دوش حمام: قیمت و خرید انواع سر دوش حمام (پرفشار)

هر آنچه که برای خرید بهترین سردوش پرفشار باید بدانید

هیچ چیز بهتر از یک دوش آب گرم یا سرد در هنگام صبح بعد از بیدار شدن، طراوت و نشاط را برای ادامه روز به ارمغان نمی آورد! مخصوصا اگر یک سردوش حمام عالی و بی نقص داشته باشیم. دوش گرفتن، علاوه بر نظافت و پاکیزکی جسم، روح آدم را نیز جلا می دهد و از هرگونه استرس دور می کند! مخصوصا برای ایرانی ها که دوش گرفتن از امورات روزمره و مهم زندگی محسوب می شود.

اما خیلی وقت ها دوش گرفتن تبدیل به جنگ اعصاب و ناراحتی نیز می شود. آن هم مواقعی که یک سردوش کاملا نامناسب با فشار غیر استاندارد در حمام نصب شده باشد. پس ادامه این مطلب از چی بگیر را از دست ندهید تا شما را برای خرید یک سردوش پرفشار عالی و ایده آل، راهنمایی کنم.

انواع مختلف سردوش پرفشار

به طور کلی، دوش حمام به دو نوع توکار و روکار تقسیم بندی می شود که در ادامه توضیحات بیشتری در مورد این دو نوع داده ایم:

نوع سردوشمشخصات
سردوش حمام توکار 

این مدل، ساده ترین و قدیمی ترین نوع سردوش ها هستند که لوله کشی به صورت توکار انجام شده و سردوشی، با یک میله فلزی روی دیوار نصب می شود. قیمت سردوش حمام از نوع توکار، نسبت به مدل های دیگر، پایین تر بوده و خرابی کمتری نیز دارند. معمولا این مدل در استخر ها و مکان های عمومی بیشتر استفاده می شود.


سردوش حمام روکار

سردوش های روکار، انواعی از دوش حمام هستند که توسط شلنگ دوش حمام، یا لوله ثابت فلزی، به شیر آب متصل می شوند و انواع مختلفی نیز دارند.


انواع سر دوشی حمام از نظر عملکرد

سردوشی های حمام موجود در بازار، به انواع مختلفی از نظر عملکرد تقسیم می شوند که با توجه به نیازتان، می توانید از بین آنها بهترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی و عملکرد انواع سردوش حمام خواهیم پرداخت:

سردوش حمام بارانی

این نوع سردوش ها، هم به صورت دیواری و هم به صورت سقفی هستند و معمولا پنل اسپری آب بزرگتری نسبت به انواع دیگر دارند. با توجه به سوراخ های ریز و زیادی که سطح این پنل وجود دارد، آب به صورت بارانی از آن خارج می شود و می توانید لذت قرارگرفتن زیر را باران را در حمام منزل خود تجربه کنید! البته اگر در منطقه ایی زندگی می‌کنید که کاهش فشار آب دارید این سردوش مناسب شما نیست. 

سردوش تلفنی پرفشار

سردوش های دستی، نوعی از دوش حمام هستند که منعطف بوده و توسط یک شلنگ دوش حمام، به شیر آب متصل می شوند. از طرف سردوش نیز توسط یک گیره یا پایه، به دیوار متصل می شوند. این مدل، قیمت مقرون به صرفه تری داشته و همچنین، برای شستشوی نقاط کور بدن، شستشوی حیوانات خانگی و شستشوی کودکان، عملکرد بسیار بهتری دارند.

 شما به راحتی می توانید دوش را از محل اتصال به دیوار جدا کرده و برای شسشتوی داخل حمام و یا اجسام دیگر، از آن استفاده کنید. 

سردوش حمام دو منظوره

سردوش های دومنظوره که با نام سردوش دوتایی نیز شناخته می شوند، ترکیبی از سردوش های دیواری یا بارانی و سردوش های دستی یا تلفنی هستند. ورودی آب این نوع دوش ها، به صورت مجزا بوده و هر سردوشی، لوله آب جداگانه دارد که با یک اهرم، می توان بین این دو انتخاب کرد. 

معمولا سردوشی دیواری و بزرگتر آن به صورت ثابت روی دیوار نصب شده و سردوشی دستی آن، در ابعاد کوچکتر و به صورت متحرک با شلنگ دوش حمام متصل است.

معرفی چند نمونه از بهترین سردوش پرفشار

در این قسمت، می خواهم چند نمونه از بهترین سردوشی های حمام را به شما معرفی کنیم. بدون شک باتوجه به شرایط و نکات ذکر شده می توانید بهترین انتخاب را رقم بزنید!


در ادامه بخوانید : جکوزی چیست؟ خرید 15 مدل وان حمام ساده و جکوزی خانگی

انواع سردوش از نظر فشار و قدرت اسپری آب

خرید و قیمت بهترین سردوش تلفنی

سردوش حمام از نظر فشار آب نیز، دارای انواع مختلفی است که به طور کلی آنها را می توان به چند دسته زیر تقسیم بندی کرد:

سردوش حمام پرفشار

این مدل سردوش، آب را با قدرت و فشار بسیار بالایی اسپری کرده و حس خوبی روی بدن ایجاد می کند. اما یکی از معایب این نوع سردوش، مصرف بسیار بالای آب و گرفتن قدرت فشار آب است. 

سردوش پرفشار کم مصرف

سردوش های پرفشار کم مصرف یا سردوش RV، طوری طراحی شده اند که با سیستم داخلی دوش، آب را با فشار بالایی اسپری می کنند اما این فرایند با بوش و پرلاتور، همراه با فشار هوا اتفاق می افتد و در نتیجه، مصرف آب تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می کند. یکی از معایب این نوع سر دوش حمام، ابعاد بسیار کوچک آن است. اگر از طرفداران مصرف کمتر انرژی هستید این نوع سردوش برای شما ایده آل است. البته لازم به یادآوری است که قیمت سردوش پرفشار کم مصرف معمولا بالا است. 

سردوشی حمام کم فشار

این مدل سردوش کمی گران تر از مدل های دیگر است. از طرفی مصرف آب بسیار پایینی دارد و طراحی آن به گونه ای است که آب را با فشار مناسب به بیرون هدایت می کند. این مدل سردوش، برای مناطقی که فشار آب پایین است، گزینه بسیار مناسبی برای خرید سردوش حمام است.

قبل از خرید سر دوشی حمام، به چه نکاتی باید توجه کرد؟

نکات مهمی برای خرید سردوشی حمام وجود دارد که اغلب افراد، به این نکات توجه خاصی نکرده و در نهایت، مجبور به تعویض یا خرید مجدد می شوند. چرا که سردوشی حمام، به عوامل مختلف و مهمی بستگی دارد که در ادامه، تمامی این نکات نوشته شده:

فشار آب

قبل از اقدام به خرید، بهتر است که به فشار آب منزل یا محل مورد نظر توجه کنید. اگر فشار آب، در منزل شما خیلی پایین باشد، باید سردوشی متناسب با شرایط تهیه کنید. این سردوش حمام باید امکان تنظیم فشار آب، با میزان های متفاوت و انواع مختلف اسپری آب را داشته باشد.

سایز سر دوش و چیدمان حمام

راهنمای خرید و قیمت انواع سردوش توکار بعد از این که از فشار آب منزل خود اطمینان حاصل کردید، برای خرید یک سردوشی حمام مناسب اقدام کنید. در ابتدا باید به چیدمان حمام، محل قرارگیری لوله کشی و همچنین ابعاد یا سایز دوش مورد نظر خود توجه کنید. ممکن است بخواهید محل دوش گرفتن را در حمام تغییر دهید.

این مورد نیازمند هزینه های اضافی و لوله کشی است. پس به محل قرارگیری دوش توجه کنید. همچنین محلی که لوله کشی شده و برای قرارگیری سردوشی و شلنگ دوش حمام تعبیه شده، در انتخاب نوع و ابعاد سردوش می تواند تاثیرگذار باشد. پس اگر حمام شما، از نظر ابعاد دارای محدودیت است، یا اینکه لوله کشی ها در محلی قرار دارد که در مورد اندازه و ابعاد دوش محدودی ایجاد می کند(مانند کنج ها)، به سایز و ابعاد سردوش و چیدمان حمام مورد نظر خود بیشتر دقت کنید.

جنس، کیفیت، دوام و راحتی در نصب سردوش 

نکته بعدی که در مورد خرید سردوش حمام باید به آن توجه کنید، جنس بدنه سردوش، کیفیت آن و نصب راحت و بدون دردسر دوش حمام است. جنس بدنه سردوشی ها معمولا از برنج، استیل، آلومینوم و پلاستیک است که استیل، می توان گفت دوام بالاتری نسبت به بقیه دارد. همچنین درمورد نظافت و باز شدن سردوش نیز باید دقت کنید؛ چرا که پس از مدتی، ممکن است رسوب گرفته و فشار آب کم شود.

قیمت سردوش پرفشار

در نهایت قیمت سر دوش حمام نیز حائز اهمیت است. جنس های بیش از حد ارزان، معمولا زود خراب شده، سری آنها سریعا رسوب گرفته و نظافت آنها بسیار سخت است. سعی کنید جنسی تهیه کنید که علاوه بر قیمت سردوش مناسب، دارای کیفیت و استاندارد های لازم نیز باشد.

اگر فشار آب پایین باشد، چه سردوشی استفاده کنیم؟

همانطور که گفته شد، برای مناطق یا ساختمان هایی که کلا فشار آب کمی دارند، بهترین گزینه، سردوش های پرفشار کم مصرف است. ابعاد این سردوش ها کوچک بوده و آب را با فشار بالایی به همراه هوا خارج می کند.

بهترین مارک سردوش حمام کدام است؟

درحال حاضر،سردوش سوبان، یکی از قدرتمند ترین های فعال در حوزه تولید سردوش های حمام و دیگر محصولات بهداشتی است.

سخن پایانی: 

در سال های بسیار دور، زمانی که هرخانه ای، به طور جداگانه حمام نداشت، مردم از حمام های عمومی و نمره استفاده می کردند. اما امروزه، باتوجه به این که حمام، به یکی از فضا های اصلی و جدایی ناپذیر خانه ها شده، دوش گرفتن نیز، به امری روزمره و مهم تبدیل شده است. صبح هنگام، قبل از رفتن به سرکار، یک دوش آب سرد می تواند نشاط و انرژی تمام روز را فراهم کند. همچنین بعد از کار و خستگی، یک دوش آب گرم، تمام خستگی روحی و جسمی بدن را دور می کند.

 اما اگر به درستی سردوشی حمام خود را انتخاب نکنید، ممکن است دوش گرفتن به کاری عذاب آور تبدیل شود.  سایت چی بگیر در این مقاله، سعی کرده تا تمامی نکاتی هنگام خرید باید به آن توجه کنید را، ارائه کند تا در خرید خود دچار مشکل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.