معرفی بهترین دئودورانت زنانه و مردانه موجود در بازار

معرفی بهترین دئودورانت مردانه و زنانه

برای داشتن یک حس خوب و مبازره با بوی تعرق انتخاب یک دئودورانت خوب بسیار مهم است. اما با توجه به تعداد و تنوع محصولات موجود در بازار انتخاب کمی دشوار می‌شود. در این مقاله سعی می‌کنیم به شما در انتخاب یک دئودورانت خوب کمک کنیم.

دئودورانت‌ چیست؟

دئودورانت‌ چیست؟

دئودورانت‌ها حاوی مواد اسیدی هستند که باکتری‌ها را حذف می‌کنند. و حاوی عطرهایی هستند که بوی بدن را از بین می‌برد. آنها بیشتر به عنوان یک محصول زیبایی و نه بعنوان یک دارو در نظر گرفته می‌شوند.


در ادامه بخوانید : دئودورانت چیست؟ بهترین دئودورانت‌ های مردانه


در ادامه بخوانید : بادی اسپلش چیست؟ معرفی بهترین بادی اسپلش زنانه (ماندگارترین)

چرا عرق می‌کنیم ؟

عرق کردن یک پدیده‌ی طبیعی است که به بدن اجازه می‌دهد دمای مناسب 37 درجه‌ی سانتی‌گراد را حفظ کند. عرق کردن در حین فعالیت بدنی سخت یا قرار گرفتن در معرض گرما بیشتر می‌شود. همچنین می‌تواند به دنبال یک احساس مانند خجالت یا خوشحالی بیش از حد ظاهر شود و یا حتی در اثر یک اختلال هورمونی ناشی شود. در این مواقع عرق کردن بیشتر در زیر بازوها یا کف دست مشخص می‌شود. بهتر است بدانید که عرق یه خودی خود بو ندارد و این باکتری‌هایی که از عرق تغذیه می‌کنند هستند که عامل ایجاد بوی بد عرق می‌شوند. 

رول ضد تعریق زنانه شون مدل Pink Princess حجم 50 میلی لیتر

رول ضد تعریق زنانه شون بسیار باکیفیت و خوشبو می‌‌باشد. حجم آن 50 میلی لیتر است و ماندگاری 24 ساعته دارد. ضد عرق شون حساسیت ایجاد نمی‌کند و فاقد الکل و پارابن است. 

اسپری ضد تعریق مردانه لورآل مدل Shirt Protect Antiperspirant حجم 250 میلی لیتر

ماندگاری این ضدتعریق مردانه 48 ساعت است. و با رایحه خنکی که دارد برای استفاده در فصل تابستان بسیار مناسب است. شما می‌توانید با خیال راحت از این ضدعرق استفاده کنید و نگران لک شدن لباس‌های خود نباشید. این ضدعرق مردانه فاقد آلومینیوم و تری کلوسان می‌باشد. 

استیک ضد تعریق مردانه نیوآ مدل Fresh Active حجم 40 میلی لیتر

استیک ضد تعریق مردانه نیوا  با ماندگاری 48 ساعته می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای فصل گرما باشد. این ضدعرق خوب فاقد الکل است. ساخت کشور آلمان می‌باشد و همچنین ضد حساسیت می‌باشد.

استیک ضد تعریق مردانه الد اسپایس مدل pure sport وزن 63 گرم

نوع رایحه این ضد عرق مردانه خنک است. همچنین فاقد الکل و ضدحساسیت می‌باشد. این ضد عرق مردانه ساخت کشور چک است و رایحه آن بسیار خنک می‌باشد. 

استیک ضد تعریق زنانه نیوآ مدل Pearl And Beauty حجم 40 میلی لیتر

این محصول یکی از بهترین دئودورانت زنانه موجود در بازار است. حجم آن 40 میلی لیتر است و از ماندگاری 48 ساعته برخوردار می‌باشد. 

استیک ضد تعریق زنانه سکرت مدل CLINICAL ACTIVE وزن 45 گرم

استیک ضد عرق زنانه سکرت با حجم 45 میلی لیتر و ماندگاری 48 ساعته انتخاب بسیار مناسبی برای بانوان می‌باشد. رایحه این ضد عرق خنک است و ضد حساسیت می‌باشد. همچنین این محصول فاقد الکل است. 

رول ضد تعریق مردانه لورآل سری Men Expert مدل Invincible Sport حجم 50 میلی لیتر

رول ضد تعریق مردانه لورآل با ماندگاری بالا در حدود 96 ساعت شما را از بوهای بد حفظ می‌کند. حجم آن 50 میلی لیتر است و ساخت کشور فرانسه می‌باشد. همچنین این ضد عرق مردانه فاقد الکل استو بسیار خنک کننده است. 

رول ضد تعریق مردانه نیوآ مدل dry fresh حجم 50 میلی لیتر

رول ضد عرق نیوا یک برند نام آشنا در این زمینه است. ماندگاری این رول ضد عرق 48 ساعت است. ساخت کشور آلمان است از کیفیت بالایی برخوردار است.

اسپری ضد تعریق مردانه رکسونا مدل Xtra Cool حجم 150 میلی لیتر

اسپری ضد تعریق مردانه رکسانا با حجم 150 میلی لیتر و ماندگاری 48 ساعته یکی از بهترین اسپری صد عرق مردانه است. 

اسپری ضد تعریق زنانه نیوآ مدل Pearl And Beauty حجم 150 میلی لیتر

اسپری ضد تعریق زنانه نیوا فاقد الکل و تری‌کلوسان می‌باشد. این اسپری ساخت کشور آلمان است و ماندگاری 48 ساعته دارد. 

تفاوت بین دئودورانت‌ها و آنتی‌پرسپیرلنت ها

همانطور که می‌دانید ماهیت خود عرق از آب است و کاملا بی‌بو است و بوی ناشی از عرق کردن بعلت وجود باکتری‌های موجود در پوست ماست. ترکیب عرق و باکتری باعث ایجاد بوی ناخوشایند می‌شود.

تفاوت ضدعرق‌ها یا آنتی‌پرسیپرلنت‌ها چیست؟

این محصولات عملکردی شبیه دئودورانت دارند. هردو بوی بدن را از بین می‌برند. اما این نوع از مام‌ها حاوی آلومنیوم هستند و باکتری‌ها را از بین می‌برند به همین دلیل از عرق کردن جلوگیری می‌کند. و در اصل کاربرد دارویی دارند.

چطور کمتر عرق کنیم؟

نکاتی برای تعرق کمتر

رژیم غذایی مناسب داشته باشید

  • برخی از غذاها باعث افزایش دمای بیشتر بدن  می‌شود. مانند الکل، کافیئن، ادویه‌جات.... علاوه بر این برخی از غذاها مانند سیر، پیاز یا کاری باعث بوی بد عرق می‌شوند. بهتر است مصرف غذاهای چرب و قنددار نیز محدود شود.

به مقدار کافی آب بنوشید

  • با تعرق مقدار زیادی آب از دست می‌دهید. بنابراین باید آب از دست رفته را تامین کنید در غیراین‌صورت بدن شما با بی‌آبی مواجه می‌شود.

موهای زاید را اپیلاسیون کنید

  • موها رطوبت را حفظ می‌کنند. بنابراین برای جلوگیری از تعرق بیش حد باید حتما موهای زاید را اصلاح کنید. 

لباس مناسب بپوشید

  • بهتر است برای جلوگیری از تعرق بیش از حد از لباس‌های با جنس نخ و کتان استفاده کنیم و همچنین در انتخاب سایز آنها دقت کنیم لباس‌های گشاد و راحت انتخاب مناسبی هستند. همچنین در انتخاب رنگ بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده کنیم.

استرس خود را کنترل کنید

  • احساسات خاصی مانند اضطراب یا استرس عامل تعرق بیش از حد هستند. یوگا، پیاده‌روی و مراقبه از فعالیت‌هایی هستند که باعث کاهش اظطراب می‌شوند.

به داروهای طبیعی فکر کنید

  • استفاده از مواد طبیعی می‌تواند کمک بسیار بزرگی برای کاهش تعرق باشد. استفاده از جوش شیرین در محل عرق یا نوشیدن یک فنجان دمنوش مریم‌گلی بسیار توصیه می‌شود.

سخن آخر: الکل دارای خاصیت ضدعفونی کننده است. و بعنوان نگهدارنده عمل می‌کند. همچنین در ترکیب عطر از آن استفاده می‌کنند اگر پوست حساسی دارید از دئودورانت‌های حاوی الکل که ممکن است به پوست شما آسیب برساند استفاده نکنید. دقت کنید که استفاده از دئودورانت‌های حاوی الکل بلافاصله بعد از اپیلاسیون باعث تحریک و سوزش پوست می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.