه را به شما نشان می‌دهد. از مزایای دیگر این محصول، داشتن سیستم خاموشی خودکار است که ایمنی دستگاه را افزایش می دهد.

ویژگی مهم این محصول، بهره‌گیری از نانوتکنولوژی در روکش آن است که باعث می‌شود کمترین آسیب به موی شما وارد شود و پس از استفاده موی شما براق و درخشان دیده شود.

فر کننده مو بای بابلیس مدل ST-2228

این محصول یکی از محصولات بای بالیس است که کاربرد متفاوتی دارد و فقط برای ایجاد فرریز که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. روکش این دستگاه از جنس نانو تیتانیوم است که باعث می‌شود ماندگاری فر بیشتر شود و همچنین حالت شفافی به مو می‌بخشد و از آسیب به مو جلوگیری می‌کند. از این دستگاه برای همه موها مخصوصاً موهای لخت و نرم که حالت پذیری سخت‌تری دارند، می‌توانید استفاده کنید. از مزایای این محصول می‌توان به قابلیت تنظیم دما، داشتن کابل دو متری و داشتن پایه برای قرارگرفتن روی سطوح اشاره کرد. 

به دلیل قطر کم بدنه دستگاه، هم آقایان و هم خانم‌ها برای حالت دادن به مو می‌توانند از این محصول استفاده کنند. قیمت دستگاه فر ریز موی بای بابلیس نانو مدل ST2228 در مقایسه با سایر مدل‌ها بسیار مناسب و باصرفه است.


فر کننده روزیا مدل HR775 سایز 19 میلی متر

این دستگاه فر کننده یکی از بهترین دستگاهای فر کننده مو است که برای فر کردن موها در منزل و  در سالن آرایشی می‌توانیم پیشنهاد دهیم. روکش سرامیکی فر کننده روزیا باعث پخش یکسان گرما در همه قسمت‌های دستگاه می‌شود و همان‌طور که گفتیم، روکش‌های سرامیکی کمترین آسیب را به مو وارد می‌کنند.

همچنین امکان تنظیم دما در این دستگاه وجود دارد و می‌توانید روی نمایشگر LCD که روی بدنه محصول تعبیه شده، دمای تنظیم شده را مشاهده کنید و در صورت نیاز آن را کم‌ و زیاد کنید. هر دمایی را که انتخاب کنید، دستگاه در عرض چند ثانیه ایجاد می‌کند زیرا مجهز به سیستم گرمایشی با سرعت بالاست.

داشتن کابل با قابلیت چرخش کامل یکی از مزیت‌های این دستگاه است که باعث می‌شود، در حین کار شاهد پیچ خوردن سیم نباشید. مزیت مهم دیگر این محصول، طراحی ارگونومیک آن است که کمترین حس سنگینی و فشار را در هنگام استفاده از این محصول خواهید داشت. این ویژگی مخصوصاً برای سالن‌های آرایشی که ممکن است در طول روز زمان‌های زیادی از این دستگاه فر کننده استفاده کنند، بسیار قابل‌توجه و کاربردی است.

همچنین با توجه به اینکه این محصول دارای استاندارد CE اروپا می باشد، می توانید با اطمینان کامل آن را خریداری نمایید.

فر کننده مو بابیلیس مدل C1100SDE

این محصول درواقع یک دستگاه فر کننده موی چرخشی است که به دستگاه فر کننده جادویی نیز شناخته می‌شود. عملکرد این فرکننده بابلیس به این صورت است که موها به دور استوانه چرخان پیچیده می‌شوند و با بسته شدن انبر دستگاه، موها داخل مخزن حرارتی در معرض گرمای دستگاه، حالت فر پیدا می‌کنند. میزان فر شدن موها بستگی به میزان زمانی دارد که موها داخل دستگاه قرار داشته باشند. تایم 8 ثانیه برای ایجاد موج‌های آبشاری در موها، تایم 10 ثانیه برای ایجاد فرهای درشت در موها و 12 ثانیه برای ایجاد فر ریز و یا فر کردن موهای لخت می‌تواند زمان مناسبی باشد.

استوانه این دستگاه فر کننده دارای روکش سرامیکی است و با کمترین آسیب به موها، در سریع ترین زمان حالت فر به موها می دهد و این دستگاه می تواند برای استفاده در منزل یا سالن های آرایشی، گزینه بسیار خوب و با کیفیتی باشد.

فرکننده مو کیمی مدل KM-4038

یکی از دستگاه‌های چندکاره و پرکاربردی که برای فر کردن موها می‌توانیم پیشنهاد دهیم، دستگاه فر کننده موی کیمی است که در مدت کوتاهی توانسته جایگاه خود را در بازار پیدا کند. یکی از وجوه تمایز این محصول که باعث شده خیلی سریع طرف‌داران خود را داشته باشد، داشتن چند سری مختلف برای ایجاد انواع فراست. سری‌های این محصول شامل سایزهای زیر است:

  • سری مخروطی 11 تا 25 میلی‌متری 
  • سری مخروطی 9 تا 20 میلی‌متری
  • سری 15 تا 25 میلی‌متری برای موج‌دار کردن موها
  • سری 25 میلی‌متری برای ایجاد فر درشت

از مزایای دیگر این محصول به روکش سرامیکی آن می توان اشاره کرد و همچنین طراحی ارگونومیک این محصول که در استفاده طولانی‌مدت به‌خصوص در سالن‌ها، کمترین فشار و آسیب را به دست‌ها و گردن آرایشگر یا فرد ورد می‌کند.

همچنین این دستگاه، قابلیت تنظیم دما و نمایش دما بر روی صفحه دیجیتال را نیز دارد. کابل این دستگاه فر کننده قابلیت چرخش 360 درجه را دارد که مانع از پیچ خوردگی آن می‌شود.


در ادامه بخوانید : چطور سشوار بکشیم بدون آنکه مو آسیب ببیند؟

انواع دستگاه فر مو

دستگاه‌های فر کننده مو در جنس روکش‌های مختلف موجود هستند که هرکدام برای برخی از موها مناسب است. 

دستگاه فر مو با روکش سرامیکی

جنس سرامیکی دستگاه فر کننده مو مناسب تمام موهاست و افرادی که به طور مرتب موهایشان را فر می‌کنند، بهتر است از این نوع استفاده کنند.

دستگاه فر مو با روکش تیتانیومی

روکش با جنس تیتانیومی برای موهای زبر مناسب است و همانند جنس سرامیکی، گرمای زیادی را در خود نگه نمی‌دارد و در نتیجه آسیب کمتری به مو وارد می‌کند و موها بعد از استفاده، براق می‌شوند.

دستگاه فر مو با روکش کروم

دستگاه فر موی کروم، گرمای زیادی را به مو منتقل می‌کند و طبیعتاً به مو آسیب می‌زند. این جنس قیمت پایین‌تری نسبت به سایر جنس‌های دستگاه فر مو دارد اما در طولانی‌مدت باعث وز شدن و حتی آسیب جدی به موها می‌شود.

نوع دیگری دستگاه‌های فر کننده مو وجود دارد که جنس فلزی دارند و گرمای زیادی را به مو منتقل می‌کنند. این جنس مناسب افرادی است که موی نازک دارند که به‌راحتی فر نمی‌شود. مزیت این مدل از دستگاه‌های فر کننده مو این است که همراه با گرما، بخار هم تولید می‌کنند که برای تأمین رطوبت موها در حین فر کردن و همچنین ماندگاری حالت فر می‌تواند مناسب باشد.

انواع فر مو با دستگاه:

بوسیله دستگاه فر کننده مو می توانیم موها را به دو صورت فر کنیم.

  1. فر موی ریز 
  2. فر موی درشت
سایز دستگاه فر مو نوع فر 
2 اینچ (5 سانتیمتر)مناسب برای ایجاد یک فر بسیار شل و در انتهای مو / مناسب برای موهای بلند
 1 ½ اینچمناسب برای یک فر درشت در انتهای مو/ مناسب برای قد مو تا شانه وبلندتر
 1 ¼فر مو متوسط با حالت طبیعی 
1 اینچی این سایز پرطرفدارترین سایز فر مو است. فر مو زیبا با حالت طبیعی به شما می دهد
¾ اینچاز این سایز برای همه طول مویی می توان استفاده کرد و فر تقریبا ریزی دارد.
½ اینچمناسب برای موهای کوتاه/ مناسب برای موهای مجعد
⅜ اینچفر مو ریز / مناسب برای موهای کوتاه

برای خرید دستگاه فر مو به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

ابتدا به نکاتی اشاره می کنیم که در انتخاب و خرید انواع دستگاه فر مو باید مورد توجه قرار دهید تا دستگاهی مناسب را خریداری کنید.

تنظیمات حرارتی قابل تنظیم

تنظیمات حرارتی قابل تنظیم ، یک ویژگی مهم در هنگام خرید دستگاه حالت دهنده مو است. اگر دما خیلی بالا باشد موهای نازک ممکن است آسیب ببینند، در حالی که موهای ضخیم تر ممکن است بدون گرمای کافی به حالت دلخواه نرسند. فر مو با تنظیمات حرارتی قابل تنظیم انعطاف‌پذیری بیشتری دارد و به شما این امکان را می‌دهد که دمایی را انتخاب کنید که مناسب موهایتان باشد. برای دقت بیشتر به دنبال مدل هایی با صفحه نمایش دیجیتال باشید.

شاخص گرمانوع مو 
تا 300 درجه موهای نازک و بیمار
300- 380 درجه موهای سالم یا بافت متوسط
350-450 درجه موهای ضخیم و مجعد

خاموش شدن خودکار

از آنجایی که بیشتر دستگاه های اتوی مو و فر مو هنگام استفاده صدا ایجاد نمی‌کنند، ممکن است اگر عجله داشته باشید، خاموش کردن آن را فراموش کنید. ویژگی‌ خاموش شدن خودکار به شما کمک می‌کند و به‌طور خودکار دستگاه را پس از مدت معینی عدم فعالیت خاموش می کند.

قیمت دستگاه فر مو

قیمت این دستگاه به عواملی مانند جنس دستگاه فر مو، برند تولید کنند و لوازم جانبی همراه با دستگاه بستگی دارد. برای دیدن قیمت دستگاه فر ریز مو می توانید با کلیک بر روی گزینه های بالا قیمت روز و دقیق هر محصول را مشاهده کنید. 

نکات دیگری که در خرید دستگاه فر کننده مو باید توجه کنید، سیم بلند و چرخشی، لوازم جانبی همراه، ضمانت نامه .... است. 


در ادامه بخوانید : معرفی بهترین سرم مو: چگونه موخوره‌های مو را از بین بریم؟

کلام آخر

در این مقاله از سایت چی بگیر سعی کردیم تعدادی از بهترین دستگاه‌ فر کننده موی پرطرفداری که در بازار ایران موجود است را معرفی کنیم. در انتخاب این دستگاه‌ها به قیمت مناسب، عملکرد خوب و برخی فاکتورهایی که در ابتدای مقاله به آنها اشاره کردیم، توجه داشتیم. بطور کلی انتخاب دستگاه فر کننده با توجه به نیاز افراد یا سالن‌ها و همچنین متناسب با جنس موی افراد و میزان استفاده هر فرد می تواند متفاوت باشد که در هنگام خرید باید تمام این موارد را مد نظر داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.