آرام بند: معرفی وخرید 20 مدل جک آرام بند درب به همراه قیمت روز

آرام بند درب چیست؟

آرام بند، دستگاهی مکانیکی است که در انواع مختلف اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در بازار موجود است. این محصول در قسمت بالایی یا پایینی درب های مختلف، نصب می شود. وظیفه این دستگاه، این است که درب را به صورت خودکار ببندد یا روی هم بگذارد. خرید آرام بند درب تاثیر بسزایی در طول عمر درب های مختلف دارد. از طرفی آلودگی های صوتی ناشی از بستن درها را کاهش می دهد. فرقی نمی کند کدام در؟ بدون شک در هر خانه ای نیاز به آرام بند درب حیاط، آرام بند درب ساختمان ورودی، آرام بند درب آهنی و... حس می شود. در ادامه برای آشنایی با انواع ارام بند به معرفی آنها می پردازیم.

مزایای استفاده از جک آرام بند

استفاده از آرام بند مناسب برای فضاهایی که رفت و آمد زیادی وجود دارد، مزایای بسیاری دارد. از جمله:

  • بهینه سازی و جلوگیری از اتلاف انرژی
  • عدم بازماندن درب و افزایش امنیت فضا
  • جلوگیری از ایجاد سروصداهای آزاردهنده هنگام بسته شدن درب
  • راحتی هنگام رفت و آمد افراد
  • سهولت در باز و بسته کردن درب ها برای کودکان و سالمندان
  • افزایش طول عمر درب و جلوگیری از آسیب به بدنه درب

معرفی بهترین مارک آرام بند درب

اگر قصد خرید آرام بند درب حیاط، آرام بند درب ورودی ساختمان، آرام بند ورودی شرکت، فروشگاه، بیمارستان و... را دارید، نگران نباشید. تا اینجای کار با انواع آرام بند ها و مدل های مختلف این محصول آشنا شدیم؛ حالا نوبت به معرفی چند نمونه از بهترین های بازار متناسب با نیازهای شما است. 

در ادامه با چی بگیر همراه باشید تا چند مدل جک آرام بند به شما معرفی کنم که می توانید از همین جا، با بهترین قیمت برای خرید خود اقدام نمایید!

جک آرام بند ریوبی  مدل S8803

برند ریبوی، یکی از معتبر ترین شرکت های تولید این دستگاه است که مدل S8803 از انواع محبوب و پرفروش آن است. این دستگاه، بسیار مقاوم بوده و نصب آن راحت است. 



ابعاد
30*15*10
وزن
1.5کیلوگرم
حداکثر وزن درب
65کیلوگرم

جک آرام بند ان اچ ان مدل 351

برند NHN یکی از برند های قوی ژاپنی در این زمینه است که محصولات تولیدی آنها بسیار مقاوم و باکیفیت می باشد. این مدل آرام برند، برای درب های چوبی و وزن های نسبتا سبک پیشنهاد می شود.



ابعاد
27*9*5
وزن تقریبی
1کیلوگرم
حداکثر ضخامت درب
10سانتی متر
حداکثر وزن درب
20 تا 40 کیلوگرم

جک آرام بند ان اچ ان مدل 83

آرام بند ان اچ ان مدل 83 نیز یکی دیگر از محصولات این شرکت است که نمره 4 بوده و برای درب های سنگین تر نسبت به مدل قبل مناسب است. این محصول، از انواع سه زمانه و قدرتمند بوده که طول عمر بالا و عملکرد فوق العاده ای دارد. این محصول، برای انواع درب های چوبی و فلزی مناسب است.



ابعاد
33*10*6
وزن
1.8کیلوگرم
حداکثر وزن درب
40 تا 80کیلوگرم

جک آرام بند فاتلس مدل D86

فاتلس نیز، از دیگر برند های معتبر و محبوب در بین تولیدکنندگان آرام بند ها است. مدل D86 یکی از محصولات مقاوم و البته ضدحریق است که برای درب های فلزی بسیار پیشنهاد می شود. 



ابعاد
30*6*5
وزن
1.3کیلوگرم
حداکثر وزن درب
80کیلوگرم

جک آرام بند مدل D 86 S

از دیگر محصولات شرکت فاتلس که مدل سه زمانه و مناسب برای درب های مجهز به قفل برقی است. این محصول مقاومت بسیار بالایی داشته و ضد حریق است. زاویه ایست درب و همچنین فشار نهایی در مرحله سوم، قابل تنظیم است. این محصول برای انواع درب ها اعم از چوبی و فلزی مناسب و ایده آل است.



ابعاد
28*5*4
وزن1.2کیلوگرم
حداکثر وزن درب
90کیلوگرم

جک آرام بند کینگ کد 2 40-65

آرام بند کینگ، محصولی از این برند کره ای که مدل 65-40-2 آن، از نوع دو زمانه است. این محصول بسیار باکیفیت بوده و متناسب با انواع درب های مختلف مانند چوبی، ،UPVC ، شیشه ای و... مناسب است. از دیگر ویژگی های این محصول می توان به ضدحریق بودن آن نیز اشاره کرد.



ابعاد
7*4*17
وزن
1.2کیلوگرم
حداکثر وزن درب
60 کیلوگرم


جک آرام بند روستیک مدل 120kg

روستیک، از مقاوم های بازار است! این محصول، در برابر خوردگی، ضربه و زنگ زدگی بسیار مقاوم است. نمره این آرام بند نسبت به دیگر محصولات معرفی شده بالاتر است و برای درب های سنگین تر چوبی و فلزی، بسیار مناسب است.



ابعاد
24*8*8
وزن
2.4کیلوگرم
حداکثر وزن درب
120کیلوگرم

معرفی انواع آرام بند درب:

این دستگاه، از لحاظ ظاهری، عملکرد و وزن، به دسته های مختلفی تقسیم می شود که در ادامه به تک تک آنها خواهیم پرداخت:

انواع آرام بند از نظر ظاهری

آرام بند ها از لحاظ شکل ظاهری نصب، به دو دسته آشکار و پنهان تقسیم می شوند. نوع آشکار آن نوع رایج این محصول است که روی بدنه بیرونی درب نصب می شود. نوع پنهان ممکن است داخل لولای درب، داخل چارچوب یا فریم یا زیر درب نصب شود.

انواع آرام بند از نظر عملکرد یا مکانیزم

آرام بند ها معمولا از نظر عملکرد به سه دسته کلی تقسیم بندی می شوند:

آرام بند تک سرعته یا تک زمانه:

این مدل، کمتر مورد استفاده قرار گرفته و معمولا برای درب های خیلی سبک مانند درب توری یا درب کانکس مورد استفاده قرار می گیرد.

آرام بند دو زمانه یا دو سرعته:

رایج ترین نوع آرام بند، نوع دو زمانه آن است که برای انواع مختلف درب ها مورد استفاده قرار می گیرد. آرام بند درب شیشه ای، آرام بند درب آهنی، آرام بند درب چوبی، آرام بند درب ورودی ساختمان های مختلف اداری و مسکونی و انواع دیگر با قفل های معمولی، اکثرا از نوع آرام بند دو زمانه هستند. عملکرد این مدل به صورت دو زمانه است. به این صورت که بعد از رها کردن درب، تا یک زاویه معین و قابل تنظیم درب با سرعت بسته شده و پس از توقف کوتاه، مجدد به حرکت خود ادامه داده تا بسته شود.

آرام بند درب سه زمانه:

این نوع ارام بند ها معمولا برای درب هایی که دارای قفل هوشمند و برقی هستند استفاده می شود. اگر دقت کرده باشید، درب هایی که دارای قفل برقی هستند، به سختی بسته می شوند و نیاز به فشار دارند. در سالهای گذشته، برای این درب ها از آرام بند دوزمانه استفاده می شد. اما مشکلاتی را نیز به دنبال داشت. مثلا یکی درمیان، درب را نمی بست. یا اینکه قدرت فشار آن را زیاد می کردند که باعث بسته شدن درب با فشار زیاد و ایجاد صدا می شد. همچنین ممکن بود درب هایی که روی آن ها شیشه کار شده، دچار ترک خوردگی شیشه و یا شکستگی شوند. اما با روی کار آمدن مدل سه زمانه آرام بند، این مشکل به کلی برطرف شد. عملکرد این آرام بند به این صورت است که ابتدا درب تا زاویه ای مشخص و قابل تنظیم با سرعت حرکت کرده(مانند دوزمانه) سپس یک توقف، مجدد حرکت تا چفت شدن و در نهایت، یک فشار نهایی برای بستن درب!

انواع آرام بند از نظر وزن

در این جا، منظور از وزن، وزن دربی است که آرام بند روی آن نصب می شود. دانستن وزن دربی که می خواهید روی آن آرام بند نصب کنید، بسیار حیاتی و مهم است؛ چرا که تاثیر زیادی در عملکرد آرام بند خواهد داشت. چنانچه گزینه مناسبی انتخاب نشود، ممکن است آرام بند شما به درستی عمل نکرده و هزینه ای که کرده اید، بیهوده باشد! 

به هرحال از نظر وزنی، آرام بند ها به 7 شماره مختلف تقسیم بندی می شوند. نمره 1 تا 7 این دستگاه، در انواع دوزمانه و سه زمانه وجود دارند. یعنی آرام بند دو زمانه شامل 7 نمره و سه زمانه نیز، به همین صورت شامل شماره های یک تا هفت می شود.

پس در مرحله اول باید به نوع قفل و درب فضای مورد نظر توجه کنید و در مرحله بعدی، وزن درب مورد نظرتان را بررسی کنید. انواع شماره های آرام بند ها به صورت زیر می باشد:

شماره
وزن درب
حداکثر عرض درب
1
20kg
75cm
2
40kg
85cm
3
60kg
95cm
4
80kg
110cm
5
100kg
125cm
6
120kg
140cm
7
بالای 120kg
-

برای درب های قدیمی فلزی که شیشه روی آنها کار شده است، چه نوع آرام بندی مناسب است؟

مدل های دوزمانه و شماره 1 یا 2 بسته به سایز و وزن درب مورد نظر شما، گزینه های مناسبی هستند که از مدل های بالا می توانید یکی را انتخاب و خرید نمایید.

برای درب ورودی حیاط از جنس چوب، آرام بند دوزمانه مناسب است یا سه زمانه؟

امروزه درب های بسیار شیک ورودی از جنس چوب ساخته می شوند که معمولا وزن بسیار کمتری نسبت به مدل های فلزی دارند. با توجه به اینکه وزن این درب ها پایین است، اگر قفل آن دستی یا زنجیری باشد، دوزمانه و اگر برقی و دکمه ای باشد، مدل سه زمانه بهترین گزینه است.

سخن پایانی: 

قطعا شما هم هنگام ورود و خروج در بسیاری از فضاهای مختلف مانند ساختمان های مسکونی، اداره جات، فروشگاه ها و... متوجه دستگاهی به نام آرام بند شده اید که در بالا یا پایین درب های ورودی و خروجی نصب شده است. همچنین در برخی از موارد، برایتان پیش آمده است که درب مجهز به جک آرام بند بسته نشده و مجبور شده اید برگردید تا درب را ببندید یا اینکه آنقدر محکم بسته شده است که صدای آن باعث ترسیدن شما شده باشد

مشکلات مشابه، معمولا از عدم آگاهی کافی هنگام خرید آرام بند درب اتفاق می افتد. پس اگر قصد خرید یک آرام بند مناسب برای درب فضای مورد نظر خود را دارید، این مقاله را تا پایان مطالعه کنید. تمامی نکاتی که هنگام خرید آرام بند درب باید رعایت کنید تا محصولی درست و مناسب را انتخاب کنید، در این مقاله ذکر شده است.

آرام بند، دستگاهی بسیار مفید و پرکاربرد، برای فضا هایی است که رفت و آمد بالایی در آن ها وجود دارد. فضاهای اداری، فروشگاه ها، آموزشگاه ها، بیمارستان، هتل و... از فضاهایی هستند که پاخور بسیار بالایی داشته و مدام، درب های ورود و خروج آنها درحال باز و بسته شدن است. پس چه چیز ازین بهتر که این کار به صورت خودکار انجام شود؟ شما به راحتی با نصب یک آرام بند، می توانید در مصرف انرژی نیز صرفه جویی کرده و امنیت مکان مورد نظر خود را افزایش دهید. در این مقاله از سایت چی بگیر، تمامی نکاتی که قبل از خرید آرام بند باید به آن توجه کنید، گفته  شد. حال پس از پایان مطالعه، شما دیگر مشکل و چالشی برای خرید آرام بند نخواهید داشت!

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.