فلاش تانک: راهنمای خرید فلاش تانک (باکیفیت ترین) + قیمت روز

راهنمای خرید فلاش تانک

آیا فکرش را میکردید که روزی، خرید فلاش تانک سرویس بهداشتی، به امری مهم و ضروری در زندگی روزمره مان تبدیل شود؟! فلاش تانک ها، یکی از لوازم تاسیساتی بسیار مهم در سرویس های بهداشتی هستند که نقش مهمی را در بهداشت و نظافت این فضا، ایفا می نمایند. خرید فلاش تانک نیز، با توجه به تنوع در جنس و نوع عملکرد، به چالشی تبدیل شده است که امروز، در این مطلب از چی بگیر، به این چالش می پردازیم. در ادامه با من همراه  باشید تا انواع فلاش تانک ها را معرفی کرده و نکاتی ارزشمند در زمینه خرید فلاش تانک به شما ارائه کنم.

وظیفه و عملکرد فلاش تانک چیست؟

فلاش تانک ها، وسایلی هستند که معمولا از جنس پلاستیک بوده، دارای یک محفظه نسبتا بزرگ آب هستند و وظیفه اصلی آن ها، تخلیه آب داخل محظفه، با فشار است تا تمامی نقاط فضای توالت پاکسازی شده و محتویات داخل آن، تخلیه شود. در زمان های گذشته، از وسیله ای به نام سیفون استفاده می شد که مصرف بی رویه آب را به همراه داشت؛ اما با گذشت زمان، انواع  فلاش تانک ها وارد بازار شدند که علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، عملکرد بسیار بهتری در زمینه پاکسازی و نظافت توالت داشتند. 

از این رو، به مرور، سیفون های دستی از میان رفته و خرید فلاش تانک، به اقدامی ضروری برای سرویس های بهداشتی منازل، مغازه ها، فضا های عمومی، اداره جات و... تبدیل شد.

انواع فلاش تانک ها کدام اند؟

فلاش تانک ها، از لحاظ عملکرد، محفظه و نوع نصب، به انواع  مختلفی تقسیم می شوند که در ادامه، انواع این محصولات موجود در بازار را معرفی کرده ایم:

  • فلاش تانک ساده: فلاش تانک ساده یا نوع کلاسیک، از ابتدایی ترین های این محصول بودند که دارای یک محفظه آب، شیر شناور، و یک زنجیر اهرمی برای تخلیه آب بودند. البته بعد ها  نوع دکمه ای آن هم وارد بازار شد. این نوع فلاش تانک، کنترلی در مصرف آب نداشته ولی قدرت خوبی در تخلیه آب دارند.
  • فلاش تانک دوزمانه یا دوگانه: یکی از کارامد ترین مدل های فلاش تانک، مدل دوزمانه است که به آن، مدل دوگانه یا دوقلو نیز می گویند. این مدل، دارای دو محفظه ذخیره آب بوده که یکی از مخزن ها، برای استفاده های جزئی و کوچک تر و دیگری، برای استفاده بزرگ تر و تخلیه آب بیشتر و قدرتمند تر است. مخزن کوچک تر 5 لیتری و مخزن بزرگ تر 7.3 لیتری بوده که توسط دکمه های مختلف، روی بدنه فلاش تانک، از هم متمایز شده اند. نقطه قوت اصلی این نوع تانک ها، در صرفه جویی در مصرف آب است که میزان آب مصرفی آن نسبت به  مدل های دیگر، بسیار پایین تر و به صرفه تر خواهد بود.
  • فلاش تانک اتوماتیک: جدیدترین و پیشرفته ترین مدل  فلاش تانک ها است که پس از استفاده از توالت، به طور خودکار عمل کرده و آب داخل مخزن را با فشار تخلیه می کند. معمولا برای سرویس های فرنگی و البته، فضاهای عمومی مانند رستوران های بین راهی، سرویس بهداشتی  داخل پارک ها و... کاربرد بیشتری دارند.
  • فلاش تانک مدل آنتی باکتریال: این مدل، عملکرد کاملا مشابهی، با سایر فلاش تانک ها داشته و تفاوت اصلی آن، فقط در جنس بدنه آن است. با توجه به آلودگی فضای سرویس بهداشتی و زمینه رشد انواع باکتری ها روی سطوح، فلاش  تانک آنتی باکتریال، با جنس خاص بدنه اش، مانع  رشد باکتری و میکروب  روی سطح خودش می شود.

انواع فلاش تانک براساس روش نصب

به طور کلی، انواع فلاش تانک ها را در قسمت قبلی نام بردیم. اما با توجه به نوع نصب فلاش تانک، می توان آن ها را به دو نوع کلی توکار و روکار تقسیم نمود:

فلاش تانک توکار:

 فلاش تانک توکار، نوعی از این محصول است که به صورت توکار، داخل دیوار بالای توالت نصب شده و محفظه و لوله کشی آن، در معرض دید نیست. تنها دکمه های آن رویی دیوار نصب شده و قابل مشاهده می باشند. رایج ترین نوع این محصول نیز، فلاش تانک توکار است که امروزه در بیشتر ساختمان ها و منازل، نصب  می شوند.

 فلاش تانک روکار: 

فلاش تانک روکار نیز، یکی دیگر از انواع  این محصول است که در سالهای گذشته، بیشتر مورد استفاده  بوده  و جلوی دیوار بالای توالت نصب می گردد. به صورتی که شما، محفظه و لوله متصل به توالت را کاملا می بینید.

بهترین مارک فلاش تانک موجود در بازار کدام است؟

بهترین برند های موجود در بازار فلاش تانک ایران، فلاشت تانک محک، فلاش تانک ایمن آب، فلاش تانک ایران و برند قهرمان است که در ادامه، بهترین و مناسب ترین مدل های این محصولات را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید تجربه یک خرید فلاش تانک عالی را داشته باشید!

فلاش تانک مدل تاپ، یکی از انواع فلاش تانک های ساده است که از جنس پلاستیک بوده و به صورت دکمه ای یا اهرمی عمل می کند. این مدل برای سرویس های منازل پیشنهاد می شود و به صورت روکار نصب می شود.



ابعاد42*12*36
وزن3 کیلوگرم
جنسپلاستیکی
نوع عملکرددکمه ای یا اهرمی

برند ایران، یکی از برند های معتبر در زمینه تولیدات لوازم بهداشتی بوده که این مدل فلاش تانک ایران مدل ساحل، یکی از مدل های ساده و روکار این محصول است که قیمتی بسیار مناسب و عملکردی عالی دارد. 



ابعاد43*15*30
وزن2 کیلوگرم
گنجایش مخزن6 لیتر
جنس بدنهپلاستیکی
عملکرد تانکدکمه ای

وال هنگ، یکی دیگر از انواع فلاش تانک ایران است که به صورت توکار نصب می شود و به همین دلیل، هیچ فضایی در سرویس اشغال نکرده و فقط دکمه های آن روی دیوار نصب می شود. این محصول کاملا بی صدا بوده و در رنگ های متنوعی تولید می شود که می توانید آن را با مناسب ترین قیمت فلاش تانک تهیه فرمایید. این مدل، از مدل های دو زمانه است.



ابعاد61*8*121
وزن15 کیلوگرم
جنس بدنهپلاستیکی
نوع عملکرددکمه ای
مدلدو زمانه


فلاش تانک ایمن آب مدل ارس، یکی دیگر از محصولات برند محبوب ایمن آب است که از ویژگی های منحصر به فرد آن، قابلیت تنظیم خروج آب است. همچنین عملکرد این مدل از فلاش تانک ایمن آب، دو منظوره بوده، نصب آن بسیار راحت است و هم بصورت اهرمی و دکمه ای، کار می کند.



ابعاد30*39*13
وزن3 کیلوگرم (تقریبی)
گنجایش مخزن7 لیتر
جنس بدنهپلاستیکی
نوع عملکرداهرمی و دکمه ای

فلاش تانک قهرمان، یکی دیگر از انواع فلاش تانک ساده و روکار بوده که از برند های نامی و معتبر در زمینه شیرآلات بهداشتی و لوازم تاسیساتی است. از ویژگی های خاص این محصول، امکان تنظیم خروج آب است که در مصرف آب، بسیار صرفه جویی خواهد شد.



ابعاد33*43*17
وزن3 کیلوگرم
جنس بدنهپلاستیک
نوع عملکرددکمه ای و اهرمی
نوع خروج آبدو مرحله ای

فلاش تانک محک نیز، از محصولات باکیفیت و قیمت مناسب است که بسیار باریک و ظریف بوده و جای بسیار کمتری نسبت به رقبای خود اشغال می کند. فلاش تانک محک از انواع فلاش تانک دو زمانه و قابل تنظیم بوده که در صرفه جویی آب، بسیار کاربرد دارد. 



ابعاد37*11*42
وزن2.5 کیلوگرم
گنجایش مخزن10 لیتر
جنس بدنهپلاستیکی
نوع عملکرداهرمی و دکمه ای

فلاش تانک جاپار، یکی از مدل های فلاش تانک توکار بوده که محصولی از کشور ترکیه است. جنس آن بسیار مقاوم بوده و قابل نصب پشت دیوار های از پیش ساخته و کناف است. فلاش تانک جاپار، یکی از مرغوب ترین فلاش تانک های موجود در بازار است که با قیمتی بسیار مناسب می توانید آن را تهیه کنید.



ابعاد102*52*11
گنجایش مخزن6 لیتر
وزن11.5 کیلوگرم
جنس بدنهپلاستیکی
عملکرددکمه ای


در ادامه بخوانید : جکوزی چیست؟ خرید 15 مدل وان حمام ساده و جکوزی خانگی

هنگام خرید فلاش تانک، به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

خرید فلاش تانک، امری بسیار مهم است که باید نکاتی را قبل از این اقدام، حتما بدانید و به آن ها توجه کنید. مهم ترین نکات و راهنمای خرید فلاش تانک را برای شما آورده ایم تا با توجه به آن، بتوانید به درستی انتخاب و خرید خود را انجام دهید.

نوع فلاش تانک

 اولین نکته ای که باید قبل از خرید فلاش تانک به آن توجه کنید، نوع فلاش تانک است. توالت به کار رفته در سرویس بهداشتی شما، ابعاد فضا و جایگاه توالت در انتخاب نوع فلاش تانک، می توانند موثر باشند. به این موارد دقت کنید.

ابعاد و اندازه تانک

نکته ای که بسیار حائز اهمیت است، ابعاد محصول  انتخابی شما است. قبل از خرید فلاش تانک، به ابعاد سرویس بهداشتی خود دقت کنید. 

جنس و رنگ بدنه

 برخی از فلاش تانک های ارزان قیمت و بی کیفیت در بازار وجود دارند که به مرور زمان، بدنه آن ها دچار خردگی، زنگ زدگی زنجیر و دکمه یا شلنگ و پوسیدگی می شوند که خرید این نوع فلاش تانک  ها اصلا توصیه نمی شود. توجه کنید که جنس بدنه فلاش تانک انتخابی شما، از کیفیت بالایی برخوردار بوده و ترجیحا  آنتی باکتریال باشد.

حجم مخزن آب

اولین نکته ای که در این زمینه از خرید فلاش تانک مطرح است، فشار آب لوله کشی سرویس بهداشتی مدنظر شما برای خرید فلاش تانک است. حواستان باشد که حجم مخزن فلاش تانک مورد نظر شما، با فشار آب و همچنین فضای سرویس مورد نظر شما، سازگاری داشته باشد.

میزان آب مصرفی

حتما به میزان آب مصرفی محصول انتخابی خود توجه کنید. برخی از این محصولات، بدون عایق و آب بندی بوده که هنگام استفاده، آب اضافی از آن ها خارج می شود که در بلندمدت، هزینه های اضافی و مصرف بی رویه آب را به دنبال خواهد داشت. همچنین برای صرفه جویی بیشتر در مصرف آب و خرید فلاش تانک، از مدل های دوزمانه استفاده کنید.

راحتی نصب فلاش تانک

دقت کنید فلاش تانک مورد نظرتان، از نظر نصب، مشکل خاصی نداشته و نصب آن آسان و بدون دردسر باشد. همانطور که گفتیم، فلاش تانک ها از نظر روش نصب، به دو نوع توکار و روکار تقسیم می شوند. به نصب فلاش تانک توکار و روکار بسیار دقت کنید تا دچار مشکل نشوید.

سوالات متداول در زمینه خرید انواع فلاش تانک

قیمت انواع فلاش تانک

فلوتر چیست؟ 

فلوتر، نام دیگر شناور است. داخل مخزن فلاش تانک، یک شناور وجود دارد تا زمانی که آب، به حد نصاب رسید، شیر آب قطع شود. در برخی از فلاش تانک ها، فلوتر قابل تنظیم است. یعنی می توانید حجم مخزن آب را تعیین نمایید.

قیمت فلاش تانک توکار چقدر است؟

قیمت انواع فلاش تانک های توکار، با توجه به کارکرد و نوع نصب آن، معمولا بالاتر از انواع  روکار آن است. شما می توانید از قسمت بالاتر این مقاله، مشخصات و قیمت تعدادی از محصولات پیشنهادی فلاش تانک های توکار را بررسی کرده و از بین آن ها، خرید خود را انجام دهید!

سخن پایانی

با توجه به تنوع فلاش تانک های موجود در بازار، سعی کردیم مطلبی مفید برای خرید فلاش تانک در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا با توجه به نکات آموزشی و مفید گفته شده، بهترین انتخاب را رقم بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
فلاش تانک قیمت انواع فلاش تانک