لپ تاپ گیمینگ: خرید و معرفی بهترین لپ تاپ gaming 2022 با قیمت مناسب

همه چیز درباره بهترین لپ تاپ گیمینگ

لپ‌ تاپ گیمینگ راهی عالی برای لذت بردن از اوقات فراغت است. راهنمای خرید سایت چی بگیر به شما کمک می‌کند تا بفهمید کدام لپ‌ تاپ بازی را بخرید. راهنمای ما با توجه به نیازهای خاص شما، بودجه‌ و سایر ویژگی‌هایی که ممکن است لازم باشد را برای شما بازگو می کند تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. 

لپ تاپ gaming چیست؟

لپ‌ تاپ‌ های بازی در ابتدا مانند لپ‌ تاپ‌ های معمولی به نظر می‌رسند. با این حال، لپ تاپ هایی که برای گیمینگ طراحی نشده اند کارت گرافیک اختصاصی را در اختیار کاربران قرار نمی دهند. آنها اغلب سیستم های خنک کننده بسیار محدودی دارند، بنابراین نمی توانند گرمای تولید شده هنگام بازی را تحمل کنند.

در عوض، اگر می‌خواهید آخرین بازی‌ ها را انجام دهید، به یک لپ‌ تاپ مخصوص بازی نیاز دارید. از جمله سخت‌افزاری مانند کارت گرافیک اختصاصی، خنک‌کننده مؤثر و مشخصات پیشرفته در جاهای دیگر به این معنی است که یک لپ‌ تاپ بازی می‌تواند همان تجربه رایانه‌های شخصی بازی را ارائه دهد، با این تفاوت که برخلاف کامپیوتر گیمینگ قابل حمل است.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ باید چه ویژگی هایی داشته باشد:

قبل از خرید یک لپ تاپ گیمینگ باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. زیرا اغلب پس از خرید لپ تاپ معمولا سخت‌افزار ارتقاء داده نمی‌شود. 

در اینجا موارد کلیدی وجود دارد که باید قبل از خرید یک لپ تاپ گیمینگ جدید در نظر بگیرید:

  • قیمت لپ تاپ گیمینگ
  • کارت گرافیک
  • پردازنده / رم
  • نمایشگر و ویژگی های آن
  • اندازه
  • صفحه کلید

نکات بیشتر برای خرید لپ تاپ گیمینگ

قبل از خرید یک لپ تاپ گیمینگ، چند نکته نهایی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

  • لپ تاپ گیمینگ شما باید حداقل 16 گیگابایت رم دریافت کنید. و اگر می‌خواهید در حین استریم چندین کار چند وظیفه‌ای را انجام دهید، 32 گیگابایت قابل تامل است.
  • آیا به لپ تاپ مخصوص بازی نیاز دارید؟ لپ‌ تاپ‌ بازی جذاب به نظر می‌رسند، اما همه به آن نیاز ندارند. آیا از قبل یک رایانه بازی در خانه راه اندازی کرده اید؟ در این صورت ممکن است نیازی به لپ تاپ گیمینگ نداشته باشید. فقط اگر اغلب سفر می کنید یا از قبل یک دسکتاپ ندارید، یکی بخرید.
  • بودجه خود را برنامه ریزی کنید مانند هر خرید مهم تکنولوژیکی، می توانید صدها یا هزاران دلار را برای یک لپ تاپ بازی خرج کنید. اگر به ندرت بازی‌های رایانه‌ای را انجام می‌دهید، به یک لپ‌تاپ ۴۰۰۰ دلاری نیاز ندارید، اما اگر این لپ‌تاپ منبع اصلی سرگرمی شما است و می‌توانید آن را بپردازید، می‌تواند برای آینده ارزشمند باشد.
  • به دنبال ویژگی های اضافی باشید. برخی از لپ‌ تاپ‌ های بازی بر روی خنک‌کننده پیشرفته یا طراحی ارگونومیک تمرکز می‌کنند که انجام بازی های طولانی‌تر  را آسان‌تر می‌کند.

مشخصات لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-HH

مشخصات
ابعاد۳۵۹.۶×۲۵۱.۹×۲۴ میلی‌متر
وزن2.25 
سری و مدل پدازندهCore i۷/۱۱۳۷۰H
سرعت پردازنده۲.۸ گیگاهرتز و بیشتر
حافظه Cache
12 مگابایت
ظرفیت حافظه RAM
16 گیگابایت
نوع و ظرفیت حافظه داخلی
یک ترابایت/SSD
مشخصات حافظه داخلی
حافظه از نوع M.۲ PCIe NVMe
سازنده و مدل پردازنده گرافیکی
NVIDIA/Geforce RTX ۳۰۵۰
اندازه صفحه نمایش15.6 اینچ
نوع صفحه نمایش
IPS level panel
مشخصات تاچ پدتاچ پد چند لمسی
درگاهای ارتباطیUSB
LAN
Wi-Fi
HDMI
Bluetooth
نوع باتریسه سلولی/۴۵ وات‌ساعت

مشخصات لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل TUF Gaming FX507ZR-HQ033

مشخصات
ابعاد۳۵۴x۲۵۱x۲۲ میلی‌متر
وزن2.25 کیلوگرم
سری و مدل پردازندهCore i۷/۱۲۷۰۰H
محدوده سرعت پردازنده
 ۲.۸ گیگاهرتز و بیشتر
حافظه Cache
۲۴ مگابایت
نوع و ظرفیت حافظه RAM
۱۶ گیگابایت/DDR۴
ظرفیت حافظه داخلی
یک ترابایت
سازنده پردازنده گرافیکی
NVIDIA
اندازه صفحه نمایش
15.6
نوع صفحه نمایش
IPS level panel
وبکم ۷۲۰p, HD
درگاه ارتباطیUSB
Wi-Fi
HDMI
Ethernet
Thunderbolt ۴
اقلام همراه کوله پشتی و شارژر و دفترچه راهنما

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل TUF Gaming FX506LH-HN004W

مشخصات
ابعاد۳۵۹.۸x۲۵۶x۲۴.۹ میلی‌متر
وزن2.3 کیلوگرم
سری پردازندهCore i۵
محدوده سرعت پردازنده
۲.۸ گیگاهرتز و بیشتر
حافظه Cache
8 مگابایت
ظرفیت حافظه RAM
۸ گیگابایت
نوع حافظه RAM
DDR۴
نوع و ظرفیت حافظه داخلی 512 گیگابایت/SSD
مشخصات حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت حافظه از نوع SSD NVMe (درایو حالت جامد) (Solid State Drive)
سازنده پردازنده گرافیکی
NVIDIA
اندازه صفحه نمایش
15.6 اینچ
دقت صفحه نمایشFull HD| ۱۹۲۰ x۱۰۸۰
درگاه ارتباطیLAN
Wi-Fi
شیار کارت حافظه
USB ۲.۰
USB ۳.۰
USB Type-C
نوع باتریسه سلولی/48 وات ساعت
سیستم عاملMicrosoft Windows ۱۱

مشخصات
ابعاد۳۶۰x۲۵۶x۲۳
وزن2.2 کیلوگرم
سری پردازندهCore i۷
محدوده سرعت پردازنده۲.۸ گیگاهرتز و بیشتر
حافظه Cache
12 مگابایت
نوع و ظرفیت حافظه RAM
DDR۴/16 گیگابایت
نوع و ظرفیت حافظه داخلییک ترابایت و ۲۵۶ گیگابایت/هیبریدی
سازنده پردازنده گرافیکی
NVIDIA
مدل پردازنده گرافیکی
GeForce RTX ۳۰۵۰ DDR۶
نوع صفحه نمایشWLED Backlit
دقت صفحه نمایش۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل - Full HD
توضیحات وبکمHP Wide Vision ۷۲۰p HD به همراه میکروفن های دو جهته استریو
درگاه های ارتباطیUSB
Wi-Fi
شیار کارت حافظه
HDMI
LAN (RJ-۴۵)
Bluetooth
USB Type-C
نوع باتریسه سلولی/51 وات ساعت 

مشخصات
ابعاد۴۰۵x۲۸۲x۲۵
وزن2.75 کیلوگرم
سری پردازندهCore i۷
محدوده سرعت پردازنده۲.۸ گیگاهرتز و بیشتر
حافظه Cache
12 مگابایت
ظرفیت و نوع  حافظه RAM
32 گیگابایت/DDR۴
نوع  و ظرفیت حافظه داخلیSSD/یک ترابایت
سازنده پردازنده گرافیکی
NVIDIA
اندازه صفحه نمایش17.3 اینچ /WLED Backlit
وبکمHP Wide Vision ۷۲۰p HD به همراه میکروفن های دو جهته استریو
اسپیکرسیستم صوتی ساخت کمپانی Bang - Olufsen
درگاهای ارتباطیUSB
Wi-Fi
شیار کارت حافظه
LAN (RJ-۴۵)
Bluetooth
USB Type-C
نوع باتریسه سلولی /52 وات ساعت

لپ تاپ گیمینگ چه نوع کارت گرافیکی باید داشته باشد؟

مانند کامپیوتر گیمینگ، مهم ترین جزء یک لپ تاپ بازی کارت گرافیک آن است. در حالی که در کنار آن به سخت‌افزار متعادلی نیاز دارید (همانطور که بعداً خواهیم دید)، کارت گرافیک قلب تنظیمات بازی است و برای اطمینان از اینکه می‌توانید بازی‌ها را با وضوح بالا و بالاترین سطح جزئیات ممکن بازی کنید، حیاتی است. معمولاً یکی از گران‌ترین اجزای یک لپ‌ تاپ گیمینگ است.

نکته: به دنبال کارت گرافیکی باشید که بتوانید حداقل با رزولوشن 1080p با وضوح 4K بازی کنید. همچنین، قوی ترین پردازنده گرافیکی را که می توانید بخرید و بیشترین رم GPU را انتخاب کنید.

برندهای کارت گرافیک

دو شرکت کارت گرافیک را برای لپ‌ تاپ‌ ها ارائه می‌کنند: AMD و Nvidia. در حال حاضر انویدیا بهترین کارت‌های گرافیک را ارائه می‌کند و سری RTX 30 پیشتاز است. بالاترین کارت گرافیکی که می توانید برای لپ تاپ ها پیدا کنید Nvidia GeForce RTX 3080 Ti است.

لپ‌ تاپ‌ گیمینگ معمولاً شامل کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3070 یا 3060 هستند. اگر می‌خواهید بازی‌هایی با وضوح 4K یا سطح جزئیات فوق‌العاده بالا بازی کنید، به کارت گرافیک سری RTX 30 نیاز دارید.

AMD همچنین طیف وسیعی از کارت‌ های گرافیکی را ارائه می‌کند که معمولاً اگر بودجه کمتری دارید، مناسب‌تر هستند. سری RX 6000 ارزش دیدن را دارد و در صورت تمایل به خرج بیشتر، می تواند سطح بالایی داشته باشد. با این حال، سری RX 6000 معمولاً برای اجرای بازی‌هایی با وضوح 1080p با جزئیات کمی پایین‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد.

انتخاب کارت گرافیک

به طور کلی، هرچه شماره کارت بیشتر باشد، عملکرد بهتری دارد. لپ تاپ های قدیمی ممکن است کارت گرافیک سری 20 GeForce RTX را ارائه دهند که قدرتمند اما قدیمی تر از سری GeForce RTX 30 است. در حالت ایده آل، شما می خواهید روی جدیدترین فناوری سرمایه گذاری کنید، زیرا امکان ارتقاء کارت گرافیک در لپ تاپ وجود ندارد.

پیشرفته ترین کارت گرافیک RTX 3080 Ti می تواند حدود 1000 تا 1500 دلار به قیمت لپ تاپ اضافه کند، به این معنی که اغلب برای گیمرها ارزش بهتری دارد که کارت گرافیک RTX 3070 را انتخاب کنند که هزینه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

هر کارت گرافیکی که انتخاب می کنید، میزان حافظه روی کارت را بررسی کنید. کارت گرافیکی با رم 12 گیگابایتی احتمالاً عملکرد بهتری نسبت به کارت گرافیک با رم 4 یا 8 گیگابایتی دارد. رم GPU که با نام VRAM (حافظه دسترسی تصادفی ویدیویی) نیز شناخته می شود، نوع خاصی از رم است که برای کمک به کارت گرافیک سیستم شما کار می کند.

امکان ارتقاء VRAM بعداً وجود ندارد و هرچه بیشتر باشد، کارت گرافیک شما می تواند سریعتر عمل کند.

لپ تاپ gaming چه پردازنده و رم باید داشته باشد؟

اینتل و AMD دو گزینه برای لپ تاپ های بازی هنگام انتخاب پردازنده هستند. هر دو پردازنده های قدرتمندی را برای بازی ارائه می دهند و بودجه شما معمولاً عامل تعیین کننده بین این دو است. پردازنده های مدرن چندین هسته را ارائه می دهند. این هسته‌ها می‌توانند چندوظیفه‌ای مؤثرتر انجام دهند و هر هسته سرعت خاصی را ارائه می‌دهد. اکثر CPU ها بین چهار تا هشت هسته دارند. 

AMD سری Ryzen 5 خود را دارد که در بازی رایج است، اما سری Ryzen 9 نیز برای بازی های سطح بالا وجود دارد. اینتل دارای محدوده i9 برای بازی های سطح بالا است، در حالی که i5 و i7 نیز برای بازی های مقرون به صرفه تر وجود دارد. از نظر هسته و سرعت پردازش، تا حد امکان هدف گذاری کنید.

 RAM کامپیوتر مانند VRAM عمل می کند، اما به جای کمک به GPU به CPU کامپیوتر کمک می کند. هرچه رم بیشتری داشته باشید، رایانه شما به طور موثرتری می تواند اطلاعات موقت را بازیابی کند، که سرعت و عملکرد شما را بهبود می بخشد. هنگام بازی، می‌تواند به این معنی باشد که سطوح سریع‌تر بارگیری می‌شوند و جزئیات به سرعت در بازی لود می‌شوند. 

نکته: برای یک لپ تاپ گیمینگ به 16 گیگابایت رم نیاز دارید. در حالی که کسانی که یک لپ تاپ گیمینگ مقرون به صرفه می خرند می توانند با 8 گیگابایت رم کار کنند، 16 گیگابایت برای عملکرد خوب و اطمینان از عدم وجود گلوگاه در هنگام بارگذاری داده های جدید مورد نیاز است.

لپ تاپ گیمینگ چه نمایشگری باید داشته باشد؟

یک لپ‌تاپ گیمینگ صفحه نمایش خود را در سیستم تعبیه کرده است، بنابراین، مانند بسیاری از اجزای دیگر، امکان ارتقاء آن در آینده وجود ندارد. در حالی که می توانید یک مانیتور یا صفحه نمایش خارجی را به یک لپ تاپ مخصوص بازی وصل کنید، خوب است که یک صفحه نمایش سطح بالایی داشته باشید که با اجزای انتخابی شما مطابقت داشته باشد.

برای یک لپ‌تاپ بازی، زمان پاسخ‌دهی و نرخ تازه‌سازی ضروری است. یک صفحه نمایش پایه نرخ تازه سازی 60 هرتز را ارائه می دهد، اما یک صفحه نمایش لپ تاپ گیمینگ خوب 120 هرتز یا بالاتر را ارائه می دهد. همراه با زمان پاسخ کم مانند 1-3 میلی ثانیه، بازی هایی که بازی می کنید روان تر اجرا می شوند. نرخ تازه‌سازی پایین می‌تواند هنگام اجرای بازی‌های سریع باعث تاری حرکت شود و زمان پاسخ‌دهی بالا می‌تواند هنگام پاسخ‌دهی سریع به اقدامات یک بازی، مشکلاتی ایجاد کند. 

برخی از لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ رده بالا صفحه‌نمایش 4K با وضوح بسیار بالاتر از نمایشگر HD استاندارد ارائه می‌دهند. این وضوح می تواند قیمت را چند صد دلار افزایش دهد، اما به معنای تصویر واضح تر است. اگر لپ تاپ گیمینگ انتخابی شما دارای یک کارت گرافیک رده بالا باشد، ولی صفحه نمایش با کیفیت آن مطابقت نداشته باشد، یک تصویر عالی را از دست خواهید داد.

لپ تاپ گیمینگ من چقدر باید قابل حمل باشد؟

 لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ معمولاً کمی حجیم‌تر از لپ‌ تاپ‌ های معمولی هستند، زیرا سخت‌افزار رده بالاتر مورد نیاز است، و سیستم خنک‌کننده از آنچه در یک لپ‌ تاپ معمولی می‌بینید گسترده‌تر است. به دنبال یک سیستم باریک و سبک باشید. همچنین مراقب عمر باتری لپ تاپ باشید. اغلب، لپ تاپ های بازی از عمر باتری نسبتا کم رنج می برند. اگر اولیت شما قابل حمل بودن است، ممکن است لازم باشد مجموعه‌ای از مشخصات پایین‌تر را هدف قرار دهید تا مطمئن شوید باتری بیش از چند ساعت دور از منبع تغذیه دوام می‌آورد.

کیبورد در لپ تاپ gaming چطور باید باشد؟

برخی از لپ‌ تاپ‌ های بازی، مانند آن‌هایی که توسط Razer یا Alienware ساخته شده‌اند، صفحه‌کلیدهای مکانیکی ارائه می‌کنند.

یک صفحه کلید مکانیکی دارای سوئیچ‌های فیزیکی در زیر کلیدها است، بنابراین استفاده از آن‌ها پر سر و صداتر هستند اما رضایت‌بخش‌تر (و دقیق‌تر) هستند. بسیار بادوام هستند، به ویژه هنگام بازی خوب کار می کنند و چنین موارد اضافی می توانند راه مفیدی برای به دست آوردن برتری هنگام بازی در لپ تاپ بازی شما باشند.

چه کسی باید لپ تاپ مخصوص بازی بخرد؟

 همه به یک لپ تاپ مخصوص بازی نیاز ندارند، اگر به طور منظم بین دو مکان، مانند مدرسه و خانه، یا برای محل کار سفر می‌کنید، لپ‌تاپ بازی به این معنی است که همچنان می‌توانید بازی‌های رایانه شخصی را در حین حرکت انجام دهید. این یک راه عالی برای استفاده مفیدتر از زمان سفر است یا اینکه می‌توانید تنظیمات بازی خود را هر کجا که می‌روید ببرید.

بعد از خرید لپ تاپ گیمینگ چه کاری باید انجام دهم؟

پس از خرید یک لپ تاپ بازی جدید، چند کار دیگر وجود دارد که ممکن است بخواهید انجام دهید. در اینجا یک بررسی اجمالی انجام می دهیم. 

  • لوازم جانبی جدید بخرید. در حالی که لپ تاپ بازی شما دارای صفحه کلید و ماوس داخلی است، خرید برخی از وسایل اضافی همچنان ایده خوبی است. خرید کنترلر و هدست بازی این روزها تقریبا ضروری است. این امکان وجود دارد که از کنترلرهای کنسول بازی با لپ تاپ بازی خود استفاده کنید و هدست های بی سیم یا سیمی بخرید تا بتوانید از صدای فراگیر لذت ببرید. 
  • چند بازی بخر شما به بازی نیاز دارید. اگر بازی هایی وجود دارد که قبلاً نمی توانستید اجرا کنید، اکنون می توانید آن را اجرا کنید.
  • کیف یا کوله لپ تاپ بخر یک لپ تاپ بازی گران است و در عین حال تا حدودی شکننده. اگر قصد سفر با آن را دارید، یک کیف برای ایمن نگه داشتن آن بخرید. به دنبال بالشتک قابل اعتماد، محافظ استاندارد باشید تا حمل آن را برای شما آسان کند. وسایل اضافی مانند جیب های اضافی یا روش های دیگر برای نگهداری لوازم جانبی و کابل ها نیز مفید هستند.

چگونه لپ تاپ خود را برای بازی سریعتر کنم؟

این امکان وجود دارد که لپ‌ تاپ‌ هایی را که از قبل داشته اید، را بهینه کنید تا با بازی‌ها بهتر کار کند. برخی از گزینه ها شامل ارتقاء حافظه و جایگزینی کارت ویدئو می باشد. همچنین می‌توانید برنامه‌ای مانند CCleaner یا MSI Afterburner را برای پاک کردن رجیستری و سریع‌تر کار کردن اجزای رایانه‌تان استفاده کنید.

لپ تاپ گیمینگ چقدر عمر می کند؟

اگر یک لپ‌ تاپ گیمینگ دارید که می‌توانید با افزودن حافظه بیشتر یا جایگزینی اجزای قدیمی آن را به راحتی ارتقا دهید، حتی اگر مشخصات اولیه بهتر باشد، بیشتر از لپ‌ تاپ‌ هایی که قابل ارتقا نیستند، دوام خواهند آورد. عوامل اصلی موثر بر طول عمر یک لپ تاپ گیمینگ، کیفیت سخت افزار و الزامات (و سازگاری با) بازی هایی است که می خواهید بازی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.