ماسک جوشکاری: راهنمای خرید و قیمت ماسک جوشکاری اتوماتیک و ساده

راهنمای خرید ماسک جوشکاری

 یکی از تجهیزاتی که هنگام انجام  جوشکاری باید به همراه داشته باشید، ماسک جوشکاری است. همان‌طور که می‌دانید نور، جرقه و حرارت ساطع شده حین انجام کار برای جوشکار مضر بوده و استفاده از ماسک جوشکاری مانع از آسیب رسیدن به چشم‌ها و صورت شما می‌شود. 

اگر جوشکاری بخشی از حرفه شما است، برای پیدا کردن کلاه ایمنی مناسب خود وقت بگذارید.اگرچه ممکن است ماسک جوشکاری ارزان وسوسه انگیز باشد، اما برای بررسی همه گزینه ها وقت بگذارید، این می تواند مزایای بلندمدتی برای راحتی و ایمنی شما داشته باشد.

برای آشنایی با انواع ماسک جوشکاری و نحوه استفاده آن در سایت چی بگیر همراه ما باشید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

انواع ماسک جوشکاری

امروزه تنوع مدل‌های ماسک جوشکاری زیاد است و انتخاب نوع آن بستگی به سلیقه و نیاز شما دارد. در ادامه انواع ماسک جوشکاری را معرفی کرده به بررسی ویژگی‌های هر یک می‌پردازیم.

ماسک جوشکاری غیر فعال‌ یا ساده

این ماسک یک لنز ثابت دارد و بدون ویژگی های پیشرفته است. هدف آن محافظت از صورت جوشکار در مقابل نور مضر است. این مدل ماسک جوشکاری مقرون به صرفه می‌باشد و مدت زمان زیادی قابل استفاده است.  به دلیل فاقد امکانات اضافی بودن معمولا برای افراد مبتدی توصیه نمی‌شود.

ماسک جوشکاری اتوماتیک

این مدل به عنوان ماسک پیشرفته شناخته شده و امکانات زیادی نسبت به نمونه غیر فعال دارد. علت نامگذاری ماسک به این خاطر است که دارای سنسور است. لنز هنگام جوشکاری به طور خودکار تاریک شده و به این صورت از چشمان شما محافظت می‌کند.

ماسک جوشکاری با لنز متغیر

عدسی این ماسک با توجه به شدت نور اشعه تاریکی ایجاد می‌کند. ماسک جوشکاری با لنز متغیر برای مشاغل حرفه ای کاربرد داشته و دیگر نیاز نیست کلاه خود را عوض کنید.

ماسک جوشکاری باتری دار همان‌طور که از نامش پیداست، منبع انرژی این ماسک جوشکاری به وسیله برق باتری تامین می‌شود و برای استفاده مجدد آن نیاز به شارژ باتری دارد. این ماسک برای مواقعی مناسب است که شما دسترسی به برق داشته باشید در غیر این صورت می‌توانید از ماسک جوشکاری خورشیدی استفاده کنید.

ماسک جوشکاری خورشیدی

برای شارژ این نوع کلاه ایمنی لازم است آن را زیر تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید تا قابل استفاده باشد. ماسک جوشکاری خورشیدی برای افرادی که دسترسی به برق خانگی ندارند مناسب است.

ماسک جوشکاری هیترمن کد HDNV049

مشخصات
وزن225 گرم
نوع کاربردجوشکاری - تراشکاری - عمومی
سایر توضیحاتاین ماسک دارای لنز متحرک و قابل تعویض بوده و قابلیت نصب لنز دیگر جلوی آن وجود دارد
دارای نگهدارنده قابل تنظیم
ایجاد پوشش کامل روی صورت
رنگمشکی

ماسک جوشکاری مدل HU WELD

مشخصات
ابعاد450 گرم
استاندارد ایمنی و محافظتی بدون استاندارد
نوع کاربردجوشکاری
ویژگی‌های ماسکثابت
رنگمشکی

ماسک جوشکاری آروا کد 8203

مشخصات
ابعاد23*33*22.5 سانتی‌متر
وزن470 گرم
استاندارد لیمنی و محافظتیبدون محافظت
نوع کاربردجوشکاری
رنگمشکی - ذغالی

ماسک جوشکاری اولکو مدل 2000-E-90390

مشخصات
وزن400 گرم
نوع کاربردجوشکاری
ویژگی‌های ماسکقابل تعویض
سایر توضیحاتدارای باتری خورشیدی برای تامین انرژی
امکتن تنظیم میزان حساسیت نسبت به نور
محافظت از کاربر در برابر اشعه‌های مادون قرمز و فرابنفش قابلیت تنظیم روی سر
رنگمشکی

ماسک جوشکاری وینر مدل W-001

مشخصات
ابعاد15*30
وزن200 گرم
استاندارد ایمنی و محافظتیبدون استاندارد
نوع کاربردجوشکاری - تراشکاری 
ویژگی‌های ماسکثابت
رنگقرمز - آبی - نارنجی

ماسک جوشکاری مدل بلک بول کد YPM-035

مشخصات
وزن280 گرم
نوع کاربردجوشکاری
جنسفیبر
سایر توضیحاتروی این ماسک یک عدد شیشه نور 9 کنزاکس تعبیه شده است
دارای دستگیره پیچی برای نگه داشتن
نسوز در برابر ذرات الکترود
محکم و بسیار سبک
رنگمشکی

ماسک جوشکاری مدل AUTO 888

مشخصات
وزن705 گرم
نوع کاربردجوشکاری - تراشکاری
سایر توضیحاتمنبع انرژی سلول خورشیدی
دارای 2 عدد سنسور قوسی
روشن و خاموش شدن ماسک به صورت اتوماتیک
رنگمشکی - مشکی مات - ذغالی

ماسک جوشکاری سپهر جوش مدل SM01

مشخصات
وزن900 گرم
نوع کاربردعمومی - ساختمانی - کارگاه ساختمانی - کارگاه
سایر توضیحاتاین ماسک قابل تعویض بوده و دارای استاندارد ایمنی و حفاظتی است
رنگزرد

ماسک جوشکاری مدل M12

مشخصات
وزن200 گرم
نوع کاربردجوشکاری
سایر توضیحاتاین ماسک به همراه یک عدد شیشه جوشکاری ارائه می‌شود
دارای دسته برای حمل و قرار دادن ماسک جلوی صورت
رنگآبی - بنفش

ماسک جوشکاری مدل الفنت کد YP-KRIS--32CM

مشخصات
وزن325 گرم
نوع کاربردجوشکاری
جنسفیبر
سایر توضیحاتروی این ماسک یک عدد شیشه نور 9 کنزاکس تعبیه شده است
دارای دستگیره برای نگهداشتن جلوی صورت
نسوز در برابر ذرات الکترود
محکم و بسیار سبک
رنگطوسی

هنگام خرید ماسک جوشکاری باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید و قیمت انواع ماسک جوشکاری

قبل از خرید ماسک جوشکاری بهتر است اقدام به کسب اطلاعات در این زمینه کنیم تا بتوانیم متناسب با حرفه خود، مدل مناسب را انتخاب و خریداری کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی چند نکته مهم بپردازیم.

  • انتخاب جنس با کیفیت: کیفیت ماسک جوشکاری جزء فاکتور‌های مهم هنگام خرید این محصول به حساب می‌آید. به این دلیل که مدل انتخابی‌تان می‌تواند مدت زمان طولانی‌تری قابل استفاده باشد و از شما در برابر جرقه و گرمایی که بر اثر جوشکاری ایجاد می‌شود، محافظت کند.
  • توجه به شفافیت لنز: شفافیت ماسک جوشکاری از این جهت اهمیت دارد که به دلیل وضوح و وسعت دید بیشتر باعث افزایش دقت شما حین انجام کار شده و به راحتی می‌توانید ایرادات را هنگام جوشکاری برطرف کنید. این ویژگی به سرعت انجام کارتان کمک می‌کند و استفاده طولانی و مکرر آن در طول روز برایتان خسته‌کننده نخواهد بود.
  • توجه به ایمنی ماسک جوشکاری: ماسک جوشکاری انتخابی‌تان باید از صورت شما محافظت کرده و عایق خوبی در برابر صدا باشد. برای محافظت از گردن خود در برابر جرقه و اشعه توصیه می‌شود از پارچه یا لباس مناسب استفاده کنید.
  • وزن ماسک جوشکاری را در نظر بگیرید: در هنگام خرید ماسک جوشکاری بهتر است مدل سبک‌تر را انتخاب کنید. چرا که استفاده مداوم آن در طول روز ممکن است به گردن و ستون فقرات شما آسیب برساند.
  • قیمت ماسک جوشکاری: برای اطلاع از قیمت ماسک جوشکاری باید ویژگی‌های مدل‌های مختلف را بررسی کنید. سپس با توجه به کیفیت، برند و سایر امکانات آن تصمیم به خرید بگیرید. نمونه‌های معرفی شده بالا به شما در انتخاب ماسک جوشکاری با قیمت مناسب کمک خواهد کرد.

چرا باید از ماسک جوشکاری رنگ تیره استفاده کرد؟

رنگ تیره به کار رفته در ساخت کلاه جوشکاری برای ایمنی بیشتر چشمان شماست. زمانی که نور جوش، حسگر ماسک جوشکاری را تحریک می کند، لنز به صورت خودکار تاریک شده و از چشمان شما محافظت می کند.

عدم استفاده از ماسک جوشکاری حین انجام کار برای فرد جوشکار چه عوارضی دارد؟

اشعه ای که حین جوشکاری ساطع می‌شود، باعث التهاب قرنیه چشم شده و ممکن است به شبکیه نیز آسیب برساند. استفاده نکردن از عینک جوشکاری منجر به سوختن پوست جوشکار و بیماری های پوستی در طولانی مدت شود.

کلام آخر 

ما در سایت چی گیر به معرفی انواع ماسک جوشکاری پرداختیم. همچنین برای آشنایی با بهترین ماسک جوشکاری اتوماتیک و انتخاب مدل باکیفیت مطالبی را خدمت شما عزیزان ارائه دادیم.

حال با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید می‌توانید برای خرید کلاه ایمنی اقدام کنید. در صورتی که تجربه استفاده از ماسک جوشکاری را دارید، مشتاق شنیدن نظراتتان هستیم. از شما خواهشمندیم پیشنهادات و انتقادات خود را در قسمت کامنت‌ها نوشته و با اشتراک گذاری لینک این صفحه با علاقه‌مندان از ما حمایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.