اسکیت برد: معرفی و خرید بهترین اسکیت برد( ارزان ترین)

معرفی بهترین اسکیت برد

هدف اصلی ما یاد دادن همه نکات ضروری برای خرید بهترین اسکیت برد به اسکیت بازهای تازه کار است وتلاش می‌کنیم تا برای کسانی که به اسکیت علاقه دارند الهام بخش باشیم. برای یادگیری اینکه چطور یک اسکیت برد مناسب تهیه کنید با ما همراه باشید. در این مقاله سعی کردیم  تا با در نظر گرفتن تمام جنبه‌های مهم برای خریدبهترین اسکیت برد، انتخاب خوبی داشته باشید. از آنجا که اولین بار شماست، ممکن است همه چیز برای شما گیج کننده به نظر برسد. اندازه متفاوت تخته‌ها و تیغه‌ها و حتی تنوع در چرخ‌ها، می‌توانند شما را در انتخاب دچار زحمت کنند. خوشبختانه، اینجا هستیم تا به شما در انتخاب اولین اسکیت برد تان کمک کنیم!

لازم نیست اولین اسکیت برد شما بهترین و شگفت انگیزترین اسکیت بردی باشد که می‌توانید داشته باشید. در این مقاله از سایت چی بگیر سعی کردیم بخش‌های مختلفی که شما به آنها نیاز دارید و اطلاعات اصلی مورد نیاز برای انتخاب بهترین اسکیت برد را ارائه دهیم.

اجزای اصلی یک اسکیت برد:

  • تخته اسکیت برد
  • نوار گریپ
  • تیغه های اسکیت برد
  • سخت افزار(پیچ و مهره)
  • چرخ ها
  •  بلبرینگ

اسکیت برد برقی اف اسپید مدل Surf 1

عرض23 سانت 
ظرفیت وزنی 120 کیلوگرم
جنسپلاستیک ABS
جنس چرخلاستیک

اسکیت برد المنت مدل Nyjah

وزن 2000 گرم
قطر چرخ64
سبکاسلالوم(Slalom)/اسپید(Speed)/نمایشی(Exhibition)/تفریحی(Fun)
جنس تیغه فلز

اسکیت برد میت مدل برگ افرا

وزن 2500 گرم
قطر 65
میزان ابک (ABEC) بلبرینگ
5
سبک نمایشی(Exhibition)/تفریحی(Fun)
جنس تیغهفلز

اسکیت برد میت مدل درخت

وزن 2500 گرم
قطر 64
میزان ابک (ABEC) بلبرینگ
5 عدد
سبک 
اسلالوم(Slalom)/نمایشی(Exhibition)/تفریحی(Fun)
جنس تیغهفلز

اسکیت برد مدل کودک کد b22

وزن 2700
سایزفری سایز 


در ادامه بخوانید : اسکیت:بررسی مشخصات و قیمت 10 مدل کفش اسکیت(بچه گانه، دخترانه...)

معیارهای انتخاب بهترین اسکیت برد

تخته اسکیت برد 

اولین مورد درباره یک اسکیت برد، تخته آن است که به شاسی هم معروف است. در حقیقت بزرگترین قسمت یک اسکیت، تخته چوبی است که روی آن ایستاده‌اید. انواع متفاوتی از تخته اسکیت وجود دارد. اسکیت بردها در چهار شکل تولید می‌شوند. هر کدام از این اسکیت برد ها برای سبک خاصی از اسکیت بردینگ مناسب هستند. این مدل ها شامل:

  1. اسکیت  بردهای کوچک (Shortboard) 
  2. اسکیت برد  کروزر( (Cruiser
  3.  اسکیت برد مدل سنتی یا Old School 
  4. اسکیت بردهای بزرگ (Longnoard)

 اسکیت بردی را که انتخاب می‌کنید، باید تا حد زیادی متناسب با سبک اسکیت بردینگ شما باشد. شکل اصلی تخته اسکیت برد دارای دماغه و دم گرد در قسمت جلو و عقب است. شکل تخته به شما کمک می‌کند تا بسیاری از ترفندهایی را که این روزها در اسکیت بازی انجام می‌شود، را انجام دهید. بنابراین اگر می‌خواهید ترفندهایی را با تخته اسکیت خود انجام دهید، باید بدانید که شکل تخته اهمیت پیدا می کند.

انواع دیگری از اسکیت بوردها مانند اسکیت بردهای برقی هم وجود دارند. این مدل هم مثل مدل اسکیت برد کروزر و اسکیت بردهای بزرگ، به دلیل سنگین‌تر بودن برای اجرای فوت فن‌های اسکیت بردینگ مناسب نیستند. اسکیت بردهای کروز برای بازی در حفره‌ها و یا رفت و آمد بسیار عالی هستند، اما برای انجام حرکات نمایشی در سطوح صاف، چندان مناسب نیستند. از آنجا که ما بر روی اسکیت بردهای مناسب مبتدیان تمرکز داریم، اسکیت بردهای کوچک، آن چیزی هستند که می خواهیم به آن بپردازیم.

اندازه تخته اسکیت برد 

وقتی اولین اسکیت برد خود را می‌خرید شاید فقط نگران عرض تخته آن باشید. استاندارد واحد اندازه‌گیری تخته اسکیت، اینچ است. اندازه های معمولی بین 7.5 و 8.5 اینچ یا 19 تا21 سانت هستند. بعضی از تخته بردها کوچکتر و بعضی کمی بزرگتر هستند، اما در این قسمت به بررسی رایج‌ترین اندازه‌ها می‌پردازیم.

اگر دوست دارید در حال سواری با اسکیت برد، ترفندهای اسکیت بازی را هم انجام دهید، اسکیت بردهای کوچک مناسب تر هستند. اندازه‌های 19و 20 سانت  ایده‌آل‌ترین و رایج‌ترین اندازه برای اسکیت بردها هستند. از آنجا که سطح تخته آنها کوچکتر است، این موضوع باعث می‌شود سریع‌تر بتوانید اسکیت برد را به این طرف و آن طرف حرکت دهید. به طورکلی برای یادگیری سوار شدن به اسکیت برد و بعد انجام ترفندهای ابتدایی اسکیت بازی، توجه به هرکدام از موارد این مقاله، کمک خوبی خواهد بود.

راهنمای اندازه اسکیت برد 


راهنمای اندازه اسکیت برد

اگر می‌خواهید در زمین‌های نیم دایره‌ای (half-pipe)، یا سطوح پلکانی و شیب‌دار اسکیت کنید، اندازه‌های بزرگتر برای شما مناسب‌تر هستند. چون سطح تخته بیشتر است و جای بیشتری برای پاهای شما وجود دارد و در نتیجه پایداری و حفظ تعادل شما بهتر است. اگر مطمئن نیستید که با اسکیتی که می‌خرید کجاها بتوانید بازی کنید یا برنامه خاصی برای مکان بازی با اسکیت خود ندارید بهتر است به دنبال اندازه‌های متوسط اسکیت برد باشید. سایزهای متوسط اندازه‌هایی در حدود  20 تا 21 سانت دارند.

تخته‌های 20 سانتی بسیار استاندارد هستند و برای بسیاری از اسکیت بازها مناسب هستند. اما این به آن معنای نیست که شما نمی‌توانید در زمین‌های لوله‌ای یا نیم دایره‌ای با تخته اسکیت‌های 19 سانتی اسکیت کنید، یا نمی‌توانید ترفندهایی که در سطوح صاف می‌زدید را روی یک تخته اسکیت 21 سانتی متری انجام دهید. این موضوع فقط به توانمندی شما در بازی اسکیت بستگی دارد.

امروزه تخته اسکیت هم سایز با اندازه کفش شما وجود ندارد و فقط انتخاب شخصی شماست که اهمیت دارد. بسیاری از اسکیت بازها از اندازه بزرگ‌تر اسکیت برد به اندازه‌های کوچکتر بر می‌گردند. این موضوع به احساس راحتی شما با اسکیت برد بستگی دارد. بنابراین در زمان خرید چند گزینه را امتحان کنید تا بهترین را انتخاب کنید. نکته مهم این است که با آن تخته احساس راحتی کنید.

طراح های گرافیکی روی تخته اسکیت


طراح های گرافیکی روی تخته اسکیت

یک تخته اسکیت برد بخش دیگری دارد که احتمالاً بیشترین توجه شما را به خود جلب می کند، و آن طرح‌های گرافیکی روی تخته اسکیت هستند. این قسمت خیلی مهم نیست. فقط اینکه اگر تخته شما هیچ طرح گرافیکی (تخته خالی)  نداشته باشد، خیلی سریع ترخراشیده می‌شود وگرنه تغییری در اسکیت بازی شما ایجاد نخواهد کرد.

نوار گریپ (griptape) در تخته اسکیت

قسمت بعدی تخته شما نوار گریپ است. این قسمت یک نوار چسب مخصوص است که روی تخته اسکیت شما می‌چسبد. سطح روی این نوار بصورت دانه دانه است تا بتواند چسبندگی کافی بین پای ورزشکار و تخته اسکیت برد ایجاد کند. این نوار مانع از لغزش پا در زمان اجرای تکنیکهای مختلف اسکیت بردینگ می‌شود. نوار گریپ فقط در یک سایز عرضه می‌شود و شما آن را متناسب با اندازه تخته خود برش می‌دهید. 

نوار گریپ (griptape)معمولاً مشکی است اما بعضی اوقات روی آن رنگ‌ها یا نقوش دیگری هم طراحی می‌شود. این به هیچ وجه روی اسکیت کردن شما تأثیر ندارد و فقط یک نکته متمایز کننده برای شما ست. اگر می‌خواهید که یک نوار گریپ طرح‌دار داشته باشید، با هزینه بیشتر می‌توانید آن را تهیه کنید. 

تیغه ها در تخته اسکیت

چطور یک اسکیت برد خوب بخریم؟

مؤلفه بعدی برای اسکیت بردها تیغه‌ها هستند. مکانیسم چرخش اسکیت بورد بر عهده تیغه‌هاست. آنها به صورت جفتی و بیشتر به رنگ نقره‌ای هستند. همه آنها به یک روش کار می‌کنند. چیزی که  شما باید به آن توجه کنید، طول پین بزرگی است که از تیغه عبور می‌کند و این همان چیزی‌ست که چرخ‌ها روی آن سوار می‌شوند. به این قسمت محور گفته می‌شود. محور حتما باید به اندازه عرض تخته یا مقیاسی تقریباً نزدیک به آن باشد اما لازم نیست که دقیقا، اندازه آن باشد. موضوع مهمی که درباره تیغه وجود دارد و باید بیشترین اهمیت  را به آن بدهید این است که، چقدر تیغه‌های اسکیت برد محکم یا نرم هستند. در حقیقت سفت یا نرم بودن تیغه بروی چرخش اسکیت برد تاثیر خواهد داشت.

تیغه‌های محکم‌تر کمتر می‌چرخند، در حالی که تیغه‌های نرم‌‌تر راحت‌تر می‌چرخند. این هم مجددا یک انتخاب شخصی است و می‌توانید آنها را تنظیم کنید. این طور نیست که فقط یک نقطه تنظیم شود و دیگر نیازی به تغییر نباشد. تنظیم تیغه یا شل یا سفت کردن مهره‌های روی پیچ بزرگ وسط تخته  انجام می‌شود. این پیچ بزرگ را شاه پین می‌نامند.

هنگامی که تیغه‌ ها را روی تخته قرار می‌دهید، مطمئن باشید که قسمت‌های اصلی تیغه‌ ها را درست روی هم سوار کرده‌اید. اهمیت این موضوع به آن دلیل است که اگر تیغه‌ها از هم دورباشند، اسکیت برد شما در زمان چرخیدن اشتباه عمل می‌کند و به جهت دیگری می‌چرخد. مثلا وقتی که به چپ تکیه می‌کنید وقصد چرخش به چپ دارید  تخته  به راست می‌چرخد.

چرخ اسکیت برد

راهنمای خرید و قیمت اسکیت برد

قسمت بعدی چرخ‌ ها هستند. در حقیقت انتخاب شما انتخاب اندازه چرخ است. قطر چرخ‌ اسکیت برد به میلیمتر اندازه‌گیری می‌شود. چرخ‌ های کوچکتر برای ترفندهایی مثل زیگ زاگ زدن و اسکیت خیابانی مناسب هستند. چرخ‌های بزرگتر برای اسکیت کردن در زمین‌های حرفه‌ای مثل زمین‌های پایپ، نیم پایپ یا نیم دایره‌ای بهتر هستند. چرخ‌های کوچکتر در محدوده 50-53 میلیمتر هستند. چرخ‌های بزرگتر 56-60 میلیمتر هستند. اگر می‌خواهید ترکیبی از هر دو را انجام دهید، اندازه پیشنهادی ما سایز چرخ 52-55 میلیمتری است.

کسانی که درباره طول عمر چرخ‌های اسکیت برد خود تحقیق می‌کنند باید این موضوع را بدانند که عمر چرخ‌ها به دفعات استفاده از اسکیت برد بستگی دارد.

بهترین سخت افزار اسکیت برد کدام است؟

به زبان ساده سخت‌افزارهای اسکیت برد، پیچ و مهره‌های اسکیت بورد شما هستند. در حقیقت چیزی که تیغه‌ها را به تخته وصل می‌کنند پیچ و مهره‌ها هستند. روی تخته، 4 سوراخ وجود دارد از پیش در بدنه تخته حفر شده‌اند و در دو طرف تخته وجود دارند. پیچ ومهره‌ها داخل این سوراخ‌ها می‌روند و تیغه و تخته‌ها را به هم پیچ می‌کنید. چیز دیگری در این باره وجود ندارد به جزاینکه دقت کنید که  پیچ و مهره‌ها کاملاً استاندارد باشند. 

نقش بلبرینگ ها در اسکیت برد چیست؟

قیمت روز اسکیت برد

قسمت آخر یاطاقان یا بلبرینگ‌ ها هستند. در این مرحله انتخاب برای شما بسیار ساده خواهد بود. هر نوع بلبرینگ که در فروشگاه اسکیت وجود داشت برای شما مناسب خواهد بود. آنها در ست‌های هشت‌تایی فروخته می‌شوند و دو به دو برای هر چرخ استفاده می‌شوند. هر چرخ توسط یک بلبرینگ به محور تیغه اسکیت برد متصل می‌شود. 

بلبرینگ‌ها باعث تسهیل در چرخش چرخ‌ها و توزیع یکنواخت نیرو می‌شود. بلبرینگ‌ها وارد دو طرف چرخ می‌شود. بعضی اوقات همراه بلبرینگ‌ها یک استوانه کوچک گرد به نام(spacer) هم هست. این استوانه بین دو بلبرینگ داخل چرخ قرار می‌گیرد. این استوانه چیزی نیست که حتما لازم باشد، اما اگر همراه با یاتاقان بود می‌توانید آنها را با هم ببندید.

چه اسکیت برد برای بچه ها بهترین است؟

مینی کروزرها یک انتخاب عالی برای بچه ها است که می‌خواهند با سوار شدن بر تخته و حفظ تعادل خود کنار بیایند. یک اسکیت برد  پلاستیکی 6 اینچی برای بچه های 5 سال یا کمتر با سایز کفش 3 یا کوچکتر مناسب است.

چه اسکیت برد برای یک مبتدی بهترین است؟

اگر می خواهید، اولین اسکیت برد خود را بخرید، باید در نظر داشته باشید که چه نوع اسکیتی را می خواهید انجام دهید و بودجه شما چقدر است. تعداد زیادی از مدل های اسکیت برای مبتدیان مناسب هستند.

اگر برای اولین بار که می خواهیداز اسکیت برد استفاده کنید، بهترین راه برای انتخاب، توجه به عرض اسکیت برد است. اسکیت های  عریض بسیار پایدارتر هستند و فضای پا زیادی را برای بازی با توزیع وزن روی تخته در اختیار شما قرار می دهند.

نتیجه گیری: این مقاله با هدف معرفی تمام قسمت‌های اسکیت برد تهیه شده است. امیدوارم اطلاعات موجود این مقاله از سایت چی بگیر به شما در انتخاب صحیح اسکیت برد کمک کند. توجه کنید که هر چقدر بیشتر این بازی مفرح را انجام دهید بیشتر و بیشتر به اسکیت مسلط می‌شوید و حتما مسافت‌های زیادی را طی خواهید کرد اما مطمئنا همیشه اولین اسکیت برد خود را به یاد خواهید داشت. هنگامی که در اسکیت بازی پیشرفت کردید، شناخت بیشتری در مورد قسمت‌هایی که دوست دارید و قسمت‌هایی که باید تغییر دهید،  بدست می‌آورید. اگر شما هم تجربه خرید اسکیت برد را دارید با ما در میان بگذارید. 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.