خرید ظر ف غذای کودک و نوزاد( خرید ارزان سرویس غذاخوری کودک)

معرفی بهترین مارک ظرف غذای کودک

کودک و نوزاد انسان پس از مدتی که از شیر مادر و شیر خشک تغذیه می‌کند، نیاز به غذای کمکی دارد. برخی از نوزادان با توجه به تشخیص پزشک از سه ماهگی شروع به دریافت غذاهای کمکی می‌کنند و برخی دیگر نیز از شش ماهگی شروع به خوردن مکمل‌های غذایی می‌کنند. برای اینکه غذا خوردن برای کودکان آسان و لذت بخش باشد، باید از ظرف غذای کودکانه استفاده کنید.

اگر تا کنون برای فرزند خود سرویس غذای کودک خریداری نکرده‌اید توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله از سایت چی‌ بگیر همراه ما باشید. در این مقاله ضمن معرفی انواع بهترین ظرف غذا خوری کودک برایتان خواهیم گفت که به هنگام خرید ظرف غذای کودکانه  به چه مواردی باید دقت داشته باشید.

انواع ظرف غذای کودکانه

کودک شما نمی‌تواند از ظروفی که بزرگسالان و سایر افراد خانواده استفاده می‌کنند، برای خوردن غذا استفاده کند، زیرا این ظرف‌ها از نظر ارگونومی مناسب کودک نبوده و غذا خوردن با آن‌ها برایشان دشوار و سخت است. به عنوان مثال استفاده از قاشق سوپ خوری معمولی برای کودکان شش ماهه دشوار است و باید از قاشق‌هایی با ابعاد کوچک‌تر استفاده کنند. بنابراین خرید ست غذا خوری کودکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ظروف غذا خوری کودکان انواع مختلفی دارند که این مدل‌های تنوع به جنس ظروف بستگی دارد. اگر بخواهیم بهترین ظرف غذا خوری کودک را به موارد مختلف دسته بندی کنیم به موارد زیر می‌توانیم اشاره کنیم:

ظرف غذای کودک پیرکس

این ظروف به صورت شیشه‌ای پیرکس بوده و استفاده از آن برای کودکانی که سنی بیشتر از ۳ ماه دارند توصیه می‌شود، زیرا ممکن است که کودکان این ظروف را پرت کرده و منجر به شکستن آن‌ها شود.

ظرف غذای کودک بامبو

بهترین ظرف غذا خوری برای کودکان ۳ ماهه تا چند سال ظرف بامبو است که از فیبر و چوب درخت بامبو درست شده است. این ظروف به شدت سبک بوده و از نظر ساخت نیز ارگونومی هستند.

سرویس غذاخوری کودک چینی

جنس این ظروف نیز از چینی بوده و به هنگام استفاده از این ظروف نیز باید دقت داشته باشید که کودک شما باعث شکستن ظرف و آسیب به خود نشوند.

 ظرف غذای کودک استیل

این نوع ظرف نیز گزینه مناسبی برای کودکان است و مقاومت بسیار بالایی داشته و در مقابل ضربه نیز مقاوم هستند. لازم به ذکر است که زیبایی ظاهری ظروف استیل کمتر از سایر ظرف غذاخوری کودک است.

 ظرف غذا 5 تکه کودک کوکو مدل Sun

ظرف غذا خوری 5 تکه کودک مدل Baer

ظرف غذا خوری ۵ تکه کودک مدل Baer

ابعاد این ظرف غذا 8×5×4 سانتی‌متر و وزن آن ۱۰۰ گرم است. این ظرف غذا مناسب برای کودکانی است که به تنهایی غذا می‌خوردند و می‌توانند از این ظرف به عنوان ظرف غذای مدرسه استفاده کنند. این ظرف دارای ۵ تکه بوده و قابلیت شست و شو با دست و ماشین ظرفشویی را دارد.

سرویس غذا خوری 5 تکه کودک طرح موهی و یونیکو کد 7972

سرویس غذا خوری ۵ تکه کودک طرح موهی و یونیکو کد ۷۹۷۲

ابعاد این ظرف غذای کودک 23×23×12 سانتی‌متر بوده و وزن آن معادل ۱۶۵۰گرم است. از این ظرف می‌توان برای کودکان ۶ ماهه تا یک ساله استفا ه کرد و بع شدت در مقابل حرارت مقاومت دارند.

این ظروف شامل پلو و خورشت خوری، کاسه، فنجان و نعلبکی می‌شود و می‌توانید آنرا به صورت دستی یا با ماشین ظرفشویی بشویید.

 ظرف غذا 5 تکه کودک مدل Owl

ظرف غذا 5 تکه کودک طرح زرافه کد 3015

ظرف غذا ۵ تکه کودک طرح زرافه کد ۳۰۱۵

این ظرف دارای ابعاد ۲۶×23×7  سانتی‌متر و وزن آن معادل ۳۳۳ گرم است. این ظرف ۵ تکه قابلیت قرار گرفتن در ماکروویو را داشته و از جنس فیبر بامبو ساخته شده است. برای شست و شوی این ظروف می‌توانید از ماشین ظرفشویی و به صورت دستی استفاده کنید.

ظرف غذا 5 تکه کودک کوکو مدل Dragon

ظرف غذا ۵ تکه کودک مدل Dragon

این ظرف غذای خوش رنگ و زیبا از فیبر درخت بامبو ساخته شده و ابعاد آن  20×20×7  سانتی‌متر و وزن آن ۳۰۰ گرم است. از این ظروف برای کودکان ۶ ماهه تا یک ساله می‌توان استفاده کرد و قابلیت شست و شو با دست و ماَین ظرفشویی را دارد.

ظرف غذای 4 تکه کودک مدل bab-sti-4p-bl

این ظرف غذای کودک  تکه است و جنس آن از پلاستیک باکیفیت می‌باشد. این ظروف قابلیت شستشو با ماشین ظرفشویی را دارند و همچنین می‌توان آنها را در ماشین ظرفشویی قرار داد. 

این ست ظرف غذای کودک تولید کشور تایلند است. 

ظرف غذای 3 تکه کودک مدل ثمين

ظرف غذای 3 تکه کودک مدل Joint-033


در ادامه بخوانید : راهنمای خرید بهترین وان نوزاد/ قیمت روز انواع وان حمام نوزاد


در ادامه بخوانید : چک لیست نوزاد: لیست بهترین وسایل بهداشتی مورد نیاز نوزاد

برای خرید بهترین ظرف غذاخوری کودک به چه نکاتی دقت کنیم؟

اگر کودک شما وارد سنی شده که می‌تواند از غذاهای کمکی تغذیه کند باید به دنبال خرید ست غذا خوری کودک باشید. در ادامه برایتان خواهیم گفت که برای خرید بهترین مارک غذا خوری کودک به چه مواردی دقت داشته باشید. این موارد عبارت‌اند از:

  • سن کودک:ظرف غذایی مناسب کودک شما است که با گروه سنی او تناسب داشته باشد. به عنوان مثال باید ابعاد ظرف غذای کوک کوچک بوده و کودک به راحتی بتوانند قاشق را در دهان قرار داده و غذا را بخورد.
  • مجهز بودن به نگهدارنده: برخی از ظرف‌های غدا خوری کودکان از جمله کاسه و بشقاب‌ها در انتهای خود مجهز به نگهدارنده هستند که کاملا به صورت پایه به میز غذا چسبیده و از حرکت ظرف جلوگیری می‌کند. این ویژگی کمک می‌کند که کودک ظرف غذا را روی میز خالی نکرده و یا بر اثر ضربه منجر به بروز حوادث نشود.
  • طرح و رنگ ظرف سرویس غذای کودک:ظرف غذایی که برای کودک خود انتخاب می‌کنید، باید به گونه‌ای باشد که کودک به خوردن غذا رغبت داشته و علاقه  نشان دهد، به عنوان مثال می‌توانید از ظروفی خریداری کنید که طرح و رنگ کودکانه دارند.
  • وزن ظرف غذای کودک: از نظر وزن،  ظرف غذاخوری کودک باید سبک بوده و کودکی که می‌خواهد برای مستقل و به تنهایی غذا خوردن تمرین کند،   باید قادر به استفاده از این ظروف باشد و از نگه داشتن قاشق و یا چنگال در دستان خود خسته نشود.
  • چند تکه بودن سرویس غذای کودک:ظرف‌های غذا خوری کودک با توجه به مارک، برند، مدل و ویژگی‌هایی که دارند انواع مختلفی داشته و برخی به صورت سه تکه و برخی ۵ تکه هستند. توصیه می‌کنیم که به این مورد مهم به هنگام خرید دقت داشته باشید.
  • جنس ظرف غذا خوری کودک:در ابتدای مقاله گفتیم که ظرف غذا کودک از نظر جنس به ظرف غذا خوری کودک پیرکس‌، بامبو، چینی و استیل تقسیم بندی می‌شود. مناسب‌ترین ظرف برای کودکان ظرف غذا خوری بامبو است و بهتر است ظروفی از جنس بامبو برای کودکان خود خریداری کنید‌‌.
  • چنانچه به هنگام خرید ظرف غذای کودک به موارد عنوان شده دقت داشته باشید، مرغوب و باکیفیت‌ترین ظرف غذا خوری کودک را خریداری می‌کنید‌.

کودک تا چه سنی می‌تواند از ظرف غذا خوری کودکانه استفاده کند؟

کودکان از سنین ۶ ماهگی تا یک سالگی می‌توانند از ظروف غذا خوری کودک استفاده کنند. برخی از کودکان به ظروف غذا خوری وابسته بوده و علاقه‌مند به استفاده از این ظروف در بزرگسالی نیز هستند.

بهترین جنس ظرف غذای کودک چیست؟

ظروف غذا خوری بامبو مناسب‌ترین گزینه برای کودکان هستند زیرا از نظر وزن به شدت سبک بوده و از طرفی کاملا مناسب با شرایط جسمی و سنی کودک طراحی شده‌اند. این ظروف دارای طرح و رنگ‌های متنوع با شخصیت‌های کارتنی هستند که مورد استقبال کودکان قرار می‌گیرند.

آیا برای شست و شوی سرویس غذای کودک می‌توانیم از ماشین ظرفشویی استفاده کنیم؟

برخی از ظروف غذا خوری کودکان دارای محدودیت بوده و بهتر است که حتما به صورت دستی شسته شوند، اما برای شست و شوی برخی از ظرف‌های غذا خوری کودکان با ماشین ظرفشویی مانع و مشکلی وجود ندارد. توجه داشته باشید که ظروف غذای کودکان را به خوبی آب‌کشی کنید تا مواد شوینده به روی آن‌ها باقی نماند و موجب بروز بیماری نشوند.


در ادامه بخوانید : شیشه شیر کودک: بهترین و ارزان ترین شیشه شیر بچه + قیمت روز


در ادامه بخوانید : مزایای استفاده از شیر دوش و قیمت خرید انواع شیردوش برقی و دستی

سخن آخر:

در این مقاله از وب سایت چی بگیر برای افرادی که می‌خواهند برای اولین بار تجربه غذا خوردن فرزندان خود را تماشا کنند از بهترین مارک ظرف غذای کودک گفته و به نکات مهمی اشاره کردیم. به هنگام خرید ظرف غذای کودک باید به آن‌ها توجه داشته باشید. حال می‌توانید با توجه به موارد نام برده یکی از بهترین ظروف غذا خوری کودک را برای فرزند خود انتخاب کنید و از تماشای غذا خوردن آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - حنانه

به نظر من بهترین جنس برای ظرف غذای کودک پیرکسه.

15 دی 1400 - 00:24

پاسخ
نظرات چی بگیر - ناشناس

بسیار مفید👌

12 دی 1400 - 10:17

پاسخ
نظرات چی بگیر - مینا

سلام. ممنون از مقاله خوبتون میخواستم بدون ظروف بابمبو رو میشه حرارت داد!

12 دی 1400 - 10:16

پاسخ
نظرات چی بگیر - مینا

خیر ظروف قابلیت حرارت دیدن و قرار دادن در ماکرویو را ندارند.

13 دی 1400 - 21:04