راهنمای خرید جدیدترین کنسول بازی و ایکس باکس (کنسول بازی ارزان)

چطور بهترین کنسول بازی را انتخاب کنم؟

برای انتخاب بهترین کنسول بازی بهتر است قبل از خرید سوال‌های زیر را از خوب بپرسید و با آگاهی کامل اقدام به خرید کنید.

کنسول‌های بازی مثل دروازه‌هایی هستند که شما را به دنیای فانتزی وارد می‌کنند، دنیایی که در آن می‌توانید یک قاتل حرفه‌ای دریک دوره از زمان، یا یک جنگجوی فضایی در یک سیاره بیگانه در آینده، یا حتی یک جنگنده و یا شاید یک راننده ماشین مسابقات فرمول وان(F1) باشید. شاید فکر کنید که همه این بازی‌ها تخیلاتی هستند که برای یک کودک 15 ساله مناسب‌اند، در صورتی که بازی‌های رایانه‌ای برای بزرگسالان هم بسیار جذاب هستند. به عنوان مثال بازی‌هایی مانند Just Dance مخصوص خانواده‌ها ساخته شده‌اند، تا آنها با رقصیدن با یکدیگر، سرگرم شوند.

کنسول بازی وسیله‌ای ست که همه این جادوها را ایجاد می‌کند. کنسول‌های بازی می‌توانند یک فعالیت سرگرم کننده یا بخشی از یک مهمانی باشند. اگر تا به حال، بازی با آنها را امتحان نکرده‌اید، حتما این کار را انجام دهید چون دنیایی از سرگرمی در انتظار شماست! وقتی صحبت از خرید یک کنسول بازی است، انتخاب‌های مختلفی از میان برندهای متفاوت وجود دارد. در این مقاله قصد نداریم به شما بگوییم بهترین کنسول بازی کدام است، فقط با اشاره به نکات مهم درانتخاب بهترین کنسول بازی، به شما در تصمیم گیری بهتر کمک خواهیم کرد .


در ادامه بخوانید : رایج ترین مشکلات ایکس باکس و راه حل های ساده برای رفع آنها


در ادامه بخوانید : معرفی بهترین دسته بازی با قیمت مناسب (پرفروش ترین)

چه نوع کنسول بازی مناسب شما است؟

      چه نوع کنسول بازی مناسب شما ست؟

دو نوع کنسول بازی وجود دارد، نوع اول که دراتاق نشیمن به تلویزیون متصل می‌شوند و نوع دوم، کنسول‌های بازی دستی که می‌توانید هر کجا که می‌خواهید با خود حمل کنید. کنسول‌های اتاق نشیمن قدرتمند هستند و تجربه بازی عالی را برای تمام اعضا خانواده ایجاد می‌کنند . بیشتر این کنسول‌ها علاوه بر سرگرم کننده بودن به عنوان رسانه مرکزی هم عمل می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند وب را مرور کنید واز طریق وب به پخش رسانه بپردازید.

کنسول‌های بازی محبوب در بازار عبارتند از: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان ، پلی استیشن 3 ، ایکس باکس 360 ، Wii و Wii U. اگرچه بازی‌های موبایلی در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند، اما به دلیل خوش نامی کنسول‌های بازی قدیمی و تجربه‌ای که از بازی با یک کنسول بازی دستی بدست می‌آرورید، لذت این دو یکی نیست. کنسول‌های دستی جمع و جور و قابل حمل هستند، بنابراین می توان آنها را به راحتی در جیب و یا کیسه‌های کوچک حمل کرد. Nintendo 3DS و PlayStation Vita دو کنسول دستی محبوب هستند. PlayStation Portable هم از محبوبیت خاصی برخوردار است، اما دیگر در سایت رسمی سونی وجود ندارند و کم کم در حال حذف شدن است.

برای یک کنسول بازی  چقدر باید هزینه کنید؟

راهنمای کامل خرید کنسول بازی

اگر به دنبال کنسول بازی هستید که توان خرید آن را داشته  باشید و همینطور تجربه بی نظیری از بازی‌های کامپیوتری به شما بدهد، آخرین نسل کنسول‌هایی مانند پلی استیشن 4 ، Xbox One یا Nintendo Wii U برای شما مناسب هستند. تمام این کنسول‌ها با جدیدترین سخت افزارها ساخته شده و جزء خریدهایی هستند که به مرور زمان از دور خارج نمی‌شوند ومثل کنسول‌های قبلی، می‌توانید مطمئن باشید که کنسولی که خریداری می‌کنید درچند ساله  آینده قدیمی نخواهد شد. جدیدترین نسل کنسول‌ها در اواخر سال 2013 به بازارعرضه شدند، بنابراین هنوز هم بسیار جدید هستند.

اگر فقط گه گاهی بازی‌های کامپیوتری می‌کنید، کنسول‌هایی مانند PlayStation 3 ، Xbox 360 هم گزینه‌های خوبی برای شما هستند. این کنسول‌های بازی، گرافیک خوبی دارند و تعداد  بسیار زیادی از بازی‌ها را به راحتی در دسترس شما قرار می‌دهند. همچنین این کنسول‌ها نسبت به مدل‌های جدیدتر مقرون به صرفه‌تر هستند.

در مورد کنسول‌های بازی دستی، پلی استیشن ویتا یکی از محبوب‌ترین هاست. این کنسول دارای تمامی ویژگی‌های پیشرفته مانند اتصال به نت، دوربین داخلی و صفحه لمسی است. از طرف دیگر، پلی استیشن‌های قابل حمل، یک کنسول بازی خوب برای گیمرهایی هستند که گهگاه بازی می‌کند. Nintendo 3DS هم یکی دیگر از کنسول‌های بازی جالبی است که در سه نوع مختلف به نام های ، 3DS و 2DS 3DS XL ارائه می‌شود.

کنسول‌های بازی از لحاظ طراحی تفاوت‌های کمی با یکدیگر دارند، اما کم و بیش بازی‌های مشترکی را انجام دهند.

به قیمت لیست بازی‌ها توجه کنید 

هزینه بازی فقط مربوط به هزینه خرید کنسول نیست. شما باید برای اسامی بازی‌ها هم هزینه کنید. همینطور باید از قیمت بازی‌های کنسولی که انتخاب می‌کنید هم مطلع باشید. 

خرید اینترنتی فرمان بازی یورو کوانتم مدل 5in1 مناسب برای PS4-XBOX ONE-PS3-PC -SWITCH

 کنسول بازی مایکروسافت به راحتی قادر است که ویدوهای با فرمت 4kرا برای شما نمایش دهد. همچنین برای دوستداران بازی‌هایHalo و Gears of War بسیار گزینه‌ی مناسبی است. دارای خروجی HDMI با پشتیبانی از فرمت‌های 4K و HDR است. همچنین از شبکه‌ی بلوتوث، وای‌فای و پورت USB پشتیبانی می‌کند. ظرفیت هارددیسک این کنسول یک ترابایت می‌باشد. دسته‌ی بازی این کنسول بی‌سیم است. دارای پشتیبانی از رزولوشن 4K و HDR است.


در ادامه بخوانید : صندلی گیمینگ: راهنمای خرید صندلی بازی + قیمت روز


در ادامه بخوانید : مانیتور خمیده: خرید و قیمت بهترین مانیتور منحنی (جدیدترین)

شما به چه نوع بازی هایی علاقه دارید؟

 راهنمای کامل خرید کنسول بازی

اگر یک گیمر حرفه‌ای هستید و در همه زمینه‌ها بازی می‌کنید، شاید پیشنهاد بازی با پلی استیشن یا Xbox برای شما جذاب باشد. این کنسول‌ها امکان بازی در همه ژانرها مثل مسابقه، اکشن،  تیراندازی تک نفره و غیره را به شما می‌دهد. عناوین اصلی‌ترین بازی‌های اکشن به طور کامل توسط اکتیویژن، الکترونیک آرتز، یوبی سافت، برای این کنسول‌ها ایجاد می‌شود.

طراحی این بازی‌ها به دلیل گرافیک بالا و مرحله به مرحله بودن، که شبیه زندگی واقعی است، باعث سرگرم نگه داشتن شما می‌شود. کنسول‌های بازی نینتندو Wii و Wii U هم سهم خود را در بین بازی‌های محبوب دارند اما بیشتر به سبک بازی متفاوت معروف هستند. نینتندو برای بازی‌هایی مثل Mario و سری the Zelda محبوب‌تر هستند. به طور کلی این بازی‌ها جدی و خشن نیستند و می‌توان در هر سنی از آنها لذت برد.

موضوع دیگری که در زمان انتخاب یک کنسول بازی باید به آن توجه کنید اینست که بازی باید قابل دسترس باشد. گاهی بازی‌هایی وجود دارند که منحصر به کنسول‌های خاصی هستند. به عنوان مثال، سری Gran Turismo فقط در کنسول‌های سونی وجود دارد و مشابه آن، بازی Halo است که درهیچ کنسولی بجز Xbox پیدا نخواهید کرد.

اگر علاقه به نوع خاصی از بازی دارید، کنسولی مطابق با آن انتخاب کنید. مطمئن باشید که بازی مورد علاقه شما در کنسولی که می‌خواهید بخرید موجود باشد. برای مثال، کنسول‌های قدیمی ترمثل PS3 و Xbox 360 در حال حاضر بازی‌های بیشتری نسبت به جانشینان خود دارند. یعنی بعد از گذشت ماه‌ها، توسعه دهندگان بازی روی عناوین جدید بازی‌ها برای کنسول‌های جدید خود تمرکز می‌کنند و این موضوع به معنی دردسترس نبودن آن بازی برای سایر کنسول‌هاست.

بهترین کنسول بازی برای بازی‌های آنلاین کدام است؟

بازی‌های آنلاین به بخش بسیار محبوبی بین گیمرها تبدیل شده‌اند و امروزه در همه کنسول‌ها وجود دارند. بازی‌های چند نفره این طور هستند که شما با افراد کاملاً غریبه ازهر نقطه از جهان بازی‌های نامحدودی خواهید کرد. برای انجام بازی‌های آنلاین، شما به ایجاد یک حساب کاربری نیاز دارید که به شما امکان دسترسی به بسیاری از ویژگی‌ها از جمله بازی‌های چند نفره، فیلم، صدا و سایر خدمات را می‌دهد. بعضی کنسول‌ها حتی بازی‌های آزمایشی را در اختیار شما قرار می‌دهند وگاهی بازی‌های رایگان را نیز می‌توانید با آنها دانلود کنید. هم شرکت سونی و هم شرکت مایکروسافت خدمات آنلاین مختص خود را دارند، و به ترتیب پلی استیشن پلاس و ایکس باکس لایورا در گروه  بازی‌های آنلاین قرار داده‌اند. اشتراک این خدمات را می‌توان به مدت یک ماه یا یک سال خریداری کرد، و این در حالیست که بعضی از آنها کاملاً رایگان هستند.

ظرفیت ذخیره سازی و انجام بازی های متحرک

       ظرفیت ذخیره سازی و انجام بازی های متحرک

کنسول‌های بازی معمولاً دارای حافظه داخلی هستند. حافظه داخلی آنها از 4 گیگابایت تا 500 گیگابایت متغیر است و شما بر اساس نیاز خود، یکی را انتخاب می‌کنید. اگر قصد ندارید بازی متفاوت یا محتوای دیگری را روی کنسول ذخیره کنید، بهتر است، کنسول مناسب‌تری با حافظه داخلی کمتر را پیدا کنید. از طرف دیگر، اگر قصد دارید بازی‌های کنسول را از طریق سرویس خدمات دانلود کنید، باید کنسولی با حافظه داخلی بیشتر را انتخاب کنید.

بازی‌های حرکتی، شکل بازی‌ها را کاملاً متحول کرده‌اند. امروزه بازی‌های حرکتی به یک ویژگی مهم کنسول‌های بازی تبدیل شده‌اند. بعضی کنسول‌ها دارای دوربینی هستند که حرکت بدنتان را ضبط می‌کند، در حالیکه کنسول‌های دیگربه یک کنترل کننده(کنترلر) اضافی که به  وسیله دوربین شناسایی می‌شوند نیاز دارند.

امروزه تقریباً تمام کنسول‌های بازی جدید از بازی‌های حرکتی پشتیبانی می‌کنند. بعضی ازکنسول‌ها به لوازم جانبی جداگانه ای نیاز دارند تا بتوانید بازی‌های حرکتی را انجام دهید. در Xbox 360 ، Kit Kinect این ویژگی موجود است، در حالی که در PS3 از چیزی به نام کنترلر Move Motion برای پشتیبانی از بازی‌های حرکتی استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید همه افراد خانواده خود را درگیر بازی کنید، احتمالاً بازی‌های حرکتی بهترین گزینه برای شما هستند.

 سخن آخر:در زمان خرید یک کنسول بازی حتما به لوازم جانبی مناسب با محصول توجه کنید. بعضی کنسول‌ها ممکن است با مجموعه بازی‌های رایگان بفروش برسند. حتی می‌توانید بسته‌ای را که یک کنترل کننده حرکتی اضافی یا جوی استیک در آنها وجود داشته باشد پیدا کنید. بعضی کنسول‌ها هم دارای لوازم جانبی اضافی مانند کابل HDMI یا کارت SD هستند.

همچنین شما می‌توانید بسته‌هایی را که دارای طراحی متفاوتی برای کنسول و همینطور لوازم جانبی مخصوص یک بازی خاص هستند را انتخاب کنید. از نظر کارایی، معمولا مشکلات زیادی درکنسول‌های بازی پیش نمی‌آید و این انتخاب شماست که کدام کنسول را انتخاب کنید،که بیشترین بازی و تفریح را برای شما بوجود آورد.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
لوازم جانبی کنسول بازی قیمت انواع لوازم جانبی کنسول بازی