قفل برقی: معرفی و قیمت انواع قفل برقی درب حیاط( ریموت دار،کله گاوی)

چطور بهترین قفل برقی درب حیاط را بخریم؟

ممکن است تا چند سال گذشته، استفاده از قفل برقی درب حیاط، خیلی ضروری به نظر نرسیده و اکثر افراد، به دلیل راحتی نصب و قیمت پایین تر، استفاده از قفل های زنجیری و قدیمی را ترجیح داده باشند؛ اما امروزه باتوجه به ساخت و ساز های کلان و پیشرفت صنعت ساختمان سازی و البته بالا رفتن آمار سرقت و نیاز به امنیت بیشتر، استفاده از بهترین قفل برقی درب حیاط به یک امر ضروری برای ساکنین ساختمان ها و آپارتمان ها تبدیل شده است.

پس اگر شما هم به ضرورت استفاده از این وسیله پی برده‌اید و قصد تغییر و تحول ایمنی و راحتی رفت و آمد محل سکونتتان را دارید، ادامه این مطلب از چی بگیر را از دست ندهید تا شما را با مزیت های فوق العاده این دستگاه کاربردی، انواع مختلف و کاربرد هرکدام آشنا کرده و نکاتی که قبل از خرید قفل برقی باید مدنظر قرار دهید را به شما آموزش دهیم.

انواع قفل برقی از نظر ظاهر و عملکرد

قفل های برقی دارای انواع گوناگونی هستند که هرکدام مکانیزم، ظاهر و عملکرد متفاوتی دارند. قبل از خرید قفل برقی، ابتدا باید انواع آن را بشناسید تا براساس نیاز خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه با انواع مختلف این دستگاه و کاربرد هرکدام آشنا می‌شویم:

قفل برقی کلونی:

این قفل دارای حساسیت و دقت بسیار بالایی بوده و امروزه، به دلیل عدم سازگاری با استاندارد های تولید درب و چارچوب ایرانی و همچنین، عدم زیرساخت های صحیح در ساخت درب ها، محبوبیت کمتری نسبت به سایر مدل ها دارد.

مزایا قفل کلونیمعایب قفل کلونی
  • حساسیت و دقت بسیار بالا.
  • امنیت فوق العاده بالا و قفل برقی درب ضد سرقت.
  • مطابق با استاندارد های جهانی

  • گیر کردن در برخی موارد هنگام باز و بسته شدن درب.
  • عدم سازگاری با درب ها و چارچوب های تولید ایران.
  • مناسب برای درب های دارای آرام بند.

قفل برقی کله گاوی:

این نوع قفل با نام توکار و قفل برقی لاک پشتی نیز شناخته می‌شوند. ویژگی اصلی این نوع قفل، پوشش کامل سطح اجزا و زبانه قفل است که با یک لایه گالوانیزه پوشیده شده و در نتیجه، دسترسی سارقین به اجزای داخل آن تقریبا غیرممکن است.

مزایا قفل برقی کله گاویمعایب قفل برقی کله گاوی
امکان باز و بسته شدن به وسیله ریموت.
مناسب برای درب های نفر رو و درب پارکینگ.
مقاومت بسیار بالا در شرایط جوی مختلف.
ایمنی بسیار خوب باتوجه به توکار بودن اجزا.
محبوبیت بسیار بالا باتوجه به قیمت مناسب، ایمنی و مقاومت بالا و کارایی بسیار خوب.

     قیمت بالا

قفل برقی زبانه دار:

این نوع قفل عملکردی شبیه به قفل های زنجیری قدیمی دارند. به این صورت که در میانه درب نصب می‌شود. این نوع قفل به وسیله زبانه که داخل حفره روی قسمت ثابت درب قرار می‌گیرد بسته می‌شود و به وسیله یک ضامن، باز و بسته می‌شود.

مزایا قفل برقی زبانه دارمعایب قفل برقی زبانه دار
کیفیت و دوام بسیار بالا
سهولت در نصب و تنظیم

دیده شدن زبانه (ضعف امنیتی نسبت به سایر مدل ها)
مناسب برای درب های نفررو و درب حیاط

قفل برقی درب حیاط ریموت دار:

یکی از انواع مختلف قفل برقی است که به صورت دکمه ای یا ریموتی کنترل می‌شوند. همانطور که از اسم این مدل پیداست، باز کردن درب توسط ریموت انجام شده و در نتیجه از آن می‌توان به عنوان قفل برقی درب حیاط، قفل برقی کرکرده و موارد این چنینی استفاده کرد.

مزایا قفل ریمت دارمعایب قفل ریموت دار
سهولت در باز کردن درب
کارایی چند منظوره
استفاده از آن به عنوان قفل برقی کرکره، درب پارکینگ و...

امکان جا گذاشتن ریموت

قفل برابری برقی:

در صورتی که بر روی درب یا چارچوب، امکان نصب قفل برقی کله گاوی یا زبانه دار وجود ندارد، از این نوع قفل استفاده می‌شود. معمولا  از این قفل به عنوان قفل برقی درب ضد سرقت، درب چوبی، آلومینیومی و همچنین در شرایط خاصی از این قفل ها استفاده می‌شود. این قفل ها به نام قفل مقابل برقی نیز شناخته می‌شوند.

مزایا قفل برابری برقیمعایب قفل برابری برقی
حذف محدودیت استفاده از قفل برقی درب ضد سرقت، درب چوبی، درب آلومینیومی در شرایطی که امکان نصب قفل برقی کله گاوی و زبانه دار وجود ندارد.
ایمنی بسیار بالا

قیمت بالا

قفل برقی یوتاب مدل 1093



ابعاد
20*9*11
وزن
2 کیلوگرم
نوع قفل
قفل برقی کله گاوی
جنس ساخت
فولادی
نحوه باز شدن
الکترونیکی
با کلید - بدون کلید
سایر توضیحات
دارای ضریب امنیت بالا - مقاوم در برابر لرزش، ضربه و شرایط جوی - برق  12 ولت و توان مصرفی 1.5 آمپر-

قفل برقی کاویان مدل p702



ابعاد
20*10*6
وزن
2 کیلوگرم
نوع قفل
قفل کله گاوی
جنس ساخت
فولادی
نحوه باز شدن
کلیددار - بدون کلید - الکترونیکی
سایر توضیحات
ضریب امنیت بسیار بالا - مقاومت بالا در برابر ضربه و عدم امکان باز شدن با کارت - گزینه مناسب برای نصب روی درب های آهنی و پارکینگ - امکان نصب روی قسمت ثابت و قسمت متحرک باتوجه به نیاز

قفل برقی حیاطی فایو استار مدل تایسیز



ابعاد
10*10*16
وزن
1.8 کیلوگرم
نوع قفل
قفل برقی زبانه دار
جنس ساخت
برنجی
نحوه بازشدن
کلیددار - الکترونیکی
سایر توضیحات
دارای استحکام بسیار بالا با توجه به جنس برنجی در ساخت زبانه ها - ارائه به همراه 5 عدد کلید برنجی - طول عمر بسیار بالا و کیفیت بالای ساخت بدنه

قفل برقی سیزا کد 60-11931



ابعاد
14*11*4
وزن
1.5 کیلوگرم
نوع قفل
زبانه دار
جنس ساخت
برنجی - گالوانیزه
نحوه بازشدن
الکترونیکی - کلیددار
سایر توضیحات
دارای سه کلید - مقاومت بسیار بالا باتوجه به جنس برنجی اجزا - مناسب برای درب های بیرون بازشو

قفل مقابل برقي كالي کد 222



ابعاد
25*3*2.3
وزن
300 گرم
نوع قفل
قفل برقی درب ضد سرقت - قفل برابری برقی
جنس ساخت
استیل
نحوه بازشدن
الکترونیکی
سایر توضیحات
متناسب برای درب های چوبی و آلومینیومی - قابلیت اتصال به ریموت (قفل برقی ریموت دار)

قفل مقابل برقي كالي کد 125



ابعاد
25*3.2*2.2
وزن
300 گرم
نوع قفل
قفل مقابل برقی (قفل برابری برقی)
نحوه بازشدن
الکترونیکی
سایر توضیحات
مخصوص درب های ضد سرقت - مناسب برای درب های اتوماتیک و مجهز به آرام بند - قابلیت اتصال به ریموت

قفل برقی مدل زبانه ای مگنتی 12 ولت کابینتی



ابعاد
7*4.5*3
وزن
150 گرم
نوع قفل
قفل برقی زبانه دار
نحوه باز شدن
الکترونیکی
جنس ساخت
آهنی
سایر توضیحات
مناسب برای درب های کمدی، کابینتی و درب های چوبی در ابعاد کوچک - قابلیت بازشدن به کمک سیستم های هوشمند و یا شاسی ساده


در ادامه بخوانید : قفل دوچرخه: خرید و قیمت 20مدل قفل دوچرخه (هوشمند و ضدسرقت)

معیارهای چی بگیر برای خرید بهترین قفل برقی:

بهترین قفل برقی درب حیاط/قیمت روز

قبل از این که بخواهید برای خرید قفل برقی برای درب حیاط یا محل مورد نظرتان اقدام نمایید، حتما نکاتی که در ادامه گفته شده را مورد توجه قرار دهید تا در انتخاب خود دچار اشتباه نشوید.

نوع قفل 

انتخاب نوع قفل نیز، از موارد تعیین کننده در انتخاب شما است. سعی کنید با توجه به تمامی اطلاعات و فاکتور هایی که در این رابطه به شما گفتیم، متناسب با نیاز خود، گزینه مناسب را انتخاب کنید. 

قیمت قفل برقی

قیمت نیز تا حد زیادی به برند سازنده، جنس بدنه، نوع قفل و تعداد بوبین به کار رفته بستگی دارد. اگر قصد خرید قفل برقی ارزان را دارید، ترجیحا مدل های ایرانی را انتخاب کنید. چون معمولا جنس های ایرانی، قیمت به صرفه تری داشته و از کیفیت مقبول برخوردار هستند. اما جنس ایرانی در مقایسه با برند های خارجی که قبل تر معرفی کردیم، از کیفیت کمتری برخوردار هستند. همچنین قیمت قفل برقی خارجی در مقایسه با مدل های ایرانی بالاتر است.

جنس و کیفیت مغزی، زبانه و بدنه

کیفیت ساخت و مرغوب بودن جنس قفل، حرف اول را در ایمنی محل مورد نظر شما را می‌زند. چرا که بحث ایمنی ساختمان مطرح است. پس سعی کنید قفلی را انتخاب کنید که از کیفیت بسیار بالای ساخت برخوردار باشد.

مغزی های خوب، معمولا مغزی های دو شیاره هستند. زبانه نیز باید از جنس فولادی و برنجی باشد تا در برابر ضربه مقاومت بسیار بالایی داشته باشد. همچنین بهترین بدنه قفل، معمولا از جنس گالوانیزه رنگ شده است. در انتخاب خود، این موارد را حتما در نظر داشته باشید.

استفاده از قفل برقی چه مزایایی دارد؟

قیمت قفل برقی درب حیاط ریموت دار

استفاده از انواع  قفل برقی درب ضد سرقت یا درب حیاط و... دارای مزیت های بسیار زیادی است که در ادامه، به طور مفصل درمورد این مزیت ها صحبت خواهیم کرد:

  • بیشترین دوام و طول عمر در ساختمان های پر رفت و آمد: در مجتمع های بزرگ و ساختمان هایی که تعداد واحد های آن ها زیاد است، رفت و آمد افراد و خودرو ها نیز بیشتر از حد معمول خواهد بود. در نتیجه استهلاک درب و باز و بست شدن قفل آن نیز افزایش یافته و در صورت استفاده کردن از قفل های قدیمی مانند قفل زنجیری، شاهد خرابی های پی در پی و نیاز به رگلاژ و درست کردن آن خواهید بود. اما انواع قفل برقی ریموت دار یا زبانه دار و... مخصوص چنین مکان هایی طراحی شده و از دوام و عمر بسیار زیادی برخوردار هستند. پس با خیال راحت تا دلتان می‌خواهد رفت و آمد کنید! بدون این که نگران خرابی و کاهش عمر قفل درب حیاط خود باشید.
  • یک بار تنظیم و برای همیشه: برخلاف قفل های زنجیری که بعد از مدتی کوتاه، نیاز به سرویس و رگلاژ مجدد پیدا می‌کنند، بهترین قفل برقی درب حیاط، فقط یکبار آن هم زمان نصب به تنظیم نیاز داشته و پس از آن، دیگر نیازی به تنظیم و رگلاژ آن نخواهید داشت. 
  • کارایی فراتر از درب حیاط: علاوه بر درب های نفر رو، از این قفل ها می‌توان بر روی درب پارکینگ و ماشین رو نیز استفاده کرد. چرا که انواع قفل برقی ریموت دار، امکان هماهنگی با سیستم اتوماتیک بازشوی درب پارکینگ را دارد. در نتیجه ایمنی درب پارکینگ شما چندین برابر خواهد شد. همچنین بجز کاربری مسکونی، مشغالی مانند طلافروشی که ورود و خروج افراد با حساسیت بیشتری انجام می‌شود، می‌توانند از قفل برقی درب ضد سرقت استفاده کنند. 
  • ایمنی بسیار بالا و آسودگی خاطر: مکانیزم و طراحی این نوع قفل ها به گونه‌ای است که هیچ گونه دسترسی به محتویات داخل آن برای سارقین وجود ندارد. همچنین جنس بدنه اکثر قفل های برقی از گالوانیزه بوده و در مقابل ضربه و فشار نیز بسیار مقاوم هستند. پس خیالتان از بابت امنیت آن نیز راحت باشد.
  • راحتی در باز و بسته کردن درب: علاوه بر تمامی موارد ایمنی و دوام و طول عمر، باز و بسته کردن این نوع درب ها بسیار راحت بوده و با فشردن یک دکمه می‌توانید درب را باز کنید. همچنین برخی از مدل های قفل برقی ریموت دار نیز وجود دارند که راحتی کار را چندین برابر کرده و شما با استفاده از ریموت می‌توانید درب را باز و بسته کنید.

بهترین مارک قفل برقی موجود در بازار کدام است؟

باتوجه به حساسیت موضوع و بحث ایمنی یک ساختمان، تهیه بهترین مارک قفل برقی برای آسودگی خاطر ساکنین بسیار حائز اهمیت است. برند های سازنده زیادی در بازار وجود دارند که با انواع قیمت قفل برقی و کیفیت های متفاوت، محصولات خود را روانه بازار می‌کنند؛ اما در میان این گوناگونی بازار، باید بهترین و پرفروش ترین برند های بازار را شناخته و باتوجه به نیاز خود، گزینه متناسب را خریداری نمایید.

در حال حاضر بهترین مارک قفل برقی موجود در بازار به شرح زیر است:

  • قفل برقی یوتاب
  • قفل برقی کاویان
  • قفل برقی فایو استار
  • قفل برقی سیزا

در بین برند هایی که گفته شد، قفل برقی یوتاب و قفل برقی کاویان، جز بهترین های بازار محسوب می‎شوند. در ادامه چند نمونه از بهترین قفل های برقی درب حیاط و پارکینگ را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید از بین گزینه های موجود بهترین را برای خود انتخاب کنید.

نحوه کار قفل برقی درب حیاط چگونه است؟

در واقع عملکرد قفل های برقی ساختمان، به صورت مغناطیسی است. به این صورت که دو بوبین (سیم پیج هایی که دارای هسته بوده و به کمک نیروی الکتریکی میدان مغناطیسی ایجاد می‌کنند) داخل بدنه قفل برقی تعبیه شده است که با ورود جریان الکتریکی بین 12 تا 24 ولت (هنگام فشردن دکمه روی قفل، آیفون یا ریموت)، یک میدان مغناطیسی ایجاد می‌کنند و زبانه قفل را به سمت خود کشیده و در نتیجه درب حیاط یا پارکینگ باز می‌شود.

بهترین مارک قفل برقی برای درب حیاط چیست؟

در حال حاضر برند یوتاب و قفل برقی کاویان، از بهترین مارک های موجود در بازار هستند که از بین آن ها می‌توانید قفل مناسب را برای خود خریداری کنید.

بهترین قفل برقی برای درب اتوماتیک پارکینگ کدام است؟

قفل برقی کله گاوی، باتوجه به ایمنی و استحکام بالایی که دارد، بهترین گزینه برای قفل درب پارکینگ است. همچنین مدل های ریموت دار این دستگاه قابل هماهنگی با سیستم بازشونده درب داشته و به راحتی می‌توانید قفل و بازشوی درب پارکینگ را باهم هماهنگ کرده و توسط یک ریموت کنترل، درب را باز کنید.

برای درب های چوبی و ضد سرقت چه نوع قفل برقی مناسب است؟

با توجه به این که امکان نصب قفل برقی کله گاوی و زبانه دار روی درب های چوبی، آلومینیومی و ضد سرقت وجود ندارد، استفاده از قفل برابری برقی یا قفل مقابل برقی استفاده کنید.

کلام آخر

خرید بهترین قفل برقی درب حیاط، باتوجه به تنوع مدل های مختلف آن و همچنین حساسیت موضوع، نیازمند دانستن نکات مهمی است که قبل از خرید باید به آن ها توجه شود. در این مقاله از وبسایت چی بگیر، سعی کردیم تمامی نکاتی که قبل از خرید قفل برقی باید مد نظر قرار دهید را به شما آموزش داده و همچنین چند نمونه از پرفروش ترین و بهترین قفل برقی موجود در بازار را به شما معرفی کنیم تا براساس نیاز و بودجه خود، گزینه مناسب را برای خود انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.