دسته بازی: راهنمای خرید و قیمت دسته بازی کامپیوتر و موبایل

راهنمای خرید دسته بازی کامپیوتر

بسیاری از افراد با استفاده از ماوس و کیبورد در سیستم‌های کامپیوتری و با استفاده از صفحه موبایل انواع گیم‌های آنلاین و محبوب را بازی می‌کنند. اما گاهی ممکن است بخواهید با خرید و استفاده از دسته بازی کامپیوتر و موبایل، لذت بازی حرفه‌ای و هیجان‌انگیز را تجربه کنید. در چنین شرایطی بهتر است قبل از خرید، مدل‌های مختلف و ویژگی‌های هر نمونه را مورد بررسی قرار داده و انتخابی آگاهانه داشته باشید.

بنابراین ما امروز در این مطلب از چی بگیر، به ارائه اطلاعات و راهنمایی‌های مفیدی در خصوص خرید و قیمت انواع دسته بازی موبایل و کامپیوتر پرداخته‌ایم تا ببینید که کدام مدل دسته بازی، ارزش خرید دارد؛ با ما همراه باشید.

بهترین انواع دسته بازی مناسب کامپیوتر و موبایل

در ادامه می‌توانید نمونه‌هایی از انواع دسته بازی کامپیوتر و موبایل را مورد بررسی قرار دهید که بر اساس آزمایش‌های انجام شده در برترین بازی‌های روز، عملکرد مناسبی را به کاربران ارائه کرده‌اند. تمام این دسته‌ های بازی بر اساس معیارهایی از جمله سهولت استفاده، ویژگی‌های پیشرفته و...، مورد بررسی قرار گرفته‌اند و نمونه‌هایی پرکاربرد و مناسب برای اکثر گیمرها شناخته می‌شوند.

  • دسته بازی باسیم: این نمونه معمولاً فاقد باتری بوده و همان‌طور که از نامش پیداست، به وسیله کابل یا سیم، به دستگاه‌های مختلف متصل می‌شود. امروز استفاده از این نوع دسته بازی کاهش یافته است و سایر نمونه‌های طرفداران بیشتری را به خوب اختصاص داده‌اند. البته در برخی موارد و در نمونه‌هایی با کیفیت‌های نه چندان بالا، تأخیری در ارسال تصویر و اکشن بازی‌ها به وجود خواهد آمد که در این شرایط، افراد دسته بازی باسیم را به علت تمام مزیت‌هایی که در کیفیت بازی ارائه می‌دهد، ترجیح می‌دهند.
  • دسته بازی بی‌ سیم: یکی از محبوب‌ترین دسته بازی‌ های موجود برای کامپیوتر و گوشی نوع بیسیم است. این نوع بدون دردسر و پیشرفته، بدون نیاز به هیچ اتصال سیمی، به سیستم‌های مختلف متصل شده و کیفیت مطلوبی را برای تجربه بازی‌های به روز ارائه می‌دهند. لازم به ذکر است که این نمونه، نسبت به سایر رقبای خود از قیمت بالاتری برخوردار بوده و در عین حال تا سالیان زیادی دوام خواهد داشت.
  • دسته بازی‌ چندمنظوره: این نمونه از دسته‌ های بازی که معمولاً نسبت به دو نمونه قبلی، از قیمت بالاتری نیز برخوردارند. هر دو سیستم باسیم و بی‌ سیم را ارائه می‌دهند و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی هستند که به دنبال خرید تجهیزاتی همه جانبه برای بازی‌اند. این نوع دسته‌ های بازی همیشه مورد توجه مشتریان حرفه‌ای بوده‌اند چراکه با استفاده از آن‌ها می‌توانند متناسب با موقعیت بازی، بهترین عملکرد را انتخاب کنند.

بهترین برندهای دسته بازی در بازار

در ابتدای کار ممکن است انتخاب بهترین برندهای دسته بازی در بازار کار ساده‌ای به نظر برسد اما درواقع لازم است که پس از تطبیق مشخصات مطلوب، محصولی را برای خرید انتخاب کنید که از هر نظری بهترین کیفیت و عملکرد را به شما ارائه دهد. بدین منظور ما بهترین برندهای دسته‌ بازی را مورد بررسی قرار داده و با مشخصات کلی، در ادامه بیان کرده‌ایم:

این مدل دسته بازی یکی از به صرفه ترین نمونه‌هاست که عملکرد مطلوبی را در انجام بازی‌ های ویدیویی سیستم‌های سازگار، ارائه می‌دهد. این مدل دسته بازی دارای سیستم بلوتوث بوده و از باتری نسبتاً با کیفیتی برخوردار است. علاوه بر تمام این ویژگی‌ها، طراحی ظاهری دسته پلی استیشن 4، باعث شده است تا این مدل به یکی از دسته بازی‌های محبوب تبدیل شود.

مشخصات
وزن240 گرم
سازگاریکامپیوتر و گوشی
نوع اتصالبی سیم

این مدل دسته بازی را می‌توان به عنوان یکی از باکیفیت ترین نمونه‌ها معرفی کرد که عملکردی مدرن و پیشرفته به کاربران خود ارائه می‌کند. سیستم لرزش و حسگرهای این دسته بازی، هیجان گیمینگ را چندین برابر افزایش داده و تمرکز شما را بیشتر می‌کند. علاوه بر این، وجود سیستم میکروفون نیز یکی از ویژگی‌های این دسته بازی است که امکان صحبت حین گیم را برای کاربران فراهم می‌کند.

مشخصات
وزن280 گرم
اتصالبی سیم
ویژگی هامجهز به میکروفون و سیستم لرزش گیر

اگر طراحی منحصر به فرد و کاربردی، در عین حال ارگونومیک و استاندارد، یکی از معیارهای شما برای انتخاب دسته بازی است، دسته بازی ایکس باکس مایکروسافت Series S-X را می‌توانید به عنوان انتخابی مناسب در نظر بگیرید. این دسته بازی یکی از پیشرفته‌ترین و پرسرعت‌ترین نمونه‌های موجود است که قابلیت سازگاری با هر نوع سیستمی را داشته و به طور خلاصه، هر آنچه که از یک دسته بازی باکیفیت بخواهید در اختیار شما قرار می‌دهد.

مشخصات
سازگاریایکس باکس، کامپیوتر،موبایل
نوع اتصال بیسیم
ویژگی هامجهز به باتری قابل شارژ

این نمونه یکی از گزینه‌های مقرون به صرفه و کاربردی است که به طور ویژه برای کاربرد بازی پابجی موبایل طراحی شده است. طراحی استاندارد این دسته بازی در کنار ظرفیت باتری مناسبی که دارد باعث می‌شود تا ساعت‌های طولانی بتوانید با استفاده از آن بازی کنید و هیچ‌گونه خستگی در دستان خود احساس نکنید.

مشخصات 
وزن 160 گرم
اتصالبیسیم
سازگاریموبایل

این مدل دسته بازی تسکو، امکان اتصال به سیستم کامپیوتر و گوشی را برای شما فراهم کرده و با قیمت نه چندان بالا، امکانات متعددی را در اختیارتان قرار می‌دهد. این دسته دارای دامنه ارتباطی بالغ بر 8 متر بوده و به صورت بی‌سیم، به سیستم‌های مختلف متصل می‌شود. علاوه بر این، دسته تسکو از ظرفیت باتری مطلوبی برخوردار بوده و امکان بازی کردن در ساعت‌های طولانی را برای کاربران فراهم می‌کند.

مشخصات
اتصالبی سیم
سازگاریکامپیوتر/موبایل
PS۳/PC D-Input & X-Input/Android media box/Android TV Set
رابط هاکابل USB


در ادامه بخوانید : کیبورد گیمینگ: معرفی و قیمت بهترین کیبورد بازی

مهمترین مشخصات یک دسته بازی خوب

خرید و قیمت بهترین دسته بازی

گیم پدها به سرعت به عنوان یکی از تجهیزات حرفه‌ای شناخته شدند و همواره پیشرفت‌های چشمگیری در کارایی و سیستم تولید خود داشته‌اند. با این وجود، انتخاب بهترین نمونه از اهمیت بالایی برخوردار است تا بدین ترتیب بتوانید متناسب با بودجه اختصاصی خود، نمونه‌ای با راحتی و دقت بالا تهیه کنید. بدین منظور مهمترین مشخصات یک دسته بازی خوب را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا انتخاب برای شما ساده‌تر باشد:

سازگاری دسته بازی با دستگاه مورد نظر

درواقع دسته بازی که برای خرید انتخاب می‌کنید باید به خوبی با دستگاه موردنظر شما مطابقت داشته و به پلتفرم بازی متصل شود. خصوصاً در رابطه با دسته بازی کامپیوتر، باید حتماً از سازگاری با خروجی دستگاه اطمینان حاصل کنید.

قابلیت اتصال

اگرچه عملکرد و ویژگی اکثر دسته بازی‌ ها همانند نمونه‌های قدیمی است اما سازوکارهای مختلفی برای بهبود نحوه اتصال این تجهیزات در نظر گرفته شده است. پیشتر اتصال دسته بازی به وسیله کابل انجام می‌شد اما امروزه با ظهور کنسول‌های نسل هفتم، انواع دسته بازی‌ بی‌ سیم معرفی و مورد توجه قرار گرفته‌اند. به طور کلی دسته بازی‌ های بی‌ سیم تا حدود زیادی اتصال را ساده‌تر کرده‌اند و دیگر مانند گذشته دست و پاگیر و محدود کننده نیستند.

باتری گیم پد

طبیعتاً دسته بازی‌ های بی‌ سیم، بر مبنی عملکرد باتری‌ها عمل می‌کنند؛ این سازوکار باعث می‌شود که این نوع دسته بازی‌ بدون اتصال مستقیم کاربرد داشته باشند. باتری استفاده شده در این دسته ها معمولاً از نوع باتری‌ های لیتیومی قابل شارژ و در برخی موارد قابل تعویض‌اند. همچنین دسته بازی موردنظر شما باید دارای کابل اضطراری و شارژ مجدد نیز باشد.

دامنه اتصال

این مورد یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دسته بازی موبایل و کامپیوتر است؛ درواقع شما باید اطمینان حاصل کنید که دسته بازی باسیم موردنظر شما دارای سیمی با طول مناسب و حدود 2 تا 3 متر باشد. همچنین در نمونه‌های بی‌ سیم نیز دامنه اتصال بین 9 تا 10  متر برای عملکرد بهتر، مطلوب است.

طراحی و تعداد دکمه‌ها

اکثر دسته‌ بازی کامپیوتر و موبایل، دارای 17 یا 18 کلید هستند؛ بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که نمونه انتخاب شده دارای ساختاری استاندارد و مطابق با این مقدار باشد. علاوه بر این باید به موقعیت قرارگیری دکمه‌ها نیز توجه داشته باشید تا با کمترین ناهمواری‌ها، سریع‌ترین عملکرد را داشته باشید.

وزن انواع دسته بازی

این ویژگی ممکن است برای گیمرهای معمولی چندان مهم نباشد اما مطمئناً یکی از عوامل تعیین‌کننده در بازی‌ های کامپیوتری طولانی مدت و رقابتی است. وزن اکثر دسته بازی‌ها بین 200 تا 400 گرم متغیر است و بر اساس نوع اجزای داخلی آن‌ها تعیین می‌شود.

دقت کنید که دسته بازی موردنظر، راحتی لازم برای دستان شما داشته باشد. بدین منظور می‌توانید ساختار و طراحی‌های مختلف را بررسی کرده و سازگارترین نمونه‌ها را انتخاب کنید.

قیمت دسته بازی کامپیوتر

تنوع محصولات و نوسانات قیمت در بازار امروزی باعث شده است که نتوان قیمت واحدی برای نمونه‌های مختلف دسته بازی کامپیوتر و موبایل در نظر گرفت. علاوه بر این قیمت دسته بازی تحت تأثیر عواملی مانند طراحی ساخت، نوع اتصال، برند و...، تعیین می‌شود. بنابراین برای اطلاع دقیق از قیمت دسته بازی، لازم است که پس از مشخص کردن ویژگی‌ها و سیستم موردنظر خود، قیمت را از مراجع معتبر پیگیری نمایید.

اما باید توجه داشته باشید که کیفیت همواره بیشترین تأثیر را در تجربه خرید رضایت‌بخش خواهد داشت و بهتر است در اولویت‌های بالاتری نسبت به قیمت، به آن توجه داشته باشید. بنابراین توصیه ما این است که صرفاً خرید دسته بازی ارزان قیمت را به دلیل صرفه اقتصادی در نظر نگیرید و نمونه‌ای سازگار، معتبر و تضمین شده برای استفاده در کامپیوتر و موبایل، انتخاب کنید.

آیا دسته بازی به لپ تاپ وصل می‌شود؟

بله؛ برای این کار به دسته بازی‌ های نوع با سیم و یا گیرنده مخصوص دسته‌ های بی‌ سیم در لپ تاپ خود نیاز دارید.

چگونه دسته بازی را به موبایل وصل کنیم؟

دکمه‌های مربوط به جفت شدن دستگاه‌ها را در دسته بازی نگه دارید تا بدین ترتیب، دسته برای موبایل شما قابل شناسایی باشد. در این شرایط با استفاده از سیستم بلوتوث می‌توانید دسته بازی را به گوشی وصل کنید. همچنین انواع آداپتورها برای اتصال دسته به موبایل وجود دارد که می‌توانند دسته‌ها را برای گوشی موبایل پشتیبانی کنند.

چه بازی‌هایی به دسته وصل می‌شوند؟

انواع بازی‌ها از جمله: Cuphead، Rocket League، Mortal Kombat 11، Forza Horizon 5، FIFA 22، Hollow Knight، Street Fighter V را می‌توانید با اتصال به گیم پد، بازی کنید.

جمع بندی

به طور کلی استفاده از دسته بازی می‌تواند یکی از بهترین اقدامات برای افزایش کیفیت و هیجان بازی‌ها باشد، بنابراین خوب است که با آگاهی و اطلاعات کامل درباره ویژگی بهترین نمونه‌ها، انتخابی هوشمندانه داشته باشید. در این مقاله نیز سعی داشتیم با معرفی بهترین برندهای دسته بازی کامپیوتر و گوشی، راهنمایی‌های لازم برای خرید نمونه مناسب را در اختیار شما قرار دهیم؛ امیدواریم که مطالب ذکر شده برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
لوازم جانبی کنسول بازی قیمت انواع لوازم جانبی کنسول بازی