لباس زنانه چیست و انواع آن کدام است؟

لباس زنانه چیست و انواع آن کدام است؟

لباس به عنوان یک پوشش محافظتی از بدن و پوست ما، در مقابل سرما و گرما محسوب می شود. بنابراین زمانی که لباس مناسبی بر تن داشته باشیم خود را از خطرات محیط اطراف حفظ می کنیم. همه افراد از زمان تولد تا زمانی که بمیرد نیاز دارد بر اساس جنسیتی که دارد لباس در شأن خود را بپوشد.

پوشش افراد سلیقه و شیک بودنشان را نمایان می سازد. اگر کسی لباسی گران قیمت بپوشد ولی او را شیک نشان ندهد و یا رنگ آن به شخص نیاید بر روحیه خود فرد نیز ممکن است تاثیر منفی بگذارد.

لباس مجلسی زنانه

ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد لباس زنانه و انواع آن، همچنین نحوه خرید آن را توضیح دهیم. پس با ما همراه باشید.

لباس زنانه و انواع آن

به عنوان یک تعریف ساده از لباس زنانه باید بگوییم که لباس زنانه نوعی لباس است که از دو قسمت بالا تنه و پایین تنه تشکیل شده است. بالا تنه این لباس از پیراهن یا بلوز بوده و پایین تنه شلوار یا دامن می باشد. ترکیب این دو قسمت باهم دیگر لباس بانوان را تشکیل می دهد.

انواع لباس زنانه

لباس خانم ها دارای دسته بندی های زیادی است و این روزها شاهد مدل های مختلف لباس هایی اعم از مانتو، شال، بلوز، پیراهن، سرهم و شلوار زنانه هستیم. لباس بانوان دارای طرح های مناسب و نامناسبی ارائه می شود که از لحاظ فرهنگی لباس های با طرح نامناسب یک تهاجم فرهنگی به حساب می آید.

لباس های زنانه در طرح های متنوع و رنگ های گوناگونی وجود دارند. انواع لباس مانند:

  • لباس رسمی
  • لباس مجلسی
  • لباس خانگی
  • لباس خواب
  • لباس زیر و ...

لباس رسمی

این لباس با پارچه و طرح کاملا رسمی و اداری دوخته شده و در اختیار سازمان های دولتی یا خصوصی، ادارات دولتی، بانک ها و ... قرار داده می شود.

لباس رسمی علاوه بر اینکه متناسب با قانون پوشش کشور دوخته می شود شخص را نیز با پرستیژ نشان می دهد.

لباس مجلسی 

لباس هایی مانند کوکتل لباس مجلسی برای انواع مهمانی نه چندان بزرگ استفاده می شود. این نوع لباس قدی تا زانو داشته و اغلب با کفش دارای پاشنه بلند پوشیده می شود. مهمانی هایی که اکثراً با جنبه دوستانه دارد برای پوشیدن لباس کوکتل مناسب است. پوشیده بودن برخی قسمت های کوکتل در مهمانی های بزرگ بهتر است رعایت شود. در لباس مجلسی سعی می شود از تزیین کافی استفاده شده و از رنگ های جذابی به کار برده شود.

اگر لباس کوکتل دوست ندارید می توانید یک بلک تای ساده بپوشید. بلک تای یکی از رسمی ترین لباس مجلسی زنانه است که برای مهمانی های بزرگ نیز کاربرد دارد.

برای فصل تابستان نیز بلک تای تابستانی است و میتواند یک انتخاب خوب برای جشن عروسی باشد. این نوع لباس بلند و نازک و نرم بوده و در آن از تزییناتی مانند جواهرات و مروارید کوچک به کار رفته است. برخی از خانم ها در هنگام پوشیدن بلک تای تابستانی دستکش نیز به دست می کنند که این کار به عنوان یک نکته منفی در زیبایی لباس در نظر گرفته می شود.

لباس مجلسی دیگری به نام وایت تای وجود دارد که که این لباس را هر کسی شرایط پوشیدنش را ندارد. وایت تای برای مجالس سلطنتی و مهمانی های رقص اعیانی کاربرد دارد. این لباس حالتی سنتی داشته و بیشتر به لباس شاهزادگان شباهت دارد.

اما در این گونه مجالس فقط وایت را نمی پوشند زیرا هرکسی سلیقه خاص خود را دارد. می توان از دامن های پر چین و لباس بلند مشکی در مهمانی پوشید.کسانی که دوست دارند با لباس خود در مهمانی دستکش نیز بپوشند وایت تای را پیشنهاد می کنیم.

لباس نیمه مجلسی

لباس نیمه مجلسی نیز از پیچیده ترین لباس های زنانه و مردانه به شمار می رود. اگر دوست دارید با دوستان خود بروید بیرون و با آن ها ناهار یا شام را در رستوران میل کنید و مهمانی دورهمی دعوت هستید که هم دوستان صمیمی و افرادی غیر آشنا در آن جا حضور دارد، لباس مجلسی مختص چنین شرایطی است.

برای شیک و مرتب بودن در چنین دورهمی هایی سعی کنید که یک کفش پاشنه بلند و یا کفش تخت رسمی را بپوشید.

شلوار زنانه

لباس خانگی

به تن کردن یک لباس راحت در خانه با طرح های زیبا و رنگ های شاد بر روی داشتن روحیه خوب نیز تاثیر گذار است. داشتن جنس نخی و عالی در لباس های خانگی سلامت تن را نیز تضمین می کند.

داشتن کیفیت مناسب لباسی که در خانه می پوشید اهمیت بالایی دارد. بنابراین صرفاً به خاطر اینکه از بلوز یا تی شرت خوشتان آمده نپوشید بلکه به جنس و کیفیت آن نیز حتما اهمیت دهید.

داشتن حس آرامش و راحتی درون لباس راحتی خانگی در اولویت قرار دارد. انواع تاپ و تونیک زنانه با یک شلوار مناسب جنس با کیفیت، این امکان را به شما می دهد که هم مرتب دیده شوید و هم احساس راحتی داشته باشید.

به یاد داشته باشید که پوشیدن لباس های تنگ و آزار دهنده همچنین جنس داشتن جنس الیاف مصنوعی در دراز مدت می تواند باعث به وجود آمدن مشکلات جسمی شود و آرامش روحی شما را نیز مختل نماید. 

فروشگاه لباس زنانهلباس خواب

لباس خواب از جمله لباس هایی است که پوشیدن آن در هنگام شب آرامش خاص و راحتی را به شخص میدهد. دقت در نوع ، جنس و کیفیت این لباس باعث راحت بودن خواب شما شده و فواید دیگری نیز دارد.

اگر لباس خواب دارید دقت کنید که جنس آن از نخ بوده و از الیاف مصنوعی نباشد.

الیاف مصنوعی مثل پلی استر یا نایلون به کار برده شده در جنس لباس خواب، اجازه عبور هوا از داخل و خارج لباس را نمی دهد و این باعث تنفس نکردن پوست و جلوی تعریق آن را می گیرد در نتیجه باعث بروز حساسیت پوستی می شود.

وجود این الیاف ها در لباس های مهمانی و مجلسی مشکل زا نیست زیرا در طولانی مدت از آن استفاده نمی کنید و ساعات طولانی آن را بر تن ندارید. اما در لباس راحتی وجود این الیاف ها مضر محسوب می شود.

دلیل اینکه از این الیاف در لباس مجلسی استفاده می شود خاصیت چروک نشدن زود هنگام و داشتن فرم خوبی بر روی بدن است. اما در لباس خانگی راحتی چنین نیست.

شما می توانید از فروشگاه لباس زنانه به صورت آنلاین از انواع لباس زنانه دیدن کرده و خریداری نمایید.

لباس زیر

استفاده از لباس زیر زنانه و مردانه در انواع مدل های مختلف با جنس های گوناگون وجود دارد که به دلیل استفاده مداوم و طولانی از آن باید به چند نکته دقت داشت:

سعی کنید لباس زیری را انتخاب کنید که جنس آن از نخ پنبه بوده و دچار عرق سوز شدن شما نشود.

خانم ها دقت کنند که در هنگام خرید شورت و سوتین وسواس کافی را برای راحت بودن در آن به خرج دهند. زیرا لباس زیر مجلسی و اسپورت با هم فرق داشته و هر کدام مناسب شرایط مختلف است.

لباس زیر زنانه

به وجود آمدن مشکلات کیست برخی مواقع ممکن است به خاطر استفاده از جنس نامرغوب شورت باشد. از مشکلات دیگر نیز به درد یا خستگی ماهیچه ای در هنگام استفاده از لباس زیر زنانه و انواع عفونت و قارچ همچنین مشکلات پوستی را نام برد.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - کیانا

خرید کت دامن زنانه خودتونو کجا انجام میدین؟ سراغ سایت تک دوخت رفتین؟ شنیدم لباسای شیک و خوبی داره

29 مرداد 1401 - 20:18

پاسخ