جدیدترین مدل های آبچکان کابینت و رومیزی+ لیست قیمت

بعد از شستشوی ظرف‌ها حتما باید جایی وجود داشته باشد تا بتوان وسایل شستشو شده را درون آن قرار داد تا خشک شوند. بله آب چکان‌ها در تمامی آشپزخانه‌ها وجود دارند و از اجزا پرکاربرد همه منازل هستند. آب چکان‌ها در سایزها و طرح‌‌ها و رنگهای متفاوت تولید شده و روانه بازار شده‌اند.

آب چکان‌ها معمولا در کنار سینک قرار می‌گیرند تا بلافاصله پس از شستشو ظرف‌ها، آن‌ها درون آب چکان قرار گیرند. البته با توجه به فضای آشپزخانه‌ها آب چکان‌ها در حالات و مدل‌های مختلف طراحی می‌شوند تا نیازهای همه سلیقه‌ها را برآورده کنند.

آب چکان‌ها انواع مختلفی دارند معروف‌ترین آنها به قرار زیر است:

  • آبچکان کابینتی
  • آبچکان رومیزی
  • آبچکان آویز
  • آبچکان دیواری
  • آبچکان‌ ریلی داخل کابینت

برای تهیه آبچکان معیارهای متفاوتی وجود دارد تیم چی‌بگیر مجموعه‌ای از بهترین‌ها را در ادامه مقاله به شما معرفی خواهد نمود.

بهترین آبچکان‌های موجود در بازار

آبچکان روی سینک مدل MNF یک آبچکان مدل جدید و بسیار کاربردی است. این آبچکان از نسل جدید آلومینیوم است، که قابلیت تا شدن و جمع شدن را دارد. این آبچکان به گونه‌ای است که در داخل سینک برای نگهداری انواع میوه و سبزی جات و ظروف قرار می‌گیرد. ابعاد این محصول 43 در 30 سانتی‌متر بوده و حدود 300 گرم وزن دارد. 

شما بر روی این آبچکان ابزار آشپزی، لیوان، قاشق و چنگال، بشقاب، قابلمه، چاقو بر روی آن به راحتی قرار می‌گیرد. 

 

نکات مثبت

جنس عالی

تحمل وزن بالا 

زیبا

آبچکان مدل Hamertools با ابعاد 35 در 60 در 120 سانتی‌متر با وزنی حدود یک کیلوگرم را در تصویر بالا مشاهده می‌کنید. جنس این آبچکان از فلز است و آبگیر ندارد.

این آبچکان در واقع یک استند و جاظرفی بالای سینک است که تحمل وزن و تعادل تا ۵۰ کیلو گرم را دارد. این آبچکان ساخت ایران بوده و از جنس آهن و با رنگ الکترو استاتیک کوره‌ای ضد زنگ و ضد خط و خش ساخته شده است.

این استند مشتق شده است از وسایل زیر:

یک سبد جاظرفی مناسب بشقاب، پیش دستی، در قابلمه و دیس. دو سبد مربعی مناسب قابلمه، کاسه و میوه. یک سبد جای مایع و اسکاچ، یک استند لیوان برای نگهداری انواع لیوان با سایزهای مختلف، استند جای سینی و یک سبد آویزان برای جای قاشق و چنگال.

 نکات مثبت

  • کیفیت خوب آبچکان
  • کاربردی بودن
  • شیک
  • زیبا

آبچکان روکش تفلون ۲ طبقه سوپر هدیه وزنی بیشتر از 2 کیلوگرم دارد. این آبچکان از بهترین جنس روکش تفلون ساخته شده است که مقاومت بسیار بالایی در مقابل رطوبت دارد.

ابعاد این آبچکان در طول 49 عرض 36 و ارتفاع 34 سانتی‌متر است. این آبچکان با داشتن جای قاشق و چنگال پلاستیکی و یک سینی پلاستیکی محکم برای جمع‌آوری آب ظروف این امکان را فراهم می‌کند که با در اختیار داشتن فضای بسیار مناسب جهت خشک کردن ظروف پس از شستن آن‌ها به آسانی این کار انجام گیرد.

 نکات مثبت

  • ساخته شده از روکش تفلون
  • بسیار مقاوم
  • دارای فضای مناسب جهت خشک کردن ظروف
  • دارای محل آویز فنجان و لیوان به صورت جداگانه

آبچکان هوم کت از جنس پلاستیک خوش رنگ و زیباست. در واقع دارای تنوع رنگ است. ابعاد این آبچکان پلاستیک که آبگیر هم دارد در طول 49 در عرض 5/38  و در ارتفاع 13 سانتی‌متر است.

وزن این آبچکان پلاستیکی کمی بیشتر از یک کیلوگرم است. بر روی سینگ قرار می‌گیرد و بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

 نکات مثبت

  • به نسبت قیمت بسیار کاربردی
  • بزرگ و جادار
  • جنس خوب و محکم
  • طراحی عالی

آبچکان هنری مدل Ms.Clean8091  بیش از 2 و نیم کیلوگرم وزن دارد. جنسش از پلاستیک باکیفیت است و این آبچکان با اندازه متناسبش به‌سادگی روی سینک یا ظرف‌شویی آشپزخانه جا می‌گیرد تا بتوانید بشقاب‌ها، لیوان‌ها، قاشق‌ها و... را روی آن خشک کنید.

این آبچکان دارای قسمتهایی برای چیدن قاشق، چنگال، چاقو و سایر ابزار آشپزی است. گفتنی است این محفظه قابلیت جدا شدن از بدنه اصلی آبچکان را دارد. استفاده از استیل مرغوب و روکش‌دار به مقاومت و استحکام آبچکان افزوده است؛ در قسمت زیرین این محصول، دریچه‌ای برای خروج آب تعبیه شده است. این دریچه و آبراهه، رطوبت ظروف را به‌سادگی از داخل آبچکان به بیرون منتقل خواهند کرد. ابعاد این آبچکان در طول 48 در عرض 38 و در ارتفاع 11 سانتی‌متر است.

 نکات مثبت

  • جادار
  • جنس پلاستیک خوب
  • خوش ساخت

آبچکان مدل اطلس با ابعاد 46 در 35 در 26 سانتی‌متر است. وزن آن هم حدود 2 کیلوگرم است. جنس این آبچکان از آلومینیوم بوده و مناسب برای سینک است. این آبچکان آبگیر هم دارد. این آبچکان از مفتول‌های آلومینیومی و آهن ربا نگیر ساخته شده است.

این محصول دارای نیم طبقه اضافه است و علاوه بر اینکه فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد ظاهر زیبایی نیز به آشپزخانه شما می‌بخشد. همچنین این آبچکان دارای جا لیوانی‌های بسیار کابردی با قابلیت تنظیم با توجه به اندازه لیوان دارد. وجود جاقاشقی پلاستیکی و سینی آبگیر پلاستیکی از دیگر مزیت‌های این آبچکان است.

نکات مثبت

کیفیت مناسب آبچکان

جادار

نکات منفی

قیمت بالا

آبچکان مدل Platin6733 با ابعاد 96 در 25 سانتی‌متر در تصویر دیده می‌شود. می‌توانید این با اندازه مناسب آن را تهیه نمایید. حدود 1 کیلو و نیم وزن دارد و از جنس استیل ضدزنگ است. از این آبچکان هم می‌توانید برای داخل کابینت هم استفاده نمایید. 

نکات مثبت

خوش ساخت

استیل کاملا ضد زنگ 

رشته‌های محکم با جوش مناسب

 آبچکان پلوتون مدل 600 مجهز به محلی برای خروج آب در آن، دارای جاقاشقی و جالیوانی است. این آبچکان رومیزی دارای پوشش رنگ الکترواستاتیک ضد خش و با ظرفیت 32 بشقاب است. ابعاد آن 36 در 39 در 50 سانتی‌متر است. و بیش از 3 کیلوگرم وزن دارد. همانطور که گفته شد جنس این آبچکان رومیزی از فلز است. 

نکات مثبت

جنس عالی

فضای زیاد

 سبد سینک لیمون طرح گل را در تصویر بالا می‌بینید جنس این سبد از پلاستیک است و پایه هم ندارد.

لگن سینک لیمون که در تصویر دیده می‌شود از جنس پلاستیک است بدون دستگیره و این سینک دارای درپوش جهت تخلیه آب برای شستشوی آسان میوه و سبزیجات

 رطوبت گیر کنار سینک Raika ساخته و تولید شده از جنس حوله‌ای با ابعاد 45 در 59 سانتی‌متر است.

نکات کلیدی خرید آبچکان:

در هنگام خرید آبچکان حتما جنس کابینت‌ها را در نظر بگیرید. فلزی بودن و یا ام دی اف بودن کابینتها بر نوع جنس آبچکان تاثیر مستقیم دارد.

بهترین و محبوب‌ترین نوع آبچکان‌ آشپزخانه، آبچکان‌های بالای کابینت هستند. این نوع آبچکان‌ها دسترسی بسیار خوبی برای قراردادن و برداشتن ظروف دارند و دست و پاگیر هم نیستند.

آبچکان استیل بهتر است یا آبکاری شده؟

در نظر داشته باشید به طور کل آبچکان‌های فلزی به دو گروه استیل و آبکاری تقسیم می‌شوند. آبچکان آبکاری شده درست است که قیمت ارزانتری دارند اما اگر بر آن خراشی بیفتد زنگ می‌زند. اما آبچکان‌های استیل گرانتر است، زنگ نمی‌زنند و در برابر رطوبت کاملا مقاومت دارند.

 آبچکان دو طبقه بهتر است یا یک طبقه؟

مدل آبچکان‌ها بیش از هرچیز به فضای مناسب برای قرار دادن آن بستگی دارد. اما در نظر داشته باشید علاوه بر مدل آشپزخانه و فضای کافی، به تعداد ظروفی که درهر بار قرار است شسته شود بستگی دارد. اگر خانواده پرجمعیتی هستید و درهر بار شستشو تعداد ظروف زیادی آبکشی می‌نمایید آبچکان‌های دو طبقه مناسب‌ترند.

آبچکان‌های ریلی کدامند؟

آبچکان‌های ریلی بر خلاف انواع دیگر این محصول ثابت نیستند و بر روی ریل‌های خاصی سوارند. در واقع این ریل‌ها به راحتی مثل یک کشو باز و بسته می‌شوند. اگر فضای کمی دارید و زمانی ظروف زیادی را شستشو کرده‌اید با استفاده از این آبچکان‌ها ظروف بیشتری را می‌توانید آب‌کشی نمایید.

 یونیت چیست و با آبچکان چه ارتباطی دارد؟

به طول درب کابینت بالا سینک ظرف‌شویی یونیت می‌گویند. یونیت دارای اندازه‌های استاندارد 80 ، 90 ، 100 و 120 سانتی‌متری است.

سخن آخر:

وجود یک آبچکان زیبا و با دوام از اجناس مختلف و متفاوت در کنار سینک ظرفشویی در آشپزخانه برای هر خانه‌ای هم لازم است و هم از اهمیت زیادی برخوردار است.

آبچکان‌ها با داشتن فضای مناسب محلی هستند برای خشک کردن ظروف و مرتب و تفکیک کردن آن‌ها پس از شستن آن‌ها هستند که با توجه به سایز آشپزخانه‌ها و سینک‌ها می‌توان انواع آبچکان را نصب کرد.

آبچکان‌ها از جنس‌های مختلفی مانند چوبی، پلاستیکی و فلزی تولید و با توجه به قیمت و اندازه‌شان می‌توانند نیازتان را برطرف نمایند.

از اینکه تا پایان مقاله همراه تیم چی بگیر بودید سپاسگزار بوده امیدواریم از محتوای این مقاله بهره کافی برده باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
ارگانایزر آشپزخانه قیمت انواع ارگانایزر آشپزخانه