تخت آویز (ننو) :15 مدل آویز تخت سفری باکیفیت و قیمت مناسب

تخت توری درختی، وسیله‌ای ضروری برای کمپینگ در جنگل

کمپینگ در طبیعت از جمله هیجان انگیزترین سفرهایی است که هر شخصی می‌تواند تجربه کند. اگر جزء افرادی هستید که علاقه‌مند به کمپینگ در جنگل هستند، داشتن تخت توری درختی و تخت آویز پایه دار برایتان یک ضرورت محسوب می‌شود. ما در این مقاله از سایت چی بگیر تصمیم گرفته‌ایم که برایتان درباره راهنمای خرید تخت آویز بگوییم. اگر تاکنون نسبت به خرید ننو اقدام نکرده و آشنایی چندانی با انواع آن ندارید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

آشنایی با انواع تخت توری 

همانطور که گفتیم، ننو انواع مختلفی داشته و هر یک دارای کاربردهای متعددی هستند که به شرح زیر است:

تخت آویز خانگی:

این مدل از ننو قابلیت نصب در منازل را دارند.  از آنجایی که از تخت آویز خانگی در منازل استفاده می‌کنند، وزن آن‌ها می‌تواند بیشتر از مدل‌های سفری باشد.

تخت اویز درختی:

معمولاً تخت توری درختی دارای حلقه و سگک‌هایی در طرفین است که قابلیت نصب به روی درخت را دارد. اگر قصد کمپینگ در جنگل را دارید، این مدل از ننو برای شما کاربردی است.

تخت آویز توری:

این مدل از تخت ننو که جزء متداول‌ترین تخت‌های آویز است، از تور مقاوم ساخته شده است. تخت آویز توری به دلیل وزن سبک به شدت مورد پسند و استقبال افراد علاقه‌مند به سفر است.

تخت آویز پارچه ای:

برعکس ننو توری، این مدل از پاچه مقاوم تولید شده و قدری سنگین‌تر از مدل قبلی است. زیبایی تخت آویز پارچه ای به مراتب بیشتر از مدل توری است.

تخت آویز پایه دار:

این مدل از تخته آویز خود دارای پایه بوده و لازم نیست که به تنه درخت نصب و متصل شود. اگر علاقه‌مند به کمپینگ در صحرا و حتی کویر هستید، این مورد انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود.

اگر در انتخاب تخت آویز مردد هستید، توصیه می‌کنیم که از مدل‌های پیشنهادی سایت چی بگیر دیدن فرمایید. موارد زیر جزء باکیفیت‌ترین تخت آویز ارزان محسوب ‌می‌شوند.

مشخصات محصول
ابعاد300*80*2 سانتی متر
وزن350 گرم
جنسپلاستیک
سایر توضیحاتجنس آن از ابریشم مصنوعی است
ابعاد بسته بندی 5*15*25 سانتی متر است
قابلیت تحمل وزن تا 150 کیلوگرم را دارد
قابلیت نصب آسان با گره زدن به دو درخت و پایه
دارای کیف قابلحمل

مشخصات محصول
ابعاد260*140*100 سانتی متر
وزن650 گرم
جنسنایلون
سایر توضیحاتجنس: پارچه شمعی نایلون
قابلیت تحمل وزن تا 120 کیلوگرم
ویژه مناطق جنگلی

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

مشخصات محصول
ابعاد250*80*1 سانتی متر
وزن420 گرم
جنسپلی استر

مشخصات محصولات
ابعاد195*100*5 سانتی متر
وزن900 گرم
جنسپارچه و چوب
سایر توضیحاتدارای تخته در دو طرف جهت راحتی هر چه بیشتر

مشخصات محصول
ابعاد300*120*70 سانتی متر
وزن25000 گرم
جنسکتان

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

مشخصات محصول
ابعاد220*120*50 سانتی متر
وزن3000 گرم
جنسکتان

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

مشخصات محصولات
ابعاد270*140*2 سانتی متر
وزن900 گرم
جنسپلاستیک و پارچه

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

مشخصات محصول
ابعاد290*180*1 سانتی متر
وزن770 گرم
جنسپلی استر
نوعتخت آویز
سایر توضیحاتدو نفره
ظرفیت تحمل وزن تا 220 کیلوگرم
قابلیت آویزان کردن از دو درخت و پایه

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

مشخصات محصول
ابعاد200*80*5 سانتی متر
وزن195 گرم
چنسپلاستیک

مشخصات محصول
ابعاد280*110*5 سانتی متر
وزن1300 گرم
جنسپارچه و چوب
سایر توضیحاتابعاد کلی 120*280 سانتی متر
قابلیت تحمل وزن تا 120 کیلوگرم
بافت چند لایه در طرفین طولی تور دارد.

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

مشخصات محصول
ابعاد350*180*180 سانتی متر
وزن1090 گرم
جنسپارچه و پلی استر
سایر توضیحاتقابلیت نصب آسان
مناسب برای دو نفر
ماندگاری بالا

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

مشخصات محصول
ابعاد300*120*1 سانتی متر
وزن500 گرم
جنسپارچه و پلی استر
سایر توضیحاتدارای یک کیف از جنس جاجیم است که برای حمل آسان مورد استفاده قرار می گیرد.
دارای دو حلقه در دو سر تور برای نصب آسان
تحمل وزن تا 120 کیلوگرم
دارای بافت تور در دو طرفین طولی برای استحکام بیشتر

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

مشخصات محصول
ابعاد2*148*290 سانتی متر
وزن750 گرم
جنسپلاستیک
نوعیک نفره
سایر توضیحاتجنس پلی استر و ضدپارگی
طناب پلی استر
دارای سگک های آهنی

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

مشخصات محصول
ابعاد300*150*1 سانتی متر
وزن300 گرم
جنسپلی استر
سایر توضیحاتسبک
کم‌جا
تحمل وزن تا 100 کیلوگرم
مسافرتی

مشخصات محصول
ابعاد260*80*260 سانتی متر
وزن600 گرم
جنسپارچه

چرا باید ننو و تخت آویز درختی بخریم؟

دلایل متعددی وجود دارد که شما را به سمت خرید تخت آویز سوق می‌دهد. این دلایل در واقع مزایای مختلف و منحصر به فردی هستند که انواع تخت آویز دارند. موارد زیر از جمله مهمترین مزایا و لایل خرید ننو محسوب می‌شوند که عبارت‌اند از:

کاربرد بالای تخت آویز

اشتباه نکنید، تخت آویز تنها برای کمپینگ و مسافرت‌های چندین و چند روزه در طبیعت کاربرد ندارد. شما می‌توانید از ننو در حیاط خانه، بالکن، ایوان و حتی در محل دلخواه خود استفاده کنید و نهایت آرامش به روی تخت معلق و تاب دار خود به استراحت بپردازید.

تخت آویز پایه دار مورد پسند کودکان

اگر صاحب فرزند بازیگوشی هستید که حتی برای چند دقیقه هم آرام نمی‌گیرد، کافی است تخت آویز خانگی خریداری کنید. این تخت چون در حال نوسان و  صورت معلق بوده، مورد پسند کودکان است. با خرید ننو خانگی می‌توانید فرزند بازیگوش خود را به استراحت تشویق کنید.

قابلیت حمل آسان

خوشبختانه انواع تخت آویز بسیار سبک وزن هستند. شما نمی‌توانید تختتان و یا تعدادی رخت خواب در طول سفر و کمپینگ با خود به همراه داشته باشید، نهایتاً می‌توانید از کیسه خواب و تخت آویز سفری استفاده کنید. این مدل از آویز تخت بسیار سبک وزن هستند و لازم نیست که زحمت زیادی برای حمل آن‌ها متحمل شوید.

قیمت تخت آویز به صرفه اس

از طرفی تخت آویز درختی و پایه دار از نظر هزینه و قیمت نیز مقرون به صرفه هستند. لازم به ذکر است که انواع تخت آویز با توجه به کیفیتی که دارند، دارای طول عمر مطلوبی بوده و تا مدت‌ها دغدغه خواب راحت در مسافرت را ندارید.

افزایش ایمنی به هنگام خواب

همانطور که می‌دانید ننو به صورتی است که در ارتفاع نسبتاً بالایی نصب می‌شود. با این شرایط دیگر نگران نیش حشرات روی زمی نخواهید بود و بدون هیچ گونه مزاحمتی می‌توانید به استراحت بپردازید. البته انواع تخت آویز دارای مقاومت بالایی داشته و امکان پاره شدن و سقوط شما از روی آن‌ها وجود ندارد.

مواردی که برایتان شرح دادیم بخشی از دلایلی هستند که شما را  به خرید تخت آویز سفری تشویق می‌کنند. در ادامه برایتان انواع مدل های ننو را شرح داده و معرفی می‌کنیم تا متناسب با نیاز خود بهترین گزینه ممکن را انتخاب و خریداری کنید.

 قبل از خرید تخت اویز درختی به چه نکاتی دقت کنیم؟

قیمت و خرید تخت آویز خانگی و تخت آویز پایه دار

موارد زیر از جمله فاکتورهای مهمی هستند که به شما عزیزان در زمینه خرید بهترین و باکیفیت‌ترین تخت آویز کمک می‌کنند. این موارد عبارت‌اند از:

هدف خرید شما از تخت آویز سفری چیست؟

قبل از خرید باید مشخص کنید که به چه منظور ننو خریداری می‌کنید؟ اگر فصد کمپینگ و مسافرت دارید، تخت آویز سفری مورد نیاز شما است. شما می‌توانید با توجه به هدفتان نوع کاربرد انواع ننو را مشخص کرده و سپس اقدام به خرید کنید.

  • توجه به جنس تخت آویز: یک تخت آویز درختی باکیفیت باید از متریال درجه یک تولید شده باشد. به عنوان مثال اگر انتخاب شما تخت آویز توری است باید جنس تور را مورد بررسی قرار داده و پس از کسب اطمینان از کیفیت کالا برای خرید آن اقدام کنید. اگر انتاب شما تخت آویز پارچه‌ای است به انتخاب جنس پارچه توجه داشته باشید.
  • ظرفیت تحمل وزن: هر تخت آویز درختی قابلیت تحمل وزن خاصی را دارد. اکثر تخت آویز قابلیت تحمل وزن تا 100 کیلوگرم را دارند. شما عزیزان باید متناسب با وزن خود تخت آویز پارچه ای یا توری خریداری کنید.
  • محدودیت نفرات: برخی از آویز تخت به گونه ای هستند که به صورت تک نفره مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما برخی از تخت آویز سفری به صورت دو نفره بوده و قابلیت تحمل وزن تا حداکثر 200 کیلوگرم را دارند.
  • وزن تخت آویز: به هنگام خرید بهتر است که به وزن تخت آویز دقت کنید. مسلماً وزن تخت آویز پایه دار نسبتاً سنگین‌تر از مدل تخت آویز درختی است. تخت های آویزی که سنگین وزن هستند برای استفاده در منازل و خانه باغ‌ها مناسب‌تر هستند.
  • ابعاد و اندازه ننو: حتماً قبل از ثبت نهایی محصول برای خرید انواع ننو، ابعاد و اندازه آن را چک کنید. بهتر است که اندازه تخت آویز درختی کاملاً استاندارد و ارگونومیک باشد تا به راحتی قادر به استراحت روی آن باشید.
  • قابلیت نصب و حمل آسان: یک تخت آویزی سفری در درجه اول باید قابلیت حمل آسان داشته و از طرفی به راحتی نصب شده و جمع ‌شود. اکثر تخت آویز دو نفره و تک نفره دارای کیف خاص به منظور حمل آسان هستند. حتماً این مورد را به هنگام خرید در نظر داشته باشید.

برای افزایش طول عمر تخت توری درختی چه اقداماتی لازم است؟

به هیچ عنوان تخت آویز حرارتی را در معرض حرارت آتش قرار ندهید، از طرفی توصیه می‌کنیم که از قراردادن تخت ننویی در مقابل نور مستقیم خورشید پرهیز کنید، زیرا منجر به کاهش طول عمر آن می‌شود.

آیا تخت آویز پایه دار قابلیت شستشو  دارد؟

بله، شما می‌توانید به صورت دستی تخت آویز سفری را بشویید. البته توصیه می‌کنیم که پس از بازگشت از سفر برای شستن آن اقدام کنید و تا از خشک شدن آن به صورت کامل مطمئن نشده‌اید در کیف حمل قرار ندهید؛ زیرا نم و رطوبت منجر به پوسیدگی و خرابی تخت آویز می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت چی بگیر به شرح مفصل برایتان درباره انواع تخت آویز سفری گفتیم. اگر جزء علاقه‌مندان به کمپینگ و مسافرت‌های چند روزه باشید، می‌توانید تجهیزات مورد نیاز خود را در سایت چی بگیر بیابید. اگر تجهیزات خاص دیگری نیاز دارید می‌توانید در قالب کامنت برایمان ذکر کنید تا برایتان درباره راهنمای خرید آن نوشته و بهترین‌ها را معرفی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
تجهیزات جانبی سفر و کمپینگ قیمت انواع تجهیزات جانبی سفر و کمپینگ