هدفون بی سیم: معرفی بهترین هدفون بیسیم در سال 2022

بهترین هدفون بی‌ سیم2022 کدام مدل است؟

قدرت بهترین هدفون بی‌ سیم به لطف پیشرفت در فن‌آوری‌های بلوتوث، حذف نویز، میکروفون و درایور صوتی شگفت‌انگیز است.

هنوز هم ممکن است کیفیت صدا در ایربادها کمی از هدفون‌ سیمی درجه یک کمتر باشد، اما این اختلاف کیفیت نسبت به گذشته کاهش یافته و قابلیت حمل و کاربری هدفون‌ های بی‌ سیم آنها را ویژه و خاص می‌کند. اکثر سازندگان و تولیدکنندگان ابزارهای صوتی حداقل مجموعه‌ای از هدفون‌ های بی‌ سیم را در خط تولید خود دارند، به طوری که هنگام خرید، شما از انتخاب خود مطمئن نخواهید بود و احساس می‌کنید می‌توانستید انتخاب بهتری داشته باشد.

با توجه به طیف گسترده‌ای از مارک‌ها و مدل‌ها مختلف از ایرباد ها و هدفون‌ ها، انتخاب بهترین هدفون‌ بی‌ سیم با توجه به نوع نیازهای شما، می‌تواند کاری دشوار و نیازمند مهارت باشد. اینجاست که تیم چی بگیر با بررسی و آزمایش دائمی جدیدترین هدفون‌ ها به کمک شما آمده و در این گفتار بهترین هدفون‌ بی‌ سیم موجود در بازار را معرفی می‌کنیم.

در این گفتار، برای دوستانی که تازه وارد دنیای هدفون‌ بی‌ سیم شده‌اند، راهنمای خرید مفیدی را ارائه کرده‌ایم که به تشریح تمام مواردی که باید قبل از استفاده از اولین ایربادهای خود در نظر بگیرید، می‌پردازد.

هدفون بلوتوثی سونی مدل WF-1000XM4

ایرباد مدل WF-1000XM4 سونی ( Sony WF-1000XM4)به طور کلی بهترین هدفون‌ بی‌ سیم

جدیدترین هدفون‌ بی‌ سیم واقعی سونی، پکیج کاملی را ارائه می‌دهد، که شامل حذف هوشمند و موثر نویز، کیفیت صدای عالی و مجموعه‌ای از ویژگی‌های مفید است. 

کسانی که با مدل‌های قبلی این شرکت آشنا هستند بلافاصله متوجه خواهند شد که مدل نسل چهارم این هدفون‌ ها دستخوش تغییرات قابل توجهی در طراحی شده و تغییراتی که سونی ایجاد کرده بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

ایرباد ها از نظر زیبایی، ظاهر جذاب‌تری دارند و 10درصد کوچکتر از مدل WF-1000XM4 هستند، در حالی که کیف شارژ آنها نیز بسیار جمع و جورتر است. مدل WF-1000XM4 که توسط یک پردازنده یکپارچه و جدید V1 پشتیبانی می‌شود، از صدای با وضوح بالا از طریق کدک بلوتوث LDAC سونی پشتیبانی می‌کند و بدون توجه به آنچه که به آن گوش می‌دهید، صدای فوق‌العاده‌ای دارند. 

حذف نویز در این ایرباد واقعا چشمگیر است و می‌توان آن را طوری تنظیم کرد که به طور خودکار بر اساس جایی که هستید و کاری که انجام می‌دهید تنظیم شود.

ویژگی‌هایی مانند Speak-to-Chat که به محض تشخیص اصوات، صدای شما را متوقف می‌کند، به ارتقای بیشتر تجربه کاربری نسبت به هر هدفون دیگری در بازار کمک می‌کند و حتی برای افرادی که در زندگی‌شان وابسته به دستیارهای صوتی هستند، دارای پشتیبانی هندزفری از الکسا، سیری و دستیار صوتی گوگل است.

مشخصات اصلی سونی مدل WF-1000XM4
منبع تغذیهاز طریق محفظه شارژ با درگاه USB نوع C و شارژ بی‌سیم Qi
نشانگر ال ای دیدارد
عمر باتری در حالت مکالمه- حداکثر ۵.۵ ساعت حالت مکالمه (روشن بودن حذف نویز) - حداکثر ۶ ساعت حالت مکالمه (خاموش بودن حذف نویز) ساعت
عمر باتری محفظه شارژ24 ساعت
نوع اتصال بی سیم
قابلیت مقاومتیمقاوم در برابر رطوبت و عرق
نوع آهنربانئودیمیومی

هندزفری بی سیم بوز مدل QuietComfort Earbuds

ایرباد کوئت کامفرت بوز(Bose QuietComfort Earbuds): بهترین هدفون‌ بی‌ سیم برای حذف نویز

هدفون‌ های QC بوز، بهترین حذف نویز فعال (ANC) را در میان هدفون‌ هایی که آزمایش کرده‌ایم ارائه می‌کنند. عملکردهای ANC در مقیاس ده نقطه‌ای، از شفافیت کامل (0) تا غوطه‌وری کامل (10) درجه‌بندی می‌شود و در اوج حذف نویز، نویز خارجی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند. 

می‌توانید با دو بار ضربه زدن روی هدفون سمت چپ، بین سه سطح انتخابی خود جابه‌جا شوید و کنترل‌های لمسی در کل، با طرح تغییر صدا توسط کشیدن انگشت خود به بالا یا پایین گوشی‌های موجود بر حسب برنامه Bose Music به خوبی اجرا می‌شوند.

با هدفون‌ QC، نواها به اندازه‌ای چشمگیر است که با ارائه فوق‌العاده متعادل صدا و بدون احساس ترس از محصور شدن در اصوات، از عمق صدا لذت خواهید برد. ایرباد کوئت کامفرت بوز همچنین از تکنولوژی فعال اکولایزر (Active-EQ) بوز بهره می‌برند که به‌طور خودکار بیس و تریبل (اصوات بم و زیر) را بر اساس میزان صدای مورد نظر شما تنظیم می‌کند و تضمین می‌کند که موسیقی بدون توجه به بلندی صدا عالی باشد.

مشخصات هندزفری بی سیم بوز  QuietComfort Earbuds
عمر باتریتا 6 ساعت 
نوع اتصال بی سیم
ویژگی های خاصمیکروفون  
دارای محفظه شارژ
Noise Cancelling Microphone
Noise Cancelling Headphone

هدفون بلوتوثی اپل مدل AirPods Pro 2021

ایرپادهای سری پرو، محبوب‌ترین هدفون‌ های بی‌ سیم در بازار هستند و دلیل خوبی هم دارد، چرا که آنها بهترین هدفون اپل تا به امروز بوده و از هر نظر نسبت به ایرپادهای اولیه بهبود یافته و پیشرفت کرده‌اند. 

این ایربادها با ارائه قابلیت چشمگیر حذف نویز فعال، به طور خودکار و با کمک میکروفون‌های داخلی و خارجی تنظیم می‌شوند. این بدان معنی است که آنها فاقد گزینه‌های سفارشی‌سازی همانند برخی از هدفون‌های ANC هستند، اما حذف نویز آنقدر موثر است که این موضوع چندان مهم نیست.

از نظر صوتی، آن‌ها در بخش بیس کمی ضعیف هستند حال آنکه در اجرای آهنگ‌های صوتی سنگین AirPods Pro واقعاً می‌درخشند، اما در کل، کیفیت صدای آن‌ها با بهترین هدفون‌ بی‌ سیم رقابت می‌کند. آنها دارای سه سری سر سیلیکونی برای اطمینان از ایمنی مناسب بدون توجه به شکل گوش بوده و همچنین ضد آب و مقاوم در برابر تعریق هستند که این ایربادها را به گزینه خوبی برای ورزشکاران تبدیل می‌کند.

مشخصات هدفون بی سیم اپل  AirPods Pro 
عمر باتری4.5 ساعت پخش موسیقی
نوع اتصال بی سیم
ویژگی ها مجهز به چیپست Apple H۱ دارای استاندارد IPX۴
دارای Force sensor دارای شتاب سنج
مجهز به تشخیص حرکت(Motion-detecting accelerometer)
پشتیبانی از دستیار صوتی(Speech-detecting accelerometer)
قابلیت پخش موسیقی بیش از ۲۴ ساعت (با محاسبه ظرفیت محفظه باتری)
قابلیت پخش یک ساعت موسیقی و یا یک ساعت مکالمه تنها با ۵ دقیقه شارژ
دارای محفظه با امکان شارژ بی‌سیم و سازگار با استاندراد Qi
دارای Transparency mode و Adaptive EQ ساخته شده از مواد با کیفیت و سازگار با محیط زیست

هدفون بلوتوثی بیتس مدل Fit Pro

ایرباد بیتس مدل فیت پرو (Beats Fit Pro): بهترین هدفون‌ بی‌ سیم برای ورزشکاران

اگر به دنبال هدفون‌ بی‌ سیم برای استفاده در حین ورزش هستید، Beats Fit Pro با داشتن ویژگی الهام گرفته شده از نوک بال‌ها برای محکم نگه داشتن آن‌ها در گوش، انتخاب شماره یک ما است. 

با این حال، این فقط یکی از تجهیزات امن و راحت نیست که آنها را به یک گزینه عالی برای ورزشکاران تبدیل می کند. رتبه IPX4 این هدفون به این معنی است که آنها بدون هیچ مشکلی در یک جلسه بدنسازی پرتعرق مقاومت می‌کنند و همچنین قابلیت حذف فعال نویز ارائه شده در آن، به بهترین نحو موجب کاهش تأثیر عوامل خارجی که موجب حواس پرتی هستند، می‌شود.

در این هدفون، کیفیت صدا نیز بسیار چشمگیر است. Fit Pro نسبت به گوشی‌های استودیویی دارای پاسخ بیس با فرکانس پایین و بم سنگین‌تر و در فرکانس‌های تریبل و بالا یا همان صدای زیر و نازک، دارای سختی کمتری است. مانند اکثر هدفون‌های Beats، مدل فیت پرو به خوبی با دستگاه‌های اپل هماهنگ می‌شود. گوشی‌های ایرباد فیت پرو دارای تراشه H1 شرکت اپل بوده که طیف وسیعی از ویژگی‌های مفید از جمله گوش دادن مشترک با سایر کاربران Beats، هندزفری سیری و پشتیبانی کامل از اصوات چندبعدی را ممکن می‌سازد.

مشخصات هدفون بی سیم بیتس مدل Fit Pro
عمر باتری در حالت مکالمه 6 ساعت
نوع اتصال بی سیم
قابلیت مقاومتیمقاوم در برابر رطوبت و عرق
ویژگی ها دارای کابل USB-C به USB-C باتری لیتیوم یونی دارای ACTIVE NOISE CANCELLING


هدفون بلوتوثی سامسونگ مدل Galaxy Buds2 Pro

ایربادهای گلکسی بادز2 پرو سامسونگ (Samsung Galaxy Buds2Pro): 

بهترین هدفون‌های بی‌سیم برای کاربران گلکسی 

سامسونگ با هر بار تولید Galaxy Buds به بهبود ارائه هدفون‌ بی‌ سیم واقعی خود ادامه می‌دهد و ایربادهای مدل بادرز2 پرو از پیشرفته‌ترین طرح‌های این شرکت تاکنون می‌باشند. 

طراحی این ایربادها هوشمند است و گوشی‌ها برای استفاده بسیار راحت هستند، در این حال ویژگی‌های کیفیت صدا و حذف نویز در این ایرباد از مدلهای قبلی سامسونگ بهتر هستند.

اگر صاحب یکی از گوشی‌ های جدید گلکسی سامسونگ هستید، می‌دانید که این هدفون‌ ها با ردیابی حرکت سر از تکنولوژی Audio360 پشتیبانی می‌کند و دارندگان گوشی‌های گلکسی نیز از کارایی فن‌آوری جدید Seamless Hi-Fi codec سامسونگ بهره خواهند برد که می‌تواند صدای 24 بیتی را از طریق بلوتوث پخش کند. 

سایر ویژگی‌های خاص گلکسی شامل فعال شدن دستیار صوتی Bixby و جابه‌جایی سریع بین دستگاه‌هایی است که با آنها وارد حساب سامسونگ خود شده‌اید، می‌باشد.

اگر قبلاً در مجموعه گلکسی سرمایه‌گذاری کرده‌اید، هدفون Buds2Pro به عنوان گزینه شماره یک معرفی می‌شود، اما اگر از محصولات گلکسی استفاده نمی‌کنید، در این لیست می‌توانید هدفون‌ های ارزشمندتری نیز پیدا کنید.

مشخصات هدفون سامسونگ  Galaxy Buds2 Pro
عمر باتری18 ساعت
عمر باتری در حالت مکالمه۳.۵ ساعت با فعال بودن ANC و ۴ ساعت با خاموش بودن ANC ساعت
عمر باتری در حالت پخش موسیقی۵ ساعت با فعال بودن ANC و ۸ ساعت با خاموش بودن ANC ساعت
ویژگی هایمقاوم در برابر پاشش آب
پشتیبانی از استاندارد IPX۷
اسپیکر دوگانه
حذف نویز فعال
صدای فراگیر ۳۶۰ با پشتیبانی از ۵.۱کانال و ۷.۱ پشتیبانی از Bixby،
سیستم تشخیص کیفیت قرارگیری بادز در گوش، پشتیبانی از بلوتوث ۵.۳،
شارژ بدون‌سیم

هدفون بلوتوثی سنهایزر مدل MOMENTUM True Wireless 3

ایرباد مومنتوم ترو وایرلس3 سینهایزر (Sennheiser Momentum True Wireless3):

بهترین هدفون‌ بی‌ سیم سنهایزر تاکنون

هدفون Momentum True Wireless2 مدت زیادی در لیست بهترین ایرباد قرار داشت، اما اکنون با مدل نسل سوم که طراحی جدیدی دارد، فراتر از انتظار ظاهر شده است. این طراحی ممکن است دیدگاه‌ها را تغییر دهد چرا که  مطمئناً نسبت به Momentum True Wireless2 برتری کمتری دارد. این ایرباد همچنین ارگونومیک‌تر است و تناسب آن، اگرچه گاهی اوقات دشوار است، اما بسیار راحت است.

قابلیت حذف فعال نویز نسبت به مدل قبلی Momentum True Wireless3 موثرتر است و Sennheiser یک ویژگی هوشمندانه جدید را معرفی کرده است که به موجب آن می‌توانید حالت‌های حذف نویز و صدا را هنگام حرکت بین مکان‌های خاص تغییر دهید.

 کیفیت صدا به عنوان یکی از نقاط قوت همیشگی هدفون سنهایزر، عالی است و راه‌های زیادی برای تغییر آن از طریق برنامه ارتقا یافته Smart Control وجود دارد.

این ایرباد به خاطر تکنولوژی ANC مدل Bose QC Earbuds و یا برای هوشمندی و کیفیت صدای بهتر مدل WF-1000XM4 سونی جزء برترین هدفون‌ها به حساب نیامده‌اند با این وجود هدفون Momentum True Wireless3  بهترین هدفون‌ بی‌ سیم موجود در بازار معرفی شده است.

مشخصات هدفون بی سیم سنهایزر  MOMENTUM True Wireless 3
عمر باتری7 ساعت
عمر باتری در حالت مکالمه7 ساعت
عمر باتری در حالت پخش موسیقی7 ساعت 
عمر باتری محفظه شارژ
 21 ساعت 
نوع باتریلیتیوم- یونی
نوع اتصالبی سیم/ بلوتوث
قابلیت مقاومتیمقاومت در برابر رطوبت و عرق


هدفون بلوتوثی اپل مدل AirPods 3

ایرپادهای سری 3 اپل (Apple AirPods3):

بهترین هدفون‌ بی‌ سیم دارای تکنولوژی open-fit

لیستی از بهترین هدفون‌ بی‌ سیم بدون ایرپادهای اپل کامل نمی‌شود، چرا که گوشی‌ های این هدفون به تغییر بازار صوتی بی‌ سیم کمک کرده‌اند. ایرپادهای اولیه که در کنار آیفون 7 عرضه شدند، خط تولید فناوری پوشیدنی اپل را برجسته کرد و از کاهش مداوم گوشی‌های هوشمند دارای جک صوتی 3.5 میلی‌متری خبر داد. این نسخه‌ی نسل سوم، بهترین نسخه اپل است که در حین افزودن پشتیبانی از تکنولوژی صداهای چندبعدی (Spatial Audio) و اصلاح طرح گوشی‌ها، به شدت در حال بهبود بخشیدن به کیفیت صدا می‌باشد.

این گوشی‌ ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به‌خوبی با شکل گوش‌ها مطابقت داشته باشند و بهتر جا بیفتند، در حالی که ادغام کنترل‌های حسگر فشاری روی دنباله‌های کوچک گوشی‌ها، اجرای دستورات را آسان می‌کند.

عمر باتری گوشی‌ ها نیز برای پخش صدا، حداکثر تا شش ساعت می‌باشد و کیس شارژ کل زمان پخش را به حدود 30 ساعت می‌رساند که عالی است. همانطور که از نسخه‌های قبلی انتظار داشتیم، ایرپاد اپل به طور یکپارچه با اکوسیستم اپل ادغام می شوند، فوراً با آیپد و آیفون جفت می‌شوند و از دستیار صوتی سیری شرکت پشتیبانی می‌کنند.

برای کاربرانی که تمایلی ندارید هنگام گوش دادن به موسیقی، مجرای گوش‌شان پر باشد، ایرپادهای سری 3 اپل بهترین هدفون‌ بی‌ سیم موجود، به ویژه برای دارندگان آیفون هستند.

مشخصات هدفون بی سیم اپل  AirPods 3 
عمر باتری6 ساغت
عمر باتری در حالت پخش موسیقی6 ساعت
عمر باتری محفظه شارژ30 ساعت
ویژگی هامجهز به چیپست Apple H۱
دارای استاندارد IPX۴ دارای Force sensor
دارای speech-detecting (تشخیص گفتار) دارای شتاب سنج مجهز به تشخیص حرکت(Motion-detecting accelerometer) دارای محفظه با امکان شارژ بی‌سیم و سازگار با استاندراد Qi ساخته شده از مواد با کیفیت و سازگار با محیط زیست
قابلیت مقاومتیمقاومت در برابر آب

 

معیارهای چی بگیر برای خرید بهترین هدفون بی سیم

معرفی بهترین هدفون بی سیم/ قیمت روز

قیمت هدفون بی سیم

 به عنوان یک قانون کلی، هرچه بیشتر سرمایه گذاری کنید، کیفیت صدای بهتری خواهید داشت. شما می توانید یک هدفون بی سیم معقول را با قیمت کمتر از 2 میلیون تومان انتخاب کنید، اما اگر بهترین هدفون بی سیم را می خواهید، می توانید انتظار داشته باشید که چیزی در حدود 8 میلیون تومان بپردازید. هدفون‌ بی سیم ارزان‌ معمولاً ویژگی‌های پیشرفته‌ای از جمله حذف نویز فعال را حذف می‌کنند، بعید است از کدک‌های با وضوح بالاتر پشتیبانی کنند و کیفیت ساخت آن‌چنان بالا نخواهد بود.

هدفون بی سیم با قابلیت حذف نویز فعال

بیشتر هدفون‌ های بی‌ سیم را می‌بینیم که از فناوری حذف نویز فعال برای کاهش تأثیر صدای خارجی بر صدای شما استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید فراگیرترین تجربه شنیداری را داشته باشید، ANC باید در فهرست اولویت‌های شما قرار گیرد. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره بهترین هندزفری بی سیم نویز کنسلینگ کلیلک کنید.

عمر باتری هدفون بیسیم

هدفون ها همیشه یک عمر باتری مشخص خواهند داشت، همانطور که برای شارژ آن ها استفاده می شود. بین 15 تا 20 ساعت کل زمان گوش دادن تقریباً متوسط است، اگرچه مسافت پیموده شده شما بسته به میزان صدایی که در آن پخش می کنید متفاوت است. داشتن ویژگی های پیشرفته مانند ANC فعال نیز باتری شما را سریعتر تخلیه می کند.

بلوتوث چند نقطه‌ ای

این ویژگی به هدفون‌ ها اجازه می‌دهد به طور همزمان به بیش از یک منبع متصل بمانند و مخصوصاً اگر به طور مرتب بین استفاده از هدقون خود با لپ‌تاپ، تبلت و تلفن خود جابه‌جا شوید مفید است.

پشتیبانی از دستیار صوتی

اگر می‌خواهید از الکسا، دستیار گوگل یا سیری استفاده کنید، باید مطمئن شوید که هدفون‌ بیسیم شما از دستیار صوتی مورد نظر شما پشتیبانی می‌کنند. امروزه بیشتر هدفون ها این کار را انجام می دهند، اما همیشه ارزش بررسی را دارد!

کنترل‌های لمسی ایرباد

اگر نمی‌خواهید برای رد شدن از یک آهنگ، تلفن خود را از جیب خود بیرون بیاورید؟ خوب، شما خوش شانس هستید، زیرا بسیاری از بهترین هدفون بی سیم دارای حسگرهای لمسی هستند که امکان کنترل موسیقی شما را با نوک انگشت فراهم می کند. هر شرکتی این کار را کمی متفاوت اجرا می‌کند و ممکن است برخی از دستورات را حذف کنید، بنابراین مهم است که مطمئن شوید هدفون‌ بی‌ سیمی که دوست دارید این ویژگی را دارد یا نه!

آیا بوسیله هدفون بیسیم می توانم تماس تلفنی و ویدیویی برقرار و دریافت کنم؟

بهترین هدفون‌ بی‌ سیم دارای میکروفون‌ های داخلی هستند و هنگام اتصال از طریق بلوتوث، می‌توان از آنها برای برقراری تماس و برقراری تماس استفاده کرد. تعداد میکروفون‌ های داخلی و کیفیت آن‌ ها از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت است، بنابراین اگر زمان زیادی را صرف تماس‌ها می‌کنید، این موضوع را در نظر داشته باشید.

آیا می توانم از یک هدفون بی سیم به تنهایی استفاده کنم؟

اکثر هدفون‌ ها یک درایور اصلی و یک درایور جانبی دارند، بنابراین، بسته به روشی که سازنده آن را پیاده‌سازی کرده است، می‌توانید از طریق یکی از هدفون‌ های مذکور به موسیقی گوش دهید. 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.