کش بدنسازی: قیمت و خرید کش ورزشی بدنسازی (پاورباند)

چرا باید از کش بدنسازی حرفه‌ای استفاده کنیم؟ 

  • از آخرین باری که ورزش چالشی و پرقدرت انجام دادید، چقدر زمان می‌گذرد؟
  • آیا تجربه ورزش با پاور باند و انواع کش بدنسازی را دارید؟
  • مزایای ورزش با کش بدنسازی چیست؟

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که ورزش و تناسب اندام جزء جدانشدنی برنامۀ زندگیشان است، حتماً تجربه ورزش با کش بدنسازی را دارید. ما در این مقاله از وب‌سایت چی بگیر برای ورزشکاران آماتور و حرفه‌ای دربارۀ ورش با کش بدنسازی خواهیم گفت. چنانچه  نیازمند خرید کش بدنسازی قوی هستید، مطالعۀ این مطلب را از دست نداده و تا پایان همراه ما باشید تا پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. 

مزایای ورزش با کش بدنسازی

ورزش با انواع کش بدنسازی مزایای متعددی داشته و از این جهت مورد استقبال ورزشکاران قرار گرفته است. موارد زیر از جمله مهمترین مزیت‌های ورزش با با پاور باند و کش‌های ورزشی است:

با کش بدنسازی قوی‌تر شوید!

مکانیزم بدن به گونه‌ای است که پس از مدتی به هر چیزی عادت می‌کند. به عنوان مثال اگر شما رژیم غذایی داشته و در حال نقصان کالری باشید، پس از مدتی بدنتان به کالری دریافتی عادت کرده و در ثبات وزنی باقی می‌مانید. برای جلوگیری از این ثبات وزنی معمولاً کالری دریافتی را کاهش می‌دهند. ورزش نیز مشابه رژیم غذایی بوده و بدن شخص پس از مدتی به آن عادت می‌کند. اگر شما با کش‌های بدنسازی تمرین کنید، بدنتان با چالش جدیدی مواجه شده و از می‌توانید از حالت ثبات خارج شوید و در نتیجه قوی‌تر می‌شوید.

تقویت عضلات بدن با پاور باند

اگر برای ورزش بدنسازی از پاور باند و کش بدنسازی حرفه ای استفاده کنید، بدنتان شروع به عضله‌سازی کرده و در قسمت بازوها، عضلات ران و سایر قسمت‌ها بدنتان شکل و فرم زیبایی به خود می‌گیرد. البته فراموش نکنید که شکل‌گیری عضلات زیبا و قدرتمند تنها به واسطه انجام دادن صحیح حرکات کششی و عضلانی است.

افزایش تعرق و کاهش وزن 

وزش با پاور باند و کش ورزشی به مراتب دشوارتر از حرکات ساده و بدون کش است. زمانی که از کش بدنسازی استفاده می‌کنید عضلات و بدن شما تحت فشار بوده و میزان کالری بیشتری برای انجام حرکات می‌سوزانید. در نتیجه ورزش حرفه‌ای با کش بدنسازی ارتباط مستقیم با افزایش تعرق و کاهش وزن دارد.

ورزش با کش بدنسازی و بهبود بالانس و افزایش تعادل

یکی از مهمترین مزیت‌های ورزش با کش بدنسازی افزایش قدرت بالانس و تعادل است. برای انجام حرکات کششی و عضلانی با پاور باند شما نیازمند تمرکز و دقت هستید، در نتیجه تعادل شما تقویت شده و در آینده نزدیک قادر به انجام حرکات دشوارتر خواهید بود.

تنوع حکات ورزشی با کش بدنسازی

اگر علاقه‌مند به انجام حرکات ورزشی متنوع هستید، باید بگوییم که با یک عدد کش ورزشی حرفه ای قادر به انجام حرکات متعدد و متنوعی خواهید بود و تنها بر یک قسمت از عضلات بدن تمرکز نداشته بلکه برای تقویت تمامی عضلات می‌توانید تلاش کنید.

قیمت کش بدنسازی حرفه ای

معرفی بهترین کش بدنسازی قوی و حرفه ایی

چنانه قصد شما برای شروع یک ورزش پرقدرت به وسیله کش بدنسازی جدی است، توصیه می‌کنیم که از مدل‌های متنوع زیر دیدن کرده و در صورت تمایل نسبت به خرید اقدام کنید. از بابت کیفیت و مرغوبیت کش های بدنسازی  زیر به شما عزیزان اطمینان خاطر می‌دهیم:

کش پاور باند مدل 003 عرض 1.3 سانتی متر

ابعاد این پاور باند برابر با 280*1.3 سانتی متر بوده و وزنی معادل 200 گرم دارد. اکثر ورزشکارانی که با این کش پاور باند ورزش کرده‌اند از کشسانی آن نهایت رضایت را داشته و بر میزان مقاومت کش تأکید داشته‌اند. شما عزیزان می‌توانید این کش را در رنگ قرمز خریداری کنید.

کش ورزشی پاور باند تراباند مدل pb02

مشخصات کش پاور باند
ابعاد100*22*0.5 سانتی متر
وزن100 گرم
جنسلاستیک
کشور تولید کنندهچین
سایر توضیحاتکش پاور باند با ضخامت 22 میل
جنس لاستیکی
دو رنگ
تنوع رنگصورتی، چند رنگ، سرخابی و یاقوتی 

کش پاور باند مدل 006 عرض 3.2 سانتی متر

ابعاد این کش پاور باند با کیفیت برابر با 280*3.2 سانتی متر است و وزن آن 400 گرم است. این کش را به راحتی می‌توانید در کوله و ساک ورزشی خود جا داده و ساعتی از طول روز را به انجام حرکات کششی و ورزشی بپردازید. رنگ کش پاور باند بنفش موجود بوده و فاقد بوی بد است.

کش ورزشی پاور باند تراباند مدل pw04

مشخصات محصول
ابعاد100*64*0.5 سانتی متر
وزن300 گرم
جنسلاستیک
کشور تولید کنندهچین
سایر توضیحاتکش پاور باند thera-band با ضخامت 64 میل و دو رنگ است.

کش بدنسازی مدل L6000 مجموعه 5 عددی

مشخصات محصول
ابعاد120*0.5*5 سانتی متر
وزن500 گرم
جنسپلاستیک
کشور تولید کنندهچین
تعداد در بستهپنج عدد
سایر توضیحاتبسته 5 عددی
دارای دستگیره اتصال
دارای کیف مخصوصجهت حمل آسان

کش بدنسازی موها فیتنس مدل X-HEAVY.2M

مشخصات کش بدنسازی
ابعاد200*10*5 سانتی متر
وزن410 گرم
جنسکش لاتکس چند رشته با روکش پلی استر نایلون
تعداد در بستهیک عدد
سایر توضیحاتطول 2 متر
مغزی کش متشکل از چندین لایه روکش لاتکس به قطر 10 میلی متر است
دارای مقاومت بسیار بالا
برگشت پذیری سریعی دارد
دارای دستگیره ژله‌ای برای سهولت در ورزش
دارای کیف جهت حمل آسان
امکان استفاده به صورت افقی و عمودی

کش بدنسازی کد 01

مشخصات کش بدنسازی
ابعاد 28*40 سانتی متر
وزن550 گرم
سایر توضیحاتسبک و قابل حمل
دارای جنس دسته ABC
مناسب برای خانم‌ها و آقایان
دارای سی دی آموزشی برای حرکات ورزشی
محصول ساده و پرکاربرد

کش بدنسازی کد BH-279

مشخصات محصول
ابعاد3*11*250 سانتی متر
وزن300 گرم
جنسکش فشرده
کشور تولید کنندهایران
سایر توضیحات تقویت گروه‌‌های عضلانی بزرگ در بدن و همچنین ربات‌ها و تاندون‌ها
تقویت عضلات ویژه‌ای مانند مثل چرخ‌دهنده بازو که دستگاه‌های بدنسازی قادر به قوی کردن آن‌ها نیستند
تقویت عملکرد ضدجاذبه عضلات بدن
بهبود تعادل پاها، شیوه راه رفتن و جهش‌پذیری
مناسب برای تمامی اعضای خانواده
کش بدنسازی در سطح های مقاومتی

کش بدنسازی 5 رشته بدون روکش بهمراه کاور

مشخصات کش بدنسازی
ابعاد40*30*20 سانتی متر
وزن450 گرم
جنسپلاستیک
تعداد در بسته یک عدد
سایر توضیحاتدارای دستگیره اتصال
مقاومت بسیار بالا
دارای کیف مناسب جهت حمل آسان

کش ورزشی لیگا پلاس مدل Heavy

مشخصات کش بدنسازی
ابعاد18*15*4 سانتی متر
وزن330 گرم
جنسکش با روکش نخی
تنوع رنگمشکی

کش بدنسازی روگ مدل Extra Super Heavy

مشخصات کش بدنسازی
ابعاد120*2*2 سانتی متر
وزن500 گرم
جنسلاتکس فاقد مواد مضر
سایر توضیحاتاین کش 102 میلی مر است

کش ورزشی لیگا پلاس مدل Power

مشخصات کش بدنسازی
ابعاد18*15*5 سانتی متر
وزن330 گرم
جنسکش با روکش نخ

کش ورزشی ایروبیک و بدنسازی لیوآپ مدل 3650

مشخصات محصول
ابعاد5*50 سانتی متر
وزن 50 گرم
سایر توضیحاترنگ نارنجی مقاومت سبک
رنگ سبز مقاومت متوسط
رنگ آبی مقاومت سنگین

کش بدنسازی آلفا مدل ABC1

مشخصات محصول
ابعاد300*13*1 سانتی متر
وزن670 گرم
جنسقیطان
سایر توضیحاتکش همراه آلفا لول 3
دسته خانگی 3 متری
قابلیت انجام کلیۀ حرکات بدنسازی
دارای گیره پشت درمناسب برای حرکات تقویت عضلانی و چربی سوزی

کش بدنسازی کد 1037L

این کش تناسب اندام به صورت ژله‌ای بوده و ابعاد آن 38 سانتی متر است. وزن کش بدنسازی 200 گرم است و رنگ بنفش روشن دارد.

قبل از مطالعه مطالب زیر کش بدنسازی و پاور باند نخرید؟

در این قسمت برای عزیزانی که تمایل به خرید کش ورزشی دارند، خواهیم گفت که برای خرید به چه مواردی باید دقت داشته باشند، این موارد مهم عبارت‌اند از:

نوع کش بدنسازی را بشناسید.

خوشبختانه تنوع کش های بدنسازی بسیار بالا است. برای خرید پاور باند و کش بدنسازی در درجه اول لازم و ضروری است که بدانید چه حرکاتی را با کش بدنسازی تمرین می‌کنید. مثلاً برخی از حرکات تمرکز ویژه‌ای به روی پا دارند؛ در نتیجه باید کش بدنسازی پا خریداری کنید. موارد زیر تنوع ویژه‌ای از کش های بدنسازی محسوب می‌شوند:

نوع کش بدنسازیمزیت 
کش بدنسازی ساده
این مدل کش به صورت طولی بوده و در اکثر مواقع فاقد روکش است. از این کش معمولاً برای انجام حرکات دست، جلو و پشت بازو، کتف و شانه استفاده می‌کنند.
کش بدنسازی پا
استفاده از این کش همانطور که از نام آن مشخص است، برای تقویت عضلات ران و پا است. کش پا به گونه‌ای است که پاهای شما در قسمت داخلی کش قرار گرفته و حرکاتی مشابه اسکوات و پلانک را تکرار می‌کنید.
پاور باند
این مدل از کش برای ورزشکاران حرفه‌ای‌تر بوده و ممکن است که کش دارای روکش پارچه‌ای نیز باشد. پاور باند ها معمولاً دارای دستگیره مخصوص هستند.

میزان کشسانی انواع کش بدنسازی

از فاکتورهای مهم برای خرید کش بدنسازی حرفه ای می‌توان به میزان کشسان بودن کش اشاره کرد. مسلماً در ابتدای امر کار با کش‌های فشرده و مقاوم برایتان دشوار خواهد بود. در نتیجه بهتر است که کش بدنسازی با کشسانی کمتر خریداری کنید. جالب است بدانید که برخی از کش‌های پاور باند دارای رنگ‌بندی خاصی هستند و دلیل انتخاب این رنگ‌ها مشخص کردن میزان کشسانی آن‌ها است. به عنوان مثال مقاومت کشسانی کش بدنسازی  به رنگ تیره  بیشتر از کش ورزشی به رنگ روشن است.

قیمت خرید کش ورزشی

 چگونگی ابعاد و اندازه کش بدنسازی 

این تصور اشتباه که « دو سه روز دیگه باز می‌شه» را دور بریزید. کش ورزشی بدنسازی کش شلوار نیست که پس از چند روز گشادتر شود. پس بهتر است که متناسب با استایل و بدن خود کش ورزشی خریداری کنید و امیدی به گشاد شدن کش‌ های ورزشی نداشته باشد، زیرا این قبیل از لوازم ورزشی به اندازه کافی مقاومت و پایداری دارند. مثلاً اگر کش بدنسازی پا خریداری می‌کنید، ابعاد و اندازه کش باید به گونه‌ای باشد که جفت پاهای شما در آن جای بگیرد.

دقت به کیفیت جنس کش بدنسازی حرفه ای

اگر ورزش روتین همیشگی زندگی شما است و می‌خواهید روزانه با کش بدنسازی ورزش کنید، بهتر است که به کیفیت و جنس کش دقت ویژه‌ای داشته باشید. اکثر کش‌های ورزشی از پلاستیک و مشتقات آن درست شده‌اند. 

ضدحساسیت بودن کش ورزشی

یک کش بدنسازی قوی و مناسب باید ضدحساسیت بوده و بوی نامطبوعی نداشته باشد. دقت داشته باشید که مارک و برند کش ورزشی باید با جوهر مخصوص به روی آن چاپ شده باشد و در اثر استفاده دچار تغییر رنگ نشود.

توجه به ویژگی‌های خاص کش بدنسازی

داشتن روکش، دستیگر و ... از جمله ویژگی‌های خاص کش بدنسازی محسوب می‌شوند که حرکات با آن‌ها را برای شما سهولت بخشیده و لذت‌بخش می‌کنند. توصیه ما برای شما عزیزان خرید کش بدنسازی است که دارای کیف مخصوص است. حمل این قبیل از کش آسان بوده و همواره می‌تواند همراهتان باشد.

آموزش کار با کش بدنسازی به چه صورت است؟

همانطور که اشاره کردیم تنوع حرکات ورزشی با کش بدنسازی به شدت بالا بوده و حرکات از آسان شروع شده و دشوار می‌شوند. یکی از حرکات آسان تقویت دست و بازوها است. تصویر زیر تعدادی از حرکات ورزسی مناسب با کش بدنسازی را به شما عزیزان نشان می‌دهد. 

نحوۀ کار با کش بدنسازی

کش بدنسازی بهتر است یا دمبل؟

مقایسه تجهیزات و لوازم ورزشی بایکدیگر امری اشتباه است. به عنوان مثال نمی‌توانیم بگییم که کربوهیدرات بهتر ایت یا پروتئین؟ کش ورزشی و دمبل هر کدام به نحوی منجر به تقویت عضلات بدن می‌شوند و بهتر است که به صورت ترکیبی از این وسایل در بدنسازی استفاده کنید.

چگونه کش بدنسازی به عضلات حجم می‌دهد؟

زمانی که از کش بدنسازی استفاده می‌کنید، عضلات بدن را تحت فشار قرار می‌دهید. به مراتب که تمرینات خود را در روزهای متوالی تکرار می‌کنید، شاهد فرم دهی و افزایش حجم عضله در قسمت‌های خاصی از بدن مانند بازوها، کشاله ران، باسن و ... می‌شوید. البته لازم به ذکر است که افزایش حجم و عضله ارتباط مستقیمی با درست انجام دادن حرکات ورزشی دارد، پس بهتر است که در حضور مربی ورزشی حرکات خاص با کش بدنسازی حرفه ای را تمرین کنید.

تفاوت کش بدنسازی با کش TRX در چیست؟

کش تی آر ایکس تنها برای ورزش تی آر ایکس مورد استفاده قرار می‌گیرد قابلیت نصب به روی درب منزل و سایر محیط‌ها را دارید. از کش بدنسازی اما برای حرکات ورزش تی آر ایکس می‌توان استفاده کرد. اگر قصد خرید کش trx را دارید ما مقاله دیگری  نیز آماده کرده‌ایم که مطالعه آن را توصیه می‌کنیم.

سخن پایانی: امیدواریم که مطالعه این مطلب از سایت چی بگیر برایتان مفید بوده باشد. حال با توجه به موارد عنوان شده به راحتی قادر به خرید بهترین کش بدنسازی و ورزشی خواهید بود. اگر دوستان ورزشکاری دارید که به صورت آماتور و حرفه‌ای به ورزش بدنسازی می‌پردازند، این مطلب را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.