تشک بازی: خرید و قیمت تشک بازی و پلی جیم نوزاد

راهنمای خرید تشک بازی کودک نوزاد

ممکن است در هنگام خرید سیسمونی به فکر تهیه تشک بازی بچه نباشید اما به عنوان وسیله بازی و سرگرمی انتخاب مناسبی است. تشک بازی نوزاد فضای امنی برای بازی کودک دلبندتان فراهم می‌کند و بدون این که نگران باشید برای مدتی آنجا سرگرم می‌شود. تشک بازی نوزاد از بدو تولد تا 2 الی 3 سالگی قابلیت استفاده دارد و باعث تقویت خلاقیت کودک می‌شود. اگر قصد خرید لوازم سیسمونی دارید و یا برای نوزادتان می‌خواهید وسایل بازی تهیه کنید، تا پایان این مقاله در سایت چی بگیر همراه ما باشید تا اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهیم.

مزایای استفاده از تشک بازی نوازد

  • راحتی کودک و نوزاد: تشک های بازی قابل حمل، سبک وزن هستند و به راحتی جمع می شوند. می توانید آن را در پارک یا حتی در خانه دوستتان راه اندازی کنید تا کودک را مشغول و شاد نگه دارید.
  • فضای امن : بافت نرم تشک به نوزاد شما کمک می کند احساس امنیت کند. کودک شما می تواند غلت زدن و نشستن دور از سطوح سخت را تمرین کند. 
  • آزادی حرکت برای بچه ها: تشک بازی فضای بیشتری را نسبت به تخت کودک دارد. این امر به کودک اجازه می‌دهد با آزادی بیشتری لگد بزند، غلت بزنند و ورزش کنند. این آزادی حرکت به آنها استقلال می دهد تا انتخاب های خود را انجام دهند. 
  • تقویت حس لامسه: پلی جیم کودک از پارچه، پلاستیک، اسباب بازی های نرم و بافت های مختلف برای تشویق نوزادان به لمس و کاوش استفاده می کنند. نوزادان کنجکاو هستند و حس لامسه آنها راه مهمی برای تعامل آنها با جهان است.
  • رشد شناختی در کودکان : در تشک بازی،  همیشه چیزی وجود دارد که توجه کودکان را جلب کند. و کودک شما را هوشیار تر کند. مهارت های حرکتی
  • یک نقطه عطف رشد است که کودک شما باید بین سنین 3 تا 5 ماهگی به آن برسد. اسباب‌بازی‌های آویزان کودک شما را تشویق می‌کنند تا آنها را در دست بگیرد و لمس کند.
  • هماهنگی دست و چشم: مدتی طول می کشد تا نوزاد شما هماهنگی دست و چشم را ایجاد کند. تشک بازی این هماهنگی را تقویت می کند زیرا همیشه چیز متفاوتی برای تعامل وجود دارد.
  • رشد عضلات کودک: کودک شما باید قبل از اینکه بچرخد، بنشیند، بخزد و راه برود، این عضلات را رشد دهد. تشک بازی با ایجاد فضایی راحت به کودک شما کمک می‌کند بتواند روی شکم خود بماند و حرکات گسترده ای را برای تعامل با اسباب بازی ها انجام دهد.

پلی جیم نوزاد برای گروه سنی مختلف تولید شده و تنوع آن در بازار زیاد است. برای آشنایی بیشتر ما 12 نمونه از جدید‌ترین مدل تشک بازی نوزاد را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم تا با آگاهی و اطلاعات بیشتر تصمیم به خرید بگیرید.

مشخصات
ابعاد85*85*11 سانتی‌متر
وزن2 کیلوگرم
رده سنیبدو تولد تا 24 ماهگی
جنسپولیشی
ویژگی‌های نظافتیقابلیت شستشو
رنگکرم - صورتی روشن - آبی آسمانی

مشخصات
ابعاد64*15*77 سانتی‌متر
وزن2 کیلوگرم
رده سنیبدو تولد تا 24 ماهگی
جنسپارچه
رنگآبی - صورتی - کرم - طوسی

مشخصات
ابعاد77*55*4 سانتی‌متر
وزن620 گرم
رده سنیبدو تولد تا 24 ماهگی
جنسپارچه
ویژگی‌های نظافتیقابلیت شستشو
سایر توضیحاتاین تشک کودک دارای عروسک‌های آویزان و دستگیره با قابلیت جداسازی است
رنگچند رنگ

مشخصات
ابعاد87*66*58 سانتی‌متر
وزن3 کیلوگرم
رده سنیبدو تولد تا 24 ماهگی
جنسپولیشی
ویژگی‌های نظافتیقابلیت شستشو
رنگآبی - صورتی - طوسی - آبی روشن

مشخصات
ابعاد80*80*50 سانتی‌متر
وزن2 کیلوگرم
رده سنیبدو تولد تا 24 ماهگی
جنس پارچه
رنگقرمز - آبی - صورتی - بنفش - فیروزه‌ای - کرم - طوسی - سرخابی - آبی متالیک - طوسی تیره

مشخصات
ابعاد65*65*50 سانتی‌متر
وزن0.7 کیلوگرم
رده سنیبدو تولد تا 36 ماهگی
جنسپلاستیک
ویژگی‌های نظافتیقابلیت شستشو
سایر توضیحاتاین تشک بازی سرگرمی بسیار عالی برای کودکان نوپا تا 3 سال است
برای هدیه انتخابی مناسبی است
رنگسبز - چند رنگ

مشخصات
ابعاد80*50*60 سانتی‌متر
وزن3 کیلوگرم
رده سنیبدو تولد تا 36 ماهگی
جنسپولیشی
قابلیت‌های صوتیموزیکال
ویژگی‌های نظافتیقابلیت شستشو
رنگصورتی

مشخصات
ابعاد52*70*94 سانتی‌متر
وزن800 گرم
رده سنیبدو تولد تا 24 ماهگی
جنسپلاستیک
قابلیت‌های صوتیموزیکال
ویژگی‌های نظافتیقابلیت شستشو
سایر توضیحاتدارای 4 عروسک متنوع حلقه‌دار جهت آویزان شدن به پایه‌ها
دارای آینه
دارای پیانو به ابعاد 42.5* 23 سانتی‌متر
رنگچند رنگ

مشخصات
ابعاد55*67*90 سانتی‌متر
وزن1.2 کیلوگرم
رده سنیبدو تولد تا 12 ماهگی
جنسچوب
ویژگی‌های نظافتیقابلیت شستشو
سایر توضیحاتجنس بالشتک و تشک نخ پنبه
دارای سه عروسک آویز قابل شستشو
قسمت چوبی این وسیله قابلیت جمع‌شوندگی داشته و حمل آن آسان است
رنگطوسی روشن

مشخصات
ابعاد33*33*10 سانتی‌متر
وزن0.4 کیلوگرم
رده سنی12 ماه و بالاتر
جنسفوم
ویژگی‌های نظافتیقابلیت شستشو
سایر توضیحاتنرو و سازگار با پوست حساس کودک
مقاوم در برابر مواد شوینده اسیدی و شیمیایی
قابلیت جداشدن اشکال حیوانات از صفحات رنگی فومی
مقاوم در برابر نفوذ آب و رطوبت
بسته‌بندی به عنوان ساک دستی جهت جابه‌جایی و حمل آسان
رنگچند رنگ

مشخصات
ابعاد33*33*10 سانتی‌متر
وزن0.5 کیلوگرم
رده سنی12 ماه و بالاتر
جنسفوم
ویژگی‌های نظافتیقابلیت شستشو
سایر توضیحاتضربه‌پذیری بالای تشک جهت ایمن سازی سطوح بازی
امکان جا‌به‌جایی و قفل شدن از هر طرف
هدف از طراحی این تشک جهت شناخت اشکال و محرک بینایی است
رنگچند رنگ

مشخصات
ابعاد28*7*6 سانتی‌متر
وزن0.5 کیلوگرم
ظرفیت وزنی35 کیلوگرم
جنسپی وی سی
سایر توضیحاتدر صورتی که آب و مواد غذایی روی تشک ریخته نشود، به عنوان تشک خواب قابلیت استفاده دارد
رنگصورتی


در ادامه بخوانید : استخر بادی بچه گانه: قیمت و خرید 20 مدل استخر بادی کودک (ارزان ترین)

معیارهای چی بگیر برای خرید پلی جیم کودک

راهنمای کامل خرید تشک بازی نوزاد

قبل از خرید تشک بازی کودک لازم است نکاتی در مورد آن بدانید تا با اطلاعات کافی برای خرید اقدام کنید. در ادامه به بررسی چند مورد مهم می‌پردازیم.

جنس تشک بچه گانه فانتزی

هنگام خرید تشک بازی کودک جنس با کیفیت انتخاب کنید. تهیه مدل با دوام این امکان را فراهم می‌کند که تشک بازی برای فرزند بعدی قابل استفاده باشد. مدل انتخابی‌تان باید فاقد مواد سمی بوده و همچنین پلاستیک به کار رفته در آن نباید قابلیت اشتعال داشته باشد در غیر این صورت استفاده از آن خطرناک بوده و بازی با آن سلامت کودکتان را به خطر می‌اندازد.

پلی جیم کودک باید ضد حساسیت باشد

در هنگام خرید تشک بازی کودک حتما به جنس الیاف آن توجه کنید. تشک بازی تولید شده از الیاف طبیعی ضد حساسیت بوده و آسیبی به پوست کودک دلبندتان وارد نمی‌کند. توصیه می‌کنیم تشک بازی ای را انتخاب کنید که فاقد مواد مضر بوده و ایجاد خارش و حساسیت نکند.

ضد آب بودن تشک بازی بچه

همه تشک‌ های بازی به راحتی تمیز می‌شوند، اما تشک‌ بازی ضد آب برای (کودکان مبتلا به ریفلاکس) بهتر عمل می‌کند. تشک های بازی پارچه‌ای نرم و راحت هستند، اما نیاز به شستشوی مکرر دارند.



برای راحتی کارتان بهتر است تشک نوزاد ضد آب تهیه کنید چرا که می‌توانید نوشیدنی و مواد غذایی را به کمک یک دستمال مرطوب تمیز کنید.

طرح و رنگ تشک بازی نوزاد موزیکال

قیمت و خرید پلی جیم نوزاد

استفاده از طرح‌های کودکانه مانند تصاویر حیوانات، میوه‌ها و اعداد موجب یادگیری نوزاد عزیزتان حین انجام بازی می‌شود. انتخاب تشک بازی نوزاد با رنگ‌های متنوع و روشن اشتیاق کودک را برای انجام بازی روی تشک افزایش می‌دهد.

قیمت تشک بازی نوزاد

قیمت تشک بازی نوزاد به عواملی چون ابعاد، جنس، دوام و... بستگی دارد. بعضی از مدل‌ها دارای امکانات جانبی بوده که باعث بالا رفتن قیمت محصول می‌شود. به عنوان مثال تشک بازی موزیکال در مقایسه با تشک بازی معمولی گران‌تر است. توجه داشته باشید که تشک بازی نوزاد ارزان کیفیت و دوام کافی را نخواهد داشت. برای خرید تشک بازی بچه با کیفیت نمونه‌های معرفی شده بالا را مشاهده و ارزیابی کرده و بعد تصمیم به انتخاب آن بگیرید.

سوالات مهم در زمینه خرید تشک بازی نوزاد

نحوه شستشوی تشک بازی کودک چگونه است؟

نحوه شستشوی پلی جیم نوزاد به نوع تشک بستگی دارد. بعضی مدل‌ها قابلیت تاشوندگی دارند و می‌توان آن‌ها را داخل ماشین لباسشویی شستشو داد. بعضی دیگر در صورت تا شدن کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهند و شستشوی آن‌ها به صورت دستی است. 

نوازدان در چه سنی می‌توانند از تشک بازی استفاده کنند؟

بهترین زمان بازی با تشک بازی از سه یا چهار ماهگی آغاز می‌شود چرا که کودک شما در آن سن توجه بیشتری به محیط اطراف خود نشان می‌دهد. بعضی مدل‌های تشک بازی نوزاد طوری طراحی شده‌اند که تا 3 سالگی قابلیت استفاده دارند.

آیا پلی جیم فوم برای کودکان مناسب است؟

شما می توانید بسیاری از تشک های بازی کودک را پیدا کنید که از فوم ساخته شده اند که باعث می شود تشک بسیار نرم و راحت باشد. با این حال، بیشتر نوزادان تمایل دارند همه چیز را بجوند، بنابراین، عواقب جویدن یک تکه از آن کف توسط کودک را تصور کنید، که یک خطر قطعی خفگی است. تشک های بازی فوم برای کودکان بزرگتر مناسب است.

پلی جیم موزیکال برای کودکان مناسب است؟

تولیدکنندگان در طراحی های خود بسیار خلاق شده اند. تشک های نوزادی وجود دارد که حتی اجزای موزیکال نیز روی آن ها نصب شده است. وقتی کودک قسمت خاصی از تشک را فشار می دهد، موسیقی پخش می شود. برخی از آنها آینه و سایر وسایل آویزان جذاب دارند، بنابراین بسیار مهم است که قبل از خرید اجزا تشک را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ یک از آنها منبع آسیب به کودک نیستند.

سخن پایانی

ما در سایت چی بگیر انواع جیم نوزاد را معرفی کرده و از مزایای استفاده آن گفتیم. در ادامه چند نمونه از جدید‌ترین مدل تشک بازی نوزاد را ارائه دادیم و به بررسی نکات مهم قبل از خرید پرداختیم. امیدواریم مطالب این صفحه برای خرید تشک بازی کودک مفید واقع شده باشد. در صورتی که تجربه استفاده از تشک بازی بچه را دارید مشتاق شنیدن نظراتتان هستیم. لطفا پیشنهاد‌ها و انتقاداتتان را با ما در میان گذاشته و مطالب این صفحه را برای علاقه‌مندان بفرستید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.