میکروفون: خرید و قیمت بهترین میکروفون استودیویی (ارزان و خانگی)

بهترین میکروفون استودیویی خانگی

به واسطه میکروفون‌ استودیویی و میکروفون‌ ضبط صدا هستش که موسیقی در دنیای هنر ماندگار شده و روز به روز به محبوبیتش افزوده میشه. میکروفون‌ های استودیویی باعث تحول در زمینه ضبط صدا شدن و افراد زیادی هستن که برای تولید پادکست و یا حتی ضبط موسیقی و صدای سازها از انواع بهترین میکروفون‌ استودیویی استفاده می‌کنند.

اگر بنا به نیاز خود به یک میکرفون استودیویی نیاز  دارید توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه سایت چی‌ بگیر باشید. در این مقاله میکروفون مناسب برای خوانندگی و بهترین میکروفون استودیویی برای کارهایی مانند ضبط پادکست رو براتون معرفی می‌کنیم و هر چیزی که لازمه درباره میکروفون استودیویی بدونید، براتون شرح میدیم.

انواع مختلف میکروفون استودیویی

انواع مختلفی از میکروفون ها وجود دارد که هر کدام برای کاربردهای متفاوتی (ضبط صدا، ضبط آلات موسیقی، میکروفون صحنه و غیره) اختصاص دارند. هنگام انتخاب میکروفون استودیو، حساسیت میکروفون (ولتاژ آن، عملکرد فشار صدای محیط)، تنفس (حرکت الکترون ها در زنجیره پردازش صدا)، منحنی پاسخ (نحوه باس و تریبل) را در نظر بگیرید. هر یک از این ویژگی ها نوع میکروفون را تعیین می کند.

میکروفون دینامیک

میکروفون های دینامیک قوی و قادر به مقاومت در برابر فشار صوتی بالا هستند، آنها باید خیلی نزدیک به منبع صدا قرار گیرند، اما نسبت به بازخورد و سایر تداخل ها خیلی حساس نیستند.

به طور کلی، آنها پهنای باند کمتری نسبت به میکروفون های خازنی دارند و همچنین پاسخ دینامیکی پایین تری دارند.

میکروفن خازنی(کندانسور):

میکروفن های خازنی به دلیل حساسیت (در مقایسه با میکروفون های دینامیک) به طور گسترده توسط متخصصان تحسین می شوند. میکروفون خازنی که مجهز به پیش تقویت کننده های الکترونیکی پشته ای با خازن، ترانزیستور یا لامپ است، اغلب شامل گزینه های پردازش سیگنال مانند مدولاتور جهت، تضعیف کننده فرکانس پایین، یا محدود کننده حجم (پد) است.

میکروفون خازنی به دلیل حساسیت بالای آن برای استفاده در محیط های بسته توصیه می شود: استودیو یا استودیو خانگی.

میکروفون USB:

میکروفون USB یا دیجیتال امکان اتصال مستقیم به رایانه شما را فراهم می کند. میکروفون استودیو دیجیتال تبدیل صدای آنالوگ به صدای دیجیتال را ادغام می کند. این به شما امکان می دهد صداها را تا حد امکان نزدیک به منبع و با کیفیت بالا دیجیتالی کنید.

میکروفن استودیویی کامیکا مدل STM01

میکروفون استودیویی کامیکا مدل STM01

نوع این میکروفون ایده‌آل کندانسر ترانزیستوری است  و نوع کاربری آن وکال و سخنرانی بوده و دارای رابط XLR است‌. ابعاد آن 230×180×125 میلی‌متر بوده و وزنی معادل 680 گرم دارد.

از این میکروفون برای ضبط به صورت حرفه‌ای می‌توانید استفاده کنید، زیرا کیفیت بسیار بالایی داشته و حساسیت ویژه‌ای در ضبط موسیقی دارد.

میکروفون استودیویی زوم مدل ZDM-1

میکروفون استودیویی زوم مدل ZDM-1

این میکروفون داینامیکی نوع کاربری وکال، ساز آکوستینک، آمپ گیتار الکتریک، پیانو و سخنرانی دارد و حساسیت آن از ۵۰ تا ۱۸۰۰۰۰ هرتز است و منبع تغذیه مستقل دارد وزن آن ۱۵۰۰ گرم و ابعاد ۱۷۰×۸۰×۷۰ میلی‌متری دارد و مجهز به دفترچه راهنما، فوم بادگیر و پایه نگهدارنده است.

میکروفن کندانسر وسکات مدل BM800

میکروفون کندانسر وسکات مدل BM800

از این میکروفون حرفه‌ای می‌توان برای وکال، ساز آگوستیک و سخنرانی استفاده کرد و میزان فرکانس آن ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز است و ابعاد آن 250×300×100میلی‌متر و وزنی معادل ۱۵۰۰ گرم دارد.

از تجهیزات این میکروفون به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

لرزه‌گیر میکروفون

پایه فلزی

فوم بادگیر

گیره فلزی پایه

کیس فلزی

سیگنال به نویز

و سایر امکانات دیگر


میکروفون کندانسر کامیکا مدل STM-USB

میکروفون کندانسور کامیکا مدل STM-USB

از این میکروفون حرفه‌ای برای وکال، ساز پیانو، آگوستیک، آمپ گیتار الکتریک، سخنرانی و اور هد درام می‌توان استفاده کرد‌ میزان فرکانس آن از ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز است‌. ابعاد آن 257×157×134میلی‌متر بوده و وزن آن ۳۷۰ گرم است.

میکروفن استودیو مدل کندانسر کاردیوئید



ابعاد۱۶۵x۴۲x۴۷ میلی‌متر
وزن 200 گرم
نوع میکروفونکندانسر الکترونیکی
کاربردوکال
امپدانس خروجی۱۵۰ +/- اهم

این میکروفون مجهز به پورت XLRاست و قابلیت اتصال به ریکوردر صدا و دستگاه هایی است که ورودی XLR دارند. که این ویژگی باعث می‌شود کمترین نویز در صدا ایجاد شود. 

عنوان : میکروفون کاندنسر استودیو الکترون مدل CS35



ابعاد۲۰۰*۱۹۰*۹۰ میلی‌متر
وزن480 گرم
کاربردوکال
درگاه اتصالUSB
نوع میکروفونکندانسر ترانزیستوری

کارت صدا استودیو مدل v8 به همراه میکروفون کاندنسر



ابعاد۳۰x۱۰x۴ سانتی‌متر
وزن۰.۶ کیلوگرم
تعداد خروجی هدفون2 عدد
تعدادی ورودی میکروفون2 عدد
تعداد ورودی آنالوگ2 عدد
تعداد خروجی آنالوگ4 عدد
نوع کارت صدا رومیزی/قابل حمل

معیارهای چی بگیر برای خرید میکروفون 

خرید و قیمت میکروفون استودیویی ارزان

قیمت میکروفون استودیویی

قیمت میکروفون شما عامل مهمی در خرید اولین میکروفون است. قبل از اینکه انتخاب کنید، بودجه خود را مشخص کنید. به این ترتیب بیشترین سود را از خرید خود خواهید داشت. 

میکروفون‌ ها، مانند بسیاری از دستگاه‌های صوتی، دارای قیمت قابل توجهی هستند. بازار نسبتاً بزرگ است، بنابراین باید انتخاب خوبی برای هر بودجه ای وجود داشته باشد. در این مقاله سعی کرده ایم انواع میکروفون با قیمت های مختلف را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

مشخص کنید که اغلب چه چیزی را ضبط می کنید:

 تصمیم بگیرید که چه چیزی را می خواهید ضبط کنید. باید از نقاط قوت اولین میکروفونی که به مجموعه خود اضافه می کنید استفاده کنید و مطمئن شوید که همه نیازهای شما را برآورده می کند. پس به این فکر کنید که بیشتر از همه قصد دارید چه چیزی را ضبط کنید. 

به عنوان مثال :

اگر به دنبال ضبط سازهای آکوستیک یا نواختن یک گروه زنده هستید، میکروفون های خازنی دیافراگمی کوچک ممکن است انتخاب مناسبی باشند.

فعالیتنوع میکروفون
آواز و صدای استودیویک میکروفون خازنی با دیافراگم بزرگ انتخاب کنید.
آواز و صدا زندهیک میکروفون پویا با اتصال بی سیم در نظر بگیرید.
فیلم، تلویزیون، ویدئو و غیرهمیکروفن های بی سیم لاوالیر و میکروفون های شاتگان را در نظر بگیرید.
ارتباطات مبتنی بر وبیک میکروفون USB را در نظر بگیرید

به محیط ضبط خود دقت کنید:

هر مهندس باتجربه ای به شما می گوید که محیطی که در آن ضبط می کنید به اندازه تجهیزات شما مهم است. جایی که قصد دارید ضبط کنید تأثیر زیادی بر نوع میکروفونی که باید انتخاب کنید دارد.

میکروفون سیمی یا بدون سیم؟

هنگام خرید یک میکروفون، مهم است که بپرسید آیا اتصال بی سیم ضروری است یا خیر. همچنین خوب است که اصول اتصال میکروفون بی سیم را بدانید تا تصمیم آگاهانه تری در مورد خرید خود بگیرید. قیمت میکروفون بی‌ سیم می‌توانند گران باشد و مستعد قطع شدن، از سوی دیگر، آزادی حاصل از اتصال بی سیم می تواند یک مزیت بزرگ یا حتی یک ضرورت در شرایط خاصی باشد.

مشخصات مهم میکروفون بی سیم

در کنار مشخصات اصلی میکروفون، چندین مشخصات وجود دارد که باید هنگام انتخاب سیستم میکروفون بی سیم در نظر بگیرید. این مشخصات عبارتند از:

  • محدوده عملیاتی: گیرنده و فرستنده تا چه اندازه می توانند از هم فاصله بگیرند قبل از اینکه اتصال آسیب ببیند. آیا عملکرد صحیح به خط دید بستگی دارد؟
  • انتخاب فرکانس: آیا فرستنده ها و گیرنده های سیستم به طور خودکار همگام می شوند یا انتخاب فرکانس دستی لازم است؟
  • فرم فاکتور فرستنده: ابعاد فرستنده چقدر است و چگونه به میکروفون متصل می شود؟
  • ضریب فرم گیرنده: ابعاد گیرنده چیست؟ فاکتورهای دسکتاپ و رکمونت رایج هستند.
  • نوع باتری و عمر: فرستنده به چه نوع باتری هایی نیاز دارد و عمر باتری مورد انتظار چقدر است؟

سخن پایانی: 

در این مقاله از سایت چی بگیر برای افرادی که قصد خریدی میکروفون استودیویی باکیفیت دارند، بهترین میکروفون‌ ضبط صدا را معرفی کردیم و از کاربردهای آن‌ها گفتیم. اگر برای خرید میکروفون استودیویی تردید داشته و قادر به انتخاب نبودید حال با آگاهی کامل می‌توانید برای خرید اقدام کرده و از ضبط صدای خود به صورت پادکست، موسیقی و آواز نهایت لذت را ببرید.

تفاوت میکروفون‌های رومیزی و یقه‌ای چیست؟

میکروفون‌ رومیزی برای ضبط انواع پادکست و برنامه‌های رادیویی مناسب هستند، در صورتی میکروفون‌ یقیه‌ ای قابلیت جا به جایی داشته و برای اجرا و ضبط برنامه‌های تلویزیونی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چرا باید میکروفون استودیویی بخریم؟

خرید میکروفون به ما در ضبط انواع صوت و صدای سازها و ... کمک می‌کند و به کمک این ابزار مدرن تمامی صداها را با حساسیت بالا  و در فضاهایی که صدای آمبیانس زیاد و غیر قابل کنترلی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهترین مارک میکروفون استودیویی چیست؟

امروزه میکروفون‌ های استودیویی و میکروفون‌ های ضبط استریم بسیار زیاد و متنوع داخلی و خارجی در بازار عرضه می‌شود که هر کدام کیفیت مناسبی دارند. از جمله بهترین برندها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Lrwitt
  • Neumann
  • Behringer
  • M-Audio 
  • MXL
  • Rode
  • Audio-Technica

سخن پایانی: 

در این مقاله از سایت چی بگیر برای افرادی که قصد خریدی میکروفون استودیویی باکیفیت دارند، بهترین میکروفون‌ ضبط صدا را معرفی کردیم و از کاربردهای آن‌ها گفتیم. اگر برای خرید میکروفون استودیویی تردید داشته و قادر به انتخاب نبودید حال با آگاهی کامل می‌توانید برای خرید اقدام کرده و از ضبط صدای خود به صورت پادکست، موسیقی و آواز نهایت لذت را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.