بهترین هدست و هدفون برای کارهای فریلنسری (دورکاری)

بهترین هدست‌ و هدفون‌ برای فریلنسری

بهترین هدست‌ و هدفون‌ برای کار در خانه و دورکاری، که کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای با قابلیت حذف فعال نویز (ANC) و وضوح میکروفون موثر برای تماس‌های صوتی و تصویری دارند. با این حال، همه مدل‌های دارای قابلیت ANC همسان ساخته نمی‌شوند و حتی برخی از هدفون‌ های دارای طراحی لوکس می‌توانند با میکروفون‌ های کیفیت پایین که می‌توانند بر وضوح گفتار تأثیر بگذارند، چندان خوب هم نباشند. تماس تلفن با بعضی از هدست ها هم می‌تواند برای برخی مشکل‌ساز باشد.

خوشبختانه، ما ده‌ها گزینه را آزمایش کرده‌ایم تا این لیست از بهترین هدست‌ و هدفون‌ ها را برای شما جمع کنیم، پس ادامه مطلب را بخوانید تا مطمئن شوید مدل مناسب خود را می‌خرید.

هدفون بی سیم بوز مدل 700

شرکت Bose در رده‌بندی قابلیت حذف فعال نویز (ANC) بر روی هدفون پیشرو است و تسلط آن به کیفیت تماس صوتی نیز گسترش می‌یابد. به همین دلیل است که Bose700 بهترین هدفون برای برقراری تماس و همینطور دارای ارزش ویژه رضایت‌بخشی است.

در بررسی این هدفون، متوجه شدیم که وضوح صدا در میکروفون هدفون مدل700 صدا بالاست و همزمان صداهای بلند محیط را هم مسدود می‌کند. 

حتی زمانی که در مکان‌های شلوغ هستید، حواس‌پرتی کمتری در تماس‌ها ایجاد می‌کند. ترکیب این ویژگی با تناسب شکل آن با گوش، کیفیت صدای عالی در زمان پخش موسیقی و بهترین ANC موجود در بازار ما را به این نتیجه می‌رساند که خرید هدفون‌های مدل 700 بوز، ارزش این را دارد که کمی بیشتر برای آن هزینه کرد.

مزایامعایب
دارای سطوح قابل تنظیم برای قابلیت ANC است.
گزینهای گران قیمت در مقایسه با سایر رقبای دارای قابلیت ANC
طراحی شیک و جذاب
  • فاقد پشتیبانی از کنترل صوتی برای دستیارصوتی‌هایی مثل گوگل، بیکسبی یا سیری.

حذف نویز در زمان پاسخگویی به تماس‌ها و هنگام گوش دادن به موسیقی عالی است.

دارای کلید‌ها و کنترل لمسی ملموس و هوشمندی است.

هدفون مخصوص بازی بی سیم ریزر مدل Kaira Pro for PS5

هدست Razer Kaira Pro مدت‌هاست که به عنوان یکی از بهترین هدست‌های بی‌سیم گیمینگ شناخته شده و این هدست ایکس‌باکس سری ایکس یا سری اس، گزینه‌ای عالی برای دورکاری است. چرا؟ خوب، به بوم میکروفون آن نگاه نکنید: این هدست، چه زمانی که درگیر یک جلسه چندنفره باشید یا فقط با همکاران، دوستان یا اعضای خانواده‌تان از طریق اپلیکیشن Zoom گپ می‌زنید، صدای عالی و واضحی را ارائه می‌دهد.

در بررسی هدست‌ها، همچنین متوجه شدیم که این هدست تناسب رضایت‌بخش و کیفیت صدای خوبی را ارائه می‌دهد. اگرچه در صورتی که موسیقی دغدغه اصلی شما باشد، بهتر است یکی دیگر از هدفون‌های این لیست را انتخاب کنید. اما جدا از این، هدست کایرا پرو قابلیت‌های زیادی برای ارائه دارد. ظاهر باشکوه این هدست که ترکیب شاسی حفاظت شده با رنگبندی خوش سلیقه‌ی مشکی و سبز است، ما را به طرفداران پر و پا قرص آن تبدیل کرد. اتصال بلوتوث این هدست نیز نرم و قوی است.

مزایامعایب
تقریباً با هر سیستمی سازگار است.
  • کیفیت صدا در زمان پخش موسیقی بهتر از حالت تماس است.

دارای صدای عالی در هنگام اجرای بازی و گیم است.

ارگونومی رضایت‌بخشی دارد.

هدفون بی سیم سونی مدل WH-1000XM4

 کیفیت تماس یکی از زمینه‌هایی است که به لطف هشت میکروفون موجود در مدل XM4 بهبودهای قابل توجهی یافته تا کمک کند کیفیت تماس به راحتی به عنوان «نمونه‌ای» توصیف شده نشان داده شود. در این هدفون، صدای باد به حداقل می‌رسد و انتهای مکالمه برای هر دو نفر گوینده و شونده، واضح و مشخص است. دانستن اینکه علاوه بر این قابلیت، چه قابلیت دیگری می‌توانید به طور واقع‌بینانه بخواهید، دشوار است.

مزایامعایب
صدای واضح و گیراطراحی مجدد و قابلیت‌های زیست محیطی قیمت را بالا می‌برد.
گزینه‌های کنترلی فوق‌العاده
  • هنگام گوش دادن طولانی‌تر، اطراف گوش داغ می‌شود.
حذف نویز قابل توجه 
عمرطولانی
کیفیت تماس و عالی و درجه یک

هدفون بلوتوثی اپل مدل AirPods 3

اگرچه محصولات شرکت‌های بوز و اپل در یک سطح نیستند اما اپل یک یا دو نکته در مورد ساخت هدفون‌ها می‌داند که آنها را قادر می‌سازد به عنوان هدست‌های مکالمه عالی عمل کنند.

 بهترین مدل این شرکت نیز قیمت بالایی دارد، اما AirPods Max ویژگی‌های دارد که به توجیه قیمت بالاتر کمک می‌کند. حالت شفافیت یکی از این ویژگی‌هاست. این مورد به شما امکان می‌دهد صدای خود را هنگام صحبت بشنوید که به نوبه خود به شما کمک می‌کند میزان صدای خود را تنظیم کنید و مطمئن شوید که صدایتان واضح است.

بر اساس بررسی ما AirPods عملکرد خوبی در کاهش تاثیر صدای محیط بر روی میکروفون‌ها دارد. هدفون‌های دارای قابلیت ANC بسیار سبک‌تر از وزن‌شان به نظر می‌رسند که برای جلسات طولانی‌تر و یا حتی در زمان مکالمه با دوستان پرحرف‌تان، مفید است. این هدفون‌ها به خصوص اگر از ویژگی صوتی سه‌بعدی اپل استفاده کنید، نیز عالی است.

مزایامعایب
طراحی لوکسدر مقایسه با رقبای موجود در این بررسی، فوق‌العاده گران قیمت است
حذف نویز عالی و درجه یک
صدای آواهای سه بعدی عالی به نظر می رسد. 

هدفون بی سیم بوز مدل QuietComfort 45

هدفون Bose QuietComfort45 یک ارتقاء عالی برای QuietComfort35II است که با ANC، کیفیت صدا و عمر باتری بهتر ارائه شده است. ساختار آکوستیک اختصاصی TriPort و اکولایزر فعال با حجم صدای بهینه‌سازی شده برای تولید صدایی غنی با سطح خوبی از جزئیات ترکیب می‌شوند. 

ویژگی آرایه میکروفون Bose قدرتمند است و نه تنها مقادیر زیادی از نویزهای محیطی را در سراسر طیف فرکانس مسدود می‌کند، بلکه هنگام استفاده از دستیار صوتی، با در نظر گرفتن دستورات صوتی، قابلیت تشخیص فوق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارد. 

میکروفون‌ها برای تماس‌های صوتی و تصویری، تا زمانی که در یک محیط داخلی آرام باشید، به خوبی کار می‌کنند. با این حال، طی بررسی این هدفون، متوجه شدیم که مقاومت در برابر صدای باد، قوی‌ترین الگو و گزینه آن نیست.

داشتن عمر باتری طولانی‌تر (24 ساعت با شارژ کامل) نسبت به مدل های قبلی خود موضوع بسیار مهمی است، اما این دلیل خوبی نیست که بتوان برای حفظ انرژی، حالت ANC را خاموش کرد. برخی از ویژگی‌های موجود در طراحی‌های قبلی Bose نیز نادیده گرفته شده‌اند.

مزایامعایب
  • حذف نویز فعال Elite
  • نمی‌توان ANC را خاموش کرد.
یک ویژگی اختصاصی صدای خالص و تصفیه شده.
چند ویژگی موجود در هدفون‌های قبلی Bose را ندارد.
افزایش عمر باتری
  • حالت Self-Voice برای تماس‌هایی با صدای طبیعی.


هدست بی سیم مایکروسافت مدل Surface Headphones 2

هدفون‌های سری2 سرفیس برای کسانی خوب است که به دنبال عملکرد کلی قدرتمند از هدستی هستند که می‌تواند بهره‌وری را نیز افزایش دهد. در استفاده از این هدفون، تماس‌های صوتی برای هر دو طرف مکالمه بلند و واضح است. همینطور به لطف سیستم هشت میکروفونی قدرتمند مایکروسافت که به فیلتر کردن 75 درصد از نویزهای محیطی کمک می‌کند، با حذف مؤثر نویز، صداها واضح، عمقی و بدون قطعی است. تنظیم ANC و سطوح صدا از طریق کنترل‌های شدت صدا بر روی هر کدام از گوشی‌های این هدفون به صورت منسجم انجام می‌شود.

یکی از جاهایی که این هدفون واقعاً می‌درخشد، استفاده در محل کار یا دفتر کار خانگی است. به این صورت که می‌توانید برای یادداشت برداری شفاهی با مایکروسافت 365 در برنامه‌های آفیس (مانند Word، PowerPoint، Outlook)، متن مورد نظرتان را بنویسید. فناوری چند نقطه‌ای آن هم امکان اتصال همزمان تا 10دستگاه را می‌دهد.

مزایامعایب
کیفیت تماس واضح و مشخص
  • عمر باتری کمتر از رقبا است.
ANC قابل تنظیم و صدای عالی

عملکرد عالی و درجه یک وایرلس.


هدست گیمینگ کورسیر مدل VIRTUOSO RGB WIRELESS

هدفون بی سیم Corsair Virtuoso RGB Wireless XT دارای یک میکروفون با وضوح کامل که یکی از بهترین میکروفون‌هایی است که تاکنون برای بازی‌های چند نفره و مکالمات تلفنی یا ویدیویی بررسی کرده‌ایم. این هدفون دارای یک بوم میکروفون قابل جابجایی و انعطاف‌پذیر و همچنین یک پورت 3.5 میلی‌متری و یک پورت شارژ USB-C و تعداد زیادی کلید است.

برخلاف بسیاری از هدست‌ های گیمینگ، هم برای گوش دادن به موسیقی کلاسیک و آهنگ‌های ارکستر هم موزیک‌های تکنوازی این هدست انتخاب خوبی است. سطوح راحتی این هدست برای استفاده طولانی مدت نیز خوب است. با وجود این مزایا، عمر باتری این هدست عالی نیست چرا که طی 15 ساعت تمام می‌شود. در حالی که اکثر رقبای آن، زمان اجرای بهتری دارند. بجز این، سه تا چهار ساعت طول می‌کشد تا از طریق USB-C متصل به پورت کامپیوتر شارژ شود.

مزایامعایب
کیفیت صدای عالی
عمر باتری ضعیف
راحت برای استفاده

  • اتصال از طریق بلوتوث، USB و رابط 3.5 میلیمتری.


معیارهای چی بگیر برای خرید بهترین هدفون برای دورکاری

در کنار قیمت، فاکتورهای دیگری که هنگام انتخاب بهترین هدست و هدفون برای دورکاری باید در نظر بگیرید عبارتند از اینکه هدفون با سیم می‌خواهید یا بی سیم و اینکه آیا آن را بیشتر برای گوش دادن به موسیقی استفاده می‌کنید یا بازی.

طراحی هدفون و هدست

مدل‌های سیمی می‌توانند برای برقراری تماس‌های کاری از طریق رایانه مفید باشند، اما بسته به تلفن‌تان ممکن است به آداپتور نیاز داشته باشید. هدفون بی‌ سیم بلوتوثی با هر کدام از این ابزارها به خوبی کار می‌کنند، اما به خاطر داشته باشید که احتمالاً منتج به از دست دادن عمر باتری خواهید شد.

تمام مدل‌هایی که در این بررسی تست شده‌اند، بی‌ سیم هستند که یا مجهز به میکروفون‌ های آرایه‌ای در داخل ایرکاپ هستند یا با میکروفون‌ های بوم عرضه می‌شوند. میکروفون‌ های بوم اختصاصی که معمولاً در هدست‌ گیمینگ یافت می‌شوند، اغلب می‌توانند از نظر کیفیت تماس بهتر از هدفون‌ های دیگر باشند، اما سازگاری بنیادی و ساختاری متفاوتی دارند.

امتحان کردن هدفون قبل از خرید سخت است، بنابراین مطمئن شوید که بررسی‌های کامل ما را خوانده‌اید و مراقب مواردی باشید که منتقد به عواملی مانند شکل هدبند و هرگونه کشش فنری که روی سر یا گوش‌های شما می‌گذارد، یا میزان لایه‌های محافظ گوش برای راحتی در استفاده طولانی مدت اشاره می‌کند. از خرید هدفونی که زیبایی ظاهری آن را نمی پسندید نیز نترسید.

کیفیت صدا در هدفون

 مدل‌های مختلف صدای متفاوتی ارائه می‌دهند و از آنجایی که منحصرا برای لذت بردن از موسیقی این خرید را انجام می‌دهید، مهم است که هدفون‌ هایی را پیدا کنید که با سلیقه صوتی‌تان مطابقت داشته باشد. خواه باس سنگین باشد یا کاملاً واضح تا جایی که می‌توانید کوچک‌ترین تفاوت‌های ظریف را در صداهای ضبط شده بشنوید.

 برخی از مدل‌ها قابلیت تنظیم صدای شخصی‌سازی شده را از طریق یک اپلیکیشن ارائه می‌دهند که به کاربر اجازه می‌دهد پروفایل‌های شخصی ایجاد کند و سطوح EQ را برای شنوایی خود تغییر دهد.

هر مدلی که در این گفتار مورد بررسی قرار گرفته، دارای قابلیت‌های استثنایی مدیریت تماس است و در اجرای موسیقی و پادکست به خوبی عمل می‌کند. اما، اگر به دنبال مدلی هستید که به عنوان یک هدست گیمینگ نیز کار کند، برای اطمینان از سازگاری هدست، باید پلتفرمی که در حال استفاده از آن هستید (یا احتمالاً در آینده استفاده خواهید کرد) را بشناسید.

عمر باتری هدفون

 اکثر هدفون‌ های بی‌ سیم دارای گوشی معمولاً حدود 30 ساعت کار می‌کنند. ایرباد‌های بی‌ سیم می‌توانند حدود 5 تا 10 ساعت کار کنند و با جعبه‌های شارژ همراه خود، زمان پخش طولانی‌تری را ارائه دهند. پیشنهاد می‌شود ابتدا مطمئن شوید که یکی از گوشی‌های ایرباد در جعبه شارژ باشد.

لوازم جانبی

ناامیدکننده است که بعد صرف هزینه برای خرید یک هدست جدید، متوجه می‌شویم که باید لوازم جانبی آن را جداگانه تهیه کنیم. برای مدل‌های سیمی، سازنده باید کابل aux را در نظر بگیرد. خرید هدفونی عالی است که همراه با کیف، کابل شارژ، راهنمای کاربر و پد هدفون یا سری هندزفری اضافی باشد.

قیمت هدفون 

بدیهی است که هنگام جستجوی بهترین هدفون، قیمت یک نکته مهم است. با وجود استثنائات همیشگی، محصولات برندهای معروف معمولاً کمی گران‌تر هستند، اما به طور کلی، هرچه کمتر برای خرید هدفون هزینه کنید، احتمال بد بودن صدا و سایر ویژگی‌ها بیشتر می‌شود. رفتن به سراغ گزینه‌های مقرون به صرفه همیشه بهترین انتخاب نیست. زیرا اگر دائماً نیاز به شارژ مجدد وسایل صوتی داشته باشید یا کیفیت صدا ضعیف باشد، در مقابل پولی که ذخیره کردید، سود چندانی برای شما نخواهد داشت.

نکته آخر:

هدفون‌ های لغو نویز فعال (ANC) از ترکیب «فعال» سخت‌افزار (میکروفون) و سیستم‌افزار استفاده می‌کنند تا صداها یا نویزهای خارجی را زمانی که به موسیقی یا پادکست‌های مورد علاقه‌تان گوش می‌دهید، آرام‌تر کنند. برخلاف عایق نویز غیرفعال، که به سادگی آن صداها را با ایجاد مهر و موم با گوش‌های هدفون یا نوک‌های داخل گوش خفه می‌کند، حذف نویز فعال به صداهای پس‌زمینه گوش می‌دهد و از ترفندهای صوتی هوشمندانه برای «لغو کردن» این صداهای مخرب بالقوه استفاده می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.