راهنمای انتخاب لباس نوزادی ارزان قیمت دخترانه و پسرانه

نکات مهمی برای خرید لباس نوزادی دخترانه و پسرانه

بین فعالیت های مربوط به کودکان مثل تغذیه کودک، عوض کردن آنها، اروغ گیری و آرام کردن کودکان، شاید آخرین چیزی که والدین در مورد آن نگران هستند لباس نوزاد است. لباس هایی که کودک با آن تقلا میکند، به این سمت و آن سمت کشیده می شود و فعالیت می کند. بسیاری از والدین با خرید و پوشاندن لباس مناسب برای کودکان و مخصوصا نوزادان مشکل دارند ، اما زمانی که چند قانون ساده برای خرید لباس نوزاد را بدانید، حتی آزار دهنده ترین تعویض پوشک، برای شما و کودک تان لذت بخش خواهد شد. با ما در این نوشتار از چی بگیر همراه باشید.

سایز مناسب برای خرید لباس نوزاد

در زمان خرید لباس کودک چندین لباس را امتحان کنید. در زمان خرید ابتدا باید بدانیم که سایزبندی‌ها چطور انجام می‌شوند. سایزبندی‌ها دستورالعمل‌های کلی دارند. سایزبندی لباس نوزاد هم مثل لباس بزرگسالان از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است و شماره موجود روی برچسب لباس‌ها نشانه درستی از رشد کودک شما نیست.

جدول سایز بندی لباس نوزاد

سن

سایز

نوزاد

0-3 ماهه

3 ماهه

3-6 ماهه

6 ماهه

6-9 ماهه

9 ماهه

9-12 ماهه

1ساله 

12-24 ماهه

2ساله 

25-36 ماهه

3 ساله 

36-48 ماهه

4ساله / 4 سال به بالا 

48  ماهه به بالا 

لباس نوزادی را در تعداد کم بخرید

 والدین معمولاً به لباس‌ سایز "نوزاد" احتیاج زیادی ندارند، به این دلیل که نوزادان به سرعت رشد می‌کنند. همچنین تا زمانی که نوزاد را بعد از تولد نبینید، نمی‌توانید متوجه شوید که لباس او از چه سایزی شروع می‌شود پس حتما تعداد محدودی لباس نوزاد تهیه کنید.

وقتی شک دارید… لباس هایی با سایز بزرگتر بخرید. 

به نظر افراد زیادی نوزادان یک شبه رشد می‌کنند! اگر در مورد سایز لباس کودک، مخصوصا لباس نوزادان شک دارید لباس بزرگتر را بردارید چون تا زمانی که لباس دقیقا اندازه شود، می‌توانید پایین شلوار کودک را تا بزنید، یا تیشرت کودک را به داخل بدهید و لباس را تا حدی مناسب سایز کودک کنید.

برای لباس نوازد دختر و پسر به دنبال پارچه‌های نرم باشید.

نوزادان تازه متولد پوست حساسی دارند. برخی از متخصصان لباس‌های تمام پنبه را برای نوزادان توصیه می کنند، اگرچه مخلوط پنبه نرم هم برای بسیاری از نوزادان مناسب است. پارچه‌های ارگانیک معمولاً از تمامی انواع پارچه‌ها  نرم‌تر هستند، هرچند که قیمت‌های بالاتری هم دارند. لباس "برچسب دار" که اندازه و اطلاعات شستشو، روی آنها درج می‌شود و این اطلاعات در قسمت پشت گردن چاپ می‌شوند، گاهی اوقات باعث سوزش پوست کودک می‌شود. اگر متوجه قرمزی دراین ناحیه شدید حتما لباس را عوض کنید و یا برچسب آن را جدا کنید.

مشخصات
جنسصد در صد پنبه
سایز0 تا 1 ماه
تعداد تکه ها4 تکه/بلوز آستین بلند/شلوار/بادی قزن دار/تی شرت آستین کوتاه
شستشواز سفید کننده استفاده نشود/دمای آب 30 درجه سانتی گراد

مشخصات
جنستریکو
سایز بندیدارد. تا 18 ماه
تعداد تکه ها3 تکه/بلوز آستین بلند/شلوار/ بادی

مشخصات
جنستریکو
سایزبندیدارد تا 18 ماه
تعداد تکه3 تکه/ بلوز آستین بلند/شلوار/ بادی

مشخصات
جنسنخ
سایز بندیدارد تا 3 ماه
تعداد تکهتی شرت آستین کوتاه/رکابی/شورت/شلوار

مشخصات
جنسنخ
سایز بندیدارد تا 6 ماه
تعداد تکه3 تکه/ شاوار/بادی/کلاه


مشخصات
جنسنخ 
سایز 0 تا 2 ماه
شستشوبا ماشین لباسشویی و در دمای 30 درجه سانتی گراد

مشخصات
جنسنخ
سایز0 تا 2 ماه

مشخصات
جنسپلی استر/پنبه
سایزدارد تا 12 ماه 

مشخصات
جنسنخ
سایز9 تا 12 ماه

مشخصات
جنسالیاف نخی
سایزبندیدارد

راحت‌ترین راه برای پوشیدن و در آوردن لباس نوزادی را در نظر بگیرید.

خرید اینترنتی لباس نوزاد دخترانه

وقتی که یک نوزاد تپل دارید، شاید دکمه‌ها زیبایی لباس کودک را از بین ببرند. لباس‌هایی که قزن یا زیپ‌دار هستند برای کودکان تپل مناسب‌تر اند. بعضی از مارک‌ها دارای قزن‌های آهنربایی هستند و جای زیپ را حذف کرده‌اند. بهتر است برای نوزادان دنبال لباس‌هایی با یقه کش‌دار یا لباس‌هایی با یقه قزن‌دار باشید، چون این لباس‌ها باعث می‌شوند سر نوزاد به راحتی از سوراخ یقه عبور کند.

از لباس نوازد که کل بدن کودک را می پوشانند و تعویض آنها راحت است استفاده کنید.

لباس‌ها قزن دار جزء وسایل ضروری و هر روز مصرف کودکان هستند وحتی بعد از اینکه لکه‌دار شدند یا خیلی کهنه هم شدند، می‌توان از آنها به عنوان لباس غذا دهی یا لباس‌های بازی کودک استفاده کنید.

لباسی را انتخاب کنید که برای تعویض پوشک دچار مشکل نشوید.

 اکثر زیر پوش‌ نوزادی یا لباس خواب‌ نوزاد در قسمت کشاله ران کودک دارای قزن( دکمه قابلمه ای)هستند. تا جایی که می ‌وانید ازخرید لباس نوزادی که قسمت‌های پیچیده دارند خودداری کنید. لباس‌های زیر سرتاسری مخصوص  کودک که دارای قزن در قسمت کشاله ران هستند تقریبا تمامی قسمت‌های بدن کودک را می‌پوشانند و به دلیل داشتن قزن، تعویض پوشک را برای والدین ساده می کند .

به دنبال شلوار نوزاد با خاصیت کشی باشید.

 برای بسیاری از والدین وسوسه کنندست که یک شلوار جین آبی کاملا شبیه شلوار خودشون، و حتی با شکل دکمه‌های مشابه به پای نوزادشان بپوشانند. اما باید حتما به جنس کشی شلوار توجه داشته باشند، چون مطمئنا نوزاد از پوشیدن یک شلوار از جنس خشن خوشحال نمی‌شود.

چطور به نوزاد لباس بپوشانیم؟

  • هر چیزی که قابل کنده شدن از روی لباس کودک باشد، می‌تواند خطر خفگی را برای کودک بوجود آورد، از جمله دکمه، گل، لوازم تزیینی و انواع گیره‌ها، بنابراین لباس‌هایی را برای نوزاد خود بخرید که ساده باشند. برندهای بزرگ تولید کننده محصولات کودک معمولا از این نوع تزئینات اجتناب می‌کنند، اما محصولات دست‌ساز، یا محصولات شرکت‌های کوچک ممکن است این تزئیینات را داشته باشند. اگر لباس‌هایی با این نوع تزیینات دارید ، قبل از استفاده حتما آنها را محکم کنید تا مطمئن شوید که آنها محکم چسبیده‌اند و جدا نمی‌شوند.
  • لباس‌های بنددار که بندهایی روی گردن  یا کمر دارند می‌توانند عاملی برای خفه شدن کودک باشند .چون ممکن است با گیر کردن به وسایل در زمین بازی و یا گیر کردن به مبل به کودک آسیب بزنند. بنابرگزارش‌های اعلام شده از طرف مصرف‌کنندگان توصیه‌های زیادی برای استفاده نکردن از لباس‌های بند دارشده است. اگر کودک شما لباس‌هایی با بند در ناحیه گردن دارد، بندها را جدا کنید و حتما بندهای کمر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنها دوخته شده و ایمن هستند و نهایتا بیش از 3 اینچ کشیده نمی‌شوند.
  • برای 12 ماه اول تولد کودک لباس‌هایی که انواع تزئینات اطراف یقه مثل بند و غیره را دارند استفاده نکنید. از لباس‌هایی با گلدوزی روی قفسه سینه، به ویژه اگر از طرف دیگر پارچه، باعث خراشیده شدن پوست کودک می‌شود، باید خودداری کرد. همه این موارد می تواند باعث آسیب به پوست کودک شما شود.
  • اغلب لباس‌های نو برای زیبا تر دیده شدن در نظر خریداران، با مواد شیمیایی آهاردار می‌شوند. حتما قبل از پوشاندن لباس‌های جدید به کودک همه لباس‌ها را بشویید.
  • نخ‌های آویزان در جوراب یا نخ‌های اضافی جیب را کنترل کنید چون ممکن است، انگشتان کوچک دست یا پای کودک را ببرند.
دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.