مقایسه کامل و خرید هدفون AirPods Pro در مقابل AirPods 2

تفاوت AirPods Pro با AirPods چیست؟

این مقاله برای رودررو قرار دادن ایرپاد پرو و ایرپاد 2 برای تعیین یک هدفون برتر و پیروز نیست. به‌هرحال تفاوت‌های بسیار قابل‌توجهی بین این دو مدل وجود دارد: AirPod اپل ازنظر ظاهری بسیار زیبا و نسبتاً مقرون‌به‌صرفه هستند، اما اپل تا حدودی هزینه کرده تا AirPods Pro را ازنظر حذف نویز، نسبت به بقیه مدل‌ها به برتری برساند.

اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، ما هر دو مدل را یکی از بهترین هدفون‌ها می‌دانیم. بااین‌حال، اگر برای خریدن دچار مشکل شدید، این مقاله مقایسه AirPods Pro و AirPods 2 را مطالعه کنید تا بتوانید نظر نهایی خودتان را بگیرید.

حتی باوجوداینکه AirPods 3 امسال و AirPods Pro 2 در سال 2022 به بازار عرضه می‌شوند، مدل‌های فعلی هم بسیار کاربردی و عالی هستند؛ بنابراین، باوجود تفاوت‌هایی که بین آن‌ها وجود دارد، دانستن نحوه عملکرد آن‌ها ازنظر کارایی، یکسری ویژگی‌های خاص، راحتی و عمر باتری ارزشمند است. اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، ما هر دو مدل را یکی از بهترین هدفون‌ها می‌دانیم. بااین‌حال، اگر برای خریدن دچار مشکل شدید، این مقاله مقایسه AirPods Pro و AirPods 2 را مطالعه کنید تا بتوانید نظر نهایی خودتان را بگیرید.

مشخصات
کاربردمکالمه
گیمینگ
ورزش
کاربری عمومی
مقاومت در برابر رطوبت و عرقدارد
وزن4 گرم
اقلام همراهکیس شارژ
اتصالبی سیم
عمر باتری در حالت مکالمه3 ساعت
عمر باتری در حالت پخش موسیقی5 ساعت

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

مشخصات
وزن 5.4 گرم
نوع اتصالبی سیم
عمر باتری4.5 ساعت
نوع دوگوشیدوگوشی
دستیار صوتی دارد
شتاب سنج مجهز به تشخیص حرکت
دارد
اقلام همراهکیس شارژر بی سیم سه عدد سرگوشی (سایزهای کوچک، متوسط و بزرگ) کایل تبدیل USB-C به لایتنینگ دفترچه راهنما

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

ویژگی‌های AirPods Pro در مقابل AirPods 2

 

AirPods 2

AirPods Pro

قیمت در بازار جهانی

$249

$249

جعبه شارژ بی‌سیم

دارد ($40 اضافه)

دارد

نوع تراشه

H1

H1

عمر باطری

5 ساعت -24 ساعت با جعبه شارژ

4.5 ساعت (باقابلیت کاهش نویز روشن)-5 ساعت بدون قابلیت کاهش نویز-24 ساعت با جعبه شارژ

مقاومت در برابر آب

در مقابل عرق و آب مقاومت ندارد

IPX 4 (می‌تواند عرق و آب را تحمل کند اما نه برای استفاده در ورزش‌های آبی)

اندازه قاب

2.1 × 1.7 × 0.8 اینچ

 2.4 × 1.8 × 0.9 اینچ

وزن قاب

39 گرم

45 گرم

ویژگی‌های خاص

اشتراک‌گذاری صدا، فعال‌سازی صدای "Hey Siri"، تعویض خودکار، صدای قابل تنظیم از طریق تنظیمات آیفون، قابلیت Live Listen، کنترل‌ هوشمند

 

حذف نویز فعال، حالت شفاف، EQ تطبیقی، صدای فضایی، تعویض خودکار، تناسب قابل تنظیم، اشتراک‌گذاری صدا، شارژ سریع، اعلام پیام‌ها با Siri، کمک صوتی "Hey Siri"، قاب شارژ بی‌سیم

 

قیمتAirPods Pro در مقابل قیمتAirPods 2

نمی‌توان انکار کرد که AirPods Pro نسبت به نسخه‌های قبلی خود گران‌تر است. از آنجا که از شروع فروش اولیه هر دو خیلی گذشته است، قیمت ها کاهش‌یافته، اما ایرپادهای استاندارد بسیار ارزان‌تر هستند. اگر می‌توانید بدون شارژر بی‌سیم کار کنید، می‌توانید کمتر هزینه کنید، درحالی‌که AirPods Pro به‌ندرت کاهش قیمت می‌دهد.

برنده این بخش: هر دو، برای انتخاب قرعه بکشید.

طراحی AirPods Pro در مقابل AirPods 2:

مشخصات کامل و قیمت ایرپاد پرو و ایرپاد 2بیشتر ایربادهای بلوتوثی مقاوم در برابر رطوبت شبیه دکمه‌های کوچکی هستند که به گوش خود می‌چسبانید و آن‌قدر ساده هستند که برخی از افراد حتی متوجه وجود آن‌ها نمی‌شوند. البته ایرپادپرو اینطور نیست. اپل بر سبک خاص ایرپادهای خود، با ساقه‌های سفید درخشان که از گوش پایین می‌آیند، وفادار مانده است. ساقه‌های AirPods 2 کوتاه‌تر هستند. علاوه بر این، با بررسی بیشتر متوجه جزئیاتی در AirPods Pro می‌شوید که در ایرپادهای معمولی وجود ندارد، مانند قسمت‌های مشبک مشکی، پورت بلندتر صدا و تورفتگی در قسمت پایین ساقه که به‌عنوان یک دکمه عمل می‌کند.

از طرف دیگر، این اولین مدل ایرپاد اپل مقاوم در برابر عرق و آب است. به طوری که این تغییر برای افرادی که باتری‌های ایرپادهای نسل اولشان با دویدن در محیط بیرون (درحالی‌که در بارندگی شدید گرفتارشده بودند) دچار مشکل می‌شد، تغییر خوشایندی بود. اگر از طرح قلاب مانند Powerbeats Pro اپل خیلی خوشتان نمی‌آید، ایرپاد پرو یکی از بهترین هدفون‌های ورزشی است که جایگزین مشابهی برای پاوربیت پرو خواهد بود.

ایرپاد ازنظر استانداردهای IPX هیچ‌گونه محافظی ندارد و ضد آب نیست. وقتی دائماً در معرض تعریق و آب قرار می‌گیرد، تجمع رطوبت می‌تواند به گوشی‌ها آسیب برساند. همین‌طور، قاب پلاستیکی آن در صورت افتادن از فاصله زیاد یا پا گذاشتن روی آن به‌راحتی ترک می‌خورد.

علاوه بر تفاوت ظاهری، تغییر چندانی بین قاب شارژ AirPods 2 و AirPods Pro صورت نگرفته است، حداقل ازنظر زیبایی منظر زیبایی‌شناسی. هر قاب از پلاستیک جامد با روکش مات ساخته شده است که به‌راحتی خراشیده و خرد می‌شود. ما نسخه ایرپادپرو را به دلیل ظاهر متمایز (طراحی مستطیلی آن بیشتر چشم‌نواز است) و وضعیت مغناطیسی کمی قوی‌تر ترجیح می‌دهیم تا گوشی‌ها در هنگام شارژ قفل بشوند.

برنده این بخش: AirPods Pro

راحتی و تناسبAirPods Pro در مقابل AirPods 2:

مشخصات کامل و قیمت ایرپاد2 و ایرپادپروبرای اولین بار در محصولات اپل، Airpod Pro قابل تنظیم است، بنابراین می‌توانید از تناسب کامل آن با گوشتان مطمئن شوید. سه اندازه سرگوشی سیلیکونی (کوچک، متوسط و بزرگ) در جعبه موجود است. اگر مطمئن نیستید که کدام اندازه بیشتر مناسب شما است، اپل این امکان را برای شما به وجود آورده که مناسب‌ترین نوع را انتخاب کنید. اپل برای کالیبراسیون AirPods Pro و تعیین اینکه کدام مدل برای شما بهتر است، تست Ear Tip Fit Test را هم ایجاد کرد. این تست به شما برای انتخاب سرگوشی متناسب با مجرای گوشتان کمک می‌کند.

مزیت قابل اشاره دیگر در AirPods Pro سیستم تهویه جدید برای موازنه فشار هوا است. در زمان‌هایی که از قابلیت حذف نویز استفاده می‌کنید، این کار باعث تسکین بیشتر گوش شما می‌شود، چیزی که بسیاری از مدل‌های ANC (باقابلیت حذف نویز) به‌خوبی انجام نمی‌دهند.

AirPods 2 دارای ویژگی است که اپل از آن به‌عنوان «تناسب کلی» یاد می‌کند. قسمت سیلیکونی برخلاف ایرپاد پرو قابل تنظیم نیست و این گوشی‌ها برای قسمت داخلی مجرای گوش طراحی نشده‌اند. بلکه، آن‌ها درست بیرون از گوش قرار می‌گیرند، بنابراین شما هنوز می‌توانید صداهای دنیای اطراف خود را بشنوید. متأسفانه، آن‌ها قابلیت تثبیت ضعیفی در گوش دارند و هنگام دویدن به‌راحتی می‌افتند.

برنده این بخش: AirPods Pro

تنظیمات AirPods Pro در مقابل AirPods 2

اپل با AirPods Pro همه‌چیز را تغییر داد و یک سنسور حساس به فشار جدید ایجاد کرد که برای تغییر حالت ANC، حالت شفافیت و همچنین مدیریت تماس‌ها و پخش موسیقی تعبیه شده است. می‌توانید با نوک انگشتان خود سنسور را لمس کنید زیرا ساقه AirPods Pro شیاردار است. فشردن دوباره شیار قابلیت حذف نویز را تشدید می‌کند. اگر آیفون در دسترستان است، می‌توانید به‌جای استفاده از سنسور حساس به فشار، از نوار لغزنده صدا در مرکز کنترل برای تغییر حذف نویز و حالت شفافیت استفاده کنید. توجه داشته باشید که همه‌چیز بدون مشکل کار می‌کند و هر فشار بر سنسور بازخورد لمسی خوبی ایجاد می‌کند تا مطمئن شوید که دستورات شما دریافت می‌شوند.

AirPods با دو ضربه سریع عمل می‌کند. سنسورهای لمسی اپل کامل نیستند و گاهی پیش می‌آید که برای فعال کردن یک عملکرد باید دو یا سه بار یک کار را تکرار کنید.

هر یک از این مدل‌ها دارای قابلیت تشخیص روی گوش هستند تا هر زمان که AirPods را برمی‌دارید یا دوباره روی گوش خود قرار می‌دهید، مکث یا پخش خودکار انجام شود.

همچنین فعال‌سازی صدای بلند "Hey Siri" هم دارد که در هر دو نوع ایرپاد موجود است و بدون نقص کار می‌کند. اگر با صدای بلند این عبارت را بگویید هوش مصنوعی اپل به‌صورت خودکار ایرپاد را روشن می‌کند و به شما امکان می‌دهد دستورات صوتی متعددی را اجرا کنید. درحالی‌که به نظر ما میکروفن‌ها را در AirPods Pro قوی‌تر هستند، AirPods 2 در درک هر کلمه و تشخیص جملات دستوری صوتی قوی‌تر عمل می‌کند. همینطور Siri نتایج را به‌سرعت برمی‌گرداند.

اپل تمایل دارد محصولات صوتی تولید کند که با سایر سیستم‌عامل‌ها هماهنگ نیستند. بااین‌حال، می‌توانید از AirPods 2 یا AirPods Pro در دستگاه‌های اندروید هم استفاده کنید و دستیار دیجیتال را روی آن فعال کنید تا با هم هماهنگ شوند. فقط Siri فعال نخواهد بود. برای فعال کردن این ویژگی، باید یک برنامه مجزا مانند Assistant Trigger را هم روی موبایل خود نصب کنید.

برنده این بخش: AirPods Pro

کیفیت صدا در AirPods Pro بهتر است یا AirPods 2؟

اپل تغییرات خاصی در طراحی ایرپاد پرو ایجاد کرد و بر روی صدای منحصربه‌فرد با مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید منحصربه‌فرد این مدل شرط بست که برخی از آن‌ها را در تحلیل خود بیشتر توضیح خواهیم داد.

بیایید یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های اپل را در AirPods Pro ارزیابی کنیم:

اکولایزر تطبیقی (EQ). سایر هدفون‌های بلوتوث، ازجمله WF-1000XM4 سونی و Sennheiser Momentum True Wireless 2، به شما امکان تنظیم سطح اکولایزر به‌صورت دستی در یک اپلیکیشن موبایل را می‌دهند. AirPods Pro برای تنظیمات بسیار سریع با توجه به شکل گوش شما و موزیکی که به آن گوش می‌دهید، طراحی شده است. علاوه بر این، اگر می‌خواهید حالت یا نوع صدا را تغییر دهید، اپل با انتخاب بیش از 20 حالت از پیش تنظیم‌شده مختلف از طریق تنظیمات آیفون، این اجازه را به شما می‌دهد.

چند ماه پس از ارائه ایرپادپرو به بازار، اپل ویژگی صوتی فضایی خود را از طریق به‌روزرسانی iOS در این گوشی‌ها در دسترس قرار داد. این حالت، صدایی همه‌جانبه و 360 درجه ایجاد می‌کند که می‌توانید در تماس‌های ویدئویی، فیلم‌ها و آهنگ‌های انتخاب‌شده در Apple Music از آن لذت ببرید. علاوه بر این حالت تطابق هدفون (Headphone Accommodations) برای تنظیم سطوح صوتی برای افرادی که مشکل شنوایی دارند وجود دارد.

در مقایسه ایرپادپرو 2 ویژگی‌های صوتی منحصربه‌فرد چندانی ندارد، اگرچه صدایی قوی دارد. همانند AirPods Pro، این گوشی‌های نسل دوم اشتراک‌گذاری صدا هم دارند، بنابراین می‌توانید با یکی از دوستان خود که ایرپاد دارد از یک دستگاه به یک آهنگ یا پادکست گوش دهید و از Siri بخواهید پیام‌های متنی جدید را اعلام کند. همچنین می‌توانید برای شخصی‌سازی صدا به اکولایزر و تطابق هدفون هم دسترسی پیدا کنید.

برنده این بخش: AirPods Pro

ویژگی‌های منحصربه‌فردAirPods Pro در مقابل AirPods 2 کدام است؟

مشخصات کامل و قیمت ایرپاد2 و ایرپاد پرو

برخی از ویژگی‌هایی که قبلاً درباره آن صحبت کردیم، هم در AirPods 2 و هم AirPods Pro ازجمله اشتراک‌گذاری صدا، اکولایزر تطبیقی (EQ)، Hey Siri و تطبیق هدفون کاربرد دارد. چند مورد دیگر قابل‌ذکر وجود دارد، مانند تعویض خودکار بین دستگاه‌های اپل، لایو لیسن برای شنیدن واضح‌تر مکالمات، نشانگرهای عمر باتری و 50٪ زمان مکالمه بیشتر نسبت به ایرپادهای قبلی.

این ویژگی‌ها به خاطر تراشه H1 اپل است که در زیر روکش هر مدل قرار دارد و دارای 10 هسته صوتی است که منجر به پاسخ سریع Siri می‌شود. در مورد AirPods Pro، از قابلیت فعال حذف نویز در زمان واقعی (ANC) بدون تأثیر روی عمر باتری استفاده می‌کند.

AirPods Pro دارای یک میکروفون بیرونی هم است که به صدا گوش می‌دهد و درنتیجه قبل از رسیدن به گوش شما با آن مقابله می‌کند. میکروفون داخلی نیز به صدا گوش می‌دهد و به‌طور مشابه آن را لغو می‌کند؛ یعنی نه صدایی به بیرون درز می‌کند و نه شما صدایی از بیرون می‌شنوید. علاوه بر این طراحی دقیق مدل Pro متناسب با گوش شما است و به‌راحتی صداهای اطراف را تعدیل می‌کند. حالت شفافیت هم دارد، بنابراین می‌توانید به لیست پخش موزیک و پادکست‌های خود گوش دهید درحالی‌که آنچه دیگران به شما می‌گویند یا صداهای اطراف هنگام ورزش در محیط بیرون را هم به‌خوبی بشنوید.

باید توجه داشته باشید که AirPods 2 حالت خنثی‌سازی نویز یا حالت شفافیت ندارد.

برنده این بخش: AirPods Pro

کیفیت تماسAirPods Pro در مقابل AirPods 2:

اپل همیشه برتری کیفیت تماس را از آن خود کرده است، بنابراین جای تعجب نیست که این دو مدل هدفون دارای بهترین هدفون با میکروفون برای تماس‌های صوتی و تصویری هستند. بدون توجه به ایرپادهایی که انتخاب می‌کنید، از تماس‌های تلفنی با وضوح‌بالا و چت‌های گروهی (FaceTime) لذت خواهید برد. اگرچه، اگر از افرادی هستید که دائماً در خارج از منزل چت می‌کنید، ایرپادپرو دارای میکروفن‌های حذف نویز است تا تداخل صدای پس‌زمینه و مقاومت بهتر در برابر باد را هم به شما هدیه بدهد.

برنده این بخش: AirPods Pro

طول عمر باطری AirPods Pro در مقابل AirPods 2 چگونه است؟

هر دو مدل دارای قاب شارژ بی‌سیم هستند که با صفحه‌های شارژ بی‌سیم مبتنی بر Qi سازگارند. همان‌طور که گفته شد، می‌توانید یک جفت AirPods 2 را بدون قاب شارژ استاندارد با 40 دلار کمتر از نسخه Pro خریداری کنید. AirPods Pro امکان انتخاب حالت‌های مختلف شارژ ندارد.

عمر باتری AirPods Pro 24 ساعت است که 4.5 ساعت استفاده مداوم و 19 تا 20 ساعت هم اگر در جعبه بماند برای شما کار می‌کند. اگر حذف نویز را غیرفعال کنید، می‌توانید تا 5 ساعت عمر باتری AirPods Pro را قبل از قرار دادن آن‌ها در قاب شارژ استفاده کنید. AirPods 2 5 ساعت شارژ نگه می‌دارد و اگرچه که ANC ندارد، اما دوام باتری بیشتری دارد و بهینه‌سازی مشابه باتری برای استفاده از کمترین مقدار شارژ باقیمانده از باتری دارد.

برنده این بخش: AirPods 2

رأی نهاییAirPods Pro در مقابل AirPods 2

اگر می‌خواهید قابلیت حذف نویز (ANC) ویژگی‌های قابل تنظیم و پوسته مقاوم در برابر رطوبت داشته باشید، AirPods Pro بسیار بیشتر نیازهای شما را برآورده می‌کند. اپل در مورد ویژگی‌های خاص نیز کوتاهی نکرده و همچنان به‌روزرسانی هدفون‌های بی‌سیم خود را با حالت‌های جدید گوش دادن و سایر خدمات که به اکوسیستم فوق‌العاده اپل متصل است، ادامه خواهد داد. اکولایزر تطبیقی (EQ) هم به این حذف‌کننده‌های نویز کوچک، صدای فوق‌العاده‌ای می‌دهد که هنگام فعال کردن صدای فضایی حتی بهتر هم می‌شود.

 مشخصات

AirPods 2

AirPods Pro

قیمت و ارزش از 5 امتیاز

4

4

طراحی از 10 امتیاز

6

7

راحتی و تناسب از 10 امتیاز

7

8

تنظیمات از 10 امتیاز

8

10

کیفیت صدا از 25 امتیاز

19

22

ویژگی‌های خاص و اپلیکیشن‌ها از 20 امتیاز

15

18

کیفیت تماس از 10 امتیاز

8

10

طول عمر باطری از 10 امتیاز

6

5

نمره کل از 100

73

84

نتیجه گیری

برای کسانی که فقط به جذابیت صدا و قیمت نسبتاً مقرون‌به‌صرفه اهمیت می‌دهند، AirPods 2 هنوز از بیشتر هدفون‌های بی‌سیم بهتر است، مخصوصاً اگر بتوانید هدفون قبلی خودتان را بفروشید. همه ویژگی‌های اضافی آن، اگرچه به پای هم‌نسل‌های برتر خود نمی‌رسد، اما هنوز هم به طرق مختلف قابل‌استفاده است، به‌علاوه می‌توانید با صرف هزینه اضافی از مزایای دیگری مانند شارژ بی‌سیم هم لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
هدفون، هدست و هندزفری قیمت انواع هدفون، هدست و هندزفری