دستگاه پوز: راهنمای خرید و قیمت دستگاه کارتخوان سیار و فروشگاهی

خرید دستگاه پوز سیار با قیمت مناسب و کارآیی مطلوب

اگر کسب و کار شما وابسته به پرداخت پول نقدی است، خرید دستگاه پوز برای شما یک ضرورت محسوب می‌شود. برخی از افراد از دستگاه پوز سیاری که دارند ناراضی بوده و یا اطلاعی دربارۀ نخوۀ خرید بهترین کارتخوان سیار ندارند. ما در این مطلب از وب‌سایت چی بگیر برای این افراد خواهیم گفت که چگونه بهترین دستگاه پوز را خریداری کنند. این اطمینان را به شما می‌دهیم که پس از مطالعه عناوین زیر به راحتی قادر به خرید بهترین دستگاه پوز فروشگاهی باشید.

چرا دستگاه پوز بخریم؟

رفته‌رفته اسکناس‌های کاغذی ارزش و اعتبار خود را از دست داده و تنها به واسطه کارت‌های بانکی است که می‌توان برای پرداخت صورتحساب‌ها اقدام کرد. خرید دستگاه پوز مزیت‌هایی داشته و موارد زیر از جمله مهمترین آنها محسوب می‌شوند:

  • جلوگیری از اتلاف وقت فروشنده و مشتری: تصور کنید که صندوق‌دار فروشگاه لوازم خانگی در مرکز شهر تهران هستید. ساعت 6 غروب اوج شلوغی فروشگاه بوده و شخصی به مبلغ 15 میلیون تومان از شما خرید کرده و باید این مبلغ را پرداخت کند، در حالی که صف حساب‌وکتاب کردن خرید مشتریان بسیار طولانی است. چقدر زمان برای شمارش وجه نقد حتی به کمک دستگاه شمارش پول دارید؟ حتماً با توجه به مثال عنوان‌شده به اهمیت خرید دستگاه کارتخوان پی برده‌اید. با این دستگاه شما در کسری از ثانیه می‌توانید متوجه این موضوع شوید که آیا مشتری موجودی کافی دارد یا نه؟ از طرفی دیگر وقت و زمان سایر مشتریان را به هدر نداده و افراد در کوتاه‌ترین زمان ممکن مبلغ پرداختی را پرداخت می‌کنند.
  • امنیت بالای پرداخت‌ها: حتماً برای شما هم پیش آمده که با اسکناس‌های تقلبی مواجه شوید. زمانی که کلیۀ پرداخت‌ها به واسطه دستگاه پوز فروشگاهی انجام می‌شود، جابه‌جایی اسکناس وجود نداشته و تمامی پرداخت‌ها در بستر امن و با امنیت بالا انجام می‌شوند. تصور کنید که مبلغی را به اشتباه بیشتر و یا کمتر وارد دستگاه پوز کنید. از آنجایی که کلیۀ تراکنش‌ها در حافظه داخلی دستگاه ثبت می‌شوند، امکان بررسی دقیق این قبیل از مشکلات وجود داشته و خللی در محاسبات مالی شما ایجاد نمی‌شود.
  • انجام معامله بدون محدودیت مکانی: از مهم‌ترین قابلیت‌های دستگاه پوز می‌توان به این نکته اشاره کرد که بدون محدودیت می‌توانید به فروش محصولات خود بپردازید. به عنوان مثال اگر فروشنده میوه و سبزی به صورت دوره‌گرد هستید، خرید دستگاه پوز سیار برایتان یک ضرورت است. زیرا امنیت موجودی و حساب شما را تأمین کرده و دیگر لازم نیست به دنبال وجه نقد برای پس دادن مابقی پول خریداران باشید.
  • ارائه گزارش عملی به فروشنده و مشتری: از دیگر ویژگی‌های مثبت دستگاه پوز می‌توان به ارائه رسید تراکنش اشاره کرد. شما می‌توانید در پایان روز کاری مجموعه تراکنش‌ها و میزان گردش حساب خود را محاسبه کنید و مشتریان نیز با دریافت رسید متوجه می‌شوند که دقیقاً چه مقدار از حسابشان کسر شده و بابت خرید پرداخته‌اند.

مشخصات
وزن300 گرم
پردازندهARM11-32bit
نوع نمایشگر اصلیرنگی
نوع نمایشگر دومرنگی
نوع پرینترحرارتی، به رنگ های آبی و مشکی
سرعت پرینتر2 ثانیه
کاغذ پرینتر58 میلی متری
صفحه کلید19 کلیدی
اسکنر باندندارد

مشخصات
وزن200 گرم
پردازندهARM11-32bit
نوع نمایشگر اصلیرنگی
اتصالاتMic
نوع نمایشگر دومرنگی
نوع پرینترحرارتی، به رنگ های آبی و مشکی
سرعت پرینتر2 ثانیه
کاغذ پرینتر58 میلی متری
صفحه کلید18 کلیدی
اسکنر باندندارد

مشخصات
وزن400 گرم
پردازنده32bit secure CPU
نوع نمایشگر اصلیرنگی
اتصالاتMic
نوع پرینترحرارتی
کاغذ پرینتررول حرارتی با عرض 58 میلی متری
صفحه کلیددارد
اسکنر باندندارد
سایر مشخصاتدو سیمکارت- قابلیت WIFI

مشخصات
وزن465 گرم
حافظه داخلی1.1 گیگابایت
پردازندهQualcom Quad Core CPU
کاغذ پرینتحرارتی
نوع نمایشگر LED
نوع پرینترگرمایشی
سرعت پرینتر50 تا 70 میلی متر در ثانیه
کاغذ پرینتر58 میلی متری
صفحه کلیدلمسی
اسکنر باندندارد

مشخصات
وزن5.5 کیلو گرم
پردازندهدارای سیستم عامل اندروید ورژن 5.1
نوع نمایشگر اصلی5.5 اینچ
سایر توضیحاتدارای باتری 5000 میلی آمپر قابلیت تبدیل شدن به صتدوق فروشگاهی و اتصال به نرم افزارهای شرکتهای ثالث در صنوف مختلف
نوع نمایشگر دومرنگی
نوع پرینترحرارتی با سرعت بالا
سرعت پرینتر16 لاین درثانیه
کاغذ پرینتر57 میلی متری به طول 20 متر
صفحه کلیدندارد. تمام لمسی است.
اسکنر بانددوربین با قابلیت خواندن بارکد تک و دو بعدی

مشخصات
وزن330 گرم
حافظه داخلی30 مگابایت
نوع نمایشگر اصلیرنگی
سایر مشخصاتباتری 2500 میلی آمپری لیتیومی
نوع پردازنده CRORTEX-A 732 BIT
نوع پرینترحرارتی
سرعت پرینتر1  ثانیه
کاغذ پرینترکاغذ حرارتی
صفحه کلید19 کلیدی
اسکنر بانددارد (در نرم افزار موبایلی)

مشخصات
وزن335 گرم
پردازندهARM CORTEX A7
نوع نمایشگر اصلی2.4 اینچی رنگی دارای پنل LED 240*320 پیکسل
نوع پرینترحرارتی 
نوع نمایشگر دومرنگی
نوع پرینترحرارتی، به رنگ های آبی و مشکی
کاغذ پرینترحرارتی 18 متری
صفحه کلید19 کلیدی
اسکنر باندندارد

مشخصات
وزن500 گرم
حافظه داخلیهشت گیگابایت
برق مصرفی
quad core cortex a9
پردازنده مرکزی5 ولت 2 آمپر
صفحه نمایش5 اینچی، لمسی، 720*1280

مشخصات
وزن100 گرم
پردازندهARM11 32BIT
اتصالاتDC
نوع نمایشگر اصلیLCD
نوع پرینترحرارتی
سرعت پرینتر3 ثانیه
صفحه کلیدانگلیسی
اسکنر بارکدندارد

مشخصات
وزن393 گرم
پردازنده20-400MHz
اتصالاتdc
نوع نمایشگر اصلیرنگی 2.4 اینچی
نوع پرینترPaper roll width: 58mm,40mm
کاغذ پرینترول کارتخوان 58 میلی متری
صفحه کلیدکلیدی
اسکنر بارکد ندارد

نکات مهم برای خرید دستگاه پوز فروشگاهی و دستگاه پوز سیار

اگر تجربه خرید دستگاه پوز را ندارید توصیه می‌کنیم عجولانه اقدام به خرید نکرده و حتماً موارد و فاکتورهای زیر را در زمان خرید مورد ارزیابی قرار دهید.

خرید و قیمت بهترین برند دستگاه کارتخوان سیار

بودجه مناسب برای خرید دستگاه پوز

در وهله اول لازم می‌دانیم که به مسئله مهم قیمت خرید دستگاه پوز اشاره کنیم. شما می‌توانید با بودجه‌ای معادل 1.500.000 تومان برای خرید دستگاه پوز سیار اقدام کنید ولی اگر تمایل دارید که دستگاه پوز خریداری شده قابلیت‌های ویژه‌ای داشته باشد، باید هزینه بیشتری بپردازید. برای این منظور حتماً در زمان خرید ضمن توجه به قیمت انواع دستگاه پوز به المان‌های جانبی و قابلیت‌های دستگاه نیز توجه کنید.

توجه به نیازها و اهداف خود

برخی از دستگاه‌های پوز فروشگاهی محدودیتی در میزان تراکنش و حتی تعداد آنها ندارند. بهتر است به این نکته توجه کنید که برای چه اهدافی اقدام به خرید دستگاه پوز می‌کنید. به عنوان مثال اگر فروشگاه خاصی دارید دستگاه پوز فروشگاهی مناسب شما است، اما اگر به شغل دست‌فروشی مشغول هستید دستگاه پوز سیار گزینه ایده‌آلی برای شما است.

توجه به گزینه‌های جانبی دستگاه پوز

موارد جانبی و جزییات دستگاه پوز از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و نیازمند توجه دوچندان هستند. این جزییات مهم شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

  • نوع صفحه کلید؛
  • تعداد حروف صفحه کلید؛
  • قابلیت لمسی بودن صفحه کلید؛
  • مجهز بودن به اسکنر بارکد؛
  • نوع پرینتر؛
  • نوع کاغذ پرینتر و سایر موارد مهم.

قابلیت اتصال دستگاه پوز

انواع کارتخوان سیار و فروشگاهی را با توجه به قابلیت‌هایی که در زمینه اتصال دارند به گروه‌های زیر دسته‌بندی می‌کنند:

  • دستگاه پوز تلفنی: این مدل از دستگاه پوز جزء اولین دستگاه‌های پوز بوده و برای راه‌اندازی آن نیاز به خط تلفن ضروری بود. با روی کار آمدن مدل‌های پیشرفته استفاده از این قبیل دستگاه کارتخوان رفته‌رفته کاهش یافت. از معایب این دستگاه پوز این بود که به محض برقراری تماس تلفنی روی خط تلفن، اتصال دستگاه پوز قطع می‌شد و امکان استفاده از آن وجود نداشت.
  • دستگاه پوز WIFI: برای استفاده از این دستگاه پوز حتماً باید به شبکه وایفای دسترسی داشته باشید. دستگاه پوز WIFI به مراتب بهتر از دستگاه پوز تلفنی بوده و تنها در صورت قطعی برق امکان استفاده از آن میسر نیست. چنانچه در شبکه اینترنت وایفای نیز اختلالی وجود داشته باشد برای استفاده از دستگاه پوز نیز با مشکل مواجه خواهید شد.
  • دستگاه کارتخوان بلوتوثی: این مدل از کارتخوان نیز نیازمند اینترنت و اتصال به مودم است. از این دستگاه پوز می‌توان در محدوده‌های نزدیک به اینترنت استفاده کرد.
  • دستگاه کارتخوان کامپیوتری: از این قبیل از دستگاه پوز بیشتر در فروشگاه‌ها استفاده شده و مجهز به اسکنر بارکد هستند و فرایند فروش محصولات را سرعت بخشیده و از طرفی خطای انسانی را به حداقل ممکن می‌رسانند. قیمت این مدل از پوز فروشگاهی نسبتاً بالا بوده و با توجه به کارایی که دارد خرید آن معقولانه است.
  • دستگاه پوز سیار: این مدل از کارتخوان در ابعاد بسیار کوچک بوده و حتی مدل جیبی آن نیز موجود است. کارتخوان سیار به واسطه سیمکارت کار کرده و نیازمند اتصال به شبکه اینترنت نیست. اکثر این دستگاه‌های پوز دارای باتری و شارژر بوده و در محیط‌های مختلف و برای مشاغلی که محیطی ثابت ندارند بسیار مناسب است.

توجه به ابعاد و اندازه دستگاه کارتخوان

بهتر است در زمان خرید به ابعاد و اندازه کارتخوان نیز دقت داشته باشید. مثلاً اگر انتخاب شما دستگاه پوز سیار است باید یه وزن و اندازه دقت ویژه‌ای داشته و موردی را انتخاب کنید که حمل و جا‌به‌جایی آن برایتان آسان باشد.

سرعت پرینتر و نوع پردازنده دستگاه پوز

اگر مراجعه‌کنندگان به مراکز فروشگاهی و خدماتی شما تعداد بسیار بالایی دارند بهتر است دستگاه پوزی خریداری کنید که سرعت پرینتر آن بسیار بالا بوده و در کسری از ثانیه تراکنش‌ها را مدیریت کند. هرچه کیفیت پردازنده دستگاه بالاتر باشد طول عمر ن نیز بالاتر بوده و از طرفی دچار مشکل هنگ کردن و مواردی از این قبیل نمی‌شود.

یک کارتخوان مناسب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

موارد زیر از جمله مهمترین ویژگی و مشخصاتی هستند که دستگاه پوز سیار و فروشگاهی باید آنها را داشته باشند:

  • امنیت و ایمنی بالا؛
  • جنس بدنه آن مقاوم و ضدضربه باشد؛
  • متناسب با آخرین تکنولوژی روز دنیا تولید شود؛
  • امکان استفاده آفلاین داشته باشد؛
  • ارائه پشتیبانی در هر زمان؛
  • قابلیت نصب و راه‌اندازی آسان؛
  • آنتن‌دهی مطلوب؛
  • کاربری آسان.

قیمت خرید دستگاه کارتخوان به چه عواملی بستگی دارد؟

  • ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه پوز؛
  • برند و  مارک دستگاه پوز،
  • سیار و ثابت بودن دستگاه کارتخوان؛
  • آکبند و استوک بودن کارتخوان؛
  • دوام باتری کارتخوان؛
  • نوع صفحه نمایش و کاغذ پرینتر.

از کجا کارتخوان بخریم؟ 

راه‌های متعددی برای خرید دستگاه پوز سیار و فروشگاهی وجود دارد. به عنوان مثال خرد کارتخوان از دیجی کالا کاملاً ایمن بوده و شما می‌توانید با خیالی آسوده دستگاه پوز موردنیاز خود را خریداری کنید. لازم به ذکر است که به روش‌های زیر نیز می‌توانید برای خری دستگاه پوز اقدام کنید:

  • خرید حضوری از کمپانی‌های ارائه دهنده دستگاه کارتخوان؛
  • خرید از بانک‌ها؛
  • خرید از فروشگاه‌های معتبر.

میزان مالیات داشتن دستگاه کارتخوان چقدر است؟

دقت داشته باشید که لازمه استفاده از دستگاه پوز ثبت آن در سامانه مالیاتی است. برای مشخص کردن مقدار مالیات نیز نمی‌توان از عدد خاصی نام برد. بلکه میزان مالیات به تراکنش و گردش‌های مالی اشخاص و فروشگاه‌ها بستگی دارد.

بهترین برند برای دستگاه کارتخوان کدام است؟

  • پکس؛
  • آنفو؛
  • یورووو؛
  • اس زد زد؛
  • نیولند؛
  • مورفان؛
  • وریفون؛
  • فنتاپ تک و سایر موارد.

سخن پایانی

امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده و به راحتی قادر به انتخاب بهترین دستگاه پوز سیار و فروشگاهی برای خرید باشید. با توجه به نکات گفته شده کلیه دستگاه های کارتخوان معرفی شده در این مطلب استاندارد بوده و خرید آن به شما مخاطبان همیشگی چی بگیر توصیه می‌شود. اگر تجربه مثبت یا منفی در زمینه استفاده از انواع دستگاه پوز دارید، برای ما و سایر مخاطبان چی بگیر بگویید تا با کمک گرفتن از تجربیات یکدیگر بهترین‌ها را برگزیده و به کسب و کار خود توسعه و رونق ببخشیم. انتخاب شما برای خرید دستگاه پوز کدام مدل است، چرا؟

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.