راهنمای خرید و قیمت بهترین متر لیزری (بوش، رونیکس، لایکا)

راهنمای خرید بهترین متر لیزری

معمولا برای اندازه‌گیری مسافت و متراژ بین دو یا چند نقطه از یک زمین، یک ساختمان یا یک اتاق ترجیح می‌دهید با استفاده از یک نوار متر معمولی و با کمک یک نفر دیگر این پروسه را انجام دهید یا این‌که ترجیح می‌دهید به کمک یک ابزار ساده اما حرفه‌ای به نام متر لیزری و با فشردن یک دکمه، تمامی متراژ های مورد نظرتان را به‌طور دقیق اندازه‌گیری کنید؟ اگر راه ساده و دقیق را انتخاب می‌کنید، تا انتهای این مقاله از وب سایت چی بگیر با ما همراه باشید. تا یک راهنمای جامع و کامل در مورد نحوه کار این ابزار حرفه‌ای و نکات مهم هنگام خرید بهترین متر لیزری را به شما ارائه دهیم.

متر لیزری چیست؟

در یک کلام می‌توان گفت متر لیزری یک ابزار فوق العاده کاربردی، جایگزین تمامی متر های پارچه‌ای فلزی نوار متر و چرخ متر ها برای اندازه گیری های کوچک و بزرگ در صنایع و مشاغل مختلف است. از کارهایی مانند نقشه برداری، معماری، نجاری و... گرفته تا امور کوچک خانگی، همه و همه تنها با استفاده از یک متر لیزری و فشردن یک دکمه امکان پذیر است. فقط کافی‌است تا محل مورد نظر را نشانه گیری کرده و دکمه دستگاه را فشار دهید تا در سریع ترین زمان ممکن و با بالاترین دقت، متراژ محل مورد نظرتان را تحویل بگیرید.

مزایای استفاده از انواع متر لیزری

استفاده از این ابزار مزایای بی شماری دارد که در این قسمـت چند نمونه از مهمترین ویژگیی ها و مزایای استفاده از آن را معرفی ‌می‌کنیم:

  • سرعت و دقت بسیار بالا: این دستگاه پالس نور را به یک سطح خاص پرتاب می‌کند و زمان رسیدن نور را محاسبه می‌کند. در نتیجه با یک الگوریتم محاسباتی، اندازه گیری و سرعت حتی در فواصل بسیار طولانی بسیار بالا و دقیق است
    گزینه های مختلف محاسبات: این دستگاه علاوه بر اندازه گیری های خطی بین دو نقطه، قابلیت انجام محاسباتی مانند جمع، تفریق، محاسبه حجم، مساحت و... دارند و می‌توان چندین کار را در لحظه و به کمک چند دکمه ساده انجام داد
    اندازه گیری بدون محدودیت: علاوه بر محاسبات طولی و عرضی، شما می‌توانید به راحتی در ارتفاعاتی مانند سقف تا کف هم متراژ های مورد نظرتان را به دست بیاورید. این دستگاه  هیچ محدودیتی در سمت و سو نداشته و هر نقطه ای را با هر جهتی می‌توانید محاسبه کنید
    بی نیاز از کمک: معمولا در فواصل نسبتا طولانی برای استفاده از متر های چرخی و نواری، نیاز به یک شخص دیگر برای جمع یا باز کردن متر، خوانش و نگهداشتن آن وجود دارد که این مشکل، با استفاده از بهترین متر لیزری حل شده و فقط یک نفر، به راحتی می‌تواند کار دو یا چند نفر را انجام دهد
     
    ابعاد کوچک و حمل آسان: این دستگاه از تکنولوژی پیشرفته ای تشکیل شده و ابعاد بسیار کوچکی دارد. به همین ترتیب حمل و استفاده از آن بسیار آسان است.

در ادامه نیز چند مدل دستگاه کاربردی و مناسب را به شما معرفی می‌کنیم تا کار را برایتان آسان و آسان تر ساخته و بهترین گزینه های موجود در بازار را پیش رویتان قرار دهیم تا از بین آن ها خرید خود را نهایی کنید.

متر لیزری لایکا مدل D2 New



برد
100 متر
باتری
2 عدد نیم قلم
دقت
1.5±
سایر امکانات
مجهز به بلوتوث و قابلیت اتصال به تلفن همراه

متر لیزری رونیکس مدل RH-9353



برد
100متر
باتری
3 عدد باتری AAA Alkaline
دقت
-+ 2 میلیمتر
سایر امکانات
قابلیت اندازه گیری مستمر جهت محاسبه جابجایی - قابلیت محاسبه و عملیات جمع و تفریق و... - اندازه گیری حجم و محاسبه ارتفاع - اندازه گیری شیب و مناسب برای امور عمرانی و معماری

متر لیزری شیائومی مدل Smart hoto



برد
30 متر
باتری
دارای باتری داخلی شارژی
دقت
+- 5 میلی متر
سایر امکانات
مجهز به بلوتوث و قابلیت اتصال به تلفن همراه - قابلیت اندازه گیری مسافت طول، پیوسته، اعمال جمع و تفریق - اندازه گیری مساحت و حجم

متر لیزری بوش مدل GLM 500



برد
50 متر
باتری
دو عدد باتری AAA
دقت
+- 1.5 میلیمتر
سایر امکانات
مناسب برای کار در شرایط جوی مختلف - صفحه نمایش رنگی و کیفیت بالا

متر لیزری لامویوم مدل V-55



ابعاد۱۱x۵x۲.۵ سانتی‌متر
وزن۰.۰۹ کیلوگرم
برد40 متر
دقت1
ویژگی هامقاوم در برارب گرد و خاک
خاموش شدن اتوماتیک
اقلام همراهکیف برزنتی/ بند/ کاتالوگ

متر لیزری باس مدل NEW_2022_BS80



ابعاد۱۱x۵x۳ سانتی‌متر
وزن۰.۱ کیلوگرم
برد80 متر
ویژگی هاقابلیت خاموش شدن خودکار
اندازه گیری مساحت
اندازه گیری حجم
واحد اندازه گیری متر/ فوت/ یارد...

متر لیزری سندوی مدل SW-DS100



ابعاد۱۱x۵x۲.۵ سانتی‌متر
برد100 متر
دقت2
ویژگی هاشیب سنج دیجیتال(برای اندازه گیری شیب/ رمپ/لوله...)

متر لیزری آتومن مدل LS5



ابعاد۱.۳x۲.۶x۹.۵ سانتی‌متر
وزن ۰.۰۳۸ کیلوگرم
برد 40 متر
ویژگی هاقابلیت اندازه گیری(حجم/ زاویه/ فاصله/مساحت)
صفحه نمایش 4 خطی

متر لیزری آروا مدل 4667



ابعاد۱۱x۵x۳ سانتی‌متر
وزن۰.۱۲ کیلوگرم
برد80 متر
دقت 2
ویژگی هامقاوم در برابر آب و گرد و خاک
دارای استاندارد IP۵۴
قابلیت خاموش شدن اتوماتیک
قابلیت ذخیره 20 داده اندازه گیری شده

متر لیزری دوربین دار بوش مدل GLM 120 C



ابعاد۶.۴*۲.۸*۱۴.۲ سانتی‌متر
وزن۰.۲۱۰ کیلوگرم
برد120 متر
دقت1.5
ویژگی هادوربین باکیفیت
زاویه سنج دقیق
صفحه نمایش پرنور

کاربردها و امکانات جانبی مختلف متر لیزری

معرفی و قیمت بهترین برند متر لیزری موجود در بازار

معمولا برای مصارف کوچک و خانگی، از مدل های ساده این ابزار استفاده می‌شود که امکانات جانبی به خصوصی نداشته و عمل اندازه گیری و محاسبات را به طور دقیق انجام می‌دهد که بر قیمت متر لیزری تاثیر داشته و از هزینه های شما می‌کاهد. اما برای استفاده های حرفه ای تر و بزرگ تر، مدل های پیشرفته تری از این دستگاه در بازار موجود است که قابلیت های بسیار ویژه ای دارد که در ادامه، به مهمترین و کاربردی ترین این ویژگی ها و امکانات جانبی می‌پردازیم:

قابلیت اتصال متر لیرزی به موبایل

بعضی از مدل های این دستگاه هستند که شما به کمک نرم افزار و بلوتوث یا قابلیت اتصال wi-fi به راحتی می‌توانید آن را به تلفن همراه خود متصل نموده و دیتای جمع آوری شده را روی موبایل مشاهده کنید. همچنین می‌توانید محاسبات لازم را روی موبایل خود به راحتی انجام داده و خروجی بگیرید.

حافظه ذخیره اطلاعات

این ویژگی نیز در برخی از مدل های پیشرفته متر لیزری وجود دارد که به راحتی می‌توانید دیتا و اطلاعات به دست آمده را در دستگاه ذخیره سازی کنید. میزان حافظه با توجه به مدل و قیمت متر لیزری نیز متفاوت است. ابتدا باید نیاز خود را سنجیده و متناسب با میزان حافظه مورد نیازتان اقدام به خرید بهترین متر لیزری نمایید.

قابلیت محاسبه مقادیر مختلف

همانطور که قبل تر اشاره شد، این ابزار معمولا دارای قابلیت های ویژه ای مانند انجام محاسبه جمع، تفریق، محاسبه مساحت و حجم است که کار را برای شما بسیار ساده می‌سازد. فقط کافی است تا فواصل مورد نظرتان را با استفاده از نشانه گیری به دست آورده و سپس مقادیر مورد نظرتان را محاسبه کنید.

متر لیزری دوربین دار

متر لیزری دارای یک صفحه نمایش تمام رنگی و دارای دوربین با کیفیت های مختلف است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد بهترین متر لیزری دوربین دار، شناسایی و محاسبه مسافت های پیچیده، چند وجهی و محیط یاب است که به وسیله آن، به راحتی می‌توانید علاوه بر تصویر برداری و بزرگنمایی تصاویر، فواصل، مساحت و حجم محیط های مختلف را محاسبه نمایید.

اگر نیاز به محاسبه دقیق و سریع حجم های بزرگ، مسافت های طولانی و پیچیده را دارید، این گزینه می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

بند مچی و کیف حمل متر

برخی از کمپانی های ارائه دهنده این دستگاه، یک کیف و یک بند مچی یا بند گردنی برای حمل آسان و سهولت در استفاده به شما ارائه می‌دهند که این گزینه نیز یک پوئن مثبت برای شما به حساب می‌آید. علاوه بر این موارد، استفاده از بند متر لیزری، باعث می‌شود که دستگاه از دست شما رها نشود و در نتیجه یک گزینه برای افزایش ایمنی و طول عمر متر لیزری شما محسوب می‌شود.

راهنمای خرید متر لیزری

متر لیزری چیست و چه کاربردی دارد؟

مدل های مختلفی از متر لیزری در بازار وجود دارند که ممکن است انتخاب و خرید را برای شما گیج کننده و دشوار سازند‌. برند های مختلف تولید کننده و امکانات و کاربرد های متفاوت که هر کدام از این فاکتور ها، خرید را سخت تر و سختر می‌سازد. اما نگران نباشید. در این قسمت از راهنمای خرید متر لیزری، نکات مهمی که هنگام خرید باید به آن ها توجه کنید را به شما معرفی می‌کنیم تا با ذهنی باز و آگاهانه، بهترین گزینه را متناسب با نیاز خود تهیه کنید:

رنج، برد یا دامنه دستگاه

این فاصله، دامنه یا برد است که میزان دقت و قدرت دستگاه را مشخص می‌کند. بهترین متر لیزری، دستگاهی است که قابلیت اندازه گیری حداقل 100 فوت (تقریبا 30 متر) را داشته باشد. قبل از خرید، این فاکتور را مدنظر داشته باشید که قرار است چه فواصلی را محاسبه و اندازه گیری کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

 اگر در کارهای صنعتی و ساختمانی هستید، پیشنهاد می‌کنم دستگاه هایی با برد بالا تهیه کنید. اما اگر فواصل مدنظرتان کم تر و کوچک است، می‌توانید مدل های میان رده و ساده تر این دستگاه را تهیه کنید. چرا که قیمت متر لیزری با برد بالاتر، بیشتر خواهد بود.

دقت متر لیزری

دقت اندازه گیری و محاسبه نیز یکی دیگر از فاکتور های مهم هنگام انتخاب این دستگاه است. چه در استفاده های خانگی و ساده؛ چه در مصارف بزرگ، صنعتی و ساختمانی فاکتور دقت از عوامل تعیین کننده به شمار می‌آید.

دقت متر لیزری می‌تواند به عواملی مانند برد(دامنه)، شرایط جوی (باران، آفتابی، هنگام وزش باد، مه و...) بستگی داشته باشد. در این صورت، این بستگی به نیاز شما دارد که قرار است در شرایط جوی مختلف و فضای باز کار کنید یا این که فقط در فضاهای محدود و سربسته از آن استفاده خواهید کرد. اگر در شرایط آب و هوایی مختلفی می‌خواهید از متر استفاده کنید، بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که از بالاترین میزان دقت برخوردار بوده و مخصوص چنین شرایطی ساخته شده است استفاده کنید.

حالت های مختلف اندازه گیری

برای اندازه گیری مسافت های مختلف در یک فضا، روش ها و حالت های مختلفی وجود دارد که می‌توان محاسبات را انجام داد. همچنین انواع مختل متر لیزری می‌توانند متناسب با یک یا چندین حالت اندازه گیری باشند. پس در مورد حالت های مختلف و قابلیت های این دستگاه  در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشید تا هنگام کار با دستگاه، دچار مشکل نشوید.

این حالت ها ممکن است به صورت خطی و مستقیم، مثلثی، چندوجهی و... باشند. 

مورد استفاده و کارآیی

نیاز خود را بسنجید. آیا قرار است در کارهای پیچیده و چندوجهی اندازه گیری انجام دهید یا فقط قرار است فواصل بین دو نقطه را به دست آورید؟ این سوال مهمی است که باید قبل از خرید بهترین متر لیزری از خود بپرسید. اگر مورد استفاده شما بزرگ و پیچیده است، دستگاهی را باید انتخاب کنید که حالت های مختلف اندازه گیری داشته باشد. و اگرنه، نیازی نیست بهای زیادی بپردازید و کار را برای خودتان دشوار کنید. چرا که با تهیه یک متر لیزری ساده نیز کارتان راه می‌افتد.

صفحه نمایش متر لیزری

سعی کنید دستگاهی انتخاب کنید که صفحه نمایش آن دارای پس زمینه رنگی باشد تا در شرایط نوری مختلف دچار مشکل نشوید. برخی از دستگاه  ها هستند که صفحه نمایش آن ها به صورت دیجیتالی بوده و فاقد بک گراند هستند. موقع خواندن مقادیر زیر نور شدید یا نور خورشید، ممکن است دچار مشکل شوید. پس در ابتدا شرایط و نیاز خود را بررسی کنید و سپس اقدام به خرید نمایید. 

همچنین ابعاد و رزولوشن صفحه نمایش می‌تواند در انتخاب شما تاثیرگذار باشد. متر لیزری با صفحه نمایش بزرگ و رزولوشن بالا می‌تواند به افزایش عملکرد، دقت و سرعت کار شما کمک بسیاری کند.

درجه محافظت و مقاومت دستگاه

معمولا شرکت های سازنده، یک مقیاس کلی برای تعیین میزان مقاومت یا به اصطلاح درجه محافظت دستگاه برای متر لیزری تعریف می‌کنند که می‌تواند بر عملکرد دستگاه تاثیر منفی بگذارد. 

اولین رقم این مقیاس مربوط به استحکام دستگاه بوده و عددی بین 1 تا 7 را نشان می‌دهد. رقم دوم برای تعیین مقاومت دستگاه در برابر آب و رطوبت است و عدد آن بین 1 تا 9 است. هرچقدر این مقادیر بیشتر باشد، میزان مقاومت نیز بالاتر خواهد بود. بسته به شرایطی که می‌خواهید از این دستگاه استفاده کنید، این فاکتور ها را نیز در نظر بگیرید.

حافظه ذخیره اطلاعات

همانطور که قبل تر اشاره کردیم، متر لیزری دارای حافظه ذخیره اطلاعات است که آخرین مقادیر اندازه گیری شده را در خود ذخیره سازی می‌کند. میزان حافظه دستگاه باتوجه به مدل و برند آن می‌تواند متغیر باشد. پس باتوجه به نیازی که دارید، به این گزینه نیز دقت نمایید.

برند متر لیزری

باتوجه به این که این دستگاه از حساسیت بالایی برخوردار بوده و حتما می‌بایستی یک متر لیزری با کیفیت ساخت و پرداخت بالا انتخاب کنید، انتخاب برند مناسب این دستگاه تا حد بسیار زیادی می‌تواند حائز اهمیت باشد. در حال حاضر برند های مختلفی در بازار درحال عرضه این دستگاه هستند که چند نمونه از بهترین ها را در ادامه بایکدیگر مرور می‌کنیم:

متر لیزری بوش

شرکت بوش یک کمپانی بسیار بزرگ و موفق در زمینه تولید لوازم صنعتی، پزشکی، خانگی و ابزارآلات در کشور آلمان بوده که در این سالها توانسته است درصد رضایتمندی بسیار بالایی را از سراسر جهان به خود اختصاص دهد. متر لیزری بوش نیز یکی از ابزار های تولیدی این شرکت است که از کیفیت و دقت بسیار بالایی برخوردار بوده و امروزه طرفداران بسیار زیادی را در سراسر ایران و جهان به خود جلب کرده است.

متر لیزری دیوالت

دیوالت نیز یکی از ابر کمپانی های آمریکایی است که در حوزه تولید لوازم ساختمانی، برقی و صنعتی به نوعی بی رقیب محسوب می‌شود. متر لیزری دیوالت نیز یکی از تولیدات موفق این کمپانی بوده که می‌توان گفت یکی از پرفروش ترین های جهان است.

متر لیزری رونیکس

کمتر کسی است که نام رونیکس را نشنیده باشد! یکی از بهترین ها و محبوب ترین های ابزارآلات صنعتی، برقی، ساختمانی و... در ایران که در این سال ها توانسته است جای پای خود را حتی در سطح بین المللی محکم سازد. مدل های مختلف متر لیزری رونیکس نیز از تولیدات بسیار عالی، بادوام و دقیق است که بین هم صنعت های ایرانی، رقیب ندارد. 

متر لیزری لایکا

کمپانی لایکا (لیکا) نیز یکی از شرکت های موفق آلمانی است که به صورت تخصصی و نیچ در حوزه تولید انواع دوربین، محصولات عکاسی، مسافت یاب های مختلف و متر لیزری فعالیت می‌کند. پس می‌توان نتیجه گرفت که متر لیزری لایکا به صورت تخصصی و متمرکز توسط تکنسین های این شرکت طراحی و تولید شده و جزو بهترین های این بازار محسوب می‌شود.

قیمت متر لیزری

قیمت نیز یکی دیگر از فاکتور هایی است که هنگام خرید هر نوع ابزار و وسیله ای باید به آن توجه کنید. متر لیزری نیز از این قاعده مستثنی نیست! قیمت متر لیزری براساس عوامل مختلفی مانند برند، امکانات جانبی، دقت و دامنه، صفحه نمایش، نوع باتری و... تعیین می‌شود. قبل از خرید دستگاه، ابتدا نیاز های خود را بررسی کرده و سپس تعیین بودجه نمایید تا براساس این دو فاکتور، مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

کدام متر لیزری بهتر است؟

انتخاب بهترین متر لیزری، کاملا بستگی به بودجه، نیاز و درجه سختی کار شما دارد. در این مقاله از سایت چی بگیر تمامی فاکتور ها، امکانات و ویژگی هایی که در انتخاب شما تاثیرگذار هستند را معرفی کردیم تا بتوانید متناسب با نیازتان، بهترین گزینه را انتخاب نمایید. بهترین برند های این حوزه نیز شامل متر لیزری رونیکس، بوش، لایکا و دیوالت هستند که در این مقاله به طور مفصل درباره آن ها صحبت نمودیم.

نحوه کار با متر لیزری چگونه است؟

این دستگاه مدت زمانی که پالس لیزر به نقطه مورد نظر رسیده و به دستگاه بازمی‌گردد را محاسبه می‌کند تا براساس اصل "زمان پرواز" مسافت را به دست آورد. برای کار با این دستگاه، فقط کافی است تا انتهای آن را روی یک سر محل مورد نظرتان قرار داده و دستگاه را به سطح مقابل نشانه بروید. سپس دکمه اندازه گیری را فشار دهید تا فاصله بین این دو نقطه به شما نشان داده شود. 

نحوه کار این دستگاه کاملا شبیه به مدل های نواری و چرخ متر ها است. اما با این تفاوت که به جای متر فیزیکی، از اشعه لیزر در این فرایند استفاده می‌شود. همچنین اگر سطح فیزیکی مانند دیوار، نرده، لوله و... در دسترستان نیست، می‌توانید از محل مورد نظر دستگاه را در دست خود ثابت نگه داشته و دکمه را بزنید.

مترهای لیزری چقدر دقیق هستند؟

اندازه گیری های لیزری در مقایسه با اندازه گیری های دستی و نواری، تا مسافت 200 متر دقیق ترین اندازه گیری به شمار می‌آیند. دقت اندازه گیری متر لیزری ± 3 میلیمتر در هر 90 متر است که این دقت بسیار بالایی در اندازه گیری محسوب می‌شود.

سخن پایانی

متر های لیزری عرضه شده به بازار، جایگزینی بسیار کاربردی و مناسب به جای متر های چرخی و نواری هستند. دلیل آن هم سرعت، دقت و ویژگی های منحصر به فردی است که این ابزار های کوچک و کاربردی دارند. اما باتوجه به تنوع این دستگاه در بازار ممکن است خرید آن برای شما کمی گیج کننده باشد. از همین رو در این مقاله از سایت چی بگیر، سعی کردیم تا یک راهنمای جامع و کامل به شما ارائه دهیم تا متناسب با نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.