خرید کتاب : درباره ی کتاب نمایش نامه ی مرگ فروشنده

در این مقاله در پی‌آنیم که شما را با یکی از شاهکارهای نمایشنامه نویسی در قرن ۲۰ آشنا کنیم، نمایشنامه مرگ فروشنده نوشته آرتور میلر در سال ۱۹۴۹ برای نخستین بار عرضه شد. و برای نخستین بار در فوریه ۱۹۴۹ در تئاتر برادوی در شهر نیویورک به روی صحنه رفت. برای میلر جوایزی چون جایزه پولیتزر نمایشنامه نویسی و همچنین جایزه تونی بهترین نمایشنامه که معتبرترین جوایز نمایشنامه‌نویسی هستند را به  ارمغان آورد. در ادامه به بررسی بیشتر این نمایشنامه می پردازیم.

درباره‌ی نویسنده‌ی مرگ فروشنده، آرتور میلر

 نمایشنامه نویس آمریکایی متولد ۱۷ اکتبر ۱۹۱۵ و خالق آثاری چون: همه پسران من، چشم انداز پل و شاهکار ادبی‌اش مرگ فروشنده که برای بیشتر از ۶۰ سال تاثیر بسیار گسترده‌ای بر سینما ادبیات امریکا گذاشت میلر سه بار ازدواج کرد دومین ازدواج با مرلین‌مونرو بازیگر سرشناس هالیوودی باعث شهرت بیشتر میلر شد.

نقد نمایشنامه مرگ فروشنده

خلاصه داستان : داستان در مورد فروشنده‌ی است، که برای شرکت واگنر کار می‌کند. اکنون توانایی فروشندگی خود را از دست داده و با فرزندان خود، همسایه خود و رئیس شرکت دچار چالش است. او در خاطرات خود سیر می کند، طوری که گاهی مرز بین خاطرات او و حقیقت مشخص نیست ...

  داستان مرگ فروشنده زندگی فلاکت بار مردیست که برای سالیان دراز به فروشندگی پرداخته و اکنون که به کهنسالی رسیده از اداره زندگی خود فرزندان خود و شغل خود ناتوان  است. این داستان تاملی است درباب زندگی نوین که به انسانها تا زمانی که سود می‌رسانند اهمیت می‌دهد و پس از آن، آنها را در خلا و برزخ تنهایی رها می‌کند. و همچنین انتقادی است بر موضوع رویای آمریکایی که در دهه نوشته شدن این نمایشنامه بسیار مطرح بود.

این داستان حول محور زندگی چهار شخصیت اصلی یعنی ویلی لومان(فروشنده ۶۳ ساله)، لیندا لومان(همسر ویلی)، بیف لومان و هیپی لومان(فرزندان بیلی) می­گذرد. کاراکترهای فرعی این داستان نیز شامل بن­لومان( برادر ویلی که در خاطرات او ظاهر می‌شود)، چارلی و برنارد  (پدر و پسر همسایه ویلی) که ویلی خود و فرزندانش را برتر از آنها می­‌دانند. اما به دلیل موفقیت‌هایی که آنها کسب کرده اند، به آنها حسودی می­‌کنند، هاوارد( رئیس ویلی و پسر رئیس پیشین ویلی)، و زنی که ویلی سال ها پیش او را در بوستن ملاقات می‌کرده.

نقد نمایشنامه مرگ فروشنده

تم داستان مرگ فروشنده

 تم داستان رویای آمریکایی را که در دهه ۴۰ و ۵۰ میلادی به شدت در حال گسترش بود را به نقل می‌کند. و ما را با واقعیت‌های این موضوع آشنا می‌کند طوری که ویلی کاراکتر اصلی داستان تمام زندگی‌اش را بر اساس رویای آمریکایی بنا نهاد به این گمان که مقبولیت در برابر عامه تضمین پیشرفت است. پایه‌های زندگی که ویلی لومان بنا نهاد بر روی گسلی از دروغ و انکار واقعیت بنا نهاده شده که سرانجام با حرکت این گسل و عیان شدن حقیقت در چشم  ویلی این خانه پوشالی فرو می‌ریزد.

کتاب مرگ فروشنده توسط نشریات زیادی در ایران به چاپ رسیده  که می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

کتاب مرگ فروشنده اثر آرتور میلر نشر پرثوا

کتاب مرگ فروشنده اثر آرتور میلر نشر پرثوا

خرید از دیجی‌کالا

 کتاب مرگ فروشنده اثر آرتور میلر نشر بیدگل

 

کتاب مرگ فروشنده اثر آرتور میلر نشر بیدگل


خرید از دیجی کالا


خرید از ایران کتاب

 

کتاب مرگ فروشنده اثر آرتور میلر نشر قطره

 

کتاب مرگ فروشنده اثر آرتور میلر نشر قطره


خرید از دیجی کالا


خرید از ایران کتاب

 

کتاب مرگ فروشنده اثر آرتور میلر نشر نیک فرجام

 

کتاب مرگ فروشنده اثر آرتور میلر نشر نیک فرجام


 

خرید از دیجی کالا

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.