نودل شنا چیست؟ کاربرد و قیمت انواع نودل استخری

چگونه نودل شنا با کیفیت خریداری کنیم؟

برای یادگیری شنا وسیله‌های مختلفی ساخته شده و در بازار وجود دارد. نودل شنا علاوه بر این که ابزاری برای آموزش شنا مورد استفاده قرار می‌گیرد، به عنوان اسباب‌بازی نیز برای کودکان کاربرد دارد. اگر قصد خرید نودل شنا را دارید و یا می‌خواهید با این وسیله آشنا شوید، در سایت چی بگیر همراه ما باشید تا اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهیم.

نودل شنا چیست؟

نودل شنا لوله‌ای از جنس پلاستیک بوده و روی سطح آب شناور می‌ماند. نودل استخری به دلیل وزن سبکی که دارد به راحتی می‌توان از آن برای ماندن روی آن کمک گرفت.

معرفی انواع نودل شنا

نودل استخری انواع گوناگونی دارد اما به طور کلی به دو دسته بادی و فومی تقسیم‌بندی می‌شود. مطالعه جدول زیر در انتخاب نودل شنا مناسب شما را یاری خواهد کرد. 

نودل استخری بادی:

نودل بادی همانطور که از نامش پیداست با هوا باد می‌شود. از پلاستیک ساخته شده است که اساساً پایدار است.

مدل های خوب این مدل دارای چندین محفظه هوا هستند. که تضمین می‌کند که اگر جایی نشتی وجود داشته باشد بلافاصله در آب فرو نروید.

مزایای نودل بادیمعایب نودل بادی
فضای کمی اشغال می‌کند.در برخورد با اجسام نوک تیز ممکن است سوراخ شود.
قابل حمل تر است.
درارای چندین محفظه هوا ست که ایمنی بیشتری را فراهم می کند.

نودل شنا فوم:

نودل استخری فوم رایج ترین شکل نودل است. فوم اغلب از پلی اورتان (PU)، پلی اتیلن (PE) یا اتیلن وینیل استات (EVA) ساخته می شود. شناوری این نوع از هوای محبوس شده در فوم فشرده حاصل می شود. علاوه بر این، فوم ضد آب است. این مدل بسیار نرم تر و انعطاف پذیرتر از نودل استخری بادی هستند. دامنه استفاده از آنها نیز بسیار متنوع است. 

مزایای نودل شنا فوم معایب نودل شنا فوم 
نرم و انعطاف پذیرحمل و نقل آنها مشکل است.
ضد آبفوم EVA برای سلامتی مضر است.

کاربرد نودل شنا (نحوه استفاده از نودل شنا)

از نودل شنا می‌توان برای یادگیری شنا و ماندن روی آب استفاده کرد. نحوه استفاده از نودل شنا به این صورت است که می‌توانید آن را زیر بازوان یا پشت گردن قرار داده و به وسیله آن روی آب تعادل ایجاد کنید. همچنین برای افرادی که آسیب دیده‌اند و یا شنا بلد نیستند، وسیله مناسبی است. از کاربرد نودل شنا می‌توان به عنوان حفاظ برای میله‌های اطراف ترامپولین اشاره کرد چرا که از وارد شدن ضربه و آسیب به کودکان جلوگیری می‌کند. نودل استخری به عنوان ضربه‌گیر روی باربند اتومبیل برای جابه‌جایی لوازم نیز کاربرد دارد.

نودل شنا انواع مختلفی دارد که برای آشنای شما 5 مدل از با کیفیت‌ترین آن‌ها را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.

نودل شنا و آب درمانی مدل Filled ارتفاع 175 سانتی متر سایز freesize

مشخصات
ابعاد175 سانتی‌متر
وزن100 گرم
رنگآبی - زرد - بنفش - سرخابی

نودل شنا مدل 220

مشخصات
ابعاد7*7*180 سانتی‌متر
وزن100 گرم
رنگآبی - بنفش - سرخابی

نودل شنا مدل Holed سایز L

مشخصات
ابعاد6*6*150 سانتی‌متر
وزن106 گرم
سایر توضیحاتانعطاف‌پذیری بالا و عدم شکنندگی
رنگقرمز - سبز - نارنجی

نودل شنا مدل 1020 مجموعه 2 عددی

مشخصات
ابعاد10*10*163 سانتی‌متر
وزن200 گرم
سایر توضیحات2 عدد نودل که داخل هم رفته و دور کمر شناگر را می‌پوشاند و مانع از رفتن او به داخل آب شده و باعث می‌شود روی آب تعادل داشته باشد
رنگچند رنگ

نودل شنا مدل Filled

مشخصات
ابعاد7*7*180 سانتی‌متر
وزن150 گرم
رنگزرد

نودل شنا مدل Pro-2

مشخصات
ابعاد۲۰۰۰x۱۰۰x۲۰ میلی‌متر
وزن250 گرم

نودل شنا مدل فومی 6360

مشخصات
ابعاد۱۸۰x۷x۷ میلی‌متر
وزن 100 گرم
رنگبندیدارد

مزایای استفاده از نودل شنا:

  • نودل شنا رنگ‌های متنوعی دارند که باعث جذابیت آنها برای کودکان می شود. 
    • آنها خیلی خوب روی آب شناور می شوند. 
    • یک نودل می تواند یک فرد بالغ را در حالت عمودی بالای آب نگه دارد، بدون اینکه او هیچ حرکتی با دست یا پا انجام دهد. 
    • آنها کاملاً منعطف هستند و استفاده های مختلفی دارند. 
    • نودل استخری می تواند وزن  زیادی را تحمل کنند.
    • نودل شنا کاملا بادوام است.
    • نودل شنا ارزان است.

نکات مهمی که برای خرید نودل استخری باید در نظر بگیرید:

قبل از خرید نودل شنا لازم است به نکاتی درباره آن توجه کنید تا با اطلاعات کافی برای خرید اقدام کنید.

جنس نودل شنا

همانطور که در بالا ذکر شد، نودل های استخری بادی از پلاستیک و نودل های استخری فوم از پلی اورتان (PU)، پلی اتیلن (PE) یا اتیلن وینیل استات (EVA) ساخته شده اند. به خصوص در مورد مدل های فوم باید دقت کنید که از EVA ساخته نشده باشند. EVA می تواند حاوی ترکیب بی بو فرمامید باشد که برای میوه ها مضر است و بنابراین باید دور از کودکان نگهداری شود. این ماده خطرناک از طریق هوایی که تنفس می کنیم یا از طریق پوست جذب می شود. بنابراین هنگام خرید بهتر است مدلی را انتخاب کنید که از فوم PU یا PE استفاده شده است.

نودل شنا انتخابی شما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد و در برابر گرما و اشعه UV مقاوم بوده و تغییر رنگ ندهد. نودل شنا فومی باید نرم و انعطاف‌پذیر بوده و قابلیت تغییر شکل داشته باشد و به راحتی نشکند.

داشتن اندازه استاندارد نودل فومی

طول نودل شنا از 150 تا 180 سانتی‌متر و قطر آن از 6 تا 10 سانتی‌متر متغیر است. برای استفاده از کمربند نودل شنا حتما اندازه مناسب تهیه کنید چرا که اندازه بزرگ‌تر و کوچک‌تر از سایز کمرتان مشکلاتی برای شما ایجاد می‌کند.

انتخاب رنگ مناسب نودل برای استخر

در هنگام خرید نودل شنا بهتر است مدلی را انتخاب کنید که تنوع رنگی بالایی داشته باشد. برای کودکان تا حد امکان از رنگ‌های روشن استفاده کنید چرا که انرژی آن‌ها را افزایش داده و موجب ترغیبشان برای بازی و یادگیری می‌شود.

قیمت نودل شنا

قیمت نودل استخری به عواملی چون نوع، جنس و اندازه آن بستگی دارد. قیمت نودل شنا حرفه‌ای در مقایسه با مدل‌های معمولی گران‌تر بوده و از کیفیت و دوام بالایی برخوردار است. 

بهترین جایگزین نودل شنا چیست؟

اساساً چندین جایگزین برای نودل شنا وجود دارد.

یکی از آنها کمربند شنا است که می توانید آن را به دور کمر خود ببندید. سپس در آب حرکت کرد و تمرینات خود را بدون مشکل انجام دهید. همچنین بازوبند شنا کودکان یکی دیگر از وسایل کمکی شنا است. اما بیشتر جنبه بازی و سرگرمی را برای کودکان دارد.

جایگزین دیگر تشک بادی شنا است. این تشک ها راهی برای شناور ماندنروی آب هستند. علاوه بر این، کودکان می توانند هم در داخل و هم در خارج از آب با آنها سرگرم شوند.

از کجا می‌توانیم نودل استخری با کیفیت تهیه کنیم؟

برای خرید نودل استخری کافی است نمونه‌های معرفی شده بالا را مشاهده کنید و یا با مراجعه به فروشگاه‌های لوازم ورزشی و شنا، مدلی با کیفیت انتخاب و خریداری کنید.

چگونه می‌‎توان با نودل استخری شنا یاد گرفت؟

برای ضربه به پشت یا ماندن در حالت افقی بهتر است نودل شنا را زیر گردن قرار دهید تا بتوانید روی آب تعادل داشته باشید. اگر می‌خواهید بایستید و نحوه بال زدن و لگد زدن در آب را یاد بگیرید توصیه می‌کنیم از کمربند نودل شنا برای انجام حرکات ورزشی استفاده کنید.

نودل شنا تا چه میزان قابلیت تحمل وزن دارد؟

بدون آزمایش نمی‌توان پاسخ قطعی و دقیقی به این سوال داد. اما به طور کلی نودل شنا قابلیت تحمل وزن از 7 تا 136 کیلوگرم را دارد به طوری که برای کودکان و بزرگسالان قابل استفاده است.

آیا نودل استخری برای کودکان خطرناک است؟

یک نودل شنا درست مانند هر چیز دیگری می‌تواند خطرات خود را داشته باشد. اما استفاده صحیح از آن می‌تواند کاملا ایمن باشد. خطرات احتمالی عبارتند از:

  • اگر توسط یک غیر شناگر و یا یک کودک استفاده شوند، نباید آنها را بدون مراقبت رها کرد. اگر کودک تعادل خود را از دست دهد ممکن است خطراتی را به دنبال داشته باشد. 
  • یک کودک خردسال ممکن است نودل شنا را گاز بگیرد و تکه های آن را ببلعد که باعث خفگی می‌شود.

سخن پایانی

ما در سایت چی بگیر انواع نودل شنا را به شما معرفی کردیم و به کاربرد و نحوه استفاده آن پرداختیم. در ادامه به نکات مهم قبل از خرید نودل استخری اشاره کردیم. حال با توجه به اطلاعاتی که دارید می‌توانید نمونه مناسب را انتخاب و تهیه کنید. اگر تجربه استفاده از نودل شنا را دارید، مشتاق خواندن نظراتتان هستیم. پیشنهاد‌ها و انتقادات خود را با ما در میان گذاشته و لینک این صفحه را برای علاقه‌مندان بفرستید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.