معرفی وسایل مورد نیاز برای اسکی مبتدیان (کلاه اسکی، دستکش اسکی..)

راهنمای کامل خرید وسایل مورد نیاز اسکی

ورزش اسکی یکی از مهیج‌ترین ورزش‌هایی است که افراد در فصل زمستان و سایر فصل‌های دیگر به آن می‌پردازند و به شدت پرطرفدار است. اگر شما نیز از افراد علاقه‌مند به این ورزش هستید توصیه می‌کنیم،  تا پایان این مقاله همراه به وب‌ سایت چی بگیر باشید. در این مقاله از سایت چی بگیر می‌خواهیم برایتان درباره تجهیزات اسکی برای افراد مبتدی بگوییم و همچنین وسایل مورد نیاز برای اسکی را برایتان معرفی نماییم.

برای خرید وسایل مورد نیاز اسکی به چه مواردی دقت کنیم؟

خرید وسایل مورد نیاز اسکی

هر  ورزشی برای خود لباس مخصوص و ویژه‌ای دارد،  ورزش اسکی نیز مانند سایر ورزش‌ها نیاز به تجهیزات و پوشش خود داشته و برای اینکه بتوانید به راحتی به ورزش اسکی در کوهستان بپردازید،  لازم و ضروری است که تجهیزات مناسبی در اختیار داشته باشید. در ادامه مهم‌ترین وسایل مورد نیاز  اسکی برای افراد مبتدی را برایتان معرفی خواهیم کرد و خواهیم گفت که به هنگام خرید این وسایل به چه نکاتی باید توجه داشته باشید.

چکمه اسکی

چکمه‌ای که برای اسکی انتخاب می‌کنید یکی از مهم‌ترین تجهیزات برای این ورزش است و باید متناسب با اندازه پای شما بوده و در آن احساس راحتی کنید. چکمه‌های اسنوبرد گزینه مناسبی برای اسکی بوده و از دوام و کیفیت مطلوبی برخوردار هستند.

کاپشن مخصوص اسکی

پیست اسکی آب و هوای سردی داشته و باید حتما ورزشکاران پوشش مناسب و گرمی به همراه داشته باشند. به این منظور توصیه می‌کنیم کاپشنی گرم و عایق خریداری نمایید که ضدآب باشد. توجه داشته باشید که کاپشن شما باید حتما دارای جیب باشد تا بخشی از ابزارهای مورد نیاز خود را در آن جای دهید.

دستکش اسکی

استفاده از دستکش اسکی موجب می‌شود که در طول زمان حضور در پیست اسکی دست‌های شما خشک بوده و در مقابل سرما ایمن باشد. برای خرید دستکش اسکی حتما به کیفیت و مرغوبیت دقت داشته و به دستکش‌های اسکی ارزان قیمت رضایت ندهید.

جوراب اسکی

پوشیدن جوراب ضخیم و مناسب از شما در برابر سرما محافظت خواهد کرد. توصیه می‌کنیم که برای خود جورابی گرم و مناسب خریداری کنید تا به هنگام ورزش اسکی آن را بپوشید. پوشیدن جوراب از زخم شدن و تاول زدن پای شما جلوگیری می‌کند و لازم و ضروری است که افراد مبتدی در ورزش اسکی حتما جوراب و کفش مناسب به همراه داشته باشند. شما باید حداقل دو جفت جوراب اسکی همراه داشته باشید، زیرا هرگز نمی‌دانید که به جفت دوم نیاز دارید یا خیر. جوراب های شما نیز باید از پشم یا مواد مصنوعی ساخته شوند تا پاهای شما خشک بماند.

کلاه ایمنی اسکی

در ورزش اسکی ایمنی از اهمیت بالایی برخوردار است و هرگز نباید با صدمات سر درگیر شوید. افراد مبتدی در ورزش اسکی باید حتما کلاه اسکی مخصوص بهمراه داشته باشند. اندازه و ابعاد کلاه اسکی باید متناسب با سر شخص بوده و از طرفی جنس کلاه اسکی باید کاملا باکیفیت و عایق در برابر فشار و سرما باشد.

عینک مخصوص اسکی

از دیگر تجهیزات مورد نیاز برای ورزش اسکی عینک مخصوص است که از چشمان شما در مقابل نور مستقیم مراقبت می‌کند. عینک اسکی از چشم و صورت شما در برابر  آفتاب، باد، برف محافظت می‌کند. برف اطراف شما اشعه‌های خورشید را به شدت منعکس می‌کند و باعث آسیب دیدن چشم و صورت شما می‌شود. امروزه عینک‌های متعددی در بازار موجود هستند که قیمت‌های متنوعی دارند‌. توصیه می‌کنیم که یک بار برای همیشه عینکی باکیفیت و با قیمت مناسب خریداری کنید.

کوله پشتی

برای اسکی باید کوله پشتی مناسب خریداری کنید و ابزارها و وسایل مورد نیاز خود را درون کوله پشتی جای دهید. کوله پشتی نباید وزن سنگینی داشته باشد و باید قابلیت حمل آسان نیز داشته باشد.

ماسک مخصوص

از آنجایی که کوهستان همواره سرد است، داشتن ماسکی که جلوی دهان و روی گردن شخص را پوشش دهد، لازم و ضروری است. توصیه می‌کنیم که ماسک مناسبی برای خود خریداری کنید و همواره در کوله پشتی خود به همراه داشته باشید.

معرفی بهترین وسایل اسکی موجود در بازار

عینک کوهنوردی و اسکی مدل RB-UV400

ابعاد این عینک 18×7×8 سانتی‌متر و وزن آن معادل 72 گرم است و ابعاد بسته بندی آن 18×7×8 سانتی‌متراست و جنس آن از شیشه، پلاستیک و ابر است و مناسب برای اسکی است. 

دشتکش اسکی رکس مدل Thermo Glove touch

ابعاد این دستکش 25×10×1 سانتی‌متر بوده و وزن آن معادل ۷۰گرم است‌. جنس این دستکش از عایق تینسولیت بوده و ساخت شرکت معتبر و شناخته شده رکس است. 

این دستکش از الیاف مصنوعی ساخته شده و عایق گرما است. کف ازن دستکش مخصوص اسکی از مواد کلارینو ساخته شده است.

کلاه ایمنی اسکی سینر مدل af00249

ابعاد این کلاه 25×20×24 سانتی‌متر و وزن آن ۲۵۰ گرم است. این کلاه باکیفست از پلاستیک فشرده، فیبر فشردع و اسبک و ابر ساخته شده است. 

این کلاه عایق حرارتی بوده و مجهز به کیف پارچه‌ای و نگهدارنده عینک در پشت کلاه است  و مجهز به تهویه برای از بین بردن رطوبت است. این کلاه قابلیت تغییر سایز نیز دارد

عینک اسکی و کوهنوردی مدل SkiUvex Goggles

ابعاد این عینک مخصوص اسکی معادل 17×8×4 سانتی‌متر و وزن آن معادل ۷۰ گرم است. جنس این کلاه منحصر به فرد از پلاستیک فشرده بوده و دارای کیف پارچه‌ای مخصوص جهت جلوگیری از خط و خش و برای حمل آسان است.

کلاه اسکی دکلتون مدل Wedze-H-PST 500

ابعاد این کلاه اسکی 62×59×18 سانتی‌متر و وزن آن ۴۷۰ گرم است. این کلاه از جنس پلاستیک بوده و دارای محافظ گوش برای جلوگیری از ورود سرما و فشار بر گوش‌ها است. این کلاه دارای عایق حرارتی بوده و استفاده از آن به شدت آسان است.

شلوار اسکی مردانه مدل FS9910301

جنس این شلوار از پلی استر بوده و دارای هیچ گونه طرحی نبوده و فاق آن متوسط است. این شلوار ساخت کشور آلمان بوده و به شدت مرغوب است. شلوار اسکی قابلیت تنظیم بدنه و بند داشته و مجهز به حلقه‌های کمربند است.  این شلوار ضد آب بوده و دارای عایق حرارتی است.

شلوار اسکی مردانه چیبو مدل 373276

جنس شلوار اسکی چیبو از پلی استر بوده و طرح آن کاملا ساده و دارای فاق بلند است. این شلکار در برابر سرما، باد و آب به شدت مقادم بوده و مجهز به بند رودوشی است. کشور آلمان این شلوار باکیفیت را تولید کرده و می‌توانیم بگوییم که با خرید آن از ورزش اسکی نهایت لذت را خواهید برد.

 شلوار اسکی زنانه اچ اند ام مدل ۰۶۸۴۹۹۲ رنگ نارنجی

این شلوار اسکی مناسب بانوان بوده و جنس آن از پلی استر و الاستین است و طرح ساده با فاق بلند دارد. این شلوار موجب فرم دهی به بدن شده و سریعا خشک می‌شود و قابلیت گردش هوا دارد.

ابن شلوار دارای دو بند بوده و ضد آب است و جنس آستر آن پشمی بوده و مجهز به دوبنده با قابلیت تنظیم است و از پوشیدن آن احساس راحتی خواهید داشت.

کاپشن اسکی مردانه مدل snowman

جنس این کاپشن از گورتکس بوده و قد آن میدی و دارای یقه ایستاده است و دارای طرحی شیک و زیبا است و مجهز به دکمه و زیپ بوده و در برابر باد، سرما و آب به شدت مقاومت دارد‌. این کاپشن باید در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتی‌گراد شسته شود.


در ادامه بخوانید : مهم ترین وسایل مورد نیاز یوگا+سفارش و خرید آنلاین وسایل یوگا

در این مقاله برایتان مهم‌ترین تجهیرات مورد نیاز برای مبتدیان جهت ورزش اسکی را معرفی کردیم. به هنگام خرید حتما به نکات گفته شده دقت داشته باشید و بهترین کیفیت محصولات ورزشی را خریداری کنید.

آیا می‌توان از عینک معمولی برای اسکی استفاده کرد؟

خیر، برای اسکی لازم است که تجهیزات مخصوص ورزش اسکی را خریداری کنید. به عنوان مثال عینک اسکی به نحوی طراحی شده است که مخصوص محیط کوهستان است و از چشمان شما در مقابل نور و سرما مراقبت می‌کند.

آیا برای اسکی حتما باید چوب اسکی به همراه داشته باشیم؟

چوب اسکی نیز از دیگر تجهیزات مورد نیاز برای اسکی است. در گذشته چوب‌های اسکی بلندتر بودند ولی امروزه ارتفاع آن‌ها کمتر شده و بر قوس آن‌‌ها افزوده شده است. اگر نمی‌خواهید چوب اسکی را بخرید می‌توانید آنها را از محل‌های تعیین شده در ایستگاهای کوهنوردی اجاره کنید. می‌توانید از نظرات کارکنان برای راهنمایی استفاده کنید و بهترین چوب اسکی را برای افراد مبتدی انتخاب کنید. آنها همچنین بر اساس اندازه و توانایی شما به تنظیم اتصالات اسکی کمک می کنند.

سخن پایانی: در این مقاله از وب سایت چی بگیر برای علاقه‌مندان به ورزش اسکی از تجهیزات مورد نیاز اسکی گفته و برخی از بهترین و باکیفیت‌ترین تجهیزات را برایتان معرفی کردیم. حال می‌توانید با اگاهی کامل برای خرید بهترین تجهیزات اسکی اعم از کلاه‌‌، دستکش، شلوار، کاپشن و سایر موارد دیگر اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
تجهیزات جانبی اسکی قیمت انواع تجهیزات جانبی اسکی