10 مدل لوستر شیک و جدید با قیمت مناسب

راهنمای خرید جدیدترین لوستر آشپزخانه

لوستر جز آن دسته از وسایل تزیینی است که تقریباً در تمامی اتاق‌های خانه‌ها دیده می‌شود. اما انتخاب مدل و نوع لوستری که به دکور و نور موردنیاز خانه شما بیاید، خیلی مهم است. در این مقاله از سایت چی‌بگیر به شما کمک می‌کنیم تا با توجه به سبک چیدمانی که دارید بهترین و شیک‌ترین لوستر را انتخاب کنید. با ما همراه باشید:

معیارهای انتخاب و خرید لوستر

سایز لوستر

اولین نکته‌ای که در هنگام خرید یک لوستر باید به آن توجه کنید اندازه اتاق و لوستر است. اندازه (سایز) لوسترها معمولاً بین 43 تا 122 سانتیمتر می‌باشد و انواع مختلف آن تعداد لامپ‌های متفاوتی هم دارد.

  • لوستر کوچک برای استفاده در فضاهای کوچک مانند حمام مهمان هر روز بیشتر مورد توجه طراحان دکوراسیون قرار می‌گیرد. 
  • برای فضاهای سنتی، مانند اتاق‌های غذاخوری، لوسترهای با سایز متوسط بسیار مناسب‌اند. این سایز لوستر برای نورپردازی طبیعی مکان‌هایی مانند اتاق نشیمن، آشپزخانه یا اتاق‌خواب نیز مناسب هستند. 
  • لوستر بزرگ را می‌توانید در ورودی‌های بزرگ یا اتاق‌های بزرگ غذاخوری استفاده کنید. اگر سالن‌های غذاخوری‌تان مستطیل‌های با طول زیاد هستند، از دو لوستر با سایز متوسط استفاده کنید.

میله یا زنجیر بیشتر لوسترها قابل تنظیم هستند و می‌توانید بسته به ارتفاع اتاق آن‌ها را تغییر بدهید. دو نکته را فراموش نکنید: 

مطمئن شوید ارتفاع لوسترها به‌قدری باشد که جلو دید کسانی که مثلاً دور میز غذاخوری می‌نشینند را نگیرد یا افراد با آن برخورد نکنند. برای پیدا کردن یک اندازه مناسب نیز می‌توانید از جدول‌های راهنما استفاده کنید.

اگر لوسترهایی که انتخاب کرده‌اید سبک هستند، می‌توانید از انواع بزرگ آن در فضاهای کوچک هم استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که ساختار سقف اتاق وزن آن را تحمل می‌کند و چنگک‌هایی که به سقف نصب‌کرده‌اید وزن را تحمل می‌کنند.

سبک لوستر 

به‌محض اینکه مشخص کنید لوستر موردنظرتان چه سایزی باید باشد، سبک و تم کار را پیدا می‌کنید و کار تمام می‌شود. سبک لوستر معمول‌ترین ویژگی است که باید هنگام خرید چراغ‌های آویز در نظر بگیرید. سبکی که دوست دارید با بقیه دکوراسیون شما سازگار باشد را انتخاب کنید.

سبک لوستر
لوستر سنتی وسایل فلزی سنتی ظاهری آراسته و کلاسیک دارند. این سبک در آراستن هر نوع خانه‌ای، از منازل روستایی تا خانه‌هایی که وسایل عتیقه نگه می‌دارند، جزئیات متفاوتی دارد و تزیینات بیشتری به کار می‌برد.
لوستر مدرنبا خطوط تمیز و ظاهری مینیمالیستی، چراغ‌ های معلق مدرن یا معاصر بسیار ساده و ظریف هستند.
لوستر ترکیبیتلفیقی از مدرن و سنتی، این سبک به شما امکان ترکیب جزئیات در هر دو سبک قبلی را می‌دهد. به‌این‌ترتیب می‌توانید یک سبک ویژه خودتان بسازید.

حباب‌ها و تزئینات جانبی لوستر

یک‌راه دیگر برای متفاوت کردن ظاهر لوستر استفاده از حباب‌های آباژور برای کم کردن نور و گچ بری‌ها است.

حباب چراغ لوستر: در لوستر ها، حباب معمولاً شیشه‌ای یا پارچه‌ای است. حباب‌های شیشه‌ای برای بیشتر کردن نور و حباب‌های پارچه‌ای برای پخش کردن نور استفاده می‌شود. پراستفاده‌ترین حباب‌ها انواع زیر هستند:

  • شیشه‌های حباب‌دار یا موج‌دار
  • شیشه‌های نقش برجسته فرانسوی
  • شیشه‌های با خطوط بارانی
  • شیشه‌های مات
  • شیشه سبک تیفانی

تزئینات جانبی: برای اینکه تزئینات بیشتری داشته باشید، یک گچ‌بری اطراف محل نصب لوستر باعث می‌شود لوستر جلوه‌ای خاص داشته باشد.

تزیینات دیواری: دقت کنید تزییناتی که روی دیوار نصب می‌کنید با لوستر همخوانی داشته باشد.

لوستر سقفی مدل NSS40

مشخصات
ابعاد۴۰x۴۰x۳۵ سانتی‌متر
ارتفاع 40 سانتی متر
 تعداد لامپ8 عدد
جنس بدنهاستیل

لوستر سقفی مدل مدرن کد 6601

مشخصات
ابعاد۲۰x۶۰x۸۰ سانتی‌متر
ارتفاع70 سانتی متر
جنس بدنهآلومینیوم
ریموتدارد
امکان تعویض لامپدارد

لوستر 12 شعله کد 8854

مشخصات
ابعاد۶۰*۶۰*۷۵ سانتی‌متر
ارتفاع75 سانتی متر
تعداد لامپ 12 عدد
جنس بدنه برنج
امکان تعویض لامپدارد

لوستر آویز پنج شعله چشمه نور کد A1336/5

مشخصات
ابعاد۷۴x۲۴x۸۰ سانتی‌متر
ارتفاع80 سانتی متر
تعداد لامپ5 عدد
جنس بدنه فلز

لوستر پنج شعله چشمه نور کد A1230/5WT

مشخصات
ابعاد۸۰x۳۰x۷۰ سانتی‌متر
ارتفاع70 سانتی متر
تعداد لامپ5 عدد
جنس بدنهفلز

لوستر سقفی مدل گرد LS - 1003

مشخصات
ابعاد۴۰x۴۰x۶۵ سانتی‌متر
ارتفاع65 سانتی متر
تعداد سرپیچ یک عدد
جنس بدنهپلاستیک

 لوستر 7 شعله چشمه نور کد A812/7

مشخصات
ابعاد۶۵x۶۵x۷۰ سانتی‌متر
ارتفاع70 سانتی متر
تعداد لامپ7 عدد
جنس بدنهفلز
امکان تعویض لامپدارد

لوستر چهار شعله چشمه نور کد 1338/4

مشخصات
ابعاد۹۰x۳۰x۹۰ سانتی‌متر
ارتفاع 90 سانتی متر
تعداد لامپ4 عدد
جنس بدنهچوب /فلز
امکان تعویض لامپدارد

لوستر مسینا مدل Vs9

مشخصات
ابعاد۸۱x۸۱x۸۰ سانتی‌متر
ارتفاع80 سانتی متر
تعداد لامپ8 عدد
جنس بدنهچوب

 لوستر 16 شعله چشمه نور کد A1221/16-WT

مشخصات
ابعاد۵۹x۵۹x۶۵ سانتی‌متر
ارتفاع65 سانتی متر
تعداد لامپ16 عدد
جنس بدنهفلز


در ادامه بخوانید : لوستر آشپزخانه: خرید و قیمت 20 مدل لوستر مدرن آشپزخانه (جدید و فانتزی)

انواع لوستر: 

علاوه بر زیبایی، نقش اصلی لوستر تأمین نور محیط است. باوجود انواع مختلف آن ، یافتن لوستری متناسب با فضای شما آسان است. از لوسترها در حمام ، اتاق‌خواب ، اتاق ناهارخوری ، راهروها، آشپزخانه ، اتاق نشیمن یا کمد اتاق‌خواب اصلی استفاده کنید.

لوستر سایه‌ دار با حباب دور آن

لوستر سایه‌ دار رایج‌ترین نوع لوستر هستند و به‌طورمعمول حباب‌ های شیشه‌ای یا پارچه‌ای دارند.

لوستر چندطبقه

A two-tier chandelier with Tiffany-style shades.

لوستر چندطبقه حضور پررنگی در دکوراسیون منازل دارند. یک لوستر دولایه می‌تواند به یک اتاق ناهارخوری ظرافت خاصی  اضافه کند، درحالی‌که یک لوستر سه ، چهار یا پنج لایه برای یک ورودی بزرگ مناسب است.

لوستر شمعی

A candle chandelier.

سبک خاص لوستر شمعی به‌گونه‌ای است که انگار چند شمع داخل آن گذاشته‌اید. در بعضی مدل‌ها، بسیاری از پایه‌های نگه‌دارنده داخل این نوع لوستر ها برای گذاشتن شمع طراحی‌شده‌اند.

لوستر کریستالی

An intricate crystal chandelier.

لوستر کریستالی دقیقه همان‌هایی هستند که مردم از لوستر تصور دارند. ممکن است خیلی آراسته به جزئیات باشند، اما همیشه هم لازم نیست این‌طور تزیین بشوند. برخی از آن‌ها دارای تعداد کمی کریستال در کنار آباژور پوشاننده لامپ هستند که ظاهر زیبایی هم به آن می‌دهد. آن دسته از لوستر های کریستالی را انتخاب کنید که با دکوراسیون شما همخوانی داشته باشد که درخشش مناسبی به‌کل خانه می‌افزاید.

لوستر ریسمان دار

لوستر ریسه و مهره‌دار گزینه سرگرم‌کننده‌ای هستند. بسته به مواد استفاده‌شده می‌توانند فانتزی یا معمولی باشند.

میله یا زنجیر بیشتر لوسترها قابل تنظیم هستند و می‌توانید بسته به ارتفاع اتاق آن‌ها را تغییر بدهید. دو نکته را فراموش نکنید: 

  • مطمئن شوید ارتفاع لوسترها به‌قدری باشد که جلو دید کسانی که مثلاً دور میز غذاخوری می‌نشینند را نگیرد یا افراد با آن برخورد نکنند. برای پیدا کردن یک اندازه مناسب نیز می‌توانید از جدول‌های راهنما استفاده کنید.
  • اگر لوسترهایی که انتخاب کرده‌اید سبک هستند، می‌توانید از انواع بزرگ آن در فضاهای کوچک هم استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که ساختار سقف اتاق وزن آن را تحمل می‌کند و چنگک‌هایی که به سقف نصب‌کرده‌اید وزن را تحمل می‌کنند.

لوستر دورو

A reversible chandelier.

لوستر دورو، بازوهای قابل تنظیمی دارند. برای روشنایی محیطی و سایه‌دار، بازوها را به سمت بالا و برای روشنایی کامل به سمت پایین تغییر بدهید.

یک نکته

  • قابلیت تغییر به حالت کم‌نور این امکان را به شما می‌دهد که فضا را به‌کلی تغییر بدهید. حتماً توضیحات لوستر را بخوانید که آیا قابلیت تنظیم نور دارد یا نه.

روشنایی‌ جانبی لوستر

اگر مدل لوستری را پسندیدید اما نوری که شما می‌خواهید در فضا را ایجاد نمی‌کند، روشنایی‌ های جانبی را هم بررسی کنید. روشنایی‌ های جانبی با سبک‌های لوسترها همخوانی دارد و نور بیشتری برای فضای موردنظر شما ایجاد می‌کند.

راحت ترین روش نصب لوستر؟

راهنمایی‌ها، اطلاعات مربوط به ایمنی، هشدارها و دستورالعمل‌های شرکت سازنده را مرحله‌به‌مرحله دنبال کنید. اگر شک داشتید ، با یک برق‌کار نیز مشورت کنید.

بهترین نوع لامپ‌ برای انواع لوستر کدام است؟

لامپ‌ها را فراموش نکنید. درجه  حرارت رنگ، حفره‌های نصب لامپ و ولتاژ آن‌ها، همگی عوامل مهمی هستند که روی میزان روشنایی اتاق شما تأثیر دارد. دیودهای نورافشان (همان LED) و لامپ‌های کم‌مصرف هزینه مصرفی برق را به‌شدت کاهش می‌دهند. هردوی آن‌ها ولتاژ کمتری دارند اما نور بیشتری نسبت به لامپ‌های رشته‌ای ایجاد می‌کنند. لامپ‌های LED موقع در دست گرفتن خنک‌تر هستند. ازلحاظ دمای رنگ، سفید گرم و زرد برای اتاق‌های نشیمن و اتاق‌خواب، سفید سرد و براق برای آشپزخانه و اتاق کار و همین‌طور رنگ‌های سفید مانند روشنایی روز برای محل‌های مطالعه مناسب هستند.


در ادامه بخوانید : لامپ هالوژن: خرید و قیمت انواع لامپ و چراغ هالوژن(سقفی،توکار...)

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.