راهنمای خرید تب سنج: انواع تب سنج لیزری و دیجیتالی نوزاد

راهنمای خر ید تب سنج نوزاد

تب کردن نوزاد، بخشی از دوران رشد اوست و در اکثر مواقع هیچ مشکل و عارضه جدی به همراه ندارد. به علاوه، والدین باید بدانند که بالارفتن دمای بدن نوزاد، تا حدی طبیعی است و می‌تواند به شرایط محیط بستگی داشته باشد. اینطور موارد که پیش می‌آید، خرید تب سنج نوزاد نیز ضروری می‌شود؛ در اصل، تب سنج یکی از اصلی‌ترین اقلام سیسمونی نوزاد است.

در این گفتار کوتاه، ابتدا نگاهی کوتاه به علت تب کردن نوزاد خواهیم داشت و بعد از آن، به سراغ راهنمای خرید تب سنج نوزاد خواهیم رفت؛ انواع تب سنج‌ها را معرفی کرده و شما را با مزایای هر یک از آن‌ها، آشنا خواهیم کرد.

علت تب نوزاد چیست؟

همانطور که گفتیم، دمای بدن نوزاد بازۀ مشخصی دارد و بالا رفتن دما در این بازه، کاملا طبیعی است و هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. بازه طبیعی دمای بدن نوزاد، بین 36 الی 37.9 درجه سانتی‌گراد است. اگر این دما بالاتر و بیشتر از 38 درجه شد، آنگاه می‌توانیم بگوییم که نوزاد تب کرده.

به طور کلی، چهار عامل وجود دارد که موجب تب در نوزاد می‌شوند و نیاز به استفاده از تب سنج نوزاد را افزایش می‌دهند. این چهار عامل عبارتند از:

  • ابتلا به بیماری
  • واکنش به واکسن
  • گرمازدگی
  • لباس زیاد، یا محیط گرم

البته باید توجه داشته باشید که تقریبا تمام نوزادان، بعد از واکسناسیون تب می‌کنند. لازم است به عنوان پدر یا مادر، بدانید که تب نوزاد بعد از واکسن، کاملا طبیعی است و بعد از چند ساعت الی چند روز، خود به خود قطع خواهد شد.

انواع تب سنج کودک و نوزاد 

اگر می‌پرسید که تب سنج مخصوص نوزاد چی بگیر یم، باید بگوییم که امروزه، تب سنج نوزاد، انواع مختلفی دارد و توسط ده‌ها برند، تولید و در بازار عرضه می‌شود. از جمله بهترین انواع تب سنج نوزاد را می‌تواند در ادامه مشاهده فرمایید و با مزایا و روش استفاده از هر یک، آشنا شوید.

تب سنج لیزری

تب سنج بدون تماس یا همان لیزری، از پیشرفته‌ترین انواع تب سنج نوزاد هستند. همانطور که از نامش کاملا مشهود است، برای استفاده از این تب‌سنج‌ها هیچ نیاز نیست که نوزاد را لمس کنید؛ تنها کافی است که نشانه‌گیر تب سنج را در فاصله 3 تا 5 سانتی‌متری پوست نوزاد نگه داشته، و در عرض 1 ثانیه، دمای بدن نوزاد را اندازه‌گیری کنید.

تب سنج لیزری در این چند سال اخیر بسیار محبوب شده‌اند؛ هرچند که قیمت تب سنج نوزاد از این نوع، ممکن است اندکی نسبت به باقی انواع تب سنج نوزاد گران‌تر باشد، اما کارایی آن بسیار عالی است، هم بسیار دقیق هستند و هم استفاده از آن‌ها آسان است. برندهای بسیاری را می‌توان یافت که این تب سنج را در بازار عرضه کرده‌اند؛ در این میان، تب سنج لیزری چیکو را شاید بتوان از همه بهتر و باکیفیت‌تر دانست.

تب سنج لیزری نوزاد

تب سنج دیجیتالی

از دیگر انواع تب سنج کودک، می‌توان به تب سنج‌های دیجیتالی اشاره کرد. این نوع از تب سنج‌ها، بسیار بسیار رایج هستند و پای ثابت سیسمونی تمام نوزادان ایرانی، به حساب می‌آیند.

تب سنج دیجیتالی، قیمت بسیار مناسب دارد، استفاده از آن بسیار بسیار راحت است و البته نتیجه آن نیز بسیار دقیق است. تب سنج‌های دیجیتال خودشان به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند و در سه نوع دهانی، مقعدی و زیربغلی در بازار موجود هستند. البته باید بدانید که کارکرد تمام این سه نوع به یک شکل است، توصیه می‌شود که از یک مدل، سه عدد تهیه کنید و در صورت نیاز، از هر کدام به صورت مجزا استفاده کنید.

همانطور که گفتیم، نحوه استفاده از تب سنج دیجیتالی برای نوزادان بسیار آسان است؛ تنها کافی است آن را روشن کنید و منتظر بمانید که صفر شود، سپس آن را در ناحیه مورد نظر قرار دهید و منتظر بمانید تا بوق بزند. به همین راحتی! 

تب سنج دیجیتالی چیکو 

خیلی از والدین، کنجکاوند که بدانند تب سنج دیجیتال چه مارکی خوبه؟ ما در اکثر قریب به یقین موارد، همیشه تب سنج نوزاد چیکو را به آنان معرفی می‌کنیم. تب سنج دیجیتالی چیکو، انتخاب بسیاری از والدین است.

شکی نداریم کسی نیست که تا به حال، نام برند چیکو را نشنیده باشد. این برند، یکی از باکیفیت‌ترین برندهای موجود در بازار است و تب سنج چیکو نیز از جمله بهترین تب سنج‌هاست. اگر بتوانید برای فرزند خود تب سنج چیکو اصل را پیدا کنید، خودتان را تا آخر عمر، از خرید تب سنج بی‌نیاز کرده‌اید.

تب سنج دیجیتالی نوزاد چیکو نه تنها قیمت بسیار مناسبی دارد، بلکه چنانکه گفتیم، استفاده از آن هم بسیار راحت است. به علاوه، از آنجایی که بالاترین کیفیت ساخته شده، عمری بسیار طولانی نیز دارد و می‌تواند در مواقع نیاز، تب نوزاد را بالاترین دقت، اندازه‌گیری کند.

تب سنج دیجیتالی چیکو،

سایر انواع تب سنج‌ها

علاوه بر تب سنج لیزری و یا تب سنج دیجیتال، انواع دیگر از تب سنج هم در بازار وجود دارند که به نسبت دو نوع نامبرده، چندان رایج و محبوب نیستند، اما خب آشنایی با آن‌ها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

از انواع دیگر تب سنج نوزاد، می‌توان به مدل‌های زیر اشاره کرد:

تب سنج درون گوشی

همانطور که از نامش پیداست، این نوع تب سنج همانند گوشی پزشکی، اندکی داخل گوش فرو رفته، و دمای بدن نوزاد را از داخل گوش، اندازه‌گیری می‌کند. گفتنی است که این نوع، برای یک سال اول از بدو تولد، چندان مناسب نیست.

تب سنج پستانکی

یکی دیگر از انواع نه چندان رایج تب سنج نوزاد، تب سنج‌های پستانکی است. این نوع، دقیقا مثل پستانک بوده و نوزاد با مکیدن آن، دمای بدنش مشخص می‌شود. اگر نوزاد شما پستانک به دهان نمی‌گیرد، در استفاده از این نوع دچار مشکل خواهید شد.

تب سنج جیوه‌ای

از قدیمی‌ترین انواع تب سنج نوزاد، که البته استفاده از آن‌ها نیز بسیار سخت و خطرناک هم بود. این نوع تب سنج‌ها، از جنس شیشه و جیوه هستند. از سال 2001 به بعد، سیستم بهداشت آمریکا، با مشاهده افزایش علائم مسمومیت به جیوه تب سنج، استفاده از آن به کل ممنوع کرد.

تب سنج نواری

تب سنج‌های نواری هم یکی دیگر از انواع تب سنج کودک به حساب می‌آیند؛ به شکل نواری هستند و روی پیشانی قرار می‌گیرند؛ طرز استفاده از آن‌ها آسان است، اما دقتشان خیلی کم است.

تب سنج نوزاد را از کجا بخریم؟

اکنون مهم‌ترین سوال این مقاله مطرح می‌شود؛ حال که می‌دانیم تب سنج چی بگیر یم، اکنون باید ببنیم که اصلا از کجا بگیریم؟ کدام فروشگاه معتبر است؟ کدام فروشگاه قیمت مناسب دارد و قابل اعتماد است؟ خوشبختانه ما برایتان پیشنهاد خوبی داریم.

برای خرید سیسمونی و از همه مهم‌تر برای خرید تب سنج نوزاد، ما فروشگاه اینترنتی «کارینو کیدز» را معرفی می‌کنیم؛ در کارینو کیدز(carinokids.com)، از شیر مرغ تا جا آدمیزاد پیدا خواهید کرد؛ از لباس و کفش و سرهمی و ست تابستانی و زمستانی گرفته، تا اسباب بازی و لوازم بهداشت. حتی از همه جالب‌تر، مجله اینترنتی این وبسایت نیز یک مشاور درجه یک برای تازه مادران است!

کارینو کیدز، یک فروشگاه اینترنتی بی‌نظیر است، مرجعی کاملی است برای خرید هر آنچه که نوزادتان به آن احتیاج دارد؛ پس همین الان سری به این وبسایت بزنید و تب سنج نوزاد خود را خریداری کنید! سر راه احتمالا ده‌ها خرید دیگر هم انجام خواهید داد...

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.