سیستم صوتی خانگی باید شامل چه مواردی باشد؟

برای داشتن یک سیستم صوتی خانگی خوب، معمولا همه ما به فکر داشتن تلویزیون و سینمای خانگی هستیم. در حالی که هر کدام از تجهیزات این سیستم تاثیر زیادی در کیفیت صدای نهایی دارند. تجهیزات صوت خانگی صرفا چند قطعه الکترونیکی نیستند، بلکه برای نصب آن‌ها هماهنگی دقیقی لازم است. اگر می‌خواهید بهترین سیستم صوتی ممکن را برای خانه خود طراحی کنید، باید از وسایل مورد نیاز آن به خوبی مطلع باشید.

ما در این مطلب قصد داریم اجزای سیستم صوتی خانگی را با شما به اشتراک بگذاریم و برای خرید این تجهیزات فروشگاه آوازک را معرفی کنیم. در ادامه همراه ما باشید. 

تجهیزات مورد نیاز برای سیستم صوتی خانگی

1. بلندگو

سینمای خانگی شما باید خیلی بیشتر از یک اتاق نشیمن معمولی برای تماشای تلویزیون باشد. این بخش باید تجربه حضور در یک سینما را بدون نیاز به ترک وسایل راحتی در خانه به شما بدهد. بلندگوها به فیلم جان می‌بخشند و به شما این احساس با بدهند که قسمتی از یک فیلم اکشن هستید. ایده خوب این است که بلندگوهای خود را مانند سالن تئاتر بنچینید تا صدا از همه طرف به گوش شما برسد. این کار صدای مطلوبی را برای کل فضا ایجاد می‌کند. همچنین یک ساب ووفر به بلندگوهای خود اضافه خواهید کرد. ساب‌ووفر باعث می‌شود که فرکانس‌های پایین را بهتر بشنوید، در غیر این صورت برخی از این فرکانس‌ها به گوش نمی‌رسند. 

بنابراین بلندگو فقط قطعه‌ای از تجهیزات نیست که از نظر فیزیکی صدا را تولید می‌کند و باید آن را به صورت حرفه‌ای انتخاب کنید. تنوع بلندگوهای موجود برای سیستم صوتی خانگی بسیار زیاد است. اسپیکر سقفی، بلندگوهای بی سیم و بلوتوثی، بلندگوهای دیواری وبلندگوهای فضای باز تعدادی از بهترین آنها محسوب می‌شوند. در نگاه اول شاید بخواهید که همه بلندگوها یکسان باشند، اما شما می‌توانید با توجه به نیاز هر بخش مدل متفاوتی داشته باشید. 

سیستم صوتی

برای مثال، می‌توانید برای تلویزیون خود بلندگوهای سینما خانگی انتخاب کنید و در سالن‌ها و اتاق خواب‌ها نیز اسپیکر سقفی قرار دهید. در این صورت زیبایی خانه تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد و از فضای داخل سقف هم به خوبی استفاده می‌کنید.  

 2. آمپلی فایر

بلندگوهای شما برای خروجی صدا به تقویت نیاز دارند. البته با خرید باند اکتیو دیگر احتیاجی به تقویت‌کننده نیست، زیرا آنها با یک آمپلی فایر داخلی عرضه می‌شوند. اما برای باندهای پسیو حتما باید به فکر آمپلی فایر باشید. بسته به اینکه چند مکان در خانه شما بلندگو خواهند داشت، ممکن است یک یا چند آمپلی فایر لازم باشد. آمپلیفایرها عنصری حیاتی برای کیفیت صدا هستند. مهم نیست که چقدر بلندگوی خوبی دارید، باید به آن قدرت کافی بدهید تا در ولوم‌هایی که دوست دارید موسیقی گوش کنید، بهترین صدا را داشته باشید. 

سیستم صوتی

3. گیرنده صدا

در بخش قبل درباره آمپلی فایر و نقش آن در تقویت صدا گفتیم. ولی اگر می‌خواهید بهترین کیفیت صدای ممکن را داشته باشید، بهتر است ترکیبی از گیرنده صدا، آمپلی فایر، تقویت‌کننده فرعی و تیونر رادیویی یا ماهواره‌ای را نصب کنید. گیرنده صدا را به عنوان کل مغز سیستم صوتی خانگی یا منبع همه ورودی‌ها و خروجی‌های سیستم در نظر بگیرید. اینجا جایی است که تلویزیون و سایر اجزای خود را وصل می‌کنید. یک گیرنده سطح بالا تغییرات، ارتقا و جابجایی عناصر مختلف صوت خانگی را آسان می‌کند.

همچنین بهتر است یک تیونر رادیویی اینترنتی HD برای صدای باکیفیت بالا در اختیار داشته باشید. برای یک فیلم اکشن خوب است آمپلی فایر و پیش تقویت کننده شما سیگنال‌های صوتی دریافتی را پردازش کرده و آنها را به کانال آمپلی فایر و خروجی ساب‌ووفر سمت راست بفرستند. شما می‌توانید با یک سیستم صوتی خوب و خرید مووینگ، فضایی جذابی برای مهمانی‌های خود پدید آورید. مووینگ دستگاهی برای رقص نور است و با حالت‌ها مختلف جلوه‌ی خاصی را به فضا می‌بخشد. جهت اطلاع از قیمت مووینگ آوازک با شماره 02191016050 تماس بگیرید یا وارد سایت avazac.com شوید.

 4. کنترل

اگر منزل شما بزرگ باشد، استفاده از سیستم‌های صوتی و تصویری خیلی آسان نیست. یعنی شما نمی‌توانید مدام به دنبال کنترل‌ها باشید تا سیستم خود را آن‌طورکه می‌خواهید تنظیم کنید. بنابراین با داشتن سیستم صوتی خانگی، شما به سیستمی نیاز دارید که به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. کنترل از راه‌دور با دکمه‌های واقعی، صفحه نمایش لمسی، صفحه کلید دیواری یا یک تلفن هوشمند، جزو گزینه‌هایی به شمار می‌روند که می‌توانید به عنوان کنترل تجهیزات خود انتخاب کنید. 

5. محافظ برق

در حالی که به دنبال کیفیت و بهبود سیستم خود هستید، از عناصر ایمنی نیز غافل نشوید. این وسیله به پایین نگه داشتن سطح ولتاژ و به سطوح ایمنی کمک می‌کند. زیرا در غیر این صورت، با مشکلات برقی ممکن است دستگاه‌ها در یک لحظه بسوزند. همچنین احتمال دارد که بعد از چند وقت و زودتر از زمان مورد انتظار، دچار مشکلاتی شوند که همگی به دلیل سطح ولتاژ نامناسب بوده‌اند.  

 هنگام نصب سیستم صوتی خانگی به موارد زیر دقت کنید: 

1. هدف را مشخص کنید

هنگام طراحی سیستم صوتی خانگی، ابتدا نوع سیستمی که می‌خواهید را در نظر بگیرید. البته نصب یک سیستم صوتی ساده با طراحی یک سیستم صوتی حرفه‌ای بسیار متفاوت است و به همین دلیل  به تجهیزات متنوعی نیاز دارد. بیایید یک مثال واضح بزنیم، فرض کنید می‌خواهید یک اتاق را به سینمای خانگی تبدیل کنید، نور و آکوستیک نیز در این اتاق مهم است یا می‌خواهید کل حیاط را به سیستم مناسب مجهز کنید. بنابراین در ابتدای طراحی باید فهرستی از ایده‌ها و اهداف خود تهیه کنید تا به آنچه می‌خواهید و برای شما مفید است، برسید.

سیستم صوتی

2. تجهیزات مناسب را انتخاب کنید

بدون شک انتخاب تجهیزات سیستم صوتی خانگی در فرآیند طراحی حائز اهمیت است. اما بهترین نوع طراحی، انتخاب عناصر با در نظر گرفتن کل فضای خانه است. در واقع، انتخاب تجهیزات باکیفیت که بهترین صدا را تولید می‌کنند فقط بخشی از این فرآیند است. علاوه بر این باید مطمئن شوید که آنها قدرت کافی برای پر کردن اتاق شما را داشته باشند، ابعاد کافی داشته باشند و سیستم برق خانه شما کارآمد باشد. در ضمن از قطعات کم اهمیت‌تر مثل کابل‌ها نیز غافل نشوید. 

3. به آکوستیک اتاق توجه کنید

انتخاب تجهیزات مناسب مهم است، اما به قرار دادن اصولی آنها نیز دقت کنید. به طور معمول در اتاق نشیمن می‌توانید هم صدا را مستقیما از بلندگوی سیستم بشنوید و هم صدایی که از بیرون منعکس می‌شود. بنابراین در یک سیستم صوتی خانگی حرفه‌ای باید آکوستیک اتاق را هم در لیست خود بگذارید و به آن اهمیت بدهید. البته آکوستیک فرآیند بسیار پیچیده ای ‌است که شما را به طراحی دقیق و قرار دادن اشیایی مانند سطوح دیوار، کف، سقف و همچنین مبلمان در اتاق ملزم می‌کند. اگر کمی در مورد اصول آکوستیک بدانید، احتمالا می‌توانید برخی از صداهای ناخواسته را کنترل کنید. اما یک طراح حرفه‌ای می‌تواند آکوستیک اتاق را به طور موثری تنظیم کند، به طوری که صدای آزاردهنده‌ای وجود نداشته باشد و بتوانید از تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی لذت ببرید. 

خرید تجهیزات سیستم صوتی خانگی

همانطور که مطالعه کردید، سیستم صوتی خانگی باید تجهیزات مناسبی داشته باشد تا به بهترین کیفیت صدا دست پیدا کنید. از این رو پیشنهاد می‌کنیم جهت خرید تجهیزات با فروشگاه آوازک در ارتباط باشید. مشاوران آوازک به شما کمک می‌کنند بهترین لوازم را با قیمت مناسب وگارانتی تهیه کنید. همچنین می‌توانید تجهیزات را به صورت نو، دست‌دوم، نقد یا اقساط خریداری کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.