چطور سشوار بکشیم بدون آنکه مو آسیب ببیند؟

چطور سشوار بکشیم که مو آسیب نبیند؟

اگرچه سشوار باعث می‌شود موها خیلی زیباتر به نظر برسند اما گرمای زیاد به مو آسیب بدی می‌زند. ممکن است موهای شما خشک، وز یا دچار موخوره شود که اصلاً چیز خوبی نیست. اگر نگران هستید که با سشوار کشیدن زیاد موهای خود را خراب کنید، چند مرحله وجود دارد که با کمک آن می‌توانید آسیب گرمای سشوار را به حداقل برسانید.

موارد مهم قبل از سشوار کشیدن

یک سشوار خوب بخرید. اگر هزینه خرید سشوار برایتان خیلی مهم نیست، یک سشوار خوب از فروشگاه‌های لوازم آرایشی بخرید. سشوارهای با کیفیت معمولاً دکمه‌های تنظیم حرارت دارند که بتوانید میزان حرارت دلخواهتان را مشخص کنید. البته بعضی‌ها هم نمی‌خواهند خیلی ریخت‌وپاش کنند، پس در این صورت حتماً مطمئن شوید که سه گزینه سرد، گرم و داغ داشته باشد. حواستان باشد سشواری نخرید که فقط روشن و خاموش می‌شود. مطمئن شوید قطعات اضافی برای حالت دادن مو داشته باشد، مثلاً یک نازل برای توزیع جریان مساوی هوا و یک افشانک برای پخش هوا در ناحیه وسیعی از مو. انتخاب بهترین مارک سشوار می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ایی باشد. 


در ادامه بخوانید : معرفی و خرید بهترین مارک سشوار (خانگی و حرفه ایی)

دمای سشوار را متناسب با جنس موهایتان انتخاب کنید. به‌طورکلی، موهای نازک‌تر زودتر گرم می‌شوند و سریع‌تر می‌سوزند، پس باید موهای نازک‌تر را با دمای کمتر سشوار بکشید. موهای ضخیم یا مجعد دمای بیشتری نیاز دارند تا کاملاً صاف شوند، اما حواستان باشد گرمای زیاد هم به مو آسیب می‌زند.

قبل از قرار دادن موهایتان در معرض گرمای سشوار، موهای خود را درمان کنید. کرم‌ها یا لوسیون های مخصوص را قبل از سشوار کشیدن به کمک انگشت یا شانه روی موهایتان پخش کنید.

اگر به یک فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی بروید، می‌توانید چیزی برای حفاظت از موهایتان در برابر گرمای سشوار پیدا کنید. محصولات محافظت از مو از انواع کرم‌ها یا لوسیون ها در بازار موجود است. چند محصول را امتحان کنید تا بالاخره متوجه شوید دقیقاً کدام یک برای موهای شما مناسب‌تر است.

قرار نیست خیلی برای خرید یک کرم یا لوسیون مو خرج کنید، اما آن‌ها را نادیده هم نگیرید. تنوع قیمت این محصولات بسیار هم زیاد است.

در این مقاله از سایت چی‌بگیر ما سعی می‌کنیم بهترین مارک سشوار را به شما معرفی کنیم با ما همراه باشید:

معرفی بهترین مارک سشوار موجود در بازار:

سشوار حرفه ای رمینگتون مدل AC9096

مشخصات
نوع مصرفحرفه ایی
فناوری تولید یون
دارد
نوع موتورAC
جنس المنت
سرامیک
ولتاژ220-240 ولت

می‌توان گفت این سشوار بهترین سشوار از گروه تولیدی رمینگتون است. یک سشوار بسیار حرفه‌ایی از شرکت رمینگتون آمریکا که دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی می‌باشد. این سشوار با رنگ قرمزی جذابی وارد بازار شده است که توجه بسیاری از خاص پسندان را به خود جلب کرده. موتور AC این دستگاه بسیار قدرتمند و حرفه‌ایی می‌باشد. موتور AC این سشوار بواسطه‌ی قدرت بالایی که دارد توانایی روشن ماندن به مدت طولانی را دارد. وزن این دستگاه 840 گرم است که بسیار متعادل و کارآمد می‌باشد. از ویژگی‌های این سشوار می‌توان به فیلتر قابل تعویض، المنت سرامیکی،دکمه‌ی تقویت دمای توربو، دکمه‌ی تنظیم سرعت باد... اشاره کرد. طول کابل این سشوار سه متر است و دارای حلقه برای آویزان کردن است.

سشوار برس دار حالت دهنده رمینگتون مدل AS1220/00

مشخصات
نوع مصرفخانگی 
توان 1200 وات
فناوری تولید یوندارد
جنس المنتسرامیک 
تقویت کننده توربودارد

یکی  از بهترین سشوار حالت دهنده‌ی مو ساخت شرکت رمینگتون این مدل است. این حالت دهنده مو ساخت شرکت رمینگتون است و صفحات آن از جنس سرامیک می‌باشند. ویژگی مثبت استفاده‌ کردن از سرامیک در حالت دهنده‌ ها مو: عامل عایق الکتریسیته بودن و مقاومت داشتن در برابر گرما  می‌باشد. و به موها آسیب کمتری وارد می‌شود. 

بواسطه‌ی فناوری تولید یون در این سشوار چربی داخل مو حفظ می‌شود و باعث جلوگیری از آسیب زدن به مو می‌شود. این سشوار دارای 3 درجه تنظیم دما مختلف است. همچنین مجهز به پنج سری متفاوت مانند سری متمرکز کننده،برس یک طرفه، سری برس دار پیچی، سری شانه‌دار می‌باشد.

سشوار حرفه ای بیبی باس نانو مدل 9000

مشخصات
توان مصرفی 7000
وزن 690 گرم
قابلیت‌ فرم دهنده مو
فناوری تولید یون
کاربردنیمه حرفه‌ای /خانگی /حرفه‌ای
نوع موتورAC

سشوار حرفه ای پرومکس مدل 7250

مشخصات
جنس المنتسرامیک
نوع موتور AC
قابلیت فرم دهنده مو فناوری تولید یون
ولتاژ220
توان مصرفی 2500

سشوار فیلیپس مدل BHD272

مشخصات
توان مصرفی 2100
وزن780 گرم
ابزار فرم دهنده مو فناوری تولید یون
نوع موتور AC
کاربردنیمه حرفه ایی/ خانگی

سشوار لکسیکال مدل LHD-5009

مشخصات
توان مصرفی 2200
وزن250 گرم
نوع موتور AC
کاربردحرفه ایی/ خانگی/ نیمه حرفه ایی

سشوار جانسون مدل JS-8823

مشخصات
توان مصرفی 800
وزن500 گرم
نوع موتور AC
کاربرد خانگی

موارد مهم حین سشوار کشیدن

2. سشوار کشیدن را با درجه حرارت کم شروع کنید. همان‌طور که در مرحله قبل بخش‌بندی کردید جلو بروید. کار خودتان را ادامه بدهید تا جایی که 40 درصد موها خشک شود.

  • ریشه موهایتان را ماساژ بدهید تا حجم بگیرد.
  • با خم شدن به جلو موهای خود را زیر و رو کنید و جریان هوا را پشت سر خود بفرستید تا لایه زیرین موهای شما راحت‌تر خشک شود.

3. افشانک یا همان دیفیوزر را به سشوار وصل کنید. این قطعه به گسترش گرمای شدید به یک ناحیه بزرگ از موهایتان کمک می‌کند تا آسیب کمتری به مو وارد شود.

4. سشوار کشیدن را با دمای متوسط تا زیاد ادامه دهید. یک‌راه خوب برای استفاده از دیفیوزر این است که موهای خود را در انگشتان خود نگهدارید و اجازه دهید هوا به ریشه‌ها برسد.

  • این کار را ادامه بدهید تا جایی که حدود 90 درصد موها خشک شود.

5. اجازه بدهید موها سرد بشود. سرد کردن موها بعد از یک سشوار داغ مانع از وز شدن موها می‌شود، همین‌طور هم یک باد سرد روی پوست سر بسیار لذت‌بخش است.

  • دمای سشوار را از گرم به سرد کم کنید یا اگر سشوار شما دکمه هوای خنک دارد روی آن تنظیم کنید.
  • هوای خنک را بین موهایتان بچرخانید تا کاملاً موها خنک شوند.
  • اجازه دهید مو کمی هوا بخورد.
دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.