چرم و انواع چرم، معرفی چند محصول چرم مناسب

چرم چیست ؟

استفاده از چرم و وسایل چرمی، در پوشش روزانه سبک و مدل خاصی به افراد می‌دهد. از زمانی که به خاطر داریم همواره لباسهای چرمی مورد استفاده بوده‌ و طرفداران پر و پا قرص خود را نیز داشته‌ است. البته با پیشرفت صنعت مد، لباس‌ها و وسایل چرمی هم تغییرات خاص و زیادی کرده‌اند. اضافه‌تر شدن ترکیب رنگ‌های زیاد به لباس‌ها و وسایل چرمی، طرفداران این نوع از پوشش را بیشتر پشت ویترین‌ها نگه می‌دارد. تا آنجا که مارک‌های مختلف و زیادی که فقط محصولات چرمی تولید می‌کنند در ایران به صورت رسمی و پرطرفدار مشغول به کار هستند.

انواع چرم و تاریخچه‌ای کوتاه از چرم

چرم دارای انواع گوناگونی است، چرم شترمرغ، گاو، گاو میش، گوسفند و... که هر کدام دارای قیمت مختلف هستند و نگهداری خاصی را می‌طلبد.

در گذشته همچون حال نیز چرم در ایران از رونق فراوانی برخوردار بوده است. شهرهایی چون همدان، تبریز، شیراز و اصفهان دارای کارخانجات تهیه و تولید چرم و دباغی بوده‌اند. دوره قبل از حمله مغول به ایران و در دوره صفویه بازار چرم فعالیت وسیعی در ایران داشته است. نشان به آن نشان که، در سفرنامه‌های مربوط به آن زمان از کارگاه‌های سلطنتی و از کفش دوزخانه و پوستین دوزخانه‌ها سخن‌های بسیاری گفته شده است حتی ساخت چکمه و کفش ساغری در ایران معروف بوده است. در تهران نیز این صنعت از سال 1308 به بعد رونق گرفته است. 

چنانچه در اسناد تاریخی آمده است اولین تجارت چرم توسط یونانیان حدود 500 قبل از میلاد انجام شده است. تجارت و استفاده از چرم فقط مخصوص لباس و کفش نبوده است بلکه سپر، زین و تجهیزات نظامی را نیز از چرم تهیه می‌نمودند. بعدها رومیان نیز مانند یونانیان وارد عرصه تولید و صادرات چرم شدند. 

کم کم چرم جایگاه مهم‌تری در تولیدات و مصنوعات ساخت بشر به دست آورد و جایگاه خود را محکم‌تر نمود. استفاده از چرم در چیدمان و دکوراسیون منزل، موجب ترقی این صنعت شد تا جایی که در قرن 18 و 19 میلادی چرم دچار تحولی عظیم در ساختار خود شد، یعنی ضخامت آن نازک‌تر شد.

این روزها، فقط در ساخت کیف و کفش و وسایل منزل، از چرم و مصنوعات چرمی استفاده نمی‌شود بلکه صنعت چرم با تکنولوژی روز آمیخته شده است و در کشتی ها و حتی هواپیماها نیز استفاده می‌شود.

کفش روزمره زنانه گلسار مدل 5015a500103  تهیه شده از چرم طبیعی است دارای کفی ساده است. این کفش بند ندارد و یک سره و راحتی است. گفتنی است تهیه شده از چرم طبیعی است و دارای فرم یکسره است. دارای لژ به ارتفاع 3 سانتی‌متر است. مناسب استفاده برای روزمره است. برای نگهداری هرچه بهتر این کفش آن را با دستمال نمدار تمیز کرده و از واکس و روغن مخصوص چرم استفاده کنید. این کفش توسط ایران تولید شده است.

کفش روزمره مردانه چرم آرا مدل sh018 کد sor-f از  جنس چرم طبیعی است. این کفش از آن مدلهاست که قابلیت گردش هوا در آن وجود دارد. این کفش بندی است و مقاوم در برابر سایش است. این کفش در ایران تولید شده است. این مدل کفش برای تیپ‌های اسپرت مناسب است. 

کمربند چرم مردانه گامارو مدل G1025 از جنس چرم مصنوعی است. دارای طرح ساده است. پهنای آن معمولی و از نوع متداول است. از طریث قفل فلزی بسته می‌شود. در موارد اداری و رسمی، روزمره قابل استفاده است. جنس چرم این کمربند چرم از جنس صنعتی درجه یک خارجی است. سگک این کمربند نیز درجه یک زبانه‌دار است. این کمربند چرم در ایران تولید شده است.

کمربند مردانه پارینه چرم مدل bp15 4cm دارای جنسی از چرم طبیعی است. پهن است و پهنای کمربند به  4 سانتی‌متر می‌‌رسد. نوع اتصال این کمربند با چرم طبیعی از طریق قفل فلزی است. مورد استفاده این کمربند پرکاربرد مردانه برای موارد اداری و رسمی، اسپرت، روزمره و مهمانی است. 

کت مردانه چرم کن آ کد Q805 تهیه و تولید شده از جنس چرم طبیعی است. چرم به کار رفته در این کت مردانه از چرم طبیعی گوسفندی اعلاءاست که به نحوی شایسته برش خورده و دوخته شده است. این کت مردانه دارای طرح ساده است. این کت چرم مردانه از طریق زیپ باز و بسته می‌شود. 

ست هدیه مردانه چرم کن ا مدل S-138 بسیار کاربردی و زیبا و مناسب برای هدیه به یک دوست خوب است. این ست هدیه شامل کیف پول، جا کارتی، جاکلیدی و  کمربند تهیه شده از چرم گاوی اعلاء است. این ست دارای یک پک هدیه است و تمام اقلام کاربردی برای یک آقای شیک پوش در آن جمع شده است. 

کیف پول زنانه چرم نگار مدل تامای گل محصولی تولید شده در ایران است. جنس این کیف پول چرم زنانه از چرم طبیعی گاوی که رنگ محصول با دست به صورت پتینه رنگ شده است که بر ارزش و زیبایی آن بسیار افزوده است. این کیف از طریق مگنت باز و بسته می‌شود. ابعاد این کیف 10 در 19 در 4 سانتی‌متر است. این کیف پول چرم دارای دو قسمت مجزا برای نگهداری اسکناس است. برای نگهداری هرچه بهتر این کیف بهتر است آن را با دستمال نخی مرطوب و یا واکس بی‌رنگ مخصوص چرم تمیز کنید.

کیف اداری مردانه چرم آرا مدل E087 کدتهیه شده از جنس چرم طبیعی است که از طریق زیپ باز و بسته می‌شود. دارای بند بلند بوده و دو دسته نیز دارد که همگی آنها نیز از چرم است. ابعاد این کیف اداری چرم 12 در 35 در 44 سانتی‌متر است. مورد استفاده این کیف زیبا برای روزمره، اداری و رسمی است. 

جاکارتی چرم نگار طرح هخامنشی مدلCN-400102  را در تصویر می‌بینید. جنس این جاکارتی از چرم طبیعی است که نه زیپ دارد و نه مگنت به صورت کتابی باز و بسته می‌شود. ابعاد این جاکارتی 8 در 11 سانتی‌متر است. شما به راحتی می‌توانید4 عدد کارت اعتباری را درون آن نگهداری کنید.

جاکلیدی چرم جانتا مدل 181 تهیه و تولید شده از جنس چرم طبیعی است. ابعاد این جاکلیدی 25 در 75 در 115 میلی‌متر است. شما با خرید این جاکلیدی چرم می‌توانید 6 عدد کلید را که یراق‌های با دوام و خوبی دارد، به آن بیاویزید. این جاکلیدی دارای بسته‌بندی شیک جهت هدیه است. همچنین برای دوخت آن هم از نخ پلی‌استر درجه یک استفاده شده است. همچنین شما خواهید توانست چند اسکناس تاشده درون آن قرار دهید. 

کت چرم زنانه السانا مدل لیام کد 108601 تهیه شده از جنس چرم مصنوعی است. طرحی ساده دارد. و برای  استفاده روزمره بسیار مناسب است. این کت چرم زنانه دارای آستر است. فری سایز است و برای افرادی که در سایزهای 38 تا 44 هستند مناسب است. این کت چرم مجهز به کمربند نیز هست. 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
کفش روزمره زنانه قیمت انواع کفش روزمره زنانه