پتو مسافرتی: قیمت و خرید بهترین مارک پتو مسافرتی

معرفی بهترین مارک پتو مسافرتی و ژله ایی

 از مهمترین کالاهای مرتبط با خواب پتو است. پتو انواع مختلفی دارد. شما در هر فصلی می‌توانید پتویی داشته باشید که مناسب با آن فصل باشد. جنس پتو ها عبارتند از پلی استر، پشم شیشه، کرک، پنبه و ... . این کالای مهم که تقریباً استفاده از آن شخصی نیز هست دارای تولیدات داخلی و خارجی هم هست.

این کالا از کشورهایی چون، چین، ایتالیا، ترکیه نیز وارد می‌شود. معمولا پتو مسافرتی ترک از کیفیت خوب و قیمت مناسبی برخوردار است. اما پتو مسافرتی از آن نوع پتو هایی هستند که در قالبهای یک نفره و دونفره وارد بازار شده و به دلیل کم حجم و سبک بودن قابلیت حمل و نقل بسیار راحت‌تری را دارند. این پتو فضای کمتری را اشغال می‌کنند و به راحتی نیز شستشو می‌شوند. پتوهای مسافرتی از نظر نوع و شکل ظاهر نیز به دسته‌بندی زیر تقسیم می‌شوند. حوله‌ای، ژله‌ای، مخملی و گل برجسته، پتوهای بافتنی، پتوهای ارگانیک و ...

پتو مسافرتی علی‌رغم اسمی که دارند فقط و فقط کار پتو را در مسافرت انجام نمی‌دهند. این پتوها به عنوان زیراندازی نرم در مسافرت، یا به عنوان روتختی برای تختهای یک نفره و دونفره، یا به عنوان یک پتوی دم دستی بر روی مبل‌ها مصرف دارند. کارآیی این نوع پتوها بسیار است. در ادامه با چندمدل از بهترین پتوهای مسافرتی آشنا خواهید شد.

پتو مسافرتی مدل PD15 با ابعاد 220 در 220 سانتی‌متر و بسیار سبک وزن است. جنس این پتوی مسافرتی از پلی‌استر بوده و مناسب برای دو نفر است. این پتوی مسافرتی به راحتی قابلیت شستشو با ماشین لباس‌شویی و با دست را دارد. این پتوی مسافرتی بسیار لطیف و با کیفیتی عالی است. 

پتو مسافرتی طرح Ferrari مدل k1 سایز 150در 200 سانتی‌متر که مناسب برای یک نفر و طرحی پسرانه دارد را در تصویر بالا مشاهده می‌کنید. وزن این پتوی مسافرتی حدود 650 گرم بوده و جنسی از پلی‌استر دارد. 

این پتوی مسافرتی با طرح ماشین قابلیت شستشو با ماشین لباس‌شویی و با دست را دارد. این پتوی مسافرتی بسیار لطیف است.

پتو ایکیا مدل Polarvide ابعادش 170 در 130 سانتی‌متر است. وزن آن حدود 558 گرم بوده و جنس آن پلی‌استر و مناسب برای یک نفر است. این پتوی مسافرتی مناسب برای یک نفر بوده و به راحتی قابلیت شستشو با ماشین لباس‌شویی و با دست را دارد. لازم به گفتن است این پتوی مسافرتی را در دمای 40 درجه سانتی‌گراد شستشو کنید.

پتو برجسته نرمینه مدل Sarvin سایز 210 در 150 است. این پتوی برجسته وزنی حدود یک کیلوگرم دارد. جنس این پتو هم از پلی استر است. این پتوی مسافرتی مناسب برای یک نفر بوده و به راحتی قابلیت شستشو با ماشین لباس‌شویی و با دست را دارد.

این پتو را شما در داخل ساک تحویل خواهید گرفت. این پتوی مسافرتی لبه دوزی شده و ضد حساسیت است. همچنین بسیار نرم و سبک است. 

پتو مسافرتی مدل T14 سایز 170 در 220 سانتی‌متر است. این پتوی مسافرتی بافتی نرمی و فوق‌العاده زیبا دارد. همین‌طور گرمای این پتوی مسافرتی بسیار مطبوع است. وزن این پتو ۸۰۰ گرم است. جنس آن هم پلی‌استر است. الیاف به‌کاررفته در ساخت این پتو، دارای مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی است. این امر سبب مانع رشد باکتری و قارچ در پتو می‌شود و باضخامت کمتر از یک‌ سانتی‌متر، بستری گرم و راحت را برایتان به ‌ارمغان می‌آورند. این پتو یک انتخاب مناسب برای روزها و شب‌های خنک و سرد سال است. این پتو دارای پرزهای کوتاهی بوده که نرم و لطیف است. این پتو با رنگهای خاص خود نظر همگان را جلب کرده است.Powered by Froala Editor

پتو مسافرتی هیراد هوم فرنشینگ مدل Modern دو نفره سایز 180در 220 سانتی متر. جنس این پتوی با کیفیت و عالی از الیاف میکروفایبر است. الیاف به‌کاررفته در ساخت آن، خاصیت ضدآلرژی و ضدحساسیت دارد. به راحتی قابلیت شست‌وشو دارد و مناسب برای دو نفر است. وزن بسیار کم و ابعاد مناسب این محصول حمل و نقل و جابجایی آن را برای کاربر راحت کرده است. میکروفایبر از جمله الیاف مصنوعی است که در صنعت نساجی و فرش‌بافی بسیار کاربرد دارد و یکی از پرمصرف‌ترین الیاف صنعتی به‌حساب می‌آید.

پتو مسافرتی نسیم مدل پارمیس را با ابعاد220 در 150 سانتی‌متر ملاظه می‌کنید. وزن این پتوی مسافرتی ۸۰۰ گرم است. بنابراین بسیار سبک و زیبا است. جنس این پتوی مسافرتی از پلی‌استر بوده و مناسب برای یک نفر است. این پتو دارای رنگ بسیار شفاف،  نرم و لطیف، مناسب برای سفر و بسیار سبک است.Powered by Froala Editor

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

پتو مسافرتی مدل C4 سایز 160در 220 سانتی متر. وزن آن هم یک کیلوگرم است. جنس این پتو از پلی‌استر است. برای فصل پاییز گرمای بسیار مطلوبی را برای شما فراهم می آورد. پتوی مسافرتی مورد نظر بسیار لطیف و با  کیفیت عالی است. این پتو مسافرتی به‌دلیل بافته شدن از پلی‌استر دارای شست‌وشوی آسان (آب سرد) و خشک شدن سریع است.Powered by Froala Editor

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

پتو رویال مدل سوپر کلاسیک طرح پر سایز 220×160 سانتی متر را در تصویر ملاحظه می‌نمایید. این محصول از جنس پلی‌استر دوخته‌شده که برای کسانی که پوست‌های حساسی دارند بسیار مناسب است. الیاف به‌کاررفته در ساخت آن، مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی دارند همچنین مانع رشد باکتری و قارچ می‌شوند و با طراحی فوق‌العاده آن، بستری گرم و راحت را برایتان به ‌ارمغان می‌آورند. این پتوهای زیبا را هم با دست و هم با ماشین لباس‌شویی می‌توان شست. وزن این پتوی زیبا دو کیلوگرم است. این پتوی مسافرتی دو رو است. یک روی آن با پرهای زیبا پوشانیده شده و روی دیگر آن پارچه تدی معروف به ببعی است. همین امر سبب لطیف و نرم و خواستنی‌تر شدن این پتوی مسافرتی شده است. Powered by Froala Editor

معیارهای چی بگیر برای خرید پتو مسافرتی

بهترین مارک پتو مسافرتی خارجی

جنس پتو مسافرتی:

پتو مسافرتی انواع مختلفی از نظر جنس دارد:

پتو مسافرتی پنبه‌ایی: 

بافت این نوع از پتوی مسافرتی سبک است و می‌تواند انتخاب خوبی برای فصل تابستان باشد. همچنین افرادی که از آلرژی رنج می‌برند نیز می‌توانند با خیال راجت پتو مسافرتی پنبه ایی را انتخاب کنند.

پتو مسافرتی پشمی: 

اگر می‌خواهید یک پتو مسافرتی گرم و سنگین داشته باشید بهتر است نوع پشمی آن را انتخاب کنید. البته اگر شما از آن دسته افراد نیستید که به پشم حساسیت دارند و یا حامی حقوق حیوانات نیستید.

پتو مسافرت الیاف مصنوعی:

الیاف مصنوعی زیادی برای پتو مسافرتی استفاده می‌شود: اکریلیک، پلی استر و میکروفایبر رایج هستند. پتوهایی که از الیاف مصنوعی تهیه شده‌‍اند گرم هستند، اما اغلب مقدار زیادی الکتریسیته ساکن را جذب می‌کنند.  نکته مثبت این است که این نوع پتو مسافرتی ارزان است.

قیمت پتو مسافرتی:

مورد بعدی که باید به آن توجه کرد بودجه مورد نظر شماست و قیمت پتو مسافرتی انتخابی شما است. توجه کنید تا چه مبلغی را می‌خواهید برای این خرید کنار بگذارید. هرچه مبلغ شما بیشتر باشد تنوع شما در انتخاب بیشتر خواهد بود. البته به این نکته هم دقت کنید که کیفیت را فدای قیمت پایین نکنید. 

اندازه پتو مسافرتی:

برای خرید پتو مسافرتی، یک نفره یا دونفره بودن آن است. نیاز شما کدام است؟ پتوی مسافرتی یک نفره می‌خواهید یا دونفره. همچنین در مورد وزن پتو مسافرتی می‌توانیم بگوییم که وزن در یک پتو مسافرتی می‌تواند هم خوب باشد هم بد. ممکن است پتو مسافرتی شما سبک باشد اما گرمای کافی را ایجاد نکند. یا اینکه  پتو سنگین باشد که در این صورت هدف پتو مسافرتی بودن را نادیده می‌گیرد.

رنگ و طرح پتو مسافرتی:

رنگ و طرح را فراموش نکنید. اگر قصد دارید از این پتوی مسافرتی به عنوان روتختی استفاده کنید مطابق با دکوراسیون منزل و اتاق خوابتان آن را انتخاب کنید. این پتوها در رنگ و طرح‌های بسیار زیاد و فراوانی موجودند.

برند پتو مسافرتی:

مورد دیگر، برندهای موجود در بازار این پتوهای مسافرتی است. آیا شما برند خاصی را برای این مورد خرید در نظر دارید؟ در حال حاضر تولیدات داخلی و ایرانی پتوهای مسافرتی با کیفیت خوبی در بازار عرضه می‌شوند.

سهولت در شستشوی پتو مسافرتی:

از آنجایی که این پتوها سبک هستند و به راحتی در ماشین لباس‌شویی جا می‌شوند از این جهت خیالتان راحت باشد که نکات بهداشتی آن را به راحتی می‌توان رعایت کرد. بیشتر پتوهای مسافرتی را می توان به راحتی با ماشین لباسشویی و خشک کن تمیز کرد. اما برخی از آنها الزامات شستشوی بسیار خاصی دارند، بنابراین اگر ساده‌ترین و راحت‌ترین گزینه تمیز کردن را می‌خواهید، قبل از خرید پتو، حتماً دستورالعمل‌های شستشو را بررسی کنید.

بهترین روش نگهداری از پتو مسافرتی چگونه است؟

بهترین مارک پتو مسافرتی/ قیمت روز

اگر قصد دارید پتو بخرید چه مسافرتی چه هرنوع پتویی، به برچسب‌های روی پتو دقت کنید. حتما پتویی را بخرید که قابلیت شستشو داشته باشد.

از آنجایی که از پتوهای مسافرتی در طی سفر و در زمان پیک‌نیک رفتن استفاده می‌شود دفعات شستشوی آن بیشتر است. و به دلیل رعایت نکات بهداشتی این مدل پتوها بیشتر در معرض نور خورشید قرار داده می‌شوند. از این جهت پتویی را بخرید که قابلیت شستشو با ماشین لباس‌شویی و دستی را داشته باشد و سریع کهنه و پاره نشود. 

همانطور که قبلا هم گفته شد از این پتوها در زمان پیک‌نیک رفتن هم استفاده می‌شود و چون ممکن است به عنوان زیرانداز نیز استفاده شود ممکن است که خس و خاشاک زیادی را با گرد و غبار به خود جلب کند. قبل از شستشو دقت کنید که این‌ها از پتو جدا شده باشد.

از آنجا که پتوهای مقرون به صرفه معمولاً از جنس پلی‌استرند دارای اصطکاک زیادی نیز هستند. در هنگام شستشو حتمن از نرم کننده استفاده کنید تا اصطکاک کمتری در زمان استفاده ایجاد کند. 

بهترین جنس برای پتو مسافرتی چه جنسی است؟

 پتوها از جنس‌های مختلف تولید می‌شوند. بررسی نرمی، راحتی، سهولت تمیز کردن، دوام و موارد دیگر به شما ایده‌ای از پتوی ایده‌آل برای نیازهای شما می‌دهد. به عنوان یک قاعده، یک پتو ایده‌آل اساساً باید به شما احساس راحتی بدهد و باید از حرارت خوبی برخوردار باشد. برخی از مواد متداول مورد استفاده برای تولید یک پتو مسافرتی خوب شامل  نایلون، پنبه، پلی استر، پشم و سایر موارد است. هر ماده ویژگی‌های مختلفی دارد و  راحتی و گرما را به سطوح مختلفی می‌بخشد. مثلا اگر نرمی پتو برای شما مهم است می‌توانید از پتوی خود را از جنس مخمل یا پنبه تهیه کنید.

اندازه مناسب برای پتومسافرتی چقدر باید باشد؟

هر فرد از نظر جسمی منحصر به فرد است. اندازه پتو نمی‌تواند ثابت باشد و باید با توجه به نیازهای شخصی هر فرد متفاوت باشد. در حالی که اندازه مناسب برای پتو سفر خود را انتخاب می‌کنید، دو معیار وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در مرحله اول، بعد از باز شدن پتو برای استفاده و در مرحله دوم، اندازه بسته بندی شده یک پتو است. اندازه بهینه‌ای که هر دو این معیارها را پوشش دهد، باید اندازه پتوی مناسب شما باشد.

وزن مناسب برای پتو مسافرتی چقدر است؟

وزن در یک پتوی مسافرتی می‌تواند هم خوب باشد هم بد. ممکن است پتوی مسافرتی شما سبک باشد اما گرمای کافی را ایجاد نکند. یا اینکه  پتو سنگین باشد که در این صورت هدف پتو مسافرتی بودن را نادیده می‌گیرد.

یک پتوی مسافرتی اساساً باید به اندازه کافی سبک باشد تا بتوانید به راحتی آن را حمل کنید و به اندازه کافی ضخیم باشد تا گرمای کافی به شما بدهد. وزن پتوها بسته به ضخامت، اندازه کلی و مواد استفاده شده برای ساخت آن متفاوت است. در حالت ایده آل، وزن پتوهای مسافرتی بین نیم کیلوگرم تا 2 کیلوگرم است،اما یک پتو متوسط می تواند 1 کیلوگرم وزن داشته باشد که به راحتی در چمدان شما جای بگیرد. 

بهترین مارک پتوی مسافرتی کدام است؟

تقریباً تعداد بی‌شماری مارک و طرح پتو در بازار موجود است و جدا کردن یکی از آنها غیرممکن است. هر فرد با توجه به نیازهایی که از یک پتوی مسافرتی دارد انتخاب متفاوتی دارد. برای یافتن بهترین پتو مسافرتی، تمام فاکتورها را بسنجید و 3 پتو برتر را که متناسب با نیاز شما هستند مقایسه کنید. سپس یکی را انتخاب کنید که تمام نیازهای سفر شما را برآورده کند.

آیا پتو مسافرتی برقی و سیم دار قابل شستشو هستند؟

بیشتر پتوهای مدرن طراحی شده، سازگار با ماشین هستند از جمله پتوهای برقی. در حالی که تولیدکنندگان ممکن است چرخه شستشوی کامل را برای جلوگیری از فرسودگی یا استفاده بیش از حد از سیمها توصیه نکنند، اما شستشوی سریع و ظریف یا ملایم پتو برقی امکان پذیر است. مانند شستن سایر پتوها....

سخن آخر:

همانطور که در طی این مقاله بارها و بارها اشاره شد، مقرون به صرفه‌ترین پتو مسافرتی از الیاف مصنوعی ساخته شده‌اند. دارای پرز هستند و برای کنترل کردن و اصطکاک این مساله از نرم کننده‌ها استفاده کنید و آنها را با دمای آبی تا حدود 40 درجه شستشو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.