راهنمای خرید چهارپایه: چه نوع نردبانی لازم داریم؟

چرا نباید قبل از خواندن این مقاله نردبان بخریم؟

حتماً شما نیز مانند اکثر خانواده‌های ایرانی مشغول گردگیری و نظافت منزل خود به مناسبت فدا رسیدن فصل بهار و عید نوروز هستید. از گذشته تا به امروز رسم بر این بوده است که خانواده‌ها با فرار رسیدن فصل بهار خانه‌های خود را نظافت کنند. یکی از ابزارهای مهمی که برای گردگیری و خانه تکانی لازم و ضروری است، نردبان یا چهارپایه است. 

ما در این مقاله از وب‌سایت چی بگیر تصمیم گرفته‌ایم که برای شما عزیزان تعدادی از بهترین نردبان، بهترین چهار پایه و تعدادی از باکیفیت‌ترین نردبان پله و نردبان تاشو را معرفی کنیم. اگر شما نیز در منازل خود و یا حتی محیط‌های کاری خود نیلز به این قبیل چهار پایه فلزی و چهارپایه تاشو و نردبان را حس می‌کنید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. زیرا برایتان خواهیم گفت که برای خرید این اقلام به چه فاکتورهایی باید دقت داشته باشیم.

نردبان بخریم یا چهار پایه؟

مسلماً نردبان تاشو، نردبان چهارپایه و چهارپایه تاشو فلزی هر یک کارایی‌های خاص خود را دارند و باید به هنگام خرید به این مسئله نهایت دقت را داشت. در وهله اول بهتر است که به کارایی نردبان و یا چهارپایه توجه کنید و ببنید که کدام یک مورد نیاز شما است. به عنوان مثال نردبان برای نصب پرده‌ها و گردگیری اجسامی که ارتفاع نسبتاً بالایی دارند، لازم و ضروری است. اما اگر شما صاحب فروشگاه‌های بزرگ بوده و دارای قفسه‌هایی با ابعاد بسیار زیاد هستید، حتماً برای سهولت و دسترسی مشتریان نیازمند تعدادی چهارپایه پلاستیکی و یا فلزی خواهید بود.

با توجه به مثال‌های گفته شده می‌توانیم‌ بگوییم که خرید نردبان تاشو و یا چهار پایه تاشو کاملاً سلیقه‌ای است و بستگی به نیاز شما عزیزان دارد. حال می‌توانید با توجه به نیازی که دارید بهترین  چهار پایه و نربانتاشو را خریداری نماید. سایت چی بگیر به شما عزیزان توصیه می‌کند که فعلاً عجله‌ای نداشته و پس از مطالعه راهنمای خرید بهترین نردبان و چهارپایه برای خرید و ثبت سفارش اقدام کنید‌.

نردبان 5 پله آذین مدل سوپر استپ مدل SiDaCo.AZ5s

بردبان 5 پله آذین مدل سوپر استپ

مشخصات نردبان 
ابعاد در حالت بسته و جمع شده11
ارتفاع آخرین پله1.10
تعداد پله5
جنس نردبانآلومنیوم
حداکثر وزن قابل تحمل150
وزن نردبان5
2

نردبان 5 پله مدل کاراسان کد05

نردبان 5 پله مدل کاراسان کد 05

مشخصات نردبان
ارتفاع آخرین پله1.25
بازه حداکثر ارتفاع2.1 تا 3 متر
تعداد پله5
جنس پله آهن
حداکثر وزن قابل تحمل120
وزن نردبان10

 

نردبان 20 پله آسانکار مدل As4p20

نردبان 20 پله آسانکار

مشخصات نردبان
اقلام همراه نردبانپایه کمکی
رکاب اشانتیون
سایر توضیحات نردباندارای 10 حالت جهت استفاده
ابعاد در حالت جمع و بسته شده37*27*158
ارتفاع آخرین پله560
تعداد پله2
جنسآلومنیوم
حداکثر وزن قابل تحمل120
وزن نردبان20
ویژگی نردبانقابلیت استفاده دو طرفه

 

نردبان 3 پله مدل H67

نردبان 3 پله مدل H67

ابعاد این نردبان درجه یک در حالت بسته و جمع شده برابر با 125*9*7.5 گزارش شده است. ارتفاع آخرین پله آن 0.7 و بازه حداکثر ارتفاع آن 0تا 1 متر است و 3 عدد پله دارد و وزن نردبان معادل 2.5 بوده و چون جنس آن از آهن است مقاومت مطلوبی داشته و قابلیت تحکل حداکثر 100 کیلوگرم وزن را دارد.

نردبان 3 پله رویال کد 003

نردبان سه پله رویال کد 003

اگر قصد خرید یک نردبان درجه یک و باکیفیت را دارید، باید بگوییم که نردبان رویال گزینه بسیار مناسبی بوده و قیمت مناسبی نیز دارد. ابعاد این نردبان در حالت بسته و جمع شده برابر با 3*35*116 است و ارتفاع آخرین پله آن 0.7 متر و بازه حداکثر ارتفاع 0 تا 1 متر است. خوشبختانه این نردبان مقاومت بالایی داشته و قابلیت تحمل وزن تا 150 کیلوگرم را دارد. این نردبان آهنی طول عمر نسبتا خوبی نیز دارد و برای گردگیری ارتفاعات و تعمیرات به شدت مناسب است.

نردبان 4 پله رونیک مدل C1

نردبان 4 پله رونیک مدل C1

ابعاد این نردبان به صورت جمع شده برابر با 148*39*8 بوده و ارتفاع آخرین پله آن 0.97 است. این نردبان از جنس آهن بوده و قابلیت تحمل وزن زیر 100 کیلوگرم را دارد و مجهز به پایه پلاستیکی جهت جلوگیری از لغزش است. ابعاد این نردبان به صورت باز برابر با 133*81*8 سانتی متر است و حداکثر بازه ارتفاع آن 0 تا 1 متر گزارش شده است و وزن نردبان نیز 6.9 کیلوگرم است.

چهار پایه ناصر پلاستیک کد 1617

چهار پایه  ناصر پلاستیک کد 1617

مشخصات چهار پایه
حداقل ارتفاع66 سانتی متر
حداکثر ارتفاع66 سانتی متر
ابعاد پشتی صندلیندارد
ابعاد کفی صندلی40*51 سانتی متر
جنس فریم پشتپلاستیک
امکانات صندلیجای پا
نحوه ایستاییپایه
جنس پایهایران
کشور مبدا برند جنس فریم و کفی و پشتیپلاستیک

 چهار پایه طرح چوب مدل CHOB 4

چهار پایه طرح چوپ

مشخصات چهار پایه چوبی
حداکثر ارتفاع70 سانتی متر
حداقل ارتفاع69 سانتی متر
ابعاد کفی صندلی32*32 سانتی متر
نحوه ایستاییپایه
جنس پایهچوب
جنس کفیام دی اف
سایر توضیحات محصولکیفیت و استحکام بالا
بدون رنگ و چوب خام

چهار پایه مدل نیکی

چهار پایه مدل نیکی

اگر قصد خرید یک چهار پایه چوبی را دارید و به دنبال یک چهار پایه ارگونومیک هستید چهار پایه نیک با ابعاد 30*30 سانتی متر و جنس کفی چوب گزینه بسیار مناسبی است.

چهار پایه البرز مدل G-CM 20

چهار پایه البرز مدل G-CM20

ابعاد این چهار پایه فلزی برابر با 25*25 سانتی متر بوده و جنس آن نیز از فلز باکیفیت است. از این چهار پایه جهت نشستن و یا بالا رفتن برای دسترسی به ارتفاع بالا می‌توانید استفاده کنید و قیمت مقرون به صرفه‌ای نیز دارد.

چهار پایه مدل CH118

چهار پایه مدل CH118

مشخصات چهار پایه 
ابعاد کفی صندلی40 سانتی متر
قابلیت چرخش360 درجه
جنس کفیچوب
سایر توضیحاتجنس چوب روسی
نیاز به مونتاژ ندارد
پوشش لایه‌ای از پلی استر
رنگ چهار پایه قهوه‌ای

چهار پایه پریمانوا مدل KV18

چهار پایه پریمانوا مدل KV18

ارتفاع این چهار پایه  برابر با 45 سانتی متر است و ابعاد کفی صندلی آن نیز 32*32 سانتی متر گزارش شده است. جنس کفی چهار پایه از پلی پروپیلن است  و قابلیت تحمل وزن تا 120 کیلوگرم را داشته و پایه‌های آن  ضد خش بوده و دارای نگهدارنده الکترواستاتیک نیز است.


چهار پایه مدل CM 70

مشخصات چهار پایه
حداکثر ارتفاع70 سانتی متر
ابعاد کفی صندلی 30*20*2 سانتی متر 
امکانات صندلیجای پا
نحوه ایستاییپایه
جنس پایهفلز
کشور مبدا برندایران
جنس فریم و کفیپلاستیک



چهار پایه ناصر پلاستیک کد 517

چهار پایه ناصر پلاستیک کد 517

مشخصات چهار پایه
ابعاد کفی صندلی22*29 سانتی متر
جنس فریم پشتیپلاستیک
امکانات صندلیجای پا
نحوه ایستاییپایه
جنس پایهپلاستیک
کشور مبدا برندایران
جنس کفی، فریم کفی و پشتیپلاستیک

نردبان ایران پایه 5 پله مدل 0005

نردبان ایران پایه 5 پله مدل 0005

مشخصات نردبان پله
ارتفاع آخرین پله1.20
بازه حداکثر ارتفاع1.1 تا 2 متر
تعداد پله5
جنسآهن
حداکثر وزن قابل تحمل110 کیلوگرم
وزن نردبان 11

نردبان 18 پله مهرنگار مدل GALAXY به همراه پایه تعادل

نردبان 18 پله مهرنگار

ارتفاع آخرین پله این نردبان 4.40 بوده و تعداد 18 پله دارد  و جنس آن نیز از آهن است. این نردبان قادر به تحمل حداکثر وزن 100 کیلوگرم است و وزن خودش نیز 15 کیلوگرم است و مجهز به پله یدک، کمربند و پایه تعادل بوده و به شدت ارگونومی است.

نردبان 16 پله آسانکار مدل As4p16

نردبان 16 پله آسانکار

مشخصات نردبان
اقلام همراه نردبان پلهپایه کمکی
رکاب اشانتیوم
ابعاد در حالت جمع و بسته شده36*26*129 
ارتفاع آخرین پله4.6
تعداد پله16
جنسآلومنیوم
حداکثر وزن قابل تحمل120 کیلوگرم
ویژگی نردبانقابلیت استفاده دو طرفه
وزن نردبان18

نردبان 20 پله آلوم پارس پله مدل هارمونی

نردبان 20 پله آلوم پارس پله مدل هارمونی

ابعاد این نردبان پله برابر با 186*20*51 به صورت جمع و بسته است و ارتفاع آخرین پله نردبان 5.61 بوده و 20 پله دارد. این نردبان چند منظوره بوده و به دلیل قابلیت تاشوندگی فضای کمی را اشغال می‌کند  و جنس آن نیز از آلومنیوم بوده و قابلیت تحمل وزن حداکثر تا 140 کیلوگرم را دارد.

چهار پایه مدل s23

چهار پایه مدل s23

مشخصات چهار پایه
حداقل ارتفاع و حداکثر ارتفاع21 سانتی متر
ابعاد کفی صندلی23*23*21 سانتی متر
جنس فریم پشتیفلز
نحوه ایستاییپایه
جنس پایهفلز
کشور مبدا برندایران
جنس کفی فریمفلز
سایر  توضیحاتاسکلت بندی مقاوم
مناسب برای منزل و کار
سبک
قابل حمل
جنس کفی فلز و پارچه

چهار پایه ناصر پلاستیک کد 515

چهار پایه پلاستیک ناصر کد 515

مشخصات نردبون
ابعاد کفی صندلی20*24 سانتی متر
جنس فریم پشتیپلاستیک
امکانات صندلیجای پا
نحوه ایستاییپایه
جنس پایهپلاستیک
کشور مبدا برندایران
جنس فریک کفی، کفی و پشتیپلاستیک

برای خرید نردبان و چهارپایه تاشو

چنانچه تصمیم شما برای خرید نردبان پله و چهار پایه تاشو جدی است، لازم و ضروری است که به نکات مهی برای خرید این قبیل از اقلام دقت داشته باشید. ما در ادامه برایتان خواهیم گفت که باید به چه فاکتورهایی برای خریو چهار پایه‌ پلاستیکی، چهارپایه چوبی، چهارپایه فلزی و انواع نردبان دقت داشته باشید. این موارد و فاکتورهای مهم عبارت‌اند از:

ابعاد و اندازه نردبان و چهارپایه فلزی

قبل از هر چیزی توصیه می‌کنیم که به ابعاد و اندازه چهارپایه و نردبان تاشو دقت داشته باشید.اگر در منازل و یا محیط‌های کاری خود فضای کافی مانند انباری، حیاط و پارکینگ در اختیار دارید به راحتی قادر به خرید نردبان تاشو با ابعاد بزرگ خواهید بود و می‌توانید چهارپایه در ابعاد دلخواه خود سفارش بدهید. اگر فضای منازل شما نسبتاً کوچک بوده باید بگوییم که هیچ جای نگرانی وجود ندارد. ما در وب‌سایت چی بگیر تعدادی نردبان پله و چهارپایه تاشو با ابعاد بسیار مناسب و جمع و جور برایتان معرفی می‌کنیم تا از بابت اشغال فضا آسودگی خاطر داشته باشید.

دسترسی به ارتفاع

از دیگر نکات بسیار مهم برای خرید انواع چهار پایه و نردبان تاشو شیوه دسترسی به ارتفاع است. به‌ عنوان مثال شما باید این نکته را در نظر داشته باشید که قرار است به چه میزان ارتفاعی دسترسی داشته باشید و سپس با توجه به این نکته می‌توانید برای خرید بهترین چهار پایه و نردبان تاشو اقدام کنید.

توجه به جنس نردبان و چهار پایه

جالب است بدانید که نردبان‌ پله تاشو و  انواع چهار پایه جنس‌های مختلفی دارند. برخی از چهارپایه‌ها از جنس فلز، برخی از جنس چوب و یا حتی پلاستیکی هستند. معمولاً از چهارپایه پلاستیکی که ارتفاع نسبتاً کمی دارد برای حمام استفاده می‌کند. البته این مسئله به معنای این نیست که نمی‌توانید از چهار پایه پلاستیکی برای سایر موارد دیگر استفاده کنید. لازم به ذکر است که چهارپایه فلزی و چهار پایه چوبی نیز مقاومت بالایی داشته و می‌توانید برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار دهید.

برای خرید نردبان پله نیز لازم و ضروری است که مسئله جنس را در کانون توجهات قرار دهید. برخی از نردبان‌ پله‌ها دارای جنس آلومنیومی، آهنی و یا سایر فلزات هستند. توصیه می‌کنیم که جنس نردبان تاشو را جز اولویت‌های مهم خود قرار داده و نهایت دقت را به آن داشته باشید.

تعداد پله نردبان تاشو

جالب است بدانید که برخی از نردبان چهار پایه دارای تعداد به خصوصی از پله هستند. برخی سه پله بوده، برخی نیز ۶ و یا حتی تعداد پله‌های بیشتری دارند. انتخاب تعداد پله نیز بستگی به نوع کاربرد و استفاده شما از نردبان دارد و در این زمینه نیز حق انتخاب دارید.

ما تعدادی نردبان با پله‌های کم ارتفاع و تعداد پله بالا برایتان معرفی می‌کنیم و شما عزیزان می‌توانید متناسب با نیاز خود یکی از آن‌ها را برگزیده و خریداری نمایید.

استحکام و ایمنی نردبان و چهار پایه تاشو فلزی

هر یک از نردبان و چهار پایه تاشو دارای استحکام و تحمل وزن خاصی هستند. به عنوان مثال برخی قادر به تحمل وزن تا ۱۰۰ کیلوگرم بوده و برخی نیز وزن‌های بیشتری را تحمل می‌کنند. اگر وزن شما نسبتاً سنگین است باید به مسئله وزن و استحکام نردبان و چهار پایه تاشو نهایت دقت و توجه را داشته باشید.

دقت کنید نردبانی که سفارش می‌دهید باید کاملاً ارگونومیک باشد و پایه‌های آن‌ باید ایمن باشند تا به هیچ عنوان برای سلامتی شما مشکل ایجاد نکرده و خطراتی را به همراه نداشته باشند.

انواع چهارپایه فلزی

اکثر افرادی که برای خرید بهترین نردبان تاشو و خرید انواع چهار پایه فلزی، چوبی و پلاستیکی اقدام می‌کنند، معمولا با سوالاتی مواجه می‌شوند. ما در این قسمت پایانی وب‌ سایت چی بگیر تصمیم گرفته‌ایم که به تعدادی از سوالات مناسب در زمینه خرید نردبان و چهار پایه پاسخ بدهیم. شما نیز می‌توانید در قسمت پایانی مطلب نظرات و سوالات خود را برایمان کامنت کنید تا در اسرع وقت پاسخ بدهیم. سوالات متداول چهار پایه و نردبان پله عبارت‌اند از:

برای نگهداری نردبان‌ فلزی باید چه کنیم؟

نردبان‌ فلزی که از جنس آهن و یا سار فلزات به جز آلومنیوم است، در اثر برخورد با فضای آزاد ممکن است دچار فرسایش شده و زنگ بزند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که نردبان‌های فلزی را در محیطی که ارتباط مستقیم با آب ندارد قرار داده و ترجیحاً نردبان فلزی را در محیطی که رطوبت ندارد قرار دهید. برای جلوگیری از زنگ ضدگی اگر نربان شما بخشی از رنگ خود را از دست داد، بهتر است که نسبت به رنگ آمیزی آن اقدام کنید تا طول عمر آن افزایش یابد‌.

آیا می‌توان از چهارپایه به عنوان نردبان استفاده کرد؟

بله، می‌توانید از چهار پایه به جای نردبان استفاده کنید و این مسئله بستگی به ارتفاع و کار شما دارد. مثلاً برای تعویض لامپ سوخته و یا برداشتن وسایل از طبقه‌های بالایی کابینت می‌توانید از چهارپایه استفاده کنید و به این روش ایمنی کار نیز افزایش می‌یابد.

چهارپایه تاشو فلزی مناسب تر است یا چهارپایه چوبی؟

دقت داشته باشید که چهارپایه ها از جنس‌های مختلف بوده و برخی از چهار پایه فلزی، برخی چهار پایه پلاستیکی و برخی نیز چهارپایه چوبی هستند؛ بنابراین بهتر است که متناسب با نیاز و کارایی چهارپایه جنس آن را انتخاب نمایید. بدون شک جنس چهارپایه فلزی مقاوم‌تر بوده و کارایی بیشتری نیز دارد.

سخن پایانی: 

از همراهان همیشگی وب‌ سایت چی‌ بگیر بسیار خرسند و سپاسگزاریم. ما در این مقاله برایتان ۲۰ مورد از بهترین نردبان تاشو، نردبان پله، چهار پایه تاشو و... را معرفی کرده و گفتیم که برای خرید این قبیل از موارد باید به چه فاکتورها و مواردی دقت داشته باشید. حال شما عزیزان با آگاهی کامل می‌توانید برای خرید این قبیل از چهار پایه و نردبان اقدام کنید و همواره در نظافت منزل و کارهای خود موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.