میله بارفیکس: خرید و قیمت 10 مدل میله بارفیکس دیواری و چندمنظوره

راهنمای خرید بهترین میله بارفیکس

یکی از حرکات بسیار مهم در حوزه ورزش و بدن سازی، بارفیکس است. اما آیا واقعا همه افراد، وقت باشگاه رفتن و استفاده از تجهیزات آن را دارند؟ آیا همه افراد حوصله و روحیه ورزش در یک فضای شلوغ و پرسرو صدا را دارند؟ جواب همه این سوالات خیر است. پس تکلیف چیست؟ پاسخ به این سوال کاملا واضح است! خرید میله بارفیکس خانگی.

اگر طرفدار ورزش در منزل هستید یا این‌که فرصت کافی برای رفتن به باشگاه و سالن ورزشی را ندارید، قطعا میله بارفیکس بهترین گزینه برای شما است. همچنین اگر دارای فرزند هستید و می‌خواهید برای او در منزل سرگرمی فراهم کنید، پیشنهاد ما به شما خرید میله بارفیکس برای تاب است. در ادامه این مطلب از چی بگیر، با ما همراه باشید تا نکات لازم را برای خرید بهترین گزینه، نحوه نصب، انواع مختلف بارفیکس و... را به شما آموزش دهیم.

انواع مختلف میله بارفیکس و کاربرد هرکدام چیست؟

در این قسمت با انواع مختلف این وسیله کاربردی و کاربرد هرکدام به طور جداگانه آشنا می‌شویم. برای خرید میله بارفیکس، شناخت انواع این وسیله می‌تواند به شما در انتخاب بهترین گزینه کمک بسزایی کند.

میله بارفیکس چارچوب درب

بارفیکس چارچوب درب وسیله‌ای بسیار کاربردی برای تقویت عضلات بالاتنه شما است. این نوع بارفیکس تلسکوپی است و می‌توان آن را روی قاب در آویزان کرد. برخی از بارفیکس های در، با لوازم جانبی اضافی مانند دستگیره‌های لاستیکی یا محافظ‌ها برای جلوگیری از شل شدن میله ارائه می‌شوند. بوسیله این نوع بارفیکس علاوه بر تقویت قسمت بالایی بدن، عضلات کمر خود را نیز تمرین و تقویت می‌کنید که در دراز مدت به کاهش کمردرد کمک می کند. وقتی میله را می گیرید، می توانید با تغییر فاصله بین دستان خود بر روی گروه های مختلف عضلانی تمرکز کنید.

این مدل بارفیکس سریع و آسان نصب می‌شوند. این یک مزیت است، به خصوص اگر فضای زیادی در خانه ندارید یا به دلایلی نمی توانید دیوار خود را سوراخ کنید. 

اگر چارچوب در چوبی دارید، برای جلوگیری از آسیب، استفاده از بارفیکس در تلسکوپی توصیه نمی شود.

بارفیکس دیواری

مدل دیواری با پیچ وصل می شود و درست مانند بارفیکس در، به شما این امکان را می دهند که عضلات پشت، بازوها و قفسه سینه خود را با کشش تقویت کنید. هنگام انتخاب بارفیکس دیواری، باید به فاصله بین دستگیره ها و همچنین عرض آنها توجه کنید. برخی از بارفیکس های دیواری دارای چندین گزینه زاویه گرفتن هستند. بنابراین، به این فکر کنید که چه گروه های عضلانی را می خواهید تقویت کنید.

بارفیکس دیواری معمولاً مستحکم بوده و دارای محدودیت وزنی بالاتری نسبت به بارفیکس درب هستند. ارتفاع میله کشش کاملاً به شما بستگی دارد تا بتوانید آن را کاملاً مطابق با نیاز خود تنظیم کنید. توجه داشته باشید که آیا پیچ و مهره در بسته بندی وسیله وجود دارد یا خیر.

بارفیکس سقفی

بارفیکس سقفی میله ای است که اگر سقف شما به اندازه کافی بلند باشد می توانید از آن استفاده کنید. این نوع تجهیزات تناسب اندام باید محکم وصل شود تا از تصادفات یا صدمات غیرضروری جلوگیری شود. هنگامی که از آن استفاده نمی کنید، می توانید از آن برای آویزان کردن کیسه بوکس و تاب استفاده کنید.

 مانند سایر بارفیکس ها، نوع سقفی که به درستی متصل شده است، می تواند بازوها و عضلات شکم و پشت شما را تقویت کند. اگر می خواهید کمری صاف و پهن و سینه ای قدرتمند داشته باشید، ورزش منظم روی بارفیکس سقفی راه درستی برای انجام آن است. این مدل از بارفیکس می تواند چندین نوع دستگیره داشته باشد که تمرین شما را چالش برانگیزتر می کند. برای نصب آن به سقف، به یک مته  نیاز دارید.

بارفیکس ایستاده 

این مدل دارای قاب محکمی است که به شما کمک می‌کند تا به طور موثر کل بدن خود را تقویت کنید (تنوع تمرینات به مدل خاصی بستگی دارد، نوع، تعداد دستگیره ها و غیره).

بارفیکس ایستاده به اندازه کافی پایدار هستند تا کل وزن شما را حتی بدون پیچ و تاب تحمل کنند. این وسیله ورزشی به شما این امکان را می دهد که با استفاده از وزن خود، فشار، کشش و سایر تمرینات را انجام دهید. بسیاری از مدل‌ها همچنین دارای یک تکیه گاه پشتی و دستگیره های فوم برای راحتی بهتر در حین تمرین هستند. بارفیکس ایستاده به طور طبیعی فضای بیشتری را نسبت به انواع چارچوب در و یا دیواری اشغال می‌کند. بنابراین باید به دقت در نظر بگیرید که کجا آن را قرار دهید و آیا حتی فضای کافی برای آن دارید یا خیر.

میله بارفیکس چند منظوره

بارفیکس چندکاره یا چند منظوره نیز یکی دیگر از انواع این وسیله است که دارای دستگیره‌ها و پایه‌های اضافی است و به راحتی می‌توانید تمرینات ورزشی مربوط به بارفیکس را بدون هیچ محدودیتی به کمک آن انجام دهید.

میله بارفیکس حلقه دار

این وسیله، یکی از انواع بارفیکس مخصوص چارچوب است، با این تفاوت که دارای دو حلقه در دو طرف میله بوده و در نتیجه، برای نصب تاب و کیسه بوکس بسیار گزینه مناسبی است. از این مدل به عنوان میله بارفیکس برای کیسه بوکس و میله بارفیکس برای تاب نیز یاد می‌شود.

مزایا انواع میله بارفیکس

مزایا انواع میله بارفیکس
کاربرد و توضیحات
میله بارفیکس چارچوب دربنصب سریع و اسان
قیمت ارزان تر
حمل و جابه جایی راحت تر
میله بارفیکس دیواری
قابلیت تحمل وزن بالا
مناسب برای ورزش های حرفه ایی
مناسب برای تقویت عضلات پشت،بازو و قفسه سینه
میله بارفیکس ایستادهمناسب برای تقویت عضلات کل بدن
تحمل وزن های بالا
فضای زیاد تری نسبت به انواع دیگر اشغال می کند.
میله بارفیکس سقفی
مناسب برای فضاهای کوچک
کمک به تقویت عضلات شکم و پشت
ایده آل برای افراد قد بلند
میله بارفیکس چند منظورهمجهز بودن به وسایل جانبی 
استفاده چند منظور
میله بارفیکس حلقه دار
مناسب برای نصب کیسه بوکس و تاب



ابعاد64*8*5 سانتی متر
وزن1.5 کیلوگرم
جنس میلهآهن
نوع میله بارفیکسمخصوص چارچوب
حداکثر وزن قابل تحمل100 کیلوگرم
حداکثر طول بازشو95 سانتی متر
حداقل طول بازشو64 سانتی متر



ابعاد75*2.5*2.5 سانتی متر
وزن1.5 کیلوگرم
جنس میلهاستیل
نوع میله بارفیکسمخصوص چارچوب
حداکثر وزن قابل تحمل120 کیلوگرم
حداکثر طول بازشو108 سانتی متر
حداقل طول بازشو75 سانتی متر
سایر تجهیزاتدارای دستگیره های لاستیکی برای استفاده راحت تر



ابعاد9*52*22 سانتی متر
وزن1.5 کیلوگرم
جنس میلهاستیل 
نوع بارفیکسمیله بارفیکس چند منظوره
حداکثر وزن قابل تحمل100 کیلوگرم



ابعاد108*6.8*10.8 سانتی متر
وزن3 کیلوگرم
جنس میلهفولادی
نوع بارفیکسمیله بارفیکس دیواری
حداکثر وزن قابل تحمل110 کیلوگرم



ابعاد97*10*2 سانتی متر
وزن5 کیلوگرم
جنس میلهفولاد
نوع بارفیکسمیله بارفیکس دیواری
حداکثر وزن قابل تحمل90 کیلوگرم
سایر توضیحاتمناسب برای انجام انواع حرکات کششی و نرمشی - قابلیت نصب کیسه بوکس روی دستگاه



طول میله65 سانتی متر
وزن1.2 کیلوگرم
جنس میلهآهن و آب کروم
نوع بارفیکسمخصوص چارچوب
حداکثر طول بازشو95 سانتی متر
حداقل طول بازشو65 سانتی متر
حداکثر وزن قابل تحمل85 کیلوگرم
سایر توضیحاتقابل نصب روی انواع چارچوب مسطح و منحنی - دارای 5 کش لاتکس برای انجام تمرینات بهتر و بیشتر - دارای کمربند مخصوص برای انجام تمریناتی مانند شنا سوئدی - قابلیت تنظیم طول و ارتفاع 



ابعاد92*8.5*4 سانتی متر
وزن2 کیلوگرم
جنس میلهفلزی
نوع بارفیکسمیله بارفیکس دیواری چند منظوره
حداکثر وزن قابل تحمل90 کیلوگرم
سایر توضیحاتشامل یک بسته 2 عددی میله بارفیکس



ابعاد80*5*5 سانتی متر
وزن800 گرم
جنس میلهآهنی
نوع بارفیکسمیله بارفیکس حلقه دار مخصوص چارچوب
حداکثر طول بازشو86 سانتی متر
حداقل طول بازشو80 سانتی متر
سایر توضیحاتدارای حلقه های قدرتمند برای نصب کیسه بوکس و تاب



ابعاد90*5*5 سانتی متر
وزن900 گرم
جنس میلهآهنی
نوع بارفیکسمیله بارفیکس حلقه دار مخصوص چارچوب
حداکثر طول بازشو97 سانتی متر
حداقل طول بازشو90 سانتی متر

فواید استفاده از میله بارفیکس برای بدن

خرید و قیمت میله بارفیکس

اگر تمامی حرکات و تمرینات این ورزش را به درستی انجام دهید، به مرور زمان، متوجه تاثیر بسیار زیاد آن در بدن خود مخصوصا در قسمت سرشانه، کمر و عضلات بالاتنه خود خواهید شد. تمرینات ورزشی با این وسیله، بیشتر به صورت کششی بوده و باعث تقویت و افزایش قدرت عضلات و بهبود فرم ستون فقرات و گردن شما می‌شود. مخصوصا اگر کار شما به صورت نشسته بوده و در طول روز، فشار زیادی روی کمر و گردن شما است. در ادامه به‌طور دقیق تر مزایا و فواید خرید میله بارفیکس را بررسی می‌کنیم:

عضلات پشت را تقویت می‌کند:

کشش یکی از موثرترین تمرینات برای تقویت عضلات پشت است. کشش بر روی عضلات زیر کار می کند: 

  • Latissimus dorsi: بزرگترین عضله فوقانی پشت که از وسط پشت تا زیر بغل و تیغه شانه کشیده شده است. 
  • عضلات ذوزنقه: از گردن به سمت بیرون تا هر دو شانه قرار دارد.
  • Thoracic erector spinae: سه ماهیچه ای که در امتداد ستون فقرات و قفسه سینه شما قرار دارند.

عضلات بازو و شانه را تقویت کنید

بارفیکس عضلات بازو و شانه را نیز تقویت می کند. با انجام منظم کشش، ساعد و شانه ها را تمرین خواهید کرد. اگر به دنبال بهبود قدرت خود در این نواحی هستید، باید به طور منظم حرکات کششی انجام دهید.

بهبود قدرت کلی بدن و سطح تناسب اندام

تمرینات قدرتی یا مقاومتی می تواند سطح کلی آمادگی جسمانی شما را افزایش دهد. هنگامی که در حال انجام یک ورزش کششی هستید، تمام بدن خود را با حرکت بالا می برید. این امر می تواند تا حد زیادی قدرت بدن شما را بهبود بخشد و حتی سلامت شما را بهبود بخشد.

مطالعات منبع معتبر نشان می دهد که تمرینات قدرتی برای ارتقای رشد استخوان و افزایش سلامت قلب و عروق مهم است.

بهبود سلامت جسمانی

تمرینات قدرتی یا مقاومتی با تمریناتی مانند کشش ممکن است سلامت کلی بدن شما را بهبود بخشد. منابع معتبر مطالعات نشان دادند که انجام منظم تمرینات قدرتی ممکن است به کاهش چربی کمک کند و به شما در مدیریت دیابت نوع 2 کمک کند.

همچنین می تواند به کاهش فشار خون در حالت استراحت کمک کند و ممکن است کمردرد و ناراحتی مرتبط با آرتریت و فیبرومیالژیا را کاهش دهد.

بهبود سلامت روان

 تمرینات قدرتی یا مقاومتی نیز برای سلامت روان شما مفید است. مروری بر مطالعات در سال 2010 نشان داد که بین تمرینات قدرتی و موارد زیر همبستگی مثبت وجود دارد: کاهش علائم اضطراب، بهبود عملکرد شناختی، کاهش خستگی، کاهش افسردگی و بهبود عزت نفس ....

بهبود تراکم استخوان

ورزش کششی می تواند تراکم استخوان را بهبود بخشد. تمرینات قدرتی و کششی تراکم استخوان را افزایش می‌دهد، زیرا باعث بارگیری استخوان ها می شود و به آنها سیگنال می‌دهد که اجزای سلولی و معدنی بیشتری را برای ماتریکس استخوانی بگذارند. علاوه بر این، ماهیچه‌های قوی‌تر می‌شوند وقتی استخوان‌ها را منقبض می‌کنید.

معیارهای چی بگیر برای خرید میله بارفیکس

راهنمای کامل خرید میله بلرفیکس دیواری، سقفی، ایستاده....

برخلاف ظاهر ساده این وسیله، خرید آن باتوجه به گوناگونی مدل‌های مختلف و همچنین اهمیت بالای ایمنی و استحکام آن، مستلزم دانستن نکاتی است که در این قسمت، به بررسی تمامی این نکات هنگام خرید میله بارفیکس می‌پردازیم:

جنس میله بارفیکس مورد نظر

جنس بدنه وسیله مورد نظر شما، از حیاتی‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه زیادی داشته باشید. رایج‌ترین متریال‌هایی که در ساخت این وسیله به کار می‌رود، معمولا فولاد، استیل و آهن با استحکام بوده که نوع خانگی آن عمدتا از جنس استیل ساخته می‌شود. هنگام خرید میله بارفیکس توجه داشته باشید تا جنس بدنه آن کیفیت و مرغوبیت لازم را داشته باشد تا به مرور زمان دچار زنگ زدگی، خوردگی و یا تخریب نشود.

نوع بارفیکس 

برای انتخاب نوع بارفیکسی که می‌خواهید، ابتدا باید نیاز خود را مشخص کنید. اگر قصد خرید میله بارفیکس برای تاب یا کیسه بوکس دارید، پیشنهاد ما به شما میله بارفیکس حلقه دار است. در صورتی که می‌خواهید حرکات ورزشی حرفه‌ای انجام دهید، سعی کنید بارفیکس سقفی یا دیواری را تهیه کنید. چرا که این مدل‌ها ظرفیت و فضای بهتری را برای ورزش و حرکات تمرینی در اختیارتان قرار می‌دهند. اگر می‌خواهید برای یک فضای نسبتا بزرگ مانند پارکینگ، زیرزمین یا محل کار یا حتی باشگاه بارفیکس تهیه کنید، مناسب ترین گزینه برای شما میله بارفیکس ایستاده است.

استحکام و وزن قابل تحمل دستگاه

این مورد، معمولا روی جعبه یا پوشش محصولات درج می‌شود. حتما به این مورد دقت کنید تا گزینه مناسبی را برای خود انتخاب نمایید. در غیر این صورت، ممکن است هنگام استفاده، ممکن است بارفیکس رها شده و دچار آسیب شوید. همچنین باتوجه به نکات قبلی که ذکر کردیم، جنس و کیفیت این وسیله نیز تاثیر زیادی در این مورد دارد. 

قابل تنظیم بودن دستگاه باتوجه به ابعاد چارچوب

باتوجه به این که ابعاد چارچوب‌های مختلف، متفاوت است، حتما هنگام خرید میله بارفیکس، چارچوب مورد نظر خود را اندازه گیری کرده و متناسب با آن خرید خود را انجام دهید. اگر ابعاد متناسب با چارچوب پیدا نکردید، وسیله‌ای را بخرید که قابلیت تنظیم اندازه و طول را داشته باشد تا بتوانید متناسب با محل مورد نظرتان، آن را تنظیم و فیکس کنید.

قیمت میله بارفیکس

قیمت نیز از دیگر فاکتور های تعیین کننده انتخاب شما است. قیمت میله بارفیکس، کاملا بستگی به مارک، نوع، ابعاد و جنس آن دارد. اگر قصد استفاده حرفه‌ای را دارید، گزینه های پیش روی شما قطعا قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های دیگر خواهد داشت. اما اگر می‌خواهید یک وسیله ساده برای نصب تاب و یا ورزش های ساده خریداری کنید، می‌توانید از انواع میله بارفیکس ارزان و باکیفیت استفاده کنید. معمولا انواع مخصوص چارچوب این وسیله، از مدل های میله بارفیکس ارزان به شمار می‌روند.

راحتی در نصب دستگاه

نوع نصب، باتوجه به نوع و مدل دستگاه کاملا متفاوت است. معمولا مدل های چارچوبی، دارای لاستیک و تنظیم طول هستند که به صورت دستی بین چارچوب فیکس می‌شوند. اما انواع میله بارفیکس دیواری و سقفی، نیاز به استحکام بسیار بیشتری داشته و به اتصال آن ها به صورت پیچ و مهره است. دقت کنید مدلی که انتخاب می‌کنید، نصب راحتی داشته و ایمنی آن بالا باشد.

تا اینجای کار، با انواع مختلف این وسیله کاربردی و نکات مهم خرید میله بارفیکس به طور کامل آشنا شدیم. حال برای راحتی کار شما عزیزان، چند نمونه از بهترین و پرفروش ترین مدل های میله بارفیکس را به شما معرفی کرده‌ایم تا با توجه به نیاز و بودجه خود، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

سخن آخر

بارفیکس از جمله ابزار ورزشی است که هم در باشگاه‌ها می‌توان آن را یافت و هم امکان استفاده از آن در منزل وجود دارد. این وسیله کاربردی، علاوه بر کمک به سلامت بدن و رفع خستگی و کوفتگی بدن، به شما کمک می‌کند که بتوانید برای فرزندان خود، کیسه بوکس یا تاب در منزلتان نصب کرده و اوقات خوشی را برای آن ها در منزل فراهم کنید. در این مقاله از وبسایت چی بگیر، سعی کردیم تا انواع مختلف میله بارفیکس را به شما معرفی کنیم و با ذکر نکات و ترفندهای مهم هنگام خرید این وسیله، شما را در انتخاب بهترین گزینه یاری دهیم.

فراموش نکنید:

قبل از شروع تمرینات قدرتی با پزشک و مربی خود صحبت کنید، زیرا ممکن است برخی از حرکات برای شما مناسب نباشد.

طریقه نصب میله بارفیکس چگونه است؟

برای نصب بارفیکس های مخصوص چارچوب، ابتدا میله بارفیکس را بین دو طرف چارچوب قرار داده و محل نصب آن را مشخص کنید. سپس میله را به طور ثابت در همان قسمت نگه‌داشته و میله را بچرخانید تا لایه لاستیکی فیکس شونده دوطرف بارفیکس روی چارچوب سوار شود. سپس یک طرف آن را گرفته و طرف دیگر را به اندازه ای بچرخانید که طرف دیگر به صورت محکم روی چارچوب سوار شود. برای اطمینان از نصب صحیح میله، حتما آن را چندبار امتحان کنید تا در آینده مشکلی پیش نیاید.

انواع میله بارفیکس چند منظوره، سقفی و دیواری نیز به صورت اتصال پیج روی دیوار یا سقف هستند که ابتدا محل قرار گیری پیچ ها روی دیوار مشخص شده و سپس با دریل، سوراخ می‌شود. در ادامه به کمک رول پلاک یا ابزار مخصوص خود بارفیکس که درون پکیج آن قرار دارد، بارفیکس روی دیوار یا اهرم مخصوص آن قرار گرفته و ثابت می‌شود. برای نصب این مدل بارفیکس، بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

آیا آویزان شدن از میله بارفیکس برای دیسک کمر کاربرد دارد؟

باتوجه به تحقیقات انجام شده در این زمینه، آوزیان شدن از بارفیکس، باعث می‌شود که فشار از روی دیسک بین مهره‌ای برداشته شود و در نتیجه، باعث کشش عضلات، رفع خستگی و بهبود فرم مهره ها می‌شود.

آیا میله بارفیکس در افزایش قد تاثیر دارد؟

در این مورد به خصوص، می‌توان گفت انجام حرکات کششی با میله بارفیکس، روی رشد و افزایش قد کودکان، نوجوانان و جوانان تاثیرگذار است. انجام حرکات کششی با بارفیکس، باعث کشش استخوان ها شده و فشار از روی غضروف‌های میان استخوان‌ها برداشته می‌شود. در نتیجه این فرایند، غضروف‌ها شروع به تولید لایه های جدید کرده و نهایتا منجر به رشد استخوان و افزایش قد خواهد شد.

آیا میله بارفیکس به چارچوب درها آسیب می زند؟

اگر میله بارفیکس به درستی نصب نشده باشد یا با ابعاد قاب درب شما مطابقت نداشته باشد، به احتمال زیاد باعث خراش، بریدگی رنگ یا فرورفتگی می شود. برای جلوگیری از آسیب، دستورالعمل‌های نصب را دقیقاً دنبال کنید و در هنگام خرید همه جوانب( سایز در، اندازه قاب درب، اندازه میله بارفیکس....) را بررسی کنید.

آیا بارفیکس چارچوب درب ایمن است؟

در صورت استفاده مناسب و رعایت توصیه‌های سازنده برای مونتاژ، قرارگیری، ابعاد درگاه و ظرفیت وزنی، ایمن هستند. قبل از نصب و استفاده از محصول، حتماً الزامات و دستورالعمل های ایمنی آن را بررسی کنید.

بهترین قطر برای برافیکس چه قدر است؟

بیشتر بارفیکس ها 1 تا 2 اینچ (3 تا 5 سانتی متر) قطر دارند. گاهی اوقات انتخاب بهترین اندازه برای میله بارفیکس، بسته به اندازه قد و سن ورزشکار متفاوت است.

آیا تمرین روزانه با بارفیکس مشکلی برای شما ایجاد می‌کند؟

اگر مبتدی هستید، کشش روزانه به هیچ وجه توصیه نمی شود. این تمرین به قدرت زیادی نیاز دارد. بنابراین، توصیه می کنیم که آهسته شروع کنید و سپس روتین روزانه خود را افزایش دهید.

آیا ورزش با بارفیکس بازوهای شما را حجیم تر می‌کند؟

بله .این ورزش روی عضله دوسر شانه شما کار می کند و بازوهای شما بزرگتر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
بارفیکس قیمت انواع بارفیکس